QUOTE(*Mulate* @ 2013 05 17, 13:02)
kaip suprast per daug laiko ?
o gal galit pasidalinti tais teisiniais aktais ir imesti cia i tema
Esme ne kad vezeja nubaustu,kaip kad jusu atveju buvo, o kad kelioniu organizatorius kompensuotu atsiradusius nepatogumus mums, t.y. keliaujantiems. Tikrai neuzsakinetumem keliones pries puse metu tokiu atveju, esminis aspektas buvo skrydzio data ir laikas.
Kokias teises turi vartotojas, jei prieš kelionę kelionės organizatorius praneša apie pasikeitusias jau pasirašytos turizmo paslaugų teikimo sutarties sąlygas (pvz. pakeičiamas viešbutis, skrydžio laikas ar persėdimų skaičius ir pan.)?
Civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262, 2004, Nr. 72-2495) 6.752 straipsnio 1 dalyje bei Valstybinio turizmo departamento direktoriaus 2003 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 18-V (Žin., 2003, Nr. 31-1292, 2004, Nr. 87-3188) patvirtintų turizmo paslaugų teikimo sutarties standartinių sąlygų (toliau Standartinių sąlygų) 6.1 punkte nustatyta, kad kelionės organizatorius dėl svarbių priežasčių, apie kurias jis nedelsdamas informuoja turistą, gali pakeisti atitinkamą sutarties sąlygą. Turistas turi teisę atsisakyti keisti sutartį.
Tai gi, turizmo paslaugų teikimą reglamentuojantys teisės aktai kelionės organizatoriui suteikia teisę dėl svarbių priežasčių pakeisti tam tikrą jau pasirašytos turizmo paslaugų teikimo sutarties sąlygą (pavyzdžiui, pakeičiamas viešbutis ar pan.). Atkreiptinas dėmesys, kad kelionės organizatoriui pranešus apie keičiamą (-as) sutarties sąlygą (-as), vartotojui suteikiama teisė atsisakyti keisti sutartį.
Vartotojui atsisakius keisti sutartį, kelionės organizatorius įgyja teisę atsisakyti sutarties. (Civilinio kodekso 6.751 straipsnio 1 dalis). Tokiu atveju, kai kelionės organizatorius atsisako sutarties, jis privalo pasiūlyti vartotojui naują tokios pat ar geresnės kokybės kelionę (alternatyvią kelionę). Jeigu vartotojas pasiūlytos naujos kelionės atsisako, jis turi teisę grąžinti ar kompensuoti už kelionę sumokėtus pinigus arba, jei kelionė iš dalies jau įvyko, proporcingą jų dalį (Civilinio kodekso 6.751 straipsnio 2 dalis). Kelionės organizatorius, atsisakęs sutarties, privalo atlyginti turistui turtinę žalą ir grąžinti pinigus už kelionę. Žala neatlyginama, kai:
1) kelionės organizatorius atsisako sutarties dėl to, kad buvo gautas mažesnis, nei nustatytas minimalus paraiškų tokiai kelionei kiekis, o turistas buvo raštu informuotas apie kelionės organizatoriaus teisę atsisakyti sutarties šiuo pagrindu per sutartyje nurodytą laiką;
2) kelionės organizatorius atsisakė sutarties dėl nenugalimos jėgos, išskyrus atvejus, kai sutartis numato tokiais atvejais kelionę organizuoti iš naujo (Civilinio kodekso 6.751 straipsnio 3 dalis).
Pažymėtina, kad pagal Civilinio kodekso 6.249 straipsnio 1 dalį žala yra asmens turto netekimas arba sužalojimas, turėtos išlaidos (tiesioginiai nuostoliai, taip pat negautos pajamos, kurias asmuo būtų gavęs, jeigu nebūtų buvę neteisėtų veiksmų <...>. Jei Jūsų planuota kelionė neįvyksta ne dėl Jūsų kaltės, Jūsų patirta žala gali būti, pavyzdžiui, draudimo išlaidos tai kelionei, iš anksto įsigytas specialus inventorius, buvote suplanavęs tai kelionei neapmokamas atostogas, atsisakius sutarties pirkote naują alternatyvią kelionę, kuri buvo brangesnė ir pan.
Atkreiptinas dėmesys, kad kelionės organizatoriui suteikiama teisė turizmo paslaugų teikimo sutartyje numatyti, kad jis gali, likus ne mažiau kaip 20 dienų iki kelionės pradžios, padidinti kelionės kainą dėl to, kad pasikeičia vežimo išlaidos, įskaitant išlaidas degalams, privalomiems mokesčiams ar atitinkamų valiutų keitimui. Šiuo atveju kelionės organizatorius privalo nurodyti, kodėl padidėjo kaina ir kaip buvo apskaičiuotas kainos padidėjimas, o turistas (vartotojas) turi teisę atsisakyti kainos didinimo (Civilinio kodekso 6.752 straipsnio 3 dalis).