Dede Pranai, Aciu labai ! Matydama pavyzdi lengviau suskaiciuoti...
I mokslus grizau po 5 metu pertraukos, tai labai sunku
Visa diena sedziu prie DARbO UZDAVINIO... Ziurejau panasius sprendimus, bet savojo uzdavinio neissprendziu...
1) Du sunkvežimiai turėjo pervežti krovinius. 5 h jie dirbo drauge, tada vienas iš jų išvyko kitur, o po 50 minučių antrasis užbaigė darbą. Per kiek laiko šiuos krovinius galėtų pervežti kiekvienas sunkvežimis atskirai, jeigu antrasis juos pervežtų 2 h greičiau negu pirmasis?
2) Gal galetumete paaiskinti bikvadratines lygties sprendima su pliusais :
x4 + 10x2 + 9 = 0;
Pati bandziau isspresti, bet nezinau ar i tema...
x4 - 10x2 +9 = 0
x2 = t
t2 10t + 9 = 0
t1 = 9 ; t2 = -1
x2 = 9
x1 = -3 ; x2 = 3
x2 = -1 sprendiniu neturi
turi du sprendinius x1 = -3 ir x2 = 3.
Tikrai nezinau ar gerai parasyta pas mane, pataisykite jeigu galite...
1) Du sunkvežimiai turėjo pervežti krovinius. 5 h jie dirbo drauge, tada vienas iš jų išvyko kitur, o po 50 minučių antrasis užbaigė darbą. Per kiek laiko šiuos krovinius galėtų pervežti kiekvienas sunkvežimis atskirai, jeigu antrasis juos pervežtų 2 h greičiau negu pirmasis?
2) Gal galetumete paaiskinti bikvadratines lygties sprendima su pliusais :
x4 + 10x2 + 9 = 0;
Pati bandziau isspresti, bet nezinau ar i tema...
x4 - 10x2 +9 = 0
x2 = t
t2 10t + 9 = 0
t1 = 9 ; t2 = -1
x2 = 9
x1 = -3 ; x2 = 3
x2 = -1 sprendiniu neturi
turi du sprendinius x1 = -3 ir x2 = 3.
Tikrai nezinau ar gerai parasyta pas mane, pataisykite jeigu galite...
QUOTE(Kumute Metute @ 2011 11 12, 19:31)
Visa diena sedziu prie DARbO UZDAVINIO... Ziurejau panasius sprendimus, bet savojo uzdavinio neissprendziu...
1) Du sunkvežimiai turėjo pervežti krovinius. 5 h jie dirbo drauge, tada vienas iš jų išvyko kitur, o po 50 minučių antrasis užbaigė darbą. Per kiek laiko šiuos krovinius galėtų pervežti kiekvienas sunkvežimis atskirai, jeigu antrasis juos pervežtų 2 h greičiau negu pirmasis?
1) Du sunkvežimiai turėjo pervežti krovinius. 5 h jie dirbo drauge, tada vienas iš jų išvyko kitur, o po 50 minučių antrasis užbaigė darbą. Per kiek laiko šiuos krovinius galėtų pervežti kiekvienas sunkvežimis atskirai, jeigu antrasis juos pervežtų 2 h greičiau negu pirmasis?
Galima žymėti, kad pirmojo sunkvežimio darbo našumas lygus a , antrojo - b (našumas suprantamas kaip dalis vienetinio darbo, kuri įgyvendinama per valandą).
Taip pat, pagal prasmę, kiekvienam sunkvežimiui atskirai reikalingas laikas (valandomis) yra atvirkštinis jo darbo našumui t.y. atitinkamai 1/a ir 1/b (šie dydžiai yra uždavinio atsakymas).
Užrašome du esminius sąlygos teiginius:
Belieka atlikti aritmetiką. Formaliai tokią lygčių sistemėlę tenkina dvi skaičių poros, tačiau tik vieną iš jų sudaro teigiami nariai (realybėje gal ir galimas neigiamas darbo našumas, kai vienas sunkvežimio vairuotojas trukdo kitam bet čia toks atvejis akivaizdžiai nenagrinėtinas). Pasufleruosiu, kad atsakyme 1/a ir 1/b yra nedideli dviženkliai natūralieji skaičiai.
QUOTE(Kumute Metute @ 2011 11 12, 19:31)
2) Gal galetumete paaiskinti bikvadratines lygties sprendima su pliusais :
x4 + 10x2 + 9 = 0;
Pati bandziau isspresti, bet nezinau ar i tema...
x4 - 10x2 +9 = 0
x2 = t
t2 10t + 9 = 0
t1 = 9 ; t2 = -1
x2 = 9
x1 = -3 ; x2 = 3
x2 = -1 sprendiniu neturi
turi du sprendinius x1 = -3 ir x2 = 3.
Tikrai nezinau ar gerai parasyta pas mane, pataisykite jeigu galite...
x4 + 10x2 + 9 = 0;
Pati bandziau isspresti, bet nezinau ar i tema...
x4 - 10x2 +9 = 0
x2 = t
t2 10t + 9 = 0
t1 = 9 ; t2 = -1
x2 = 9
x1 = -3 ; x2 = 3
x2 = -1 sprendiniu neturi
turi du sprendinius x1 = -3 ir x2 = 3.
Tikrai nezinau ar gerai parasyta pas mane, pataisykite jeigu galite...
Pirmame ir antrame užrašuose netikėtai pasikeitė sąlygos ženklai, galbūt suklydote.
Taip pat sudėtinga atskirti ir , ateityje kėlimui laipsniu rekomenduočiau naudoti populiarią notaciją x^2.
Grįžtant prie problemos.
Neturi realiųjų sprendinių, nes kvadratinės lygties atžvilgiu diskriminantas yra neigiamas.
Buvot netoli tikslo, šio daugianario šaknys
Tai sakyčiau gal kokią menką klaidelę padarėte.
Pastebėtina, kad tokius atsakymus nesudėtinga pasakyti mintinai, naudojant Vijeto teoremą. http://lt.wikipedia.... čia trumpai apie ją užsimenama, šiaip nežinau jokio geresnio informacijos šaltinio lietuvių kalba.
Vaje...... :S aiskiau nepasidare...
2) Gal galetumete paaiskinti bikvadratines lygties sprendima su pliusais :
x4 + 10x2 + 9 = 0;
nes man cia visai nesigauna...
2) Gal galetumete paaiskinti bikvadratines lygties sprendima su pliusais :
x4 + 10x2 + 9 = 0;
nes man cia visai nesigauna...
QUOTE(Kumute Metute @ 2011 11 12, 20:29)
Vaje...... :S aiskiau nepasidare...
2) Gal galetumete paaiskinti bikvadratines lygties sprendima su pliusais :
x4 + 10x2 + 9 = 0;
nes man cia visai nesigauna...
2) Gal galetumete paaiskinti bikvadratines lygties sprendima su pliusais :
x4 + 10x2 + 9 = 0;
nes man cia visai nesigauna...
Daromas pakeitimas x^2=t , lygiai taip pat, kaip darėt jūs:
Skaičiuojamas diskriminantas, taikoma įprastinė mokyklinė kvadratinės lygties sprendimo teorija:
Kadangi jokio realaus skaičiaus x kvadratas nėra neigiamas skaičius t , tai lygtis sprendinių neturės.
AČIŪ AČIŪ AČIŪŪŪ !!!
Toliau bandysiu spresti pati
Toliau bandysiu spresti pati
[quote=Dėdė Pranas,2011 11 12, 19:20]
Galima žymėti, kad pirmojo sunkvežimio darbo našumas lygus a , antrojo - b (našumas suprantamas kaip dalis vienetinio darbo, kuri įgyvendinama per valandą).
Taip pat, pagal prasmę, kiekvienam sunkvežimiui atskirai reikalingas laikas (valandomis) yra atvirkštinis jo darbo našumui t.y. atitinkamai 1/a ir 1/b (šie dydžiai yra uždavinio atsakymas).
Užrašome du esminius sąlygos teiginius:
Belieka atlikti aritmetiką. Formaliai tokią lygčių sistemėlę tenkina dvi skaičių poros, tačiau tik vieną iš jų sudaro teigiami nariai (realybėje gal ir galimas neigiamas darbo našumas, kai vienas sunkvežimio vairuotojas trukdo kitam bet čia toks atvejis akivaizdžiai nenagrinėtinas). Pasufleruosiu, kad atsakyme 1/a ir 1/b yra nedideli dviženkliai natūralieji skaičiai.
Pirmame ir antrame užrašuose netikėtai pasikeitė sąlygos ženklai, galbūt suklydote.
Taip pat sudėtinga atskirti ir , ateityje kėlimui laipsniu rekomenduočiau naudoti populiarią notaciją x^2.
Vakar ziurejau visus vadovelius , kuriuos turiu, ir ieskojau zinyne kaip galima butu susitvarkyti lygti... ? Kuria geriau pirmaja ar antraja eilutes tvarkyti?
Matematikoje nebuvau stipri, bet bent kazkiek prisimint ir ismokti noriu..
Galima žymėti, kad pirmojo sunkvežimio darbo našumas lygus a , antrojo - b (našumas suprantamas kaip dalis vienetinio darbo, kuri įgyvendinama per valandą).
Taip pat, pagal prasmę, kiekvienam sunkvežimiui atskirai reikalingas laikas (valandomis) yra atvirkštinis jo darbo našumui t.y. atitinkamai 1/a ir 1/b (šie dydžiai yra uždavinio atsakymas).
Užrašome du esminius sąlygos teiginius:
Belieka atlikti aritmetiką. Formaliai tokią lygčių sistemėlę tenkina dvi skaičių poros, tačiau tik vieną iš jų sudaro teigiami nariai (realybėje gal ir galimas neigiamas darbo našumas, kai vienas sunkvežimio vairuotojas trukdo kitam bet čia toks atvejis akivaizdžiai nenagrinėtinas). Pasufleruosiu, kad atsakyme 1/a ir 1/b yra nedideli dviženkliai natūralieji skaičiai.
Pirmame ir antrame užrašuose netikėtai pasikeitė sąlygos ženklai, galbūt suklydote.
Taip pat sudėtinga atskirti ir , ateityje kėlimui laipsniu rekomenduočiau naudoti populiarią notaciją x^2.
Vakar ziurejau visus vadovelius , kuriuos turiu, ir ieskojau zinyne kaip galima butu susitvarkyti lygti... ? Kuria geriau pirmaja ar antraja eilutes tvarkyti?
Matematikoje nebuvau stipri, bet bent kazkiek prisimint ir ismokti noriu..
QUOTE(Kumute Metute @ 2011 11 13, 15:17)
Vakar ziurejau visus vadovelius , kuriuos turiu, ir ieskojau zinyne kaip galima butu susitvarkyti lygti... ? Kuria geriau pirmaja ar antraja eilutes tvarkyti?
Matematikoje nebuvau stipri, bet bent kazkiek prisimint ir ismokti noriu..
Matematikoje nebuvau stipri, bet bent kazkiek prisimint ir ismokti noriu..
Galima pirmoje eilutėje išreikšti a. Tada tą išraišką galima naudoti antroje eilutėje ir tokiu būdu suskaičiuoti konkrečią b reikšmę.
P.S. Antroje eilutėje aišku reikės vienodinti vardiklius, galiausiai skaičiuoti kvadratinės lygties šaknis, žodžiu, darbo daugiau negu gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.
P.P.S. Nu gal ir paskubėjau atsakyti Iš antros eilutės irgi gan gražiai išsireiškia a , o tada įsistato į pirmąją lygtį.
Tiesiog gerumas yra toks subtilus dalykas Reikia daryti taip, kaip intuityviai norisi, nes iš teisingų prielaidų gautos išvados vis tiek visada bus teisingos.
Tai jeigu gerai supratau ir buvo tokia mintis, kad reiketu rasyti taip :
5a + b + 50/60b = 1
Bet kyla abejoniu, ar mano sumanymas geras, ar nereiketu is 1 eilutes persikelti 50/60b i 2 eilute? O ta 2 i pirmaja eilute?
5a + b + 50/60b = 1
Bet kyla abejoniu, ar mano sumanymas geras, ar nereiketu is 1 eilutes persikelti 50/60b i 2 eilute? O ta 2 i pirmaja eilute?
QUOTE(Kumute Metute @ 2011 11 13, 16:05)
Tai jeigu gerai supratau ir buvo tokia mintis, kad reiketu rasyti taip :
5a + b + 50/60b = 1
Bet kyla abejoniu, ar mano sumanymas geras, ar nereiketu is 1 eilutes persikelti 50/60b i 2 eilute? O ta 2 i pirmaja eilute?
5a + b + 50/60b = 1
Bet kyla abejoniu, ar mano sumanymas geras, ar nereiketu is 1 eilutes persikelti 50/60b i 2 eilute? O ta 2 i pirmaja eilute?
Ne visai teisingai atskliaudėte, turėtų būti
5a + 5b + 50/60 * b = 1
Kaip jau sakiau, būdų yra daugybė, reikia pasirinkti asmeniškai mieliausią
Štai ką galima "sukonstruoti" naudojantis antrąja eilute (dauginti kiekvieną dėmenį iš ab ):
Tada išraišką statom į pirmąją eilutę:
Bendravardiklinam:
Ir reikia skaityklyje išspręsti kvadratinę lygtį.
Viską buvo galima daryti ir pradedant nuo pirmosios lygties. Kaip jau sakiau - iš teisingų prielaidų gaunamos teisingos išvados.
Del 1 eilutes atskliaudimo taip ir maniau, kad negerai... Uzdavinys man rodos ne is lengvuju kaip B lygiui...
Ačiū už paaiškinimus, pagalba ir kantrybe !
Ačiū už paaiškinimus, pagalba ir kantrybe !
QUOTE(Kumute Metute @ 2011 11 13, 16:42)
Del 1 eilutes atskliaudimo taip ir maniau, kad negerai... Uzdavinys man rodos ne is lengvuju kaip B lygiui...
Ačiū už paaiškinimus, pagalba ir kantrybe !
Ačiū už paaiškinimus, pagalba ir kantrybe !
Smagu, kad bent kažkas dar šiais laikais ta matematika domisi
Gal ir ne pats lengviausias uždavinys, bet matematikos brandos egzaminas šiais laikais visiems vienodas
Aišku pamenu ir aš, kiek galvos skausmo keldavo įvairūs "darbo" uždaviniai, nemažai kas turbūt baigė taip ir neišmokę...