Paskaičiau visą temą nuo pradžios - ir liūdna pasidarė - beveik niekas nepasikeitė per gerus 10 metelių... tiek prietarų žmonėse tebegyvuoja...
Mano dvi dukros baigė montesori darželį, vyresnioji - ir pradinę mokyklėlę, o jaunėlė - dar tebesimoko.
Įmetu nuorodą į mūsų Mokytojos, palaikomos nuostabaus tėvelių kolektyvo, sukurtos privačios Montesori mokyklėlės, kuri greitu laiku plėsis tiek mokinių skaičiumi, tiek ir veiklos prasme, interneto svetainę:
www.buksavimi.ltTie, kurie nesivadovauja išankstinėmis nuostatomis, tarybinės mokyklos mokytojų rekomendacijomis ir išskirtinių poreikių tėvelių (o ne jų vaikų) atsiliepimais, šioje svetainėje ras daug vertingos informacijos.
Visiškai sutinku su pasisakymais mamyčių, kurios teigia, kad svarbiausia ne abstraktus
metodas, o konkretus
pedagogas. Lieka tik apgailestauti, kad pora deguto šaukštų taip sugadina žmonių įsivaizdavimą apie Monterosi metodiką.
Labiausiai išties nuvylė keisti pasisakymai, kad Montesori metodika gali iš sveikų vaikų padaryti nepilnaverčius, nes neva tokiems buvo sukurta... Tai toks absurdiškas teiginys, kad net nežinau kaip jį pakomentuoti... Pone miela,
ar tai, kad Jūs savo vaikui skirtumėte daugiau dėmesio, jį papildomai lavintumėte ir ugdytumėte, padarytų jį pranašesnį prieš kitus vaikus, ar nevisavertį???Dar pacituosiu Kultūros, filosofijos ir meno instituto tarybos pirmininko Dr. Žibarto Jackūno žodžius apie ugdymo metodus - neteisinga manyti, kad Montesori, Suzuki, Valdorfo ar koks kitas metodas yra "metodas", o "tradicinė mokykla" metodo neturi.
Tradicinė mokykla - taip pat yra "metodas", bet pažiūrėkime - ji išugdo ir menininkų, ir mokslininkų, ir tinginių. Metodas nesuvienodina žmonių - jis tik daugiau arba mažiau padeda jiems atsiskleisti.