QUOTE(smile_at @ 2014 01 08, 03:20)
ką daryti su gartraukio ir san mazgų pajungimu į rekuperatorių, ir ar tikrai šiose vietose nereikia išvesti papildomų ortakių ant stogo
Rekuperacinei vėdinimo sistemai yra pageidautinas namo sandarumas ir gartraukio skylės per namo sieną čia nėra teisingiausias sprendimas mano galva.
Energetiškai efektyviuose namuose daro taip: įrengiamas metalinis gartraukio vamzdis iš virtuvės į tech. patalpą. Prie paėmimo aliuminės grotelės riebalams sugaudyti. Galima padaryti ir prie ištraukimo, nes jos nesudaro pasipriešinimo.
Vamzdis su nuolydžiu kondensatui nutekėti (daug garų nuo puodų). Tada reguliuojamų apsuskų >500 m3/h gartraukio ventiliatorius statomas vamzdžio gale tech. patalpoje. Taip ventiliatorius mažiau apsineša riebalais ir jo mažiau girdisi jo užimas ruošiant maistą.
Nerasite nei vieno ventiliatoriaus, kuris pakabintas virš viryklės dirbtų tyliai.
Į tech patalpą patenka oras beveik be riebalų, tik su kvapais. Pagal pageidavimą galima sudėti aktyvios anglies filtrus kvapams. Tech patalpos durys sandarios. Iš tech patalpos (be dujų, GKK, KKK) oras patenka į rekuperatorių jau visiškai be riebalų po spaudimu dėl gartraukio ventiliatoriaus.
Kažkiek gali pasimaišyti su patalų oru, nes rekuperatoriaus našumas turėtų būti ~2 kartus mažesnis nei gartraukio, bet tai nieko tokio. Rekuparatorius irgi turi įsijungti visu pajėgumu kaip pilnai veiks gartraukis, kad kvapai mažiau sklistų į kitas patalpas.
Pas save irgi taip planuoju daryti.
QUOTE(smile_at @ 2014 01 08, 03:20)
kartais gartraukį reikia ir įjungti, kas iškart išbalansuoja sistemą (ta pati situacija ir san mazguose, kai reikia greitai paslėpti kvapus). Kaip su tuo susitvarko rekuperatorius?
Kažkaip galvoju, kad jei pradėsiu pūsti jam priverstinai orą iš san mazgo bendru ortakiu, tai tikrai gali ir kituose kambariuose paduoti kvapų per susijungiantį ortakį...
Gartraukis imdamas iš patalpų orą iš išmesdamas į patalpas srautus išbalansuos mažiausiai ir tai vyks labais maža laiko dalį. svarbu, kad nebūtų ilgalaikių kliūčių srautams išbalansuoti, tokių kaip 10cm diametro skylė stoge (žiemą kaput).
Papildomas ventiliatorius tuolete pigiau nei automatinės sklendės, tik reikia oro srautą parinkti taip, kad įjungus tą ventiliatorių nesusidarytų teigiamas slėgis artimiausioje ištraukimo iš kambario vietoje (reikia pažiūrėti, kad pro ten nepūstų oro, o viską suvalgytų rekuperatorius).
Tuoleto ventiliatorius turėtų įjungti ir rekuperatorių bent iki tam tikro lygio jeigu ji išjungtas, kad kai sukasi tuolete suktūsi ir rekuperatoriuje.
QUOTE(smile_at @ 2014 01 08, 03:20)
Kiek peržiūrėjau vėdinimo projektų - net ir tuose, kuriuose san mazgai pajungti į rekuperatorių, gartraukis dažniau išvedamas natūraliu būdu lauk arba jungiamas prie bypass. Ar čia būtent ir yra sprendimas priverstiniam oro pašalinimui?
"Natūralaus būdo" neturėtų likti mechaninėje vėdinimo sistemoje.
Jeigu gertraukis pavarys 600m3/h oro per skylę į lauką, tai ventiliacijos išmetimo vamzdyne gali pasikeisti oro tekėjimo kryptis...
QUOTE(smile_at @ 2014 01 08, 03:20)
Ir lengvesnis klausimas: ar yra kokie nors trūkumai padaryti oro išmetimą iš rekuperatoriaus ant stogo, t.y. kaminu? (Na, jei bet kokiu atveju jau turi kaminą). Ar neužsitrauks tas kaminas kondensatu, ar neužšerkšnys žiemą? Ar išėjimas išvedamas per sieną tik dėl to, kad nereiktų statyti kamino, ar yra ir kitų priežasčių?
Taip pat kaip ir žiemą. Mechaninė ventiliacija turi bruožą veikti ir vasarą, nereikia drinėti langų.
By-pass funkcija neveikia dėl nepakankamo dydžio sklendės pačiame rekupreratoriuje (by-pass apėjimo vamzdžio pasipreišinimas didesnis nei šilumokaičio ir oras eina pagrinde per šilumokaitį, kai turėtų eiti tik per apėjimą). Teisingas sprendimas yra ne tik atidaryti by-pass apėjimą, bet ir uždaryti šilumokaičio angą, kad viskas tekėtų tik per by-pass.
Kita by-pass neveismingumo priežastis tai neapšiltinti ortakiai. Įkaitęs namas šildo per ortakius paduodamą vėsų orą ir į patalpas oras jau padupdamas pašilęs ortakiuose.
QUOTE(smile_at @ 2014 01 08, 03:20)
Ir lengvesnis klausimas: ar yra kokie nors trūkumai padaryti oro išmetimą iš rekuperatoriaus ant stogo, t.y. kaminu? (Na, jei bet kokiu atveju jau turi kaminą). Ar neužsitrauks tas kaminas kondensatu, ar neužšerkšnys žiemą? Ar išėjimas išvedamas per sieną tik dėl to, kad nereiktų statyti kamino, ar yra ir kitų priežasčių?
Skylės stoge - padidina riziką dėl vandens patekimo į stogo konstrukciją ir sumažina stogo sandarumą. Iš rekuperatoriaus išeinantis šaltas oras turi būti šalinamas apšiltintu (vata su folija iš lauko pusės) ortakiu kuo greičiau, tiesiai į lauką, kad nesikauptų kondensatas ir nešaldytų namo.
Kamine problemos būtų su kondensatu ir kaminas veiktų priešingai nei rekuperatrius. Tai yra, ką padarė rekuperatorius (pašildė orą), tai tą panaikintų kaminas (atšaldytų patalpas, nes juo tekės šaltas oras).
Jeigu rekuperatorius gerai veiks ir gerai atšaldys išmetamą orą, tai žiemą toks kaminas turėtų rasoti iš patalpų pusės.
Patarčiau nejungti į kaminą.