Įkraunama...
Įkraunama...

Mokykla, kurioje mokytojai nemoko vaikų

QUOTE(Žuvė @ 2006 03 10, 15:54)
o kodėl vaižgantės nick'as yra jau sertifikate, o p. direktoriaus nea ?  g.gif  bigsmile.gif

Direktorius gi turi savo anspaudą wink.gif
Atsakyti
QUOTE(sparow @ 2006 03 10, 12:25)
skaičiau ir pirmą žinutę ir vėlesnes. O nereplikuoju, nes tema man pasirodė daugiau juokinga nei rimta. Ir p. Arturo postai tokie pokštu paduodantys.

Draugiškumas, laisvė, pasirinkimas yra puiku. Manau, p. Arturai, iš šono žiūrint svetima žolė visada atrodo žalesnė. bet...Vaikai dar nėra tiek pakankamai sąmoningi — tėvai , mokytojai privalo padėti susiorientuot, o nelaukt kol atžala užsimanys (arba ne) kažko išmokt. ( O gal sugalvos išmokt bombas gamint g.gif )

JAV mokymo įstaigose šaudoma, o Suomijos kabo plakatai „Nestumdykite klasės draugės, nes ji gali būti nėščia“. Štai prie ko priveda liberalumas.

Nesakau, kad mūsų tradicinės mokyklos yra tobulos. Anaiptol. Krūviai dideli, pritaikyti guminėms vaikų galvoms. Bet tai jau atskira tema. Aš savo vaikus geriau leisiu į paprastą mokyklą ir sakysiu mokinkis, kiek gali, nei į  kokią super duper pavadinimu ir lauksiu, kol vaikas galbūt kada nors užsimanys konors išmokti...


Straipsnis tai linksmu pavadinimu ir linksmai parašytas, bet tema tame straipsnyje tai aniptol ne iš pasilinksiminimui skirtų.

Sakyčiau straipsnis skirtas susimastymui ką gali vaikas kai siekia to kas jam yra įdomu. Negi nenujaučiat kad "nemokinantys mokytojai" toje mokykloje labai daug išmanantys ir dirbantys su visu atsidavimu.

Gal užspaudė tautišką širdį del to, kad parašiau "Ar galima tokia mokyklą Lietuvoje?" , kad taip paaiškinot kas ta tikroji Amerikos ir Suomijos švietimo sitema. Nematau reikalo daryti lyginimus. Matau vieną reikalą - siekti mokyklų įvairovės. Ji prasideda nuo patikėjimo ir žinojimo kad gali buti ir kitaip nei yra.

Taigi kelios mokyklos, kur vaikas neužgožiamas yra, yra klasių yra mokytojų.
Tai bus ir daugiau ir bus šviesiau.

Ir laukimas kol vaikas užsimanys yra ne šiaipsau laukimas, jis darydamas tai ką užsimanė nuolat gylinasi i tai, ir tai daro labai intensyviai. Tuo rūpinasi mokytojai. Užsimanymas lydi nuolatos, gal pradžiai ne gramatikai ir ne aukštajai matematikai o kitiems suvokimams.

Na ir pabaigai prisipažinsiu, kad šis metodas man pačiam matosi ne iš lengvujų.
Man asmeniškai patika sistema, kai vaikai moko vaikus, pedagogai tame procese irgi labai smarkiai dalyvuja. Vėl gi tai nesufantazuoti modeliai, tai vėlgi realios mokyklos. Užbėgsiu už akių - rezultatai 1,5-3 metai vidurinės mokyklos kursui užbaigti. 14-16 metų stoja į aukštasias (neretai į dvi iškarto) mokosi tokiu patprincipu - komandose padėdami vieni kitiems. ( Mokykla-licejus turi sutartis su 4-iomis aukštosiomis mokyklomis, stojamieji ir tarpiniai egzaminai laikomi savojoje mokykloje, retsykiais atažiuoja ir dėstytoje, bet pagrinde mokina vieni kitus). Mokykla ne eleitine, mokykla valstybinė, mokslas joje nemokamas, stojamųjų egzaminų nėra.

Bet matau kad vėl šokiruoju pašnekovęs wink.gif
Sunku patikėti, bet taip yra ir šio atveju aš jau ne straipsniuką susirades pasakoju o pats lankiaus tokioj mokykloj. Na vėlgi jį ne mūsų šalyje.

Tai štai tokie rezervai mūsų vaikeliuose atsiskleidžia , kai
mokomasi suvokiant visumą , bendradarbiaujant o ne tam kad trumpam išsivaduoti nuo vertinimo streso.
Atsakyti
QUOTE(Arturas @ 2006 03 10, 16:31)
Bet  matau kad vėl  šokiruoju pašnekovęs wink.gif

Aik tu šokiruotojau, - tu geriau mokyt pradėk smegenų nepudrinęs - negalima sumaišyt moteriai proto ir išlipt sausam be jokių pasekmių laugh.gif Va sumaišei, tai ir sukis su tuom ką turi - tsakant pažiūrėk į pasekmes vyriškai lotuliukas.gif

O kiba japonų mokytoja atėjo? bigsmile.gif
Išėjo ....
sad.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Karbynė: 10 kovo 2006 - 17:18
Universitetų dieniniuose skyriuose taigi mokinasi ir kitus mokina patys studentai: daro kartu projektus. Yra vienas didelis bet - smagu mokintis ir neakivaizdžiai ar su drauge prie vyno taurės ( iš asmeninės patirties), bet vaikas? Apie ką kalbame? Negi sunku suprasti, kad vaikas niekada pats nenorės gilintis į reikalingus pagrindus?

Japonų mokytoją aš atsivedžiau: prašom gerbti ir mylėti biggrin.gif
Atsakyti
Ačiu Žuve.
Su vaikais gal ir galima kažkiek sudominti, bet paauglius tikrai ne. Dėkoju tėvams , kad savo laiku i tokią mokyklą nuvijo kur tikrai daug reikėjo mokintis. Neviskas ten man patiko, bet buvau priversta mokintis ir tos žinios ir patirtis pakankamai daug gyvenime pravertė. O buvau uh pasiutus pauglė ir nežinau jei ne ta mokykla ar būčiau iš idėjos mokinusis.
Atsakyti
QUOTE(Japoniene @ 2006 03 10, 18:03)
O buvau uh pasiutus pauglė ir nežinau jei ne ta mokykla  ar būčiau iš idėjos mokinusis.

Jei ne ta gi būtum mokinusis - kaip tu čia dar nesupratai....toj kitoj tu būtum neužspausta ir mokytumeis savanoriškai...O ten mokeis todėl kad užspaudė, va ir todėl net nesupranti kad galima neužspaustai mokytis ...čia sovietinio mąstymo palikimas unsure.gif


Teisingai pasisakiau? blush2.gif
Atsakyti
QUOTE(Žuvė @ 2006 03 10, 14:47)
Negi sunku suprasti, kad vaikas niekada pats nenorės gilintis į reikalingus pagrindus?


Va, kur yra esmė - Nenorėjimas , bet nenorėjimas nėra is tingumo.
Ar galit apkaltinti ikimokiklinukus tingėjimu? O kaip jie veržiasi į mokyklą ?
Ir kažkaip labai grei ima nenorėti. Ir kažkaip pas vienas mokytojas tas pats vaikas mokykloje norėjimo mokytis turi o pas kitas prapuola.

Yra norėjimas - yra "reilalingi" pagrindai.
Aišku ne taip paprastai dėl ko norėjimas prapuola
Priežaščiu daug, bet ar vaiką reik priversti užnorėti ? ar galimoas kitos išeitys.

Suprantu kad man iškart paaiškinsit kad mažiukai iš prigimties yra smalsesnį.
Tai nesutiksiu , nes žinau nedažnu atveju kai vaikas nori mokytis nuo 1-os iki paskutinės klasės.

Kad netuščiažodžiaut kviečiu paskaityt ką rašo moksleiviai apie tai
kodėl jie nenori mokytis

Atsakyti
QUOTE(Arturas @ 2006 03 10, 18:32)
Va, kur  yra esmė - Nenorėjimas , bet nenorėjimas nėra is tingumo.
Ar  galit apkaltinti ikimokiklinukus tingėjimu?  O kaip jie veržiasi į mokyklą ?
Ir kažkaip labai grei ima nenorėti. 

Pirma, prašau išsitrint nuorodas į forumą wink.gif
Veržiasi, nes nauja - kai nebenauja ir pamato, kad dar ir dirbt reikia, tas entuziazmas šiek tiek pragaruoja. Ypač tiem, kuriem ne visai sekasi.
Atsakyti
QUOTE(Karbynė @ 2006 03 10, 16:42)
Pirma, prašau išsitrint nuorodas į forumą wink.gif
Veržiasi, nes nauja - kai nebenauja ir pamato, kad dar ir dirbt reikia, tas entuziazmas šiek tiek pragaruoja. Ypač tiem, kuriem ne visai sekasi.


Dabra aš tavę spustelsiu ? wink.gif

Kodėl tas pats vaikas vienoj mokyloj veržasi kitoj ne ?
Kodėl pas vieną mokytoja veržiasi pas kitą ne ?


Na jo nesivarginki su ta nuoroda, štai jaunimo pasipasakojimai :
....


Asmeniškai man į mokyklą nemalonu eiti dėl trijų priežasčių:
1. Kai kurios pamokos būna tikrai nuobodžios ir jas "pratempti" darosi vis sunkiau :/
2. Eidamas į mokyklą jau žinau kas manęs laukia vakare ... krūva namų darbų.
3. žinau, kad anksčiau ar vėliau teks rašyti kokį kontrolinį ...

Bet visa tai beveik atsveria faktas, kad mokykloj susitinku su klasiokais. Tiksliau sakant su šešiais iš jų...


Medeinė-
--------------------------------------------------------------------------------

Štai dėl šių dalykų nenoriu į mokyklą
1. Krūvos namų darbų vakare.
2. Nuolatinis mokytojų rėkimas ir grasinimas.
3. Nedraugiški moksleiviai (kurie tave pastumia, pargriauna, tyčiojasi...)

Mokyklos keitimas taipat nepadeda, visose taspats.


Neko
.*.


Prisijungė: 2006 03 10
Pranešimai: 10

Parašytas: 10 03 2006 02:46 pm Rašyti temą:

--------------------------------------------------------------------------------

Nenoriu eiti i mokykla, nes:

1. Nuobodzios pamokos, beveik jokios naudos.
2. Namie paciam mokytis linksmiau(O dabar kokia pamoka..Hmm..Padarysiu Literatura.. )
3. Kartais mokykloje sugenda nuotaika.
4. Kartais tiesiog noriu pabuti vienas.
5. Kartais mokykla trukdo.. Aka "Meile ,seiles, ir issiskyrimo problema"

Atsakyti
QUOTE(Arturas @ 2006 03 10, 18:48)
Dabra aš tavę spustelsiu ? wink.gif

Kodėl tas pats vaikas vienoj mokyloj  veržasi kitoj ne ?
Kodėl pas vieną mokytoja veržiasi pas kitą ne ?

Nereikia man tų paklodžių, kad dirbančios ir savo darbą mylinčios asmenybės traukia jokia čia ne paslaptis net tradicinei mokyklai.
Dar... veržias ne tik vienoj mokykloj ar kitoj, o toj pačioj pas vieną mokytoją veržias pas kitą ne.
Atsakyti
QUOTE(Arturas @ 2006 03 10, 18:32)
Va, kur  yra esmė - Nenorėjimas , bet nenorėjimas nėra is tingumo.
Ar  galit apkaltinti ikimokiklinukus tingėjimu?  O kaip jie veržiasi į mokyklą ?
Ir kažkaip labai grei ima nenorėti.  Ir kažkaip pas vienas mokytojas  tas pats vaikas mokykloje norėjimo mokytis turi o pas kitas prapuola.

Yra norėjimas - yra "reilalingi" pagrindai. 
Aišku ne taip paprastai  dėl ko norėjimas prapuola
Priežaščiu daug, bet ar vaiką  reik priversti užnorėti ? ar galimoas kitos išeitys.

Suprantu kad man iškart paaiškinsit kad mažiukai  iš prigimties yra smalsesnį.
Tai nesutiksiu , nes žinau nedažnu atveju kai vaikas nori mokytis nuo 1-os iki paskutinės klasės. 


kodėl iškraipoma tiesioginė žodžio reikšmė? g.gif Apie tingėjimą nieko nerašiau, tamstos moksleivių pasisakymuose gryną tinginystę įžvelgiau. Kaip nedarant namų darbų ir nepritaikius teorijos praktikoje galima būtų sulaukt gerų rezultatų? Absurdas, jei dabar reikalauju iš pirmokės ne tik taisyklingai rašyti, bet ir dailyraščiu - užgožiu jos laisves ir menkinu vystymąsi? Jei vaikystėj vieną ir tą patį etiudą reikėdavo groti valandų valandas idant įgyčiau pirštų techniką, o vėliau tai jau būtų tarsi prasigrojimas - blogai? Brrrrr bigsmile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Žuvė: 10 kovo 2006 - 19:02
Supratau biggrin.gif viskuom kaltas sovietinis mastymas. doh.gif ir dar mokykla ne ta ir dar tos kitokios Lietuvoje nera.
Ne velnio kai buvau paaugle niekas nebutu sudomine, ne tas galvoj buvo, ne mokyklos kaltos ot.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Japoniene: 10 kovo 2006 - 20:22