QUOTE(Loreciukaz @ 2014 03 04, 13:56)
Gal kas yra susimontave 2 kolektorius? Bet ne salia, o viena virs kito ?
Projekte dvi dezes 7 ir 6 ziedu. Bet salia. Zmogus kuris montuoja ( pakonsultuot buvo nemokamai ) sako kad pirktumem geriau 1 deze visom 13 atsaku, taip atseit sutaupysim piniga... Projektuotojas sako kad galima, BET bus labai sunku visus 13 ziedu gerai sureguliuoti. Geriau dvi mazos dezes, galima ir viena virs kitos ( taip mums labai tiktu, nes dviem viena salia kitos nera vietos ).
Kokios nuomones? O gal kas taip yra pasidares?
Pas mane du aukštai ir kiekvienam aukšte po kolektoriaus dėžę, kurios grubiai viena virš kitos gaunasi.
Jei tos dėžės skirtinguose aukštuose, kaip ir pas mane, tai aišku, kad geriau dvi atskiros, bet jei tos kolektorinės dėžutės viena šalia kitos, tame pačiame aukšte, tai siūlyčiau daryti, kaip montuotojas siūlo, jis juk ir reguliuos, tai jis gi geriau žino, kaip jam patogiau.
Papildyta:
QUOTE(Lakštingala @ 2014 04 01, 20:00)
Gal galit patart:
Vieno aukšto namas, ~160 m², L formos t.y. pakankamai ilgas. Katilinė priekinėje namo pusėje. Numatytas visam namui 1-as 12-os žiedų kolektorius.
Santechnikai dabar sako, kad reikėtų skaidyti kolektorių į 2 po maždaug 6 žiedus. Kad vienas kolektorius pvz aptarnautų bendrą erdvę+holas, o kitas kolektorius būtų nukeltas kur nors toliau (link namo vidurio) ir aptarnautų miegamuosius.
Į mano klausimą kodėl taip reikia gavau atsakymą, kad tipo bus geriau, nu bet gerai ir taip, bet nu va su 2-iem kolektoriais geriau.
Tai dabar aš susipainiojau, kame tas gerumas? Tikiuosi, suprantamai viską aprašiau...Gal kas iš patirties galėtų paaiškinkti?
Šilumos šaltinis: oras/vanduo.
Jei namas pailgos formos, manyčiau logiška skaidyti šildymą dviems kolektoriams. Įsivaizduokit, prie 12 kontūrų kolektoriaus dėžutės privestus 24 vamzdelius. Jei nesiimsi priemonių juos apšiltinti, kad neskleistų šilumos, tame taške bus taškentas, kai visur kitur bus vėsu. Iš esmės, pagrinde dėl didelio vamzdelių tankio viename taške tai nėra ideli sistema. Ir šeip, kai dabar mintyse pabandžiau pavedžioti vamzdelius, tai kai tiek vamzdelių sueina į vieną vietą, gaunasi labai dideliame plote, sukišta daug "tranzitinių" vamzdelių, kuriuos jau reikėtų papildomai apšiltinti, kad gauti subalansuotą šilumos atidavimą. Apšiltinti vamzdeliai šilumos neduoda, taigi jų panaudojimas nėra racionalus, gaunasi išleidžiama didesnis pinigų kiekis ant vamzdelių ir apšiltinimo. Nors magistralinis vamzdis iki antro kolektoriaus irgi būtų apšiltinamas, bet mano supratimu, tai būtų logiškesnis sprendimas.
Papildyta:
QUOTE(Lakštingala @ 2014 04 01, 20:34)
O siurbliukas prie to 2-o kolektoriaus irgi reikalingas? ar ne?
Nebūtinai, galima vieną bendrą pastatyti ir paskui atšakoti magistralinius vamzdžius abiems kolektoriams, bet galima ir du atskirus siurblius statyti, po atšakojimų. Tik vienas turėtų būti galingesnis, brangesnis, jei du, silpnesni pigesni, nors bendroje sumoje aišku, su vienu pigiau.
Papildyta:
QUOTE(Lakštingala @ 2014 04 01, 20:45)
ir reguliuosis daug geriau, nes srautai juk nesiskaidys, mažesni hidrauliniai nuostoliai
Reguliuoti mano supratimu paprasčiau du atskirus, o dėl hidraulinių nuostolių tai jei sistema paskirstyta racionaliai, t.y. kai grindinis šildymas name perskirtas į dvi zonas ir du kolektoriai stovi tų zonų viduryje, tai grindinio šildymo vamzdelių ilgis bus išnaudojamas racionaliausiai ir hidrauliniai nuostoliai bus mažesni, nei vieno kolektoriaus atveju, kai pilna apšiltintų "tranzitinių" vamzdžių, kurių paskirtis ne atiduoti šilumą grindims, o tiktai ją pernešti į tolėliau esantį šildomą plotą, tai hidrauliniai nuostoliai tiktai išaugs.
Jei "tranzitinių" vamzdžių neapšiltinsi, tai koridoriuose pastoviai bus karšta, o gyvenamose zonose bus vėsiau ir niekaip nebus įmanoma padaryti, kad gyvenamose vietose būtų šilčiau, ar bent panaši temperatūra, kaip koridoriuose.
Vis tik, jei vamzdeliai atvedami į tą pačią vietą ir tik galutiniame taške skaidomi dviem dėžutėms, tai jau nelogiška. Tada jau protingiau vieną dėžutę statyti.
Papildyta:
QUOTE(tylaa @ 2014 04 01, 20:46)
plius su vienu kolektoriu automatiškai gaunasi ilgesnės atšakos, bet aišku viską skaičiuoti reikia, kas pigiau gausis
Šiuo atveju, manyčiau neteisinga būtų skaičiuoti tiktai įdiegimo kainą.
Papildyta:
QUOTE(Lakštingala @ 2014 04 01, 20:52)
Tai tada aš nebesuprantu.
Aš galvojau, kad galbūt ten susidaro dideli hidrauliniai nuostoliai, nes nuo kolektoriaus iki paskutinio/tolimiausio žiedo ilgas atstumas.. nors pats žiedo ilgis 80 m (leistina iki 100 m?), ir tipo nešils ilgiausias žiedas. Bet juk dėl to galima gal centrinį siurbliuką įdėti galingesnį.
Namas nežinau, kaip skaityti ar čia šiltas ar ne, dabar tie reikalavimai pakilę: sienos - fibo 25cm+25 polistirolas, stogas dar nešiltinom, bet galvojam min 30 cm vatos, grindys 20cm polistirolas.
Jei vamzdžių ilgis neviršija normų, tai ir jų sukeliamas hidraulinis pasipriešinimas bus normos ribose. Dėl žiedo šilimo, nešilimo priklausomai nuo ilgio, tai būtent kad to nebūtų ir atliekamas balansavimas. Balansavimas atliekamas vieną kartą po grindinio įrengimo. Po balansavimo, padaroma, kad visų žiedų hidraulinis pasipriešinimas tampa vienodu, nepriklausomai nuo pakloto vamzdžio ilgio.
Namas pakankamai šiltas bus. Nors ir netrauks iki PN lygio, bet tam šildymo sistemą ir diegiat.
Papildyta:
QUOTE(Milao @ 2014 04 01, 21:23)
Norint galima subalansuoti ir vienaip, ir kitaip pajungtus konturus, sakyciau tiesiog rinkites pagal kaina.
Pagal sienas kaip ir siltas namas, tik 30 cm vatos stogui nesirimuoja su
tokiom sienom, sakyciau reiktu orientuotis i 35-40cm polistirolo arba jei vatos, tai 45-50.
Taip besidomintis EE namo statybomis, rekomendacijas turėtumėte ne cm pateikinėti, bet R arba U reikšmėmis

.
Papildyta:
QUOTE(Loreciukaz @ 2014 04 02, 05:09)
siltalo "rimavimasis" tai poezija, o ne statybos.
paskaiciuokit kiek kainuos tie papildomi 15-20 cm vatos, ir padalinkit is sutaupomu pinigu. teoriniu zinima. atsipirkimas bus kokia 25 metai?
"Rimavimasis" neteisingai suprastas. Jei prastai apšiltintas stogas, lyginant su sienomis ir kitomis atitvaromis, tai gaunasi, kad permokėjot už sienų ir kitų atitvarų šiltinimą ir tas permokėjimas niekada gyvenime neatsipirks

.
Vis tik nesutikčiau su 40cm-50cm rekomendacija, man ji iš akies neatrodo logiška sienų šiluminės varžos atžvilgiu. Norint pasakyti tiksliau, reikėtų viską konvertuoti į atitvarų šiluminę varžą.