Įkraunama...
Įkraunama...

NEW AGE (Naujasis Amžius). Tema krikščionims

QUOTE(rausva debesele @ 2011 12 14, 12:44)
Ir ka tai bendro turi su tavo sugebejimu paaiskinti kas yra krikscionybes esme? Ir kas yra Jezus? Vaiku lupomis apie Kristu ir altoriu tokiu dalyku issakyta, kad tikrai prie tamstos argumentu neprisidetu.


Krikščionybės esmė niekuo nesiskiria nuo maximos esmės ir neturi nieko bendro su Jėzum Kristum.
Atsakyti
QUOTE(vaižgantė @ 2011 12 14, 14:13)
Krikščionybės esmė niekuo nesiskiria nuo maximos esmės ir neturi nieko bendro su Jėzum Kristum.



Zinau, kad tau taip atrodo, bet tu klysti. Taciau tik savo kailiu tuo ir gali isitikinti.
Del maximos kalbeti siulau atsargiau nes tamsta maksimos politika nemaziau megsti nei kad apie KB teigi, taigi apsieikim be veidmainiavimu.
Nera reikalo kalbeti, kai abiems is anksto aisku jog sutarimo nerasim.
Atsakyti
QUOTE(rausva debesele @ 2011 12 14, 14:59)
Zinau, kad tau taip atrodo, bet tu klysti. Taciau tik savo kailiu tuo ir gali isitikinti.
Del maximos kalbeti siulau atsargiau nes tamsta maksimos politika nemaziau megsti nei kad apie KB teigi, taigi apsieikim be veidmainiavimu.
Nera reikalo kalbeti, kai abiems is anksto aisku jog sutarimo nerasim.


Vienos tiesos nėra ir negali būti.
Atsakyti
QUOTE(vaižgantė @ 2011 12 14, 16:07)
Vienos tiesos nėra ir negali būti.


Krikscionybe turi daug aspektu, NewAge isvis nelabai aisku, ka apima, diskusija cia siokia tokia vyksta, pasirodo, vardan musu visu tiesu tongue.gif

Nors panasu, kad sioje diskusijoje, labiausiai bandoma priskirti arba nepriskirti KV prie New Age, kuris daugiau "nusvieciamas" blogame kontekste..

Is tiesu, Vakaruose reiskiasi nemazai ir atsitraukimo nuo reiki, kvepavimo ir kitokiu visokiu dvasiniu praktiku tendenciju.. Gal tikrai, ne kiekvienam tai skirta ir pakeliama, gal kiti per daug itraukiami propaguojant tik gerus tokiu praktiku dalykus, neispejant apie atsakomybe.. Mokekit, inicijuosiu, save ir kitus gydysi..

P.s. o as galvojau, kad vardan priartejimo ar bent prisilietimo prie "tiesos" cia tiek diskutuojama bigsmile.gif

Atsakyti
Merfise, o kas čia žino tiesą? smile.gif Ar tu pažįsti tokių žmonių? Kaip tu tai patikrini? Autoritetai?
Mes visi ieškotojai. Išmintingas žmogus retai būna kategoriškas....
Atsakyti
Gal buna ismintingu ir kartu kategorisku..
Svarbiausiuose dalykuose - tiesa tikriausiai viena, nesvarbiuose - tiesa tokia, koks skonis.. 4u.gif
Atsakyti
Su Naujaisiais Metais brangieji. Nors Tikėjimo metai skelbiami nuo spalio mėn., teprasideda jie ir skleidžiasi mūsų širdyse jau dabar, nepalikdami vietos drakonui. Matau tema vis pakrypsta ne ta linkme ir vis išlenda tendencingos replikos, todėl noriu kartą ir visiems laikams pakomentuoti vieną dalyką ir prie to daugiau nebegrįšti.

o Krikščionys išpažįsta vienintelę Tiesą - Jėzų Kristų, Dievo Gyvąjį Žodį, kuris skelbia "Aš esu kelias, tiesa ir gyvenimas, niekas nenueina pas Tėvą kaip tik per mane" (Jn 14, 6). Tiesa yra tik viena ir Apreiškimo dėka (nes žmogus savo jėgomis gali suvokti Dievo buvimo faktą, bet negali jo pažinti, tik pats Dievas mums save atskleidžia) tikintieji ją pažino ir įtikėjo.

o Krikščionys ne bukai ir aklai gina savo pačių susigalvotas tiesas, o vadovaujasi Apreikštuoju Dievo Žodžiu, kuris prakalba tiesiai į žmogaus sielą ir atskleidžia būtent šią tiesą. Ar gali būti didesnis autoritetas nei pats Aukščiausiasis? Ne veltui stulbinamomis aplinkybėmis atsiverčia musulmonų, induistų, budistų, ateistų. Ta asmeniškai Apsireiškianti tiesa yra pribloškianti ir žmogui nepalieka jokių abejonių. Vis dar ritasi neįtikėtina atsivertimų banga Kinijoje. Jei būtų visiškai nesvarbu, kuriuo keliu eiti, ar tokie atsivertimai apskritai turėtų prasmę? Užtenka patyrinėti žmonių atsivertimo istorijas, kurios stulbina ir nepalieka abejonių, kad Dievas pats kalba.

o Ne, mes krikščionys neniekinam kitų ir nelaikome kitų žemesniais, mes jus visus mylime ir meldžiamės!
o Kas bus išganyti, o kas ne - ne mums nuspręsti, tai Dievo žinioje - meldžiamės už visą žmoniją.

o Ši Tiesa yra atnešta visam pasauliui ir krikščionių Dievas nėra tik žydų Dievas. "Argi Dievas – tiktai žydų Dievas? Ar Jis nėra ir pagonių? Taip, ir pagonių, nes tėra vienas Dievas, kuris per tikėjimą išteisins apipjaustytus ir per tikėjimą išteisins neapipjaustytus" (Rom 2,12-13). "Man duota visa valdžia danguje ir žemėje. Tad eikite ir padarykite mano mokiniais visų tautų žmones krikštydami juos vardan Tėvo, ir Sūnaus ir Šventosios Dvasios, mokydami laikytis visko, ką tik esu jums įsakęs" (Mt 28, 18). "Eikite į visą pasaulį ir skelbkite Evangeliją visai kūrinijai" (Mt 16, 15). Sutikit, nelabai panašu į mokymą "eikit ir skelbkit, kad visos tiesos geros"?

o Tai, kad esame apšaukiami bukais, arogantiškais fanatikais, mūsų nestebina, nes pats Dievo Žodis mus apie tai įspėja. "Jūs būsite visų nekenčiami dėl mano vardo" (Mt 10, 22). "Jei pasaulis jūsų nekenčia, tai žinokite - jis manęs nekentė pirmiau negu jūsų. Jei jūs būtumėte pasaulio, jis mylėtų jus kaip savuosius. Kadangi jūs - ne pasaulio, bet aš jus iš pasaulio išskyriau, todėl jis jūsų nekenčia". (Jn 15, 18). Pasauliui tikros tiesos nereikia, jis pamilęs savo tiesą ir jam nereikia, kad kas baksnotų į jo nuodėmes. Taigi, galite mus apžodžiuoti, nemėgti, gal net nekęsti... mes vis tiek jus mylime, o patys to nesuprasdami tiesiate mums kelią tiesiai į Dangų wink.gif

o Jėzus Kristus - nėra galingesnio vardo šioje žemėje, prieš kurį dreba visas dvasių pasaulis su žmogaus priešu priešakyje. Egzorcistų ir šventųjų istorijos tą liudija. Tai nenuginčijama.
o Krikščionybė nuo Jėzaus Kristaus asmens yra neatsiejama.

o Krikščionybė - ne komercinė arba visuomeninė organizacija. Krikščionybė - tai Kristus tikinčiųjų širdyse. Tai gyvas ir asmeninis tikėjimo į Kristų kaip savo Gelbėtoją išpažinimas, kurio požymis yra meilė kitiems ir paklusnumas Dievo Žodžiui. Bažnyčia - tai ne pastatas ar formali institucija, tai viso pasaulio tikinčiųjų bendruomenė, didelė šeima, atgimusi Kristuje. "Ir aš tau sakau: tu esi Petras - Uola; ant tos uolos aš pastatysiu savo Bažnyčią, ir pragaro vartai jos nenugalės." (Mt 16, 18)

o Nuomonė apie krikščionybę, kurią formuoja vien Bažnyčią ar jos tarnus lydintys skandalai ir netobulumai, tolygi sprendimui apie knygos turinį iš jos viršelio ar saldainio skonio įvertinimui iš popierėlio. Kiekvienoje didelėje šeimoje atsiranda sūnų/dukrų palaidūnų, kurie teršia visos šeimos vardą, bet neišsižadame šeimos vardo vien todėl, kad jis kitų akyse suterštas. Mylime savo šeimą, rūpinamės ja kiek galime, jungiamės maldoje už jos trūkumų pataisymus. Kaip ir kiekvieną šeimą, Bažnyčią sudarome mes, paprasti žmonės, o žmonės, visi iki vieno, esame klystantys. Kunigų skandalai, kryžiaus karai, inkvizicijos ir t.t. - visa tai nėra krikščioniškojo tikėjimo darbai, tai žmonių darbai, klystančių žmonių darbai. Naivu manyti, kad priešiškos jėgos nebando tikėjimo ir Bažnyčios griauti ne tik iš išorės, bet ir vidaus. Tai labai akivaizdu.

o Plačiai pasklidusios ir ezoterikų pamėgtos apokrifinės gnostinės evangelijos neskelbia apie "tikrąjį" krikščionišką mokymą, neva tai iškraipytą ir užslėptą. Nieko nėra paslėpta, nėra jokių išskirtinių tiesų, mokslų ir žinių, prieinamų tik per guru/mokytojus, specialiai inicijuotiems ir t.t., jokių ypatingų ar užslėptų būdų santykio su Dievu kūrimui ir Jo pažinimui. Visa, ką Dievas pats apreiškia, žmogus patiria asmeniškai. Ir ši Tiesa yra atnešta visiems ir visų. Ji prieinama absoliučiai VISIEMS, o ne išrinktiesiems. Pats Dievas atskleidė Tiesą pasauliui, pats Dievas ją atnešė savo vaikams, bet jie vis dar netiki. Ką dar aiškesnio Jis galėjo padaryti? Kaip dar įtikinti? Jis padarė VISKĄ. O žmogus vistiek netiki. Jėzaus Kristaus atneštos tiesos PAPRASTUMAS nuginkluoja. O žmogus nemėgsta to, kas paprasta, jam reikia paslapties, sudėtingumo, kažkokių ypatingų, užslėpltų būdų ir kelių tiesai atrasti. Nereikia jos kažkur sudėtingai ieškoti, tereikia ją priimti. Čia ir dabar, ten kur esate, be jokios paslapties, jokių ypatingų technikų ir t.t. Patikėkite Jėzumi ir pati Tiesa pas jus apsigyvens. Pabandykit - neskaudės ir nieko neprarasit. "Štai Aš stoviu prie durų ir beldžiuosi: jei kas išgirs Mano balsą ir atvers duris, Aš pas jį užeisiu." (Ap 3,20).
“Aš viešai kalbėjau pasauliui. Aš visada mokiau sinagogose ir šventykloje, kur susirenka visi žydai, ir nieko nesu kalbėjęs slapčia (Jn 18, 20). "Aš šlovinu tave, Tėve, dangaus ir žemės Viešpatie, kad paslėpei tai nuo išmintingųjų ir gudriųjų, o apreiškei mažutėliams." (Mt 11, 25). "Jeigu mūsų Evangelija tebėra paslėpta, tai ji paslėpta vien tik einantiems į pražūtį, netikintiesiems, kuriems šio pasaulio dievaitis apakino protus..." ( 2 Kor 4, 3). "Sunaikinsiu išmintingųjų išmintį, niekais paversiu gudriųjų gudrybę...<...> O kadangi pasaulis savo išmintimi Dievo nepažino iš Dievo išminties veikalų, tai Dievas panorėjo skelbimo kvailumu išgelbėti tuos, kurie tiki. Žydai reikalauja stebuklų, graikai ieško išminties, o mes skelbiame Kristų nukryžiuotąjį, kuris žydams yra papiktinimas, pagonims - kvailystė. Bet pašauktiesiems - tiek žydams, tiek graikams - mes skelbiame Kristų, kuris yra Dievo galybė ir Dievo išmintis." (1 Kor 1, 19)
Ar kada susimąstėte, ką jautė ir kokią tiesą iš tiesų buvo atradę įvairūs šventieji ir kankiniai, kurie mirė neįsivaizduojamai baisiai kankinami, bet atsisakė savo tikėjimo išsižadėti ir mirė su Jėzaus Kristaus vardu lūpose. Kas tai per tiesa, žmogui suteikianti tiek jėgų ir atsidavimo, ar gali ji būti tik paprasta kelių žmonių sukurta tiesa-iliuzija.. Kam įdomu, labai verta paskaityti Eusebijo Cezariečio "Bažnyčios istoriją" apie ankstyvąją krikščionybę, atskilusias sektas ir nežmoniškus krikščionių kankinių kankinimus, jų drąsą ir Dievo veikimą.

o O čia New Age stiliumi. Jeigu vienos tiesos nėra, o viskas tėra tik subjektyvi iliuzija, tai lygiai tokia pati iliuzija yra ir vienos tiesos nebuvimas. Tiesų nėra daug. Ji tik viena.

Ir šis tas apie tai, kas iš tiesų yra krikščionybė ir krikščionis...
"Žodis krikščionis Naujajame Testamente pavartotas tris kartus (Ap.d. 11, 26; Ap.d. 26,28; 1 Pt 4,16). Jėzaus Kristaus pasekėjai krikščionimis pirmą kartą buvo pavadinti Antiochijoje (Ap.d. 11,26), nes jie savo elgesiu, veiksmais ir žodžiais buvo panašūs į Kristų. Antiochijos pagonys iš pradžių šį žodį vartojo kaip paniekinamą pravardę, norėdami pasišaipyti iš krikščionių. Paraidžiui jis reikštų „Kristaus šalininkai ar pasekėjai". Nemažai žmonių, neturinčių tikro tikėjimo Jėzumi Kristumi, laiko save krikščionimis tik todėl, kad lanko bažnyčią arba gyvena „krikščioniškoje“ šalyje. Kaip vienas evangelistas kažkada pasakė: „Ėjimas į bažnyčią nepadaro manęs krikščionimi lygiai taip pat, kaip ėjimas į garažą nepadaro manęs automobiliu".
"Tikrasis krikščionis yra žmogus, tikintis Jėzaus Kristaus - Dievo Sūnaus asmeniu ir faktu, kad Jis mirė ant kryžiaus už mūsų nuodėmes, o trečią dieną prisikėlė, kad laimėtų pergalę prieš mirtį ir duotų amžinąjį gyvenimą visiems, kurie patikės Juo."
"Krikščionybė išsiskiria iš visų kitų religijų tuo, kad remiasi daugiau tarpusavio santykiais, o ne religinėmis apeigomis. Vietoj griežto laikymosi „tai galima, o tai negalima“, krikščionybės tikslas – palaikyti artimą ryšį ir bendravimą su Dievu Tėvu. Šie savitarpio santykiai yra galimi tik dėl Jėzaus Kristaus aukos ir Šventosios Dvasios veikimo krikščionio gyvenime". (http://www.gotquestions.org/lietuviu/Krikscionybe.html)
"Krikščionybė yra antrasis žmogaus sukūrimas. Todėl krikščionis nėra paprastas žmogus ir jo gyvenimas nėra paprastas gyvenimas. Krikščionybė yra pastatyta ant įsikūnijusio žodžio. Todėl ji yra ne teorija, bet gyvenimas; ne idėja, bet tikrovė, Kristaus tapimas žmogumi ir pasilikimas Bažnyčioje, kaip savame Kūne, padaro mūsų religiją būtimi, kurioje mes esame, judame, mąstome, veikiame; vadinasi, gyvename. Taigi ne krikščionybė įsijungia į gyvenimą, kuris būtų už ją aukštesnis, bet visas mūsų gyvenimas telpa krikščionybėje. Kaip Jėzaus Kristaus Asmenyje telpa visas dieviškumas ir visas žmogiškumas, taip viskas telpa ir Jo įsteigtoje religijoje. Krikščionybė yra buvimas. Būti krikščioniu reiškia naujai būti. „Kas buvo sena – praėjo, štai atsirado nauja.“ Krikšto vanduo yra naujo gimimo vanduo. Sutvirtinimo aliejus yra naujos kovos patepimas. Išpažintis yra naujas sutaikinimas su Dievu. Eucharistinė Duona yra naujos gyvybės maistas. Ligonių sakramentas yra naujo apaštalavimo galia. Moterystė yra naujos bendruomenės pagrindas. Visi Kristaus įsteigtieji sakramentai yra ne kas kita, kaip keliai įsrovėti į žmogų anai naujai kūrybai, perkeisti jį pagal Kristaus paveikslą bei panašumą, sukurti jame naująjį Adomą. Todėl jie yra ne formulės, ne apeigos, ne žodžiai, bet gyvenimas, būtis, tikrovė".
Labai geras A. Maceinos straipsnis - http://www.bernardin...gyvenimas/59468

Jei tikrai norite labiau įsigilinti ir suprasti krikščionybę (ne tik perbėgti paviršiumi neapčiuopiant esmės ir atmesti, o pasinerti giliau) ir Jėzaus asmens vaidmenį joje, paskaitykite Aleksandras Menis (Aleksandr Men) "Žmogaus Sūnus" (galima ieškoti bibliotekose).

Džiaugiuosi, jei pakaks kantrybės perskaityti visą šitą "veikalą" ir tikiuosi ateityje išvengti panašių replikų ir klausimų, nepykit, bet daugiau panašių dalykų nebekomentuosiu, laikas susitelkti ties sukurtos temos esme.

Papildyta:
miela dinazaure - pateikiau pačius elementariausius atsižadėjimo pavyzdėlius, nesunkiai kiekvienam pritaikomus kasdienybėje - sutikite, net tiek mažai ne visi yra linkę atlikti, kaip sako, pirštai dažnai būna lenkti į save. Tema nėra skirta mano tikėjimo kelio analizei, tad telieka manasis išsižadėjimas tik tarp manęs ir Aukščiausiojo smile.gif Svarbiausia - kokį santykį su Dievu kuriame, o ne geros savijautos vaikymąsis. Jei ieškome ir vadovaujamės tik asmeniniu geros savijautos kriterijumi, tai dvelkia egocentrizmu. Jau anksčiau rašiau - nuolatinė saulė ir šviesa tik sukuria dykumą. Turi būti visko, o blogo nereikia bijoti, nes jame dažnai slypi didžiuliai lobiai, tą patvirtins ne vienas. Kartais mums būtina "gauti per galvą", kad permąstytume savo gyvenimą ir sugrįžtume į teisingas vėžes. Jeigu santykis su Dievu yra nuoširdus ir puoselėjamas, jis ves į visišką pilnatvę, tačiau šiame santykyje (kaip ir bet kuriame kitame) yra ir išbandymų, kurie tik grūdina ir stiprina. Žinome, kad ir sirgdami kartais turime išgerti neskanią piliulę, bet žinome - po to bus geriau.

Kristina - aš jums siūlau labiau įsigilinti į tai, ką teigia krikščionybė ir suprasite, kad analogo nerasite jokioje kitoje religijoje. Kalbame ne apie tą patį Dievą skirtingais vardais, ne apie tą patį Dievą, pas kurį tik plaukiame skirtingose valtyse. Skiriasi ne tik valtys ir plaukimo būdas, bet ir kryptys. Gražiai ir aiškiai sudėliotas straipsnelis būtent apie tai, paskaitykit, galbūt paaiškės labiau.
http://su.lt/su-visu...m-laive-esi-tu-

O kokia tikroji Jėzaus Kristaus gimimo diena, iš tiesų niekas nežino, o ir ne tai svarbiausia, esmė - pats įvykis. Krikščioniškas švenčių kalendorius sudarytas taip, kad išstumtų ikikrikščioniškoje visuomenėje švęstas ir žmonių sąmonėje įsirėžusias pagoniškas šventes, suteiktų joms kitą prasmę ir telktų krikščioniškajame tikėjime. Tad, krikščionys švenčia tikrai ne minėtam tamsos atstovui skirtą šventę, o įsigilina į Atpirkėjo užgimimo paslaptį, Advento susikaupime atsideda savo santykio su Dievu apmąstymui, apvalo ir atnaujina savo širdį, kad ir joje, lyg mažajame Betliejaus tvartelyje, įvyktų džiaugsmingas Atpirkėjo užgimimo stebuklas. Kad krikščionių šventės minimos tą pačią dieną, sakyčiau, net pliusas - tamsai keliant galvą, krikščioniškasis pasaulis meldžiasi su dviguba jėga, įjungiam dar didesnę šviesą taip sakant wink.gif

Artimiausiu metu pasistengsiu įdėti minėto pasižymėjusio ex New Age veikėjo liudijimą.
Atsakyti
Orkide, tikrai prasminga paskaityti kai kurias jūsų mintis. Turiu per mažai teorinių žinių, kad galėčiau diskutuoti teoriniame lygmenyje, bet net neabejoju, jog kitoje šalyje koks religijotyros specialistas parašytų panašų straipsnį, palaikantį kito laivelio galimybes.
Ir galbūt tai iš tiesų yra tikėjimo klausimas. Bet kai išgirstu kaip kas nors sako, jog "šitas kelias pas Dievą yra vienintelis", aš negaliu patikėti, jog visi kiti, kitaip tikintys, nuoširdžiai besistengiantys žmonės yra pasmerkti/neteisūs/klystantys/netaip tikintys. Tuo negali patikėti nei mano širdis, nei protas. Tik tiek.
Atsakyti
Žadėtas New Age veikėjo, Randall N Baer, liudijimas.

Savo liudijimą Randall N Baer aprašė paskutinėje savo knygoje - "New Age Košmare" (angl. k. Inside the New Age Nightmare, 1989), netrukus po knygos išleidimo autorius mįslingomis aplinkybėmis tragiškai žuvo.
Knygoje pateikta tikra, buvusio aukšto rango, profesionalaus New Age lyderio, mokytojo, holistikos aktyvisto, išgarsėjusio "kristalų galios" taikymo srityje ir visos New Age filosofijos žinovo gyvenimo istorija.

Būdamas paauglys, po vienos televizijos programos apie Kung Fu, Randall susižavėjo Rytų misticizmu ir pradėjo domėtis Rytų religijomis, mokėsi jogos ir meditacijos, kaip priemonę pasiekti "sąmonės praplėtimą", nevengė ir marihuanos. Koledže gilinosi į Amerikos indėnų kultūros, panteistinių religijų studijas (induizmą, taoizmą, budizmą), su guru pagalba pasinėrė į transcendentinės meditacijos praktikas ir jogą. Vėliau su žmona atidarė New Age centrą New Mexico (JAV), kuriame vedė įvairias praktikas ir užsiėmimus grupėms - laidininkavimo (channeling), akupunktūros, praėjusių gyvenimų prisiminimų atkūrimo (past life regression), NSO kontaktų sesijos, kuriamosios vizualizacijos ir kt. New Age pamėgtas kryptis. Transo būsenoje Randall kontaktavo su savo "dvasiniais vadovais" (spirit guides), kurie skatino jį veiklai, platinti jų perduodamas žinias ir informaciją, šių dvasių įkvėptas jis parašė ne vieną savo knygą apie kristalus ir jų galią. Viena jų - "Šviesos langai: kvarco kristalai ir savitransformacija" (1984), knyga nulėmė jo visuotinį pripažinimą New Age aplinkoje. Per savo 15 metų patirtį New Age judėjime jis sutiko pačių įvairiausių žmonių, įsitraukusių į šį judėjimą. Po drastiškų išgyvenimų, Baer atsivertė ir išpažino krikščionišką kelią. Gilindamasis į Šv. Raštą, jis suprato, kokie klaidingi buvo jo nukrypimai į įvairias praktikas ir, kad Naujojo Amžiaus "mokslas" yra grįstas senoviniais okultiniais principais sumaišytais su šių dienų burtininkavimu, šamanizmu ir magija, kurie drauždiami Šv. Rašte.

Štai jo istorija...
14 mečiui Randall ramybės nedavė daugybė viduje verdančių klausimų apie Dievą, Bibliją ir gyvenimą, deja, jo aplinkoje neatsirado nė vieno, kuris prisėstų ir visus šiuos klausimus su juo apsvarstytų. Pasak jo:
"Kažkas manyje staiga įtrūko. Aš nebeturėjau daugiau noro lankytis, kaip man tada pradėjo atrodyti, steriliose, be gyvybės Bažnyčios pamaldose ir studijų grupėse. Staiga pajutau, jog to, ko aš ieškau - ten nėra. Lygiai tokią pačią istoriją aš vėliau girdėjau iš daugybės New Age pasekėjų. Pradėjau lankytis įvairiose bibliotekose ir pats ieškoti tiesos. Jaučiau - knygos atvers man duris į naujus horizontus."
Randall buvo vedinas didžiulio troškimo atrasti atsakymus į klausimus apie žmogų ir Dievą. Nors mokslai jam sekėsi itin gerai, jis pasinėrė į marihuaną, kuri, pasak jo, padėdavo jam atverti gilesnį dvasinio pasaulio suvokimą.
"Vieną vakarą man pasirodė, kad atsidūriau akistatoje su kažkuo, ką maniau esant Dievą. Staiga visas kambarys lyg išnyko, pasijutau lyg sklęsčiau kosmose, erdvėje virš laiko pojūčio. Mano kūniškumo ir asmenybės pajautimo ribos staiga stebuklingai lyg prasiplėtė man tampant "šviesa", o "šviesai" tampant manimi. Jaučiausi lyg be pastangų sklandyčiau begalybėje, tikėjau, kad susitikau su Dievu ir tapau viena su Visata. Tai buvo tai, apie ką kalba Rytų religijų filosofijos - tyras vienis ir nušvitimas. Maniau man teko privilegija pažinti giliausias Visatos paslaptis, kurias gebėjo pažinti tik mistikai ir šventieji."
Tačiau jau tuomet ne viskas ėjosi vien gerai. Randall pripažįsta:
"Kartą, pavartojęs LSD, turėjau nemalonų potyrį, kuris jau tada turėjo signalizuoti apie melą, į kurį nėriau. Tuomet, kai mėgavausi sukeltu potyriu, staiga mane užvaldė nenusakomai didelės jėgos dvasia-demonas, kuris visiškai mane užvaldė, visiškai netekau galios save kontroliuoti. Galėjau tik bejėgiškai stebėti, kaip galinga dvasia atliko kelis galingus užkeikimus ir sukėlė man vizijas, kuriose regėjau visiškos tamsos pasaulį. Ši nežmoniškai kankinanti patirtis tęsėsi keletą valandų, demonas išsinešdino palikęs mane lyg pliušinę lėlę. Negalėjau kalbėti dvi dienas, o psichologinę žalą gydžiausi 6 mėnesius."
Nuo tada Randall nustojo naudoti narkotines medžiagas kaip trumpesnio kelio į nirvaną garantą ir sutelkė visą dėmesį nušvitimo būsenos siekimui "natūraliais metodais". Jis pasinėrė į budizmo mantrų monotonišką kartojimą ir proto kontrolę SILVA met. (Silva Mind Control). Pasak laidininkavimo būdu per mediumę Jane Roberts kalbėjusios dvasios "Seto", Randall turėjo didelių parapsichologinių galių. Naudodamasis Silva metodu jis siekė šias galias treniruoti ir išvystyti "tinkama" linkme. Kurso metu jis pasiekė kontaktą su 2 dvasiomis, kurias identifikavo esant Amerikos Indėnų. Randall tvirtina:
"Tuomet aš nesupratau, kad SILVA proto valdymo metodas pagrįstas okultine filosofija. Okultinės praktikos papraščiausiai buvo perpakuotos į nureligintą formatą Vakarams, kuris būtų priimtinas ir patrauklus vidutinės klasės amerikiečiams. Vidinis konsultavimasis su įvairiomis dvasiomis yra bibliškai uždrausta praktika, nes t.y. demoniškų esybių pasikvietimas į "draugus" savo gyvenime."
Studentavimo metais Randall leido laiką Amerikos "ašramuose" ir tapo gerai žinomo jogo Swami Babaji mokiniu. Taip pat įgijo mokslinį laipsnį religijos studijose, vėliau - holistinės medicinos praktiko profesiją. Po 2 metų studijų tapo gydytoju natūropatu ir išsamiai išstudijavo alternatyviąją mediciną ir New Age gydymo praktikas. Atidaręs "Natūralios medicinos centrą", susipažino su žmona Viki, kuri tuo metu buvo "New Age sąmoningumo centro" direktorė. Būtent ji supažindino Randall su jai jos "dvasinių vadovų-esybių" perduota informacija apie kristalų galią.
1980 m. Randall ir Viki susituokė ir persikėlė gyventi į Santa Fe (New Mexico), nes tai buvo "Sūkurio (Vortex) teritorija" - vieta, kuri pritraukia įvairius paranormalius reiškinius, su kuriais jie iš karto stojo akistaton. Randall rašo:
"Dvasių pasaulis į mus prabilo tiesiai ir aiškiai. Staiga Viki panirdavo į transą ir į ją įėjusi dvasia išraiškingai prabildavo. Negalėjau patikėti tuo, kas vyksta. Ateinančių ir išeinančių dvasių įvairovė buvo stulbinama - kalbėjau su dvasiomis, kurios save identifikavo kaip "Mozę", "Mocartą", "Baltąjį Erelį", "Serapis Bey", "Aukštesniuoju Vadovu Kuthumi", "Marija", "Žaliojo Spindulio Valdovu" ir daugybe kitų. Šios dvasios spinduliavo nenusakomą, svaiginančią galią."
Šios dvasios liepė vyrui ir žmonai meditacijų metu kviestis "Kosmoso Brolių", kurie buvo "Intergalaktinės Kosmoso Federacijos" Saulės sistemoje dalis. Šios nežemiškos kilmės būtybės esą lanko Žemę norėdamos padėti "Žemės apsivalymo" procese, kuris pasibaigs Žemės evoliucionavimu - Naujuoju Amžiumi. Dvasios taip pat teigė dirbančios išvien su "Didžiąja Baltąja Brolija" - visuotine Aukštesniųjų Vadovų, archangelų, angelų ir kitų dvasinių būtybių hierarchija, kurie kontroliuoja visus Kūrinijos aspektus. Randall užduotis buvo mokyti žmones kristalų galios panaudojimo technikų tam, kad jie būtų "inicijuoti į aukštesnę Šviesos Sąmonę". Per kitus keletą metų Randall įkūrė sėkmingą New Age Sąmoningumo centrą New Mexico, kuriame skaitė paskaitas ir propagavo beveik visas New Age filosofijos praktikavimo formas. Tačiau tikrasis pripažinimias atėjo tuomet, kai Randall parašė ir išleido savo knygas apie kristalų galią ir "Šventą mokslą". Šias knygas įkvėpė jo vadovai-dvasinės esybės.
Jo knyga, "Šviesos Langai: kvarco kristalai ir savitransformacija" (1984), iškėlė autorių į Amerikos New Age įžymybes. Tuo metu ji buvo laikoma geriausia kristalų tema parašyta knyga. Po nacionalinio knygos pristatymo turo Randall buvo pripažintas vienu iš trijų (kartu su žymiuoju Marcel Vogel) didžiausių pasaulio autoritetų kristalų srity. Medicinos ir verslo profesionalai, gerai žinomos įžymybės lankė jo treniruočių programą, kristalų energetikos tema. Bet netrukus Randall gyvenimas dramatiškai pasiketė. Viena neužmirštama patirtis išgyventa transo metu, iš esmės pakeitė jo gyvenimą negrįžtamai...

Vieną vakarą, paniręs į transą jis mėgavosi įprasta jam malonia būsena: visa apimančia akinančia vidine šviesa, pasak jo, prilygstančia žiūrėjimui į saulę, lyg sielą užlietų ir kiauriai persmelktų galybė palaimos spindulių, teikiančių nepaprastos galios ir šviesos pojūtį. Bet visiškai netikėtai, į potyrį įsiskverbė kažkokia kita, dar nepatirta, neįtikėtinai nustebinusi jėga. Pasak jo: "Akies mirksniu, lyg antgamtiška ranka mane perkėlė į užkulisius tos patirties, į kurią su pasimėgavimu buvau paniręs, buvau nukeltas tos akinančios šviesos ir tai, ką ten išvydau, man kėlė drebulį, tiesiogine ta žodžio prasme, jo negalėjau atsikratyti ištisą savaitę. Už nudailinto, nugludinto grožio ir apšviesto fasado aš išvydau pasislėpusį, neįtikėtina galia trykštantį absoliučios neapykantos ir nenusakomo šlykštumo "veidą", tai buvo pasibjaurėtini, šėtoniškos galios pripildytų demonų veidai".
"Mano kūnas nevaldomai virpėjo, kartais itin įnirtingai. Šis košmaras truko visą savaitę be atvangos. Maniau visiškai išprotėjau. Mėnesio bėgyje mano sunki būsena palaipsniui, po truputį normalizavosi."
Šį įvykį Randall laiko paties Dievo Apsireiškimu jo gyvenime.
"Tuo metu aš tik suvokiau, kad kažkokia jėga, kuri buvo stipresnė už patiriamą tamsos jėgą, padarė du dalykus: 1) parodė man tikrąjį New Age "dimensijų" ir "angelų", į kuriuos aš buvau giliai paniręs, veidą ir 2) išlaisvino mane iš visiškos pražūties. Aš tada aiškiai suvokiau, kad padariau didelių klaidų įsiveldamas į New Age. Aš taip pat supratau, kad, jeigu tų klaidų aš neištaisysiu, manęs vėl laukia tokia pati siaubinga patirtis ir, greičiausiai, kitą sykį pasprukti man jau nepavyktų."

Ieškoti atsakymų Randall atsigręžė į Bibliją. Jis šventraštį pradėjo lyginti su New Age idėjomis. Juo labiau jis gilinosi į Raštą, juo labiau jis įžvelgė, kaip New Age iš ten ištraukia tik sau tinkamas mintis, o kita tiesiog atmeta. Jis taip pat suprato pažeidęs Dievo duotą žmogui Įstatymą ir dėl savo nuodėmės savo noru nuo Dievo atsiskyrė. Skaitydamas toliau, jis patyrė, kad Dievas yra kupinas meilės žmogui, tokios meilės, kad net atsiuntė savo vienatinį Sūnų, Viešpatį Jėzų, kad atmokėtų už žmogaus nuodėmes ir per jo Auką, žmogus būtų sutaikintas su Dievu. Jis įžvelgė viltį - Amžinąjį Gyvenimą, kuris buvo siūlomas lyg dovana. Dievas, prieš kurį jis nusidėjo, galėjo jam atleisti...
Randall suvokė, kad jį užvaldė demoniška jėga ir jautė dvasinę jėgą savy, kuri kasdien įgijo vis didesnę ir didesnę galią jam. Iki tos dienos, kol pagaliau jis apgailėjo visas savo nuodėmes ir priėmė Jėzų Kristų savo Viešpačiu ir Išganytoju. Randall žiūrėjo evangelizacinę TV programą, kurios pabaigoje pastorius visus pakvietė šauktis Viešpaties Jėzaus Kristaus savo Išganymui ir atleidimui. Sąmoningai suvokęs savo kaltes ir Išganymo reikalingumą, Randall prisipažįsta:
"Buvau tokios būsenos, kad man jau niekas neberūpėjo, buvau toli nuo bet kokio loginio vertinimo, kaip visa tai gali pasirodyt kvaila ir pan.... Aš tiesiog švelniai parkritau ant kelių. Tuo metu pajaučiau kaip Šv. Dvasios Tiesa persmeigė mano širdį ir aš paskendęs ašarose išpažinau ir apgailėjau visas savo nuodėmes.... Niekada gyvenime šitaip nesimeldžiau... Viešpats nukirto siaubingą mane kankinusį demonišką ryšį ir išlaisvino mane, nuplaudamas nuo manęs mano nuodėmes iki sniego baltumo. Mane apėmė visiškas įsitikinimas, kad tai buvo tai, ko aš ieškojau visą savo gyvenimą, bet iki dabar niekada nebuvau radęs. Net pati ryškiausia mano patirta mistinė New Age būsena pasirodė esanti visiškai blyški palyginus su šia dabartine savijauta. Šėtono brukama "šviesa" yra kaip pigus, purvinas kilimas, palyginus su tikrąją Tiesa."
Randall atsivertimas Jėzuje Kristuje, jo aplinkoje sukėlė tikrą audrą. Jo žmona Viki taip pat išsižadėjo New Age ir įtikėjo Jėzų Kristų. Tuo tarpu tarpe kitų jis sukėlė milžinišką pyktį, ypač tuomet, kai pradėjo savo misiją demaskuoti New Age, kaip dabar jis vadino - New Age judėjimo apgaulę. Nedidelė grupelė atsivertusių ex-new age pasekėjų patyrė daugybę bandymų susidoroti, tačiau veiklos nenutraukė ir buvo tvirti tikėjimu Jėzuje Kristuje.
Apie savo išgyvenimus ir atsivertimą Randall parašė knygą "New Age Košmare" (Inside the New Age Nightmare, 1989). Tą pačią savaitę, kuomet knyga buvo išspausdinta, Randall sunkiai paaiškinamomis aplinkybėmis tragiškai žuvo. Važiuojant po paskaitų turo New Mexico, kurio metu jis tęsė New Age demaskavimą, jo automobilis nulėkė nuo kelio. Net keleto tyrimų metu visgi nepavyko išsiaiškinti, ar buvo įvykdyta žmogžudystė, ar būta tik nelaimingo atsitikimo. Tačiau viena yra tikra - dabar Randall akis į akį susitiko savo Viešpatį Gelbėtoją.

Po savo atsivertimo, Randall N. Baer viešai išsižadėjo savo ankstesnių knygų.
The Crystal Connection: A Guidebook for Personal and Planetary Ascension
Windows of Light: Using Quartz Crystals As Tools for Self-Transformation.
Nepaisant to, jo knygos iki šiol vis dar mėgiamos cituoti daugelio New Age autorių, kurių veikalus aptinkame ir mūsų knygynuose...

Vertimas pagal Randall knygą "Inside The New Age Nightmare" ir interneto šaltinius.
Papildyta:
Papildoma info suprantantiems angl. k
Randall N Baer video filmuku rinkinys Inside the new age nightmare
http://www.youtube.c...h?v=QDvZUq4uBL8
Atsakyti
Straipsnis apie jogą. Ar dera krikščionims tuo užsiimti? Autorė - atsivertusi krikščionė, 22 metus buvusi jogos instruktore Jungtinėse Valstijose.

Šiais laikais mes visur girdime – joga. Reklamose, kuriose reklamuojama viskas, pradedant IT ir baigiant ledais, kai medituojantys supermodeliai sėdi sukryžiavę kojas lotoso pozoje. Galima rasti jogos video įrašų nėščiosioms, pagyvenusiems žmonėms, pradedantiems vaikščioti kūdikiams, kūdikiams ir net jums ir jūsų šuniui. Galima mankštintis su jogos diržais, trinkelėmis, velenėliais ar kamuoliais. Praktikuojantis jogą gali puikiai atrodyti dėvėdamas laisvai krentančią jogos aprangą, nešiotis jogos kilimėlį priderintame jogos krepšyje ir aprengti dukrelę jogos kelnėmis. Kadangi jogos yra pilna visur, viskas turėtų būti normalu. O argi taip ir yra?
Tie, kurie mano, kad joga yra tik šiek tiek daugiau nei serija stresą mažinančių tempimo pratimų, galėtų nustebti sužinoję apie milijonus dolerių kainuojančios jogos manijos pradžią Šiaurės Amerikoje. Yra priskaičiuojama 15-20milijonų, praktikuojančių jogą Jungtinėse Valstijose, nuo 50 iki 100 tūkstančių jogos instruktorių, kurie siūlo jogos užsiėmimus ir virš 20 tūkstančių jogos centrų. Pagal Webster žodyną, joga (Sanskrito kalboje reiškianti „susivienijimas su dievu“ arba „jungtis“) yra mistiška ir asketiška induizmo disciplina, kurios pagalba pasiekiamas susijungimas su aukščiausia dvasia per meditaciją, pozas, kontroliuojant kvėpavimą ir t.t.
Pastaruosius dešimtmečius joga įtraukė pagrindinę visuomenės dalį ir net Bažnyčią. Galima pamatyti pasiūlymų lankyti jogos užsiėmimus bažnyčios bendruomenės namuose ir net pradinėse mokyklose.
Aš užaugau Long Island, į jogą įsitraukiau būdama septynerių, kai mano mama ir aš žiūrėdavome jogos pratimų kompleksą per televiziją. Po to 22 metus buvau giliai pasinėrusi į jogą, metafizinius ir New Age judėjimą kol priėjau liepto galą, tada 1987 m. atidaviau savo gyvenimą į Jėzaus Kristaus rankas. Taigi, aš vadinu jogą „misionierišku induizmo ginklu ir New Age judėjimu“. Nedažnai susimąstome, kad ir kitos religijos turi misionierių, tačiau jogos filosofija ir praktika buvo svarbiausi induizmo „misionierių“ įrankiai Amerikoje, kai „induistų dvasininkas ir mistikas“ Swami Vivekananda pristatė jogą vakarietiškam pasauliui 1893 m. Čikagoje vykusioje pasaulinėje mugėje. Įdomu tai, kad Swami Vivekanandos vardas yra siejamas su sumanymu sujungti „sielos evoliucijos“ teoriją su induizmo mokymu. Vietoj to, kad aiškintų „karmą“ per tapimą žiogu, skruzdėle ir pan. ar, kad vyksta žmogaus pažanga per daugybę gyvenimų, jis ėmė mokyti apie „sielos evoliuciją“, pagal kurią žmogus yra evoliuciniame procese tol, kol „pasireiškia kaip dievas“. Matyt, jis suvokė, kad nepapirks amerikiečių tradiciniu induizmo tikėjimu reinkarnacija. Nedaugelis vakariečių galėtų įsivaizduoti, kad jie galėtų atgimti kaip žemiausia gyvenimo forma. Galbūt, aukštesne gyvenimo forma, bet tikrai ne žemesne. Ar esate pastebėję, kad daugelis žmonių, netgi krikščionys, tiki reinkarnacija? Žmonės atgimsta tiek kartų, kiek to reikia aukščiausiajai formai pasiekti. Liūdina tai, kad klaidingas mokymas žmones atitolina nuo Viešpaties. Ir jei mes progresuojame su kiekvienu gyvenimu, kodėl negyvename palaimoje dabar?. Kai kurie galvoja, kad induizmas yra tik teorinis mokslas. Įdomu tai, kad „teorijos“ apibrėžimas Webster žodyne yra „spekuliatyvus sumanymas, numanymas ar spėjimas“. Ar atsimenate, kad evoliucija buvo vadinama „evoliucijos teorija“. Argi ne tiesa, pakankamai dažnai reklamuojama teorija tampa tiesa. Daugelis mano tėvynainių pasakytų: „Beveik“. O aš linkusi nesutikti...
Kitas induizmo misionierius, Paramhansa Yogananda, maloniai sutiktas elitiniuose sluoksniuose, Los Andžele įsteigė savirealizacijos draugiją. Jis gudriai pasirinko pademonstruoti, kad joga yra visiškai suderinama su krikščionybe. Jis atvyko į Ameriką 1920-aisiais pasikabinęs kryželį, laikydamas induizmo religinius tekstus, Bhagavad Gita – vienoje rankoje, ir Bibliją - kitoje. Jis įtikinėjo, kad joga yra jungiamoji jėga, galinti sujungti visas religijas.
Iš savo patirties galiu pasakyti, kad joga yra pavojinga praktika krikščioniui ir atitolina tikinčiuosius nuo Aukščiausiojo - Šv. Trejybės, vietoj to, kad vestų pas Jį. Galbūt tu sakai - „Aš ne medituoju. Aš tik darau pratimus“. Tačiau neįmanoma atskirti jogos technikos subtilybių nuo jogos religijos. Aš tai žinau, nes metų metus mokiau ir praktikavau hatha jogą. Hatha joga yra populiariausia jogos rūšis, lengvai prieinama per video įrašus ar salėse. Šio straipsnio pabaigoje jūsų įvertinimui aš pateikiu, kas tai yra „hatha joga“, ir kokia jos esmė.
Galbūt jūs patyrėte nerimą atliekant jogos pratimus, bet nekreipėte dėmesio į tokį nedrąsų kumštelėjimą. Aš raginu įsiklausyti į tai, ką sakė Jėzus, „...ir avys klauso jo balso“ (Evangelija pagal Joną 10.4). Jūsų jogos mokytojas gali nusilenkti prieš klasę tardamas „Namaste“ („Aš lenkiuosi dievybei, esančiai tavyje“). Pozos taip pat turi savo pavadinimus: Savasana (lavono poza) ar Bhujangasana (kobros ar gyvatės poza). Taip pat minimos čakros ar kūno „energetiniai centrai“, „trečioji akis“. Jogos užsiėmimų pabaigoje atliekami atsipalaidavimas ir vizualizacija yra meistriškas sumanymas „išvalyti sąmonę“ ir gali pakenkti žmogaus dvasiai. Būdami krikščionys, mes žinome, kad transformacija įvyksta atsinaujinant dvasiai, o ne išvalant sąmonę. Daugelis tiki, kad transformacija vyksta, kai mes medituojame ir esame pasotinti Dievo Žodžiu, atnaujindami savo sielą, prisipildę jas Dievo mintimis, o ne valydami sąmonę ar ją užpildydami puikybės pripildytomis žmogaus mintimis. Atrodo, kad priešas klastoja viską, kas yra Viešpaties Dievo duodama. Protą bukinanti ramybė gali būti puiki tik neilgam, tai tik skurdus pakaitalas „Dievo ramybei, pranokstančiai bet kokią išmintį“(Iš laiško Filipiniečiams 4:7) ir „Viešpaties džiaugsmas yra jūsų stiprybė“.
Jogos kvėpavimo technikos (pranayama) gali atrodyti stresą atpalaiduojančios, tačiau jos gali atverti duris į dvasinę erdvę. Tam tikrų „energijų“ įkvėpimas ir iškvėpimas tam, kad atsipalaiduoti ir apsivalyti, šv. Paulius mini velnią „kunigaikščiu, viešpataujančiu ore“ (Iš laiško Efeziečiams 2:2), ir aš abejoju, kad oras, apie kurį jis kalba, yra deguonis, taigi dvasios sritis, kai kurie vadina ją „antruoju rojumi“, tikrai nėra žaidimų aikštelė. Kai jūs matote žodžius prana, ki ar chi, jie reiškia „gyvybinės jėgos“ energijas.
Taigi, tam tikrų garsų tarimas ar įprastinis atsipalaidavimo etapas jogos užsiėmimo pabaigoje taip pat turi savo seką, kuri galėtų nustebinti. Aš asmeniškai prisimenu eilę „skraidymo virš kūno“ pavyzdžių atsipalaidavimo pratimų metu. Aš tik dabar susimąstau: kas „prisiregistravo“, kai aš buvau „išsiregistravusi“? Ar jūs tikite tokiais reiškiniais, ar ne, kai kurie medikai teigia, kad kai kuriuos tokie patyrimai nuvedė iki psichozės.
Devyni iš dešimties induistų sutinka, kad „joga yra induizmas“. Tačiau daug kartų mes girdime ar skaitome, kad „joga nėra religija“. Tačiau, ką sako induistai ir praktikuojantys jogą? Žurnalas "Time" išspausdino Subhas Tiwari, jogos filosofijos ir meditacijos profesoriaus iš Induizmo universiteto Borland, citatą: „Joga yra induizmas“. Straipsnyje taip pat buvo rašoma, kad „krikščioniškoji joga“ – tai oksimoronas (terminų supriešinimas). Ką jūs pasakytumėte apie moterį, kuri sakosi esanti „krikščioniška budistė“? ar nepagalvotumėte, kad ji mažumėlę kuoktelėjusi? „Krikščioniška joga“ yra sinkretizmo pavyzdys (pastanga suderinti prieštaringus tikėjimus, religijas ir filosofijas). Darbuotoja iš klasikinės jogos akademijos rašė man: „Visos jogos yra induizmas. Kiekvienas turėtų tai žinoti“. Savo laiške ji pranešė, kad nesupranta mano „pasitraukimo iš didžiosios induizmo religijos". Ar žinojote, kad jogos pozos yra tarsi pasiūla 330-iai + induizmo dievams? Ar galite įžvelgti iškraipymą iš laiško Romiečiams 12:1 („... aukoti savo kūnus, kaip gyvą šventą auką“)?
Prieš keletą metų viena mano kolegių praleido tris mėnesius misionieriškoje kelionėje Indijoje. Ji pasakojo, kad jos grupei dažnai teko matyti žmones, atliekančius jogos pratimus priešais dievų skulptūras gatvėse. Kai kurie nešė gėles, vaisius, kai kurie aukojo save... Kai tuo tarpu evangelija moko susilaikyti nuo aukų stabams.
Taip pat buvo cituojamas Sannyasin Arumugaswami, „Induizmas šiandien“ vyriausiasis redaktorius: „ Induizmas yra jogos dvasia. Joga remiasi induizmo šventuoju raštu bei formavosi iš induizmo sagų. Joga atveria naujas ir išgrynintas sąmonės būsenas, ir tam, kad tai suprastų, žmogus turi įtikėti induizmu ir suprasti induizmo požiūrį į Dievą. Krikščionis, bandantis taikyti tokias praktikas, linkęs sugriauti savo krikščioniškąjį tikėjimą.
Straipsnyje, pavadintame „Atviras laiškas evangelikams“, kurį išspausdino laikraštis „Induizmas šiandien“, Swami Sivasiva Palani rašo: „Nedidelė jogos misionierių armija – hatha, raja, siddha ir kundalini, puikiai apmokyta per pastaruosius dešimt metų, yra pasiruošusi išsilaipinti vakarietiškame pasaulyje. Jie galbūt nevadins savęs induistais, tačiau induizmas žino iš kur joga kilo ir kur eina“. Swami Palani tęsia: „Mes tikimės, kad tai bus mums naudinga. Savo straipsnį noriu pabaigti Swami Vivekananda žodžiais, kuriuos jis pasakė 1895 metais, kad induizmas yra didžiausia šių dienų misionierystė. Visa, ko trokšta mano širdis - tai būrys liepsningų misionierių. Praėjo šimtas metų. Ir atrodo, kad jo troškimas pildosi.“ Vakaruose, terminas „jogas“ yra taikomas kiekvienam, kuris praktikuoja jogą. Tačiau Bhagavad-Gitoje, Krišna sako, kad tikrasis „jogas“ yra tas, kuris visiškai paklūsta man.
Šalia šių istorinių įrodymų, aš galiu konstatuoti, remdamasi savo asmeniniu patyrimu, bei žmonių, kuriuos aš pažinojau iš New Age judėjimo, jogos užsiėmimai buvo durys, vedančios į New Age judėjimą.
Remiantis Swami Vishnudevananda, kuris yra vienas iš labiausiai įtakingų jogos lyderių, hatha joga nurodo fizinius metodus pradėti ... taigi, studentas, darydamas pažangą, gali manipuliuoti savo sąmone daug lengviau ir tokiu būdu pasiekti bendravimą su aukštesniuoju aš.
Atrodo, kad tuo studentu yra manipuliuojama taip pat. Jogos „mažiausiai religinė“ forma - hatha joga - įtakoja dvasinį gyvenimą taip pat neabejotinai, kaip ir krūva kitų jogos technikų. Akivaizdu, kad hatha joga yra pradinis akmenėlis į raja joga (tokia forma, kai psichofizinių meditacijų technikų pagalba patiriamas galutinis išsilaisvinimas iš mirties ir atgimimo ciklų, arba moksha). Joga teigia, kad fizinių ir mentalinių disciplinų dėka įvyksta jungtis su Dievu. Pasak Maharishi Mahesh, meditacija „suteikia mums daugiau galimybių pasiekti kažką, naudojant teisingus būdus ir nuodėmingasis daug lengviau peržengia nuodėmių lauką ir tampa doru žmogumi“. Nejaugi? Skamba kaip išsigelbėjimas treniruočių pagalba (o ne malonės dėka), argi ne?
Biblija mus moko: „...visi yra nusidėję ir stokoja Dievo garbės, o nuteisinami dovanai Jo malone dėl Kristaus Jėzaus atpirkimo. Dievas jį paskyrė permaldavimo auka, veikiančia per tikėjimą Jo kraujo galia. Jis norėjo parodyti savo teisumą tuo, kad nenubaudė už nuodėmes, padarytas anksčiau“ (Iš laiško Romiečiams 3:23-25).
Tu gali domėtis joga ar jos mokyti (taip pat taip vadinamą „krikščionišką jogą) ir tikėti, kad tai visiškai suderinama su krikščionišku tikėjimu. Galbūt tu jauti, kad tavo santykis su Viešpačiu yra nesugriaunamas, bet aš prašau šiek tiek pagalvoti apie jaunuosius krikščionis bei netikinčiuosius, kuriuos tu sutinki savo gyvenime. Visada šalia mūsų yra žmonių, kuriems mes darome poveikį savo gyvenimo pavyzdžiu. Faktų apie jogos filosofiją bei istoriją šviesoje, pažvelkime į šv. Pauliaus perspėjimus tikintiesiems: „Viskas yra valia. Bet ne viskas naudinga. Viskas valia. Bet ne viskas ugdo. Niekas teneieško, kaip jam geriau, bet kaip kitam; ... Bet jei kas jums pasakytų: „Tai atnašinė mėsa“, tuomet nebevalgykite dėl žmogaus, kuris tai pasakė, ir dėl sąžinės. Čia aš kalbu ne apie tavo paties, bet apie kito sąžinę. ... kaip ir aš stengiuosi visiems viskuo patikti, neieškodamas savo naudos, bet to, kas naudinga daugeliui, kad jie būtų išgelbėti. (Iš pirmojo laiško Korintiečiams 10:23-24; 28-29; 33 ). Stipriems savo tikėjimu krikščionims (turintys tvirtą santykį su Dievu, taip pat stiprios valios ir dvasios) aš sakau taip. Jūs gal lankote jogos užsiėmimus, kuriuose nėra daug New Age leksikos ir induizmo frazeologijos. Ir net, jeigu galbūt jūs manote, kad nėra nieko bloga nei gera, kas susiję su „paaukotos mėsos“ ar pozų aukojamų stabams. Jūs nekreipiat dėmesio į vizualizacijas ar patarimus meditacijų ar atsipalaidavimo pratimų metu jogos užsiėmimų pabaigoje, pokalbius apie čakras, auras, prana kvėpavimą („gyvybinę jėgą“ sujungiančią su „visuotine gyvybine energija“) ir susitikimą su savo aukštesniuoju aš, kad susijungtum su „visuotiniu protu“ (prisimeni, kad aš mokiausi ir buvau mokytoja visų šių dalykų 22 metus). Tačiau ar tu sutinki, kad yra žmonių tavo gyvenime, kuriems tu darai įtaką? Galbūt naujokas, atradęs tikėjimą ir ne toks dar stiprus, stebi jus ir tvirtina sau: „Žinai, kad ji yra tvirta krikščionė ir myli Jėzų. Ji praktikuoja jogą ir sako, kad tame nėra nieko bloga. Aš manau, kad ir man reikėtų pradėti lankyti tokius užsiėmimus, kurie yra siūlomi čia pat už kampo“. Ši jauna šalininkė galbūt neturi tavo įžvalgumo. Ji, galbūt kaip ir aš bei mano mama, silpna ir neturinti patyrimo Dievo žodyje, yra atvira priešo apgavystėms. Ar jūs nemanote, kad ji galėtų užsukti į New Age judėjimą, kaip tai nutiko ir man? Ar mes atsakome už tai, kad padedame ar trukdome susitikimui su Jėzumi, vienokiu ar kitokiu gyvenimo būdu? Tai gana sunki užduotis, argi ne?
„Jie moko jogos mano vaiko mokykloje“. Aš gaunu daug žinučių iš susirūpinusių tėvų, kurie man pasakoja, kad jie išsiaiškino, kad jų vaikas yra mokomas jogos mokykloje. Ar verta nerimauti? Manau, kad taip. „Bet jie nemoko jokios religijos, tik pratimus“. Gerai. Ir kaip tai jie įvardija? „Ach, joga“. Taigi, ateityje, kai jūsų vaikas, lankydamasis knygyne, praeina knygų lentynas su pavadinimais „metafizika, induizmas, budizmas, okultizmas, kas aš esu“, jis ar ji tai prilygins tiems miglotiems šiltiems patyrimams, kuriuos gavo tų „nesudėtingų nekaltų jogos užsiėmimų“ metu p. Winki 3-iojoje klasėje, ir tuoj nusipirks knygą. Arba, gatvėje išvydę žodį „joga“, vėlgi, prisimins tuos miglotus, šiltus patyrimus, užsirašys į užsiėmimus ir bus pakeliui į „Swami, kaip aš tave myliu“ (Mane „palaimino“ garsus jogas Swami Satchidananda Amanda Ashram gatvėje, easančioje Niujorke, kai man buvo 10 metų ir mažiau nei po trijų metų mes praktikavome jogą „tik darydami pratimus“).
Daugelis tėvų išreiškė savo susirūpinimą dėl įvairių jogos programų, kurios buvo siūlomos Jungtinėse Valstijose bei Kanadoje. Esu tikra, kad tėvai Europoje, Australijoje ir bet kuriame kitame pasaulio kampelyje susiduria su panašiais iššūkiais. Kai kas nors yra taip plačiai pripažįstama didžiosios visuomenės dalies, ir tie, kurie trimituoja prieš yra apšaukiami „bailiais“ ar „ekstremistais“. Iš savo asmeninės patirties žinau, kur joga gali nuvesti tiek vaikus, tiek ir suaugusiuosius.
Tau atrodo, kad jogos praktikavimas negali turėti neigiamo poveikio tavo krikščioniškame kelyje, tačiau tai gali veikti krikščionis, kurie yra šalia tavęs. Žinoma ne visi, kurie jus pažįsta bei pasitiki „peršoks‘ į jogą ar vieną dieną suvoks besą pasinėrę į New Age judėjimą 22 metus, kaip tai nutiko man. Tačiau, ne tokie tvirti gali, tapdami beviltiškai pasiklydę, kaip tai kitiems nutinka. Ar sutinkate, kad mes esame atsakingi už tikėjimo ar abejonių sėklų sėją, kuris gali vesti pas Kristų ar atitolinti nuo jo? Aš pasėjau daugybę New Age filosofijos sėklų, kai buvau jogos mokytoja, pakankamai, kad kažkas liko be tvirto biblinių žinių pagrindo, suabejojo Dievo žodžio teisingumu, užduodant velnišką klausimą: „Argi Dievas iš tiesų pasakė...?“
Pavyzdžiui, aš buvau įsitikinusi, kad nėra tokio dalyko kaip „nuodėmė“. Visa, ką mums tereikėjo daryti „susisiekti su dievu ir susijungti su visuotiniu protu. Vienas iš mano labiausiai mėgstamų New Age posakių buvo „Niekas nėra nei geras, nei blogas, tavo mąstymas tokiu padaro“ (cituodama Šekspyrą tarsi Bibliją). Kitas mėgstamas: „Visa yra gėris. Visa yra dieviška.“. Ir dar vienas, kai kas nors negero kam nutikdavo: „Matyt, jie patys tai prisišaukė, kad iš to pasimokytų“. Kokia nesąmonė. Aš aiškinau, kad „nuodėmė“ yra „akronimas nesąmonei, kurią užsikari“. Kaip protinga. Kaip juokinga. Kaip negailestinga – jeigu nėra tokio dalyko kaip nuodėmė, taigi ir Ganytojas nereikalingas. Tad, jeigu nereikia Ganytojo, kodėl atėjo Jėzus? Ach, Jis buvo „tik geras Mokytojas“. Taigi, kodėl aš sekiau jo pamokymus? Evangelijoje pagal Joną 3:3 Jėzus kalba: „Iš tiesų , iš tiesų sakau tau: jei kas neatgims iš aukštybės, negalės regėti Dievo karalystės“.
Kodėl nenusprendus daryti tempimo ir lankstumo pratimus vietoj jogos užsiėmimų? Bet kokie tempimo pratimai yra geresnis pasirinkimas nei joga. Susirask gerą knygą apie tempimo ir lankstumo pratimus. Pasiieškok video įrašų, kurie yra tik apie kūno tempimą, o ne sielos ar proto. Tikinčiojo kelias yra atnaujinti dvasią, o ne ją ištuštinti, kas yra praktikuojama jogų meditacijoje. „Tačiau aš tiek daug investavau, kad tapčiau jogos instruktore (ar mokine)“, pasigirsta tavo žodžiai. Kartais mūsų augimo Dievuje mastas prilygsta aukos dydžiui, kurią mes paaukojame, kad sektume Juo. Jeigu tu pajauti „dvasinį kamštį“, tai gali būti sekantis žingsnis, kurį Viešpats liepia žengti.
22 metus praleidusi jogos užsiėmimuose, metafiziniuose ir New Age judėjimuose, aš tarsi įgijau puikią „uoslę“ bet kam, kas nors šiek tiek dvelkia metafizika ar „mistinės krikščionybės“ mokymu. Kaip ir pasveikęs alkoholikas ar buvęs rūkalius gali užuosti alkoholio kvapą ar nustatyti, kad viešbučio kambarys, kuriame nerūkoma, buvo kada prirūkytas, buvęs New Age judėjimo dalyvis yra ypač jautrus bet kam, kas kvepia New Age filosofija.
„Mano gydytojas liepė man atlikti jogos pratimus“, „Juk jogos pratimai tokie naudingi“ – sako žmonės. „Mano gydytojas/psichoterapeutas liepė man lankyti jogos užsiėmimus ir dabar aš jaučiu pagerėjimą pečių juostoje, nebejaučiu savo artrito..“ Ką gi, yra akivaizdu, kad jogos pratimai yra gana veiksmingi gydant fizinio pobūdžio ligas, jie gali net sumažinti stresą, tačiau joga negali suteikti tikrosios ramybės – tiktai Dievas, santykyje su Jėzumi Kristumi, gali tai duoti.
Teisybė, žmonės vargu ar gali įsivaizduoti kažką, kas būtų visiškai nevaisinga, o didžiąja dalimi spąstai kažkam. Aš abejoju, ar nejausdami fizinės naudos vakariečiai praktikuotų jogą. Aš nesiginčysiu dėl fizinės naudos. Tačiau mestelsiu siaubingą pavyzdėlį. Jei kas nors norėtų nunuodyti gyvulį, jie nešvystelėtų žiupsnelio nuodų ir nerėktų: „Še, drauguži“. Priimtinesnis vaizdelis būtų: įdėti nuodų į sultingos mėsos gabalėlį, ar kokio kito maisto, kuris gyvulėliui patinka. „Hmmm, atrodo puikiai“, apsidžiaugia gyvulėlis. „Kvepia gardžiai. Žinoma, ir skonis turėtų būti puikus“. Žinoma, kad gardu, tačiau kokia kaina? Ar žinojote, kad 98% žiurkių nuodų sudaro grūdai ir tik 2% yra arsenas?

Pastabos:
Terminas hatha joga yra naudojamas asana (pozoms) apibūdinti. Skiemuo „ha“ reiškia prana (gyvybinę) jėgą, kuri valdo fizinį kūną ir „tha“ reiškia chitta ( mentalinę) jėgą. Taigi atliekant hatha jogą paskatiname dviejų energijų, kurios valdo mūsų gyvenimą, prabudimą. Tiksliau tariant, hatha jogos technikos harmonizuoja ir grynina kūno sistemas ir koncentruoja sąmonę pažangesnių technikų chakra ir kundalini pasiruošimui.
Pažvelkime į žodžio hatha reikšmę, jis sudarytas iš ha + tha. „ha“ reiškia ida nadi (mėnulio pradmuo) arba kairioji nosies šnervė, o „tha“ reiškia pingama nadi (saulės pradmuo) arba dešinioji nosies šnervė. Nadi reiškia fizinį energijos kanalą, kuri gali būti sulyginama su nervų sistema fizikiniame kūne. Hatha reiškia pusiausvyrą tarp ida ir pingama nadis, arba subalansavimą mentalinės energijos ida su gyvybine energija pingama nadi. Ida Nadi gali būti sulyginta su parasimpatine nervų sistema, o pingama nadi gali būti sulyginta su simpatine nervų sistema. Taigi hatha jogos praktikos rezultatas yra subalansuota visa nervų sistema. Pagrindinis hatha jogos tikslas yra išvalyti ida ir pingama nadis ir tada sujungti tas dvi jėgas su trečiąja psichine nadi sushumna, kuri pakelia kundalini iki ajna chakra (‚trečioji akis“), - Yougacharya Vishwas Mandlik, jogos garbės vice rektorius (Jogos universitetas).
Hatha jogos pratimai nėra skirti atsipalaidavimui, kam logiškai prieštarauja ir pats jogos pavadinimas, o sukurti prievartiniam viso žmogaus kūno fiziologijos performavimui. Tam reikalinga pažadinti paranormalias ir antžmogiškas galias. Nežiūrint to, kad patys indų jogai įspėja nesinaudoti šiomis galiomis, joga vis tiek tarnauja šiems tikslams.
Vis dar manote, kad tai tik pratimai?

Dar vienas nedidelis straipsnelis šia tema http://www.egzorcistas.lt/home/joga
Atsakyti
Man kyla logiškas klausimas, perskaičius šį straipsnį: koks skirtumas, ar lietuvis garbina indų dievus, ar priklauso religijai, kurios ištakos Izraelyje? Mano supratimu, abiem atvejais jis yra tarsi medis nukirstomis šaknimis.
Atsakyti
Kaip teologas pabandysiu pakemntuot neatstovaudamas jokiai koncepcijai.

Pirma reikia suvokt, kad visos organizacijos turi ir egoistini motyva t.y. Krikscioniu baznycia kazkokia dalimi skleis informacija neva 'kitur nukentesit, ateikit pas mus' bet tuo paciu to oficialiai nepripazins.

labai daznai new age'ui priskiriama magija. ir pati magija laikoma blogiu ir neispruse zmones net nebandydami suvokt magijos fenomeno, kovoja uz idejas kuriu nesupranta.

taigi:

magija [lot. magia < gr. mageia - kerai, burtai] apeigų, susijusių su žmogaus tariamu sugebėjimu paslaptingomis antgamtinėmis priemonėmis valdyti gamtos ir įsivaizduojamas jėgas, visuma, visų rel. kultų sudėtinė dalis.


kitaip sakant magija yra ir visu krikscioniskuju misiu sudedamoji dalis.


jei dar paprasciau apie magija, tai pati magija neegzistuoja kaip objektas, siuo terminu yra vadinamas tam tikras procesas kuriuo metu prie tam tikros reiskiniu manipuliacijos gaunamas greitesnis rezultatas.

jei pateikt pvz. tai butu taip: isivaizduokite, kad jums is Vilniaus reiktu pasakyt ka nors draugui esanciam Klaipedoje, tam kad tai padaryt jums su juo reiktu susitikt ir tai uzimtu nemazai laiko, tad sioje vietoje jus naudojate magija (mobiliaka) kuris leidzia jums zinios perdavima labai pagreitint. (supraskite cia tik palyginimas)

taip ir magija religijoje, pvz kataliku misiose, vietoj to, kad gyditis ilgus metus nuo ligos prasoma antgamtines jegos (Dievo) kad Jis isgyditu momentaliai ir t.t.


dar vienas svarbus faktas yra tas, kad kuo primityvesnis zmogus tuo jis labiau misticizuoja ir demonizuoja savo aplinka.

pats temos bandymas nagrinet tik neigiamus new age aspektus, gan keistas, tai tas pats kas kalbet tik apie neigiamas krikscionybes patirtis


pats asmeniskai maciau daugybe zmoniu, kuriems pavaziavo stogas nuo rytu religiju ir kurie kreipdavos i krikscioniu kunigus pagalbos. Tatai sako ir pati baznycia, bet tai tik viena medalio puse. Yra ir daugybe zmoniu, kuriems stogas nuvaziuoja nuo krikscionybes. Cia reikia suvokt, kad ne krikscionybe bloga ar new age o paties zmogaus charakterio struktura.

kitaip tariant, je is 100 nauju zmoniu prisijungusiu prie krikscionybes penkiems nuvaziuoja stogas, tai reiskia, kad ne krikscionybeje kazkas negerai, o negerai yra tiems penkiems su galva. Lygiai taip pat ir new ages samoningam asmeniui nesukels jokiu gresmiu, o jei kazkam ten stogas nuvaziuoja tai problemos vadinasi yra jo pacio galvoje.

tad si tema, tai diskusija ne apie new age neigiamas puses, o apie asmenis kurie del savo ribotumo patyre neigiama poveiki vienoje ar kitoje religineje filosofijoje.
Atsakyti