Įkraunama...
Įkraunama...

Grindinis šildymas 2

Prasau pagalbos-gal galesit pakomentuoti ar gerai galvojam- vietoj fabricnu kompensaciniu joustu ,patys susipjaustysim EPS 50 5cm storio ir 10cm aukscio juosteles ir suklijuosim ant sienu. Renkames Eps 50 del jo minkstumo, kad islietas betonas galetu laisvai vaikscioti. O storis 5cm, nes dar sienos tinkuosis is vidaus kalkiniu tinku (nezinau tiksliai koks storis jo uzsitinkuoja, turbut apie 2cm g.gif ). Lieka 3cm, bet desis grindu danga,plintusai.
Galvojam, kad sudeje I toki "bliuda" vamzdelius ir betona,neleisim taip greitai silumai iseiti I lauka per isorines sienas.
O aplink vidines sienas gal ir nereikia tu 5cm storio kompensaciniu? g.gif
Lauksiu Jusu komentaru 4u.gif .
Atsakyti
QUOTE(saaba @ 2014 07 12, 17:43)
Prasau pagalbos-gal galesit pakomentuoti ar gerai galvojam- vietoj fabricnu kompensaciniu joustu ,patys susipjaustysim EPS 50  5cm storio ir 10cm aukscio juosteles ir suklijuosim ant sienu. Renkames Eps 50 del jo minkstumo, kad islietas betonas galetu laisvai vaikscioti. O storis 5cm, nes dar sienos tinkuosis is vidaus kalkiniu tinku (nezinau tiksliai koks storis jo uzsitinkuoja, turbut apie 2cm g.gif ). Lieka 3cm, bet desis grindu danga,plintusai.
Galvojam, kad sudeje I toki "bliuda" vamzdelius ir betona,neleisim taip greitai silumai iseiti I lauka per isorines sienas.
O aplink vidines sienas gal ir nereikia tu 5cm storio kompensaciniu? g.gif
Lauksiu Jusu komentaru 4u.gif .


EPS50 teisingas pasirinkimas. 5cm tai čia kaip kam, senos statybos tipo namui, kaip ir pereboras, naujos, visai galimas variantas. Čia buvo nemažai diskusijų šia tema ir buvo įvairių nuomonių dėl juostelės storio. 5 cm storis taipogi svarstytas kaip variantas.
Atsakyti
QUOTE(Lakštingala @ 2014 07 12, 15:20)
Žinokit, nelabai supratau, jei skirtinga temperatūra skirtinguose kambariuose, tai visame name ir bus skirtinga temp. Arba kas tuomet yra visas namas? - tai patalpų visuma. Ar visas namas reiškia svetainė+virtuvė?
Čia ir yra energijos taupymas ir komfortas, kai tu gali nešildyti iki maks kai kurių patalpų, o visumoje turėti bendrą komfortišką temperatūrą. Juk saulės pritekėjimai bei vėjo poveikis skirtingose namo pusėse yra skirtingi.



Nevisai taip. Kai per lauko sienas pabėga dideli šilumos kiekiai, namą šildyti reikia intensyviai ir šilumos tekėjimai tarp kambarių mažai pastebimi, nors ir yra. Žiniasklaidoje karts nuo karto pasirodo straipsnis, kaip daugiabutyje su decentralizuotu šildymu, gyvenanti bobutė, gyvena visai nešildydama, kaimynų sąskaita. Tai vat, kuo nemo sienos laidesnės šilumai, tuo didesnis temperatūrų skirtumas tarp šildomų ir nešildomų kambarių esančių viename name. Kuo lauko sienos šiltesnės, šilumos nutekėjimas per vidines pertvaras tampa labiau juntamas. Gerai apšiltintame name, gali šildyti tik vieną kambarį, o visų likusių kambarių nešildyti, bet temperatūra visame name bus pakankamai tolygi. Skirsis gal kokias 5 laipsniais.

Jei šildysi visus kambarius, tik vienus mažiau kitus daugiau, nelabai pajusi skirtumą tarp kambarių temperatūrų, kad ir kokia protinga ar kvaila grindinio šildymo automatika bebūtų.

Nereikėtų pamiršti, kad maksimalus šiltų namų šildymo prietaiso galingumo poreikis yra nedidelis, per akis užtenka maksimum 3kW-5kW. Čia maksimalus, pastovus visam namui reikalingas galingumas ~1kW. Padalink šį galingumą namo plotui, ir gausis, kad vieno kambario šildymui užtenka 200W galingumo. Supratai kur lenkiu? Tai ant tiek mažas šilumos poreikis vienam kambariui, kad net išjungus šildymą vienam kambarį, pritekėjimai iš gretimų šildomų kambarių bus daugiau nei pakankami. Jei patalpa su išjungtu šildymu bus tarp dviejų šildomų patalpų, temperatūrų skirtumas tarp jų nebus didesnis, nei 1-2 laipsniai. Šiek tiek prasčiau būtų, jei nešildoma patalpa kraštinė ir tik viena siena ribojasi su šildoma patalpa, tuomet temperatūrų skirtumas skirsis gal net kokiu visu 3 laipsniu skirtumu.

Čia su sąlyga, kad kalba eina tik apie visas patalpas esančias po apšiltinto namo viduje.

Taigi, labai tikslus temperatūrų reguliavimas labai šiltame name praranda prasmę, nes net ir su pačia kvailiausia sistema šildymo komfortas viename ar kitame kambaryje skirsis kokiu vienu laipsniu, nebent visą šildymo galingumą paleisi tik į vieną kambarį.

Dar vienas niuansas. Labai šiltame name, temperatūrų kritimas per parą yra labai nedidelis. Teigiama, kad pasyviame name išjungus šildymą, esant lauko temperatūrai -15C, vidaus temperatūra per parą nukris tik vienu laipsniu. Čia ir vėl rodo labai protingos šildomų grindų valdymo automatikos poreikio nebuvimą.

Šiuo metu esu tikrai labai šiltame name, tai temperatūra čia beveik pastoviai viena ir ta pati, be jokio priverstinio intensyvaus šildymo ar vėsinimo -26C ir visai nesvarbu ar už lango saulė kaitina, ar jau visa savaitė lietus pila ir saulės nė su žiburiu nerasi..
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2014 07 12, 21:56)
Nevisai taip. Kai per lauko sienas pabėga dideli šilumos kiekiai, namą šildyti reikia intensyviai ir šilumos tekėjimai tarp kambarių mažai pastebimi, nors ir yra. Žiniasklaidoje karts nuo karto pasirodo straipsnis, kaip daugiabutyje su decentralizuotu šildymu, gyvenanti bobutė, gyvena visai nešildydama, kaimynų sąskaita. Tai vat, kuo nemo sienos laidesnės šilumai, tuo didesnis temperatūrų skirtumas tarp šildomų ir nešildomų kambarių esančių viename name. Kuo lauko sienos šiltesnės, šilumos  nutekėjimas per vidines pertvaras tampa labiau juntamas. Gerai apšiltintame name, gali šildyti tik vieną kambarį, o visų likusių kambarių nešildyti, bet temperatūra visame name bus pakankamai tolygi. Skirsis gal kokias 5 laipsniais.

Jei šildysi visus kambarius, tik vienus mažiau kitus daugiau, nelabai pajusi skirtumą tarp kambarių temperatūrų, kad ir kokia protinga ar kvaila grindinio šildymo automatika bebūtų.

Nereikėtų pamiršti, kad maksimalus šiltų namų šildymo prietaiso galingumo poreikis yra nedidelis, per akis užtenka maksimum 3kW-5kW. Čia maksimalus, pastovus visam namui reikalingas galingumas ~1kW. Padalink šį galingumą namo plotui, ir gausis, kad vieno kambario šildymui užtenka 200W galingumo. Supratai kur lenkiu? Tai ant tiek mažas šilumos poreikis vienam kambariui, kad net išjungus šildymą vienam kambarį, pritekėjimai iš gretimų šildomų kambarių bus daugiau nei pakankami. Jei patalpa su išjungtu šildymu bus tarp dviejų šildomų patalpų, temperatūrų skirtumas tarp jų nebus didesnis, nei 1-2 laipsniai. Šiek tiek prasčiau būtų, jei nešildoma patalpa kraštinė ir tik viena siena ribojasi su šildoma patalpa, tuomet temperatūrų skirtumas skirsis gal net kokiu visu 3 laipsniu skirtumu.

Čia su sąlyga, kad kalba eina tik apie visas patalpas esančias po apšiltinto namo viduje.

Taigi, labai tikslus temperatūrų reguliavimas labai šiltame name praranda prasmę, nes net ir su pačia kvailiausia sistema šildymo komfortas viename ar kitame kambaryje skirsis kokiu vienu laipsniu, nebent visą šildymo galingumą paleisi tik į vieną kambarį.

Dar vienas niuansas. Labai šiltame name, temperatūrų kritimas per parą yra labai nedidelis. Teigiama, kad pasyviame name išjungus šildymą, esant lauko temperatūrai -15C, vidaus temperatūra per parą nukris tik vienu laipsniu. Čia ir vėl rodo labai protingos šildomų grindų valdymo automatikos poreikio nebuvimą.

Šiuo metu esu tikrai labai šiltame name, tai temperatūra čia beveik pastoviai viena ir ta pati, be jokio priverstinio intensyvaus šildymo ar vėsinimo -26C ir visai nesvarbu ar už lango saulė kaitina, ar jau visa savaitė lietus pila ir saulės nė su žiburiu nerasi..


Ačiu visiems už atsakymus drinks_cheers.gif Na, visgi jau paprašiau elektriko išvedžioti laidus termostatams į visus kambarius(vos suspėjau ,aišku ,nebuvo labai patenkintas smile.gif ) .Namas pakankamai šiltas ,šilumos šaltinis planuojamas ŠS oras vanduo ,visur grindinis šildymas .Pamąsčius , tik atrodo neracionalu dėti brangius programuojamus termostatus ,nes visgi šildymas bus inertiškas(kažin ar užprogramavus nakčiai 18* , rytui 22* ,dienos metu 18* ,o vakare vėl 22* grindys suspės sureaguoti lotuliukas.gif ) ,be to ir tarp patalpų šiluma keliaus ,tai kažin ar pavyks išlaikyti gretimose patalpose kokių 6* skirtumą(tarkim svetainė ir sandėliukas) .Pertvaros GK su vata.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo egilis: 12 liepos 2014 - 22:44
QUOTE(mintas @ 2014 07 12, 20:56)
..Nereikėtų pamiršti, kad maksimalus šiltų namų šildymo prietaiso galingumo poreikis yra nedidelis, per akis užtenka maksimum 3kW-5kW. Čia maksimalus, pastovus visam namui reikalingas galingumas ~1kW. Padalink šį galingumą namo plotui, ir gausis, kad vieno kambario šildymui užtenka 200W galingumo. Supratai kur lenkiu?..

Jei vienam kambariui užtenka 200W, tai sorry bet kam iš vis tada grindinis šildymas ir ŠS? 4u.gifužtenka tik įjungtos lemputės, kompo ir rekuperatoriaus? biggrin.gif

Šiaip, būtų nuostabu, jei kas pasidalintų savo patirtimi ir sąnaudų palyginimais su/be termostatų...
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Lakštingala: 13 liepos 2014 - 16:33
QUOTE(Lakštingala @ 2014 07 13, 17:32)
Šiaip, būtų nuostabu, jei kas pasidalintų savo patirtimi ir sąnaudų palyginimais su/be termostatų...


Lyginti galima tik sąnaudas tame pačiame name. Abejoju, kad atsiras kas įsirengęs paprastą sistemą, ją praeksploatavęs kelis metus ir vėliau modernizavęs į elektroninę. Atvirkštinis variantas spėju iš vis neįmanomas smile.gif.

Jei lyginsit kitų namų, su Vilienės ar Koridos namuose sumontuotomis grindinio šildymo sistemomis, kad ir kokia valdymo sistema pas kitus bus įrengta, Vilienės ar koridos grindinis dirbs ženkliai efektyviau wink.gif. Nėra prasmės lyginti dviejų skirtingų namų šildymo sistemų, nes skirsis jų šilumos nuostoliai, o ne valdymo automatikos darbo ekonomiškumas.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2014 07 13, 17:07)
Lyginti galima tik sąnaudas tame pačiame name. Abejoju, kad atsiras kas įsirengęs paprastą sistemą, ją praeksploatavęs kelis metus ir vėliau modernizavęs į elektroninę. Atvirkštinis variantas spėju iš vis neįmanomas smile.gif.

Jei lyginsit kitų namų, su Vilienės ar Koridos namuose sumontuotomis grindinio šildymo sistemomis, kad ir kokia valdymo sistema pas kitus bus įrengta, Vilienės ar koridos grindinis dirbs ženkliai efektyviau wink.gif. Nėra prasmės lyginti dviejų skirtingų namų šildymo sistemų, nes skirsis jų šilumos nuostoliai, o ne valdymo automatikos darbo ekonomiškumas.

Taip tik tam pačiam name. Gal sakau eina pavarų laidukus atjungt?
Bent jau aš pas save žadu paeksperimentuosiu. Aišku, skirsis išorės temperatūra ir gausis vis tiek skirtingi duomenys...nors galima pritaikyt gal kokią metodologiją ir išvesti po to vidurkį tarp Tiš, Tvid ir suvartojimo.

Kuom Vilienės ir Koridos gr.šild. sistema skiriasi nuo kitų, kad pas juos dirbs ženkliai efektyviau?
Atsakyti
Butent, kam tada kai ne kurie stato silciausias sienas ir langus, hermetizuoja, o priedo - irengia grindinius sildymus, su 20 mm vamzdziais ir 15 cm tarpais, jei reealiai uztenka 200-300W kambariui ? biggrin.gif Sviestas sviestuotas.

Dar variantas - apsildoma 2kW vejeliu.
Kam laidot pinigus? Leist juos SS ir kitokiems aparatams?

Man praktinis namo sildymas parode, kad temp sokinejimas nelabai ka taupo.
PN name aisku viskas kitaip, bet ir atskiru patalpu skirtingos temperaturos sunkiai imanomos, todel ir inertisku grindu "ismanus" valdymas- betikslis

QUOTE(Lakštingala @ 2014 07 13, 15:32)
Jei vienam kambariui užtenka 200W, tai sorry bet kam iš vis tada grindinis šildymas ir ŠS? 4u.gifužtenka tik įjungtos lemputės, kompo ir rekuperatoriaus?  biggrin.gif

Šiaip, būtų nuostabu, jei kas pasidalintų savo patirtimi ir sąnaudų palyginimais su/be termostatų...

Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2014 07 12, 20:23)
EPS50 teisingas pasirinkimas. 5cm tai čia kaip kam, senos statybos tipo namui, kaip ir pereboras, naujos, visai galimas variantas. Čia buvo nemažai diskusijų šia tema ir buvo įvairių nuomonių dėl juostelės storio. 5 cm storis taipogi svarstytas kaip variantas.

Aciu uz atsakyma 4u.gif . Skaiciau ankstesnes diskusijas, lyg ir PN temoje kai Cibulis sprende si klausima ir apie vata, ir apie XPS storius ( 10cm)..supratau, kad vata yra geriausia, bet kad labai brangu doh.gif .

Dar toks klausimelis- o kada geriau jas klijuoti: ar tiesiai ant perdengimo plokstes (kai dar putplastis nesuklijuotas ant ploksciu), ar pirmiausia susiklijuojam putplasti ant perdengimo ploksciu,o tada kompensacines juostos sonas statosi ant putplascio ir klijuojasi prie sienos? Gal ir aiskiai parasiau blush2.gif
Atsakyti
kaip patikrinti TIKSLIAI ( o ne "patamses betonas po plevele ar ne ) ar jau galima klijuoti plyteles? sildomos grindys, 80mm storio, nesinori kad paskui butu "siurprizu" su plytelemis ijungus sildyma...
Atsakyti
jokiu pleveliu neklojau - praejo 20d ir klijavom.
betonas pilnai "subetoneja" per 28 d.


QUOTE(Loreciukaz @ 2014 07 16, 12:40)
kaip patikrinti TIKSLIAI ( o ne "patamses betonas po plevele ar ne ) ar jau galima klijuoti plyteles? sildomos grindys, 80mm storio, nesinori kad paskui butu "siurprizu" su plytelemis ijungus sildyma...

Atsakyti
QUOTE(Loreciukaz @ 2014 07 16, 14:40)
kaip patikrinti TIKSLIAI ( o ne "patamses betonas po plevele ar ne ) ar jau galima klijuoti plyteles? sildomos grindys, 80mm storio, nesinori kad paskui butu "siurprizu" su plytelemis ijungus sildyma...

Yra betono drėgmės matuokliai ,juos galima ir išsinuomoti trumpam ("Gote" ir tt) .Tačiau juos dažniausiai naudoja prieš klojant parketlentes ,plytelėm ,manau kad nereikia matuoti(jei praėjo geras mėnuo po grindų betonavimo ,kaip minėjo prieš tai arkava )
Atsakyti