QUOTE(sparow @ 2006 03 10, 12:25)
skaičiau ir pirmą žinutę ir vėlesnes. O nereplikuoju, nes tema man pasirodė daugiau juokinga nei rimta. Ir p. Arturo postai tokie pokštu paduodantys.
Draugiškumas, laisvė, pasirinkimas yra puiku. Manau, p. Arturai, iš šono žiūrint svetima žolė visada atrodo žalesnė. bet...Vaikai dar nėra tiek pakankamai sąmoningi tėvai , mokytojai privalo padėti susiorientuot, o nelaukt kol atžala užsimanys (arba ne) kažko išmokt. ( O gal sugalvos išmokt bombas gamint

)
JAV mokymo įstaigose šaudoma, o Suomijos kabo plakatai Nestumdykite klasės draugės, nes ji gali būti nėščia. Štai prie ko priveda liberalumas.
Nesakau, kad mūsų tradicinės mokyklos yra tobulos. Anaiptol. Krūviai dideli, pritaikyti guminėms vaikų galvoms. Bet tai jau atskira tema. Aš savo vaikus geriau leisiu į paprastą mokyklą ir sakysiu mokinkis, kiek gali, nei į kokią super duper pavadinimu ir lauksiu, kol vaikas galbūt kada nors užsimanys konors išmokti...
Straipsnis tai linksmu pavadinimu ir linksmai parašytas, bet tema tame straipsnyje tai aniptol ne iš pasilinksiminimui skirtų.
Sakyčiau straipsnis skirtas susimastymui ką gali vaikas kai siekia to kas jam yra įdomu. Negi nenujaučiat kad "nemokinantys mokytojai" toje mokykloje labai daug išmanantys ir dirbantys su visu atsidavimu.
Gal užspaudė tautišką širdį del to, kad parašiau "Ar galima tokia mokyklą Lietuvoje?" , kad taip paaiškinot kas ta tikroji Amerikos ir Suomijos švietimo sitema. Nematau reikalo daryti lyginimus. Matau vieną reikalą - siekti mokyklų įvairovės. Ji prasideda nuo patikėjimo ir žinojimo kad gali buti ir kitaip nei yra.
Taigi kelios mokyklos, kur vaikas neužgožiamas yra, yra klasių yra mokytojų.
Tai bus ir daugiau ir bus šviesiau.
Ir laukimas kol vaikas užsimanys yra ne šiaipsau laukimas, jis darydamas tai ką užsimanė nuolat gylinasi i tai, ir tai daro labai intensyviai. Tuo rūpinasi mokytojai. Užsimanymas lydi nuolatos, gal pradžiai ne gramatikai ir ne aukštajai matematikai o kitiems suvokimams.
Na ir pabaigai prisipažinsiu, kad šis metodas man pačiam matosi ne iš lengvujų.
Man asmeniškai patika sistema, kai vaikai moko vaikus, pedagogai tame procese irgi labai smarkiai dalyvuja. Vėl gi tai nesufantazuoti modeliai, tai vėlgi realios mokyklos. Užbėgsiu už akių - rezultatai 1,5-3 metai vidurinės mokyklos kursui užbaigti. 14-16 metų stoja į aukštasias (neretai į dvi iškarto) mokosi tokiu patprincipu - komandose padėdami vieni kitiems. ( Mokykla-licejus turi sutartis su 4-iomis aukštosiomis mokyklomis, stojamieji ir tarpiniai egzaminai laikomi savojoje mokykloje, retsykiais atažiuoja ir dėstytoje, bet pagrinde mokina vieni kitus). Mokykla ne eleitine, mokykla valstybinė, mokslas joje nemokamas, stojamųjų egzaminų nėra.
Bet matau kad vėl šokiruoju pašnekovęs

Sunku patikėti, bet taip yra ir šio atveju aš jau ne straipsniuką susirades pasakoju o pats lankiaus tokioj mokykloj. Na vėlgi jį ne mūsų šalyje.
Tai štai tokie rezervai mūsų vaikeliuose atsiskleidžia , kai
mokomasi suvokiant visumą , bendradarbiaujant o ne tam kad trumpam išsivaduoti nuo vertinimo streso.