QUOTE(Egliukas @ 2006 05 12, 16:10)
Pasidariau auklėjimo būdų sąrašą:
1. pasodinti ant kedes ar i kampa 5 10 min...deja nelabai veiksminga...
2. neleisti į kiemą, neduoti deserto, kalbeti apie tai ką pridarė
3. skaiciuoti iki 3 ir imtis bausmes
4. Su ožiais draugaut eina į atskirą kambarį/vonia
5. Po namus besimėtantys žaislai keliauja šiukšlių dėžėn, nes jie nereikalingi,
6. Kai atsikalbinėja praustis/rengti/valytis dantis - trumpėja vakarinės pasakos laikas, o būna, kad ir visai laiko tam nelieka.
7. Su mušeikom nedraugaujam,
8. Negražiai kalbantys vaikai į svečius neina, nes tokių nieks nelaukia.
9. paišyti šypsenėles ir ožiukus
10. neleisti ziureti filmuku
11. nekalbėti su vaiku kol zyzia, negirdeti - uzsideti ausines
12. i ozius nekreipti demesio
13. Kai manęs negirdi, taip pat negirdžiu ko prašo
14. Išnešti visus žaislus ir gražinti po kelis už gerus darbus
15. Skatinimas su dėžėm ir kamuoliukais, pupom. Arba tikslo siekimo laiptai su mėgiamu personazu.
16. nieko nesakau ir elgiuosi kaip su leliuku
17. baudzia abu: ir tetis, ir mama
18. vaika ir su visais rūbais pakišti po šaltu dušu
19. po eilinio atsikalbinėjimo viena karta išvalyti datis su muilu
Paskaiciau ir as ta sarasiuka. Fainas. Bet iskylo man keli klausimai.
Ar nemanot kad neleisti vaika i kiema tai visu pirma atimti is jo galymybe suzvejoti apetita, pabuti saliginai gryname ore ir islieti energija (fiziskai pajudeti)? Gal tiesiog pakaktu apriboti buvimo lauke laika
Uzdaryti i vonia - ar galop vonia vaikui veliau neasocijuosis ne kaip patalpa kurije prausiamasi, o kaip patalpa bausmei? (cia apie 2-3m vaikus)
Papildyta:
QUOTE(Getter @ 2006 05 16, 21:13)
Niu nors manęs neklausei ar "nematei" kad esu kvalifikuota montessori mokytoja...bet pasakysiu, kad šis metodas yra

iš vaiko pusės... Vaikai mokomi savarankiškumo, jiems suteikiama didelė pasirinkimo laisvė, bet kartu su disciplina, t.y. vaikas yra laisvas pasirinkti užsiėmimą...ir juom naudotis tol kol nori, bet jei pradeda elgtis su juo ne pagal paskirtį, mokytoja paprašo padėti atgal....
Dar labai fainas galykas, kad vaikai jau tokiame amžiuje gauna daug žinių apie geografiją (astronomiją), istoriją, botaniką, zoologija, ir dar daro visokius mokslinius atradimus (pvz, kas skęsta vandeny, kas ne, kas limpa prie magneto, kas ne) ...Taipat mokosi matematikos ir geometrijos, mokosi apie svorį, aukštį, ilgį, plotį ir t.t.
Ir dar...kiekvienas pratimas yra pristatomas individualiai kiekvienam vaikui, parodoma kaip tiksliai atlikti tą pratimą, kai vaikas pakartoja, nuo tada jam leidžiama daryti tą pratimą, kada jis nori...
Galėčiau pasakot ir pasakot...nes mano akimis tai nuostabus atradimas
Tik man lietuviškai sunku papasakot (pastebima turbūt)...aš viską mokiausi anglų kalba....tai vertimas gaunas
Domejausi ir Valdorfo metodu, dar būdama LT, bet man nepatiko tai, kad vaikas gauna labai mažai stimuliacijos, beabejo patyrimas per meną yra nuostabu, bet vaikui reikia kasdieninių užsiėmimų, žaidimų, elementarių žaislų reikia jam pačiam atrasti ir "pasikrapštyti" ir t.t.
Jei dar turi klausimų, mielai atsakysiu
Geter, mes gyvename mazame miestelyje. tad darzeliu ir taikomu juose auklejimu metodu nelabai ir pasirinksi. Cia problema aplamai papulti i darzeli.
gal galetumei parekomenduoti ka galima butu pasiskaityti arba pati nupasakoti bendrais bruozais. mums 3 metukai. ka galima butu taikyti tokiam amziui? galima ir i az