QUOTE(Karbynė @ 2006 03 06, 21:38)
Nu bet tu man pasakyk, Artūrai, kodėl norint parodyt vienos sistemos privalumus, būtinai reik sumenkint kitą? O gal tiesiog tom sistemom reikėtų liautis maišyt su žemėm vienai kitą ir vienai iš kitos pasiimt ką turi geriausia, o ne tėkšt, kad "matote pas mus viskas gražu ir gerai, o pas "kitus" viskas blogai" ....Čia jau ne konkretaus mokinio gerovės siekiama, o konkrečios sistemos reklamos ir kitos sudirbimo. Nematau aš tokių pokalbių prasmės kai pradedama nuo to , kad tie kurie dirbo gausybę metų ir dirba dabar, vien todėl, kad "tradiciniai" dirba blogai. Netikiu tuo, nes pažįstu ir kūrybingai ir visaip kitaip anaip dirbančių žmonių.
Ne visi, bet ne visi tokie ir valdorfo ar kokia ten bebūtų sistema, nes dirba tai ne sistema, o žmonės joje ir visur yra visokių. "Tradicinę" kritikuot lengviau, nes ji tsakant "platesnė" ir geriau matoma , o tos netradicinės savaime suprantama vien tik nepaliaujamas gėris, žinantis ko iš tiesų reikia vaikui. Kitų nei patirtis, nei darbas,nei įdėta širdis nesvarbu
Ech gerai mane "nutvėrei" . Jo labai patogu gretintį vieną sistemą su kitą.
Patikėk, neturiu tokių tikslų supriešinti. Visiškai su tavim sutinku , kad esmė yra ne pedagogikos kryptyse, ne metodikose o mokytojų asmenyybėse.
Labai džiaugiuosi kai išgirstu tradicinėse mokyklose gąžius mokytojų vaiku ir tėvų partnerystės faktus.
Bet pati pritarsi kad tai nykiai reti atvejai. Tradicinė mokykla popieriuose deklaruoja humanistines vertybes, realiai jai keistis labai sunku. Priežasčių visas pluoštas.
- primityvus visuomenes požiūris į mokyklą, kuris susiveda į tai kad mokykla
turi mokyti, paprastai tarian prikišti informacijos.
- mokytojo padėtis visuomenėje. Tai nuolat ujami iš visu pusių spaudžiami piliečiai, kuriems nuolat priekaištaujama, užguiti biurokratinio popierizmo.
- visuomenėje vartotojiška, požiūris i švietima lygiai toks pats: mes tėvai (mokesčiu mokėtojai ) mokam jūs mokykla teikiat paslaugas. Paslaugos kokybė matuojma tik egzaminų balais.
- mokykla autoritarinė, seni kadrai seni valdymo metodai: kontrolė, spaudimas, reikalavimai.
ir t.t.
Netradicinėse , mažose salelėse yra lengviau išvengti aukščiau suminėtų bėdų.
Ten glaudesnės tėvų ir mokytojų benruomenės, ten santykiai ne užsakovo su vykdytojų principu o partneriški.
Nenoriu priesinti , bet egzistuoja mitas , kad netradicine mokykla baigusieji sunkiai
adaptuojasi visuomeneje. (O Lietuvoje dar nera neivieno baigusiojo, nes vyriausia klase 11-okai , Pasaulyje gi faktai tokie kad jie auga sveiki ir puikiai adaptuojasi, tiksliau )







