Įkraunama...
Įkraunama...

Vedinimas nuosavame name - 3

QUOTE(BangaS @ 2014 01 29, 13:09)
Pasidaręs būtinai paviešinsiu. Kol kas man dar toli iki ventiliacijos, tad purkštukų rekuperatoriui dar neieškau konkrečiai. + reikia pažiūrėti šilumokaičio konstrukciją, kad toleruotų vandenį įeinančiame sraute ir būtų vasarinio kondensato nuvedimas įmanomas.

Cia tipo masinos nuo ipurskimo,biskeli daug vargo kol primontuosi,bet imanoma.Rekuperatoriu gamintojas galetu kazka panasaus sukonstruoti ir sudeti daviklius dregmes,kad automatiskai ipurkstu kiek reikia.As galvoju gal kokia talpa vandens uz recuperatoriaus iputimo vamzdi imontuot,gal pusdamas prigarintu.
Atsakyti
Sistemą įsivaizduoju taip:
user posted image
Šitoje schemoje vietoj orinio žemės šilumokaičio pavaizduotas glikolinis, kuris orą šildo per šilumokaitį AVA250 arba kažkurį iš šių. Jei vietoj glikolinio ŽŠ būtų orinis, schema būtų kiek parastesnė.
Drėkinimui naudojamas pavyzdžiui toks rūko generatorius. Piešinuke pažymėtas kaip raudona plyta. Vienas iš galimų realizacijos variantų gali būti toks. Kadangi šioje schemoje oras šildomas 2 taškuose - glikoliniame šilumokaityje ir "rekuperatoriuje vamzdis vamzdyje", dėl to rūkas įterpiamas prieš abu šildymo taškus.
Jei būtų naudojamas rekuperatorius iš parduotuvės, su tokia schema gali būti problemų:
1. Tarp rūko generatoriaus ir šilumokaičio atsistotų filtras. Dėl rūko filtras garantuotai sudrėks arba net apšarmos.
2. Ventiliatoriaus variklis stovi irgi už rūko generatoriaus, taigi irgi yra galimybė, kad neišgaravusi drėgmė nueis iki variklio ir jį sugadins.
Yra kur paleidinėti eksperimentą?
QUOTE(darius333 @ 2014 01 29, 13:35)
Jei tamsta pasidalintu info placiau, gal kazkas kam aktualu, bandytu susisiekti ir jau dabar eksperimentini varianta paleisti bigsmile.gif
ka gali padaryti siandien - to neatidek rytojui  mirksiukas.gif
<{POST_SNAPBACK}>
Atsakyti
QUOTE(Milao @ 2014 01 29, 18:06)
Sistemą įsivaizduoju taip:

Vamzdis vamzdyje greitai surūdytų ir būtų ne efektyvus. Nereikia išradinėti dviračio. Geriau paprastas aliuminis priešpriešinių srautų šilumokaitis.
Vandens dulksną ar net lašelius reikėtų pūsti tiesiai prieš šilumokaitį ant jo plokštelių (tik ne už plokštelių), taip būtų padaryta mažiausiai žalos dėl perteklinio vandens.
By-pass būna viena alkūnė, o ne dvi, to užtenka nutraukti šilumokaičio darbui.
Vandens kiekis turėtų būti apie 4-6g/m3*h (500-1200g/h) per šalčius, bet turint drėgmės matuoklį galima būtų ir koreguoti šį skaičių. Tai gana didelis kiekis ir tokio daikčiuko už 20Lt neužtektų. Reikėtų sugalvoti kažką efektyvesnio. Gal pavyks padaryti energijos nevartojančius purkštukus paprasčiausiai panaudojant vandentiekio slėgį. Iš jūrinių akvariumų mėgėjų galima pasimokyti kaip pasidaryti "ostmozinį" vandenį be kalkių ir druskų prie vandentiekio prijungus specialią membraną, per kurią laša vos ne distiliuotas vanduo. Tas lašėjimas galėtų būti tiesiai ant plokštelių ir niekada nekiltų problemų dėl apkalkėjimo. Vanduo bet kuriuo atveju turėtų būti nukalkintas. Nu žodžiu yra kur paeksperimentuoti.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo BangaS: 29 sausio 2014 - 20:22
QUOTE(Mariens22 @ 2014 01 29, 07:58)
Namas 90m2 , apie 240m3 turio.Grindis visur sildomos,naturalaus vedinimo nera,durys biskeli kiauros,truputi eina saltis.Palikau para dabar isjunges rekuperatoriu 5% dregme didesne rodo,bet viskas yra issauseje reiktu pirma gerai dregmes prigarinti.Dregmes matuoklis teisingai rodo.Kokie budai butu man issprest sia problema.

Taip ne būna, kad natūralaus vėdinimo visai nėra. Net ką tik pastatytuose itin hermetiškuose namuose, kur siekiama gauti A klasės sertifikatą, sandarumo testai rodo, kad prie 50Pa apykaitą per plyšius sudaro apie 0.5 karto per val. Realiame gyvenime, jei nėra stipraus vėjo, spaudimas aišku mažesnis. Tačiau ir langų/durų sandarumas su laiku labai sparčiai krenta. Tad, ir natūralus vedinimas gali sudaryti kur kas didesnė apykaitą nei norėtųsi, ypač - prie tokio oro.

Sunkų spėlioti dėl priežasties, gaunant informacija tik iš svetimų lupų. Greičiausia pas jus bus problema su sandarumu. Rekomenduočiau jei ne norite daryti sandarumo testą - kaip minimum, pareguliuoti langų/durų mechanizmus, jei reikia - pakeisti tarpines. Gal padėtų siena gera priemonė - užklijuoti langų siūles lipnia juosta. (tai, aiškų, nepadės jei yra kitų nesandarumų, pvz. - stogo konstrukcijose).

Ar drėgmės matuokliui yra atlikta patikra? Savo akimis esu matęs, kad gulintis vitrinoje vienas šalia kito buitiniai drėgmės matuokliai rodė nuo ~20 iki 50%, nors matavo tą patį orą.
Be to, jei oras patalpoje nėra aktyviai maišomas yra labai svarbų kokį tašką pasirinksite matavimui. Parodymai gali labai skirtis, jei parinkote netinkamą vietą.

Atsakyti
QUOTE(BangaS @ 2014 01 29, 21:20)
Vamzdis vamzdyje greitai surūdytų ir būtų ne efektyvus.
By-pass būna viena alkūnė, o ne dvi, to užtenka nutraukti šilumokaičio darbui.

Schematiškai tie vamzdžiai pavaizduoti tai nieko negalime spręsti. Pirmas klausimas - koks tokio šilumokaičio darbinis plotas ir pačio įrenginio matmenys. Pritarčiau dėl dviračio išradinėjimo, tuo labiau kad yra iš kur nusipirkti normalų šilumokaitį su dideliu plotu ir mažais matmenim. O dėl rūdžių - juk ne būtinai juodo metalo vamzdžiai.
Padarėm vieną išorinę bypass alkūnę - maža. Dalis srauto vistiek liko per šilumokaitį. Dvi užtikrintų 99% efektyvumą.
Atsakyti
QUOTE(kojotty @ 2014 01 29, 09:15)
Na jei gerai suprantu, diskusija apie dregme ir rekupo oro 'sausinima'. Pas mus namas labai sausas 1a ~25 proc, 2a ~10 proc. Kiek klausiau specu - iseitis viena - buitinis oro drekintuvas ... Ai dar galima grindis kas valanda plauti dregnai  doh.gif

Abi 2 išeitis yra neblogos. Dar yra kitų panašių - atviri akvariumai, kainami ant radiatorių podai su vandenių. Tačiau visa tai - priemonės kaip kovoti su sausra, kai nieko kito nebelieka. Geresnis būdas - nustatyti priežastį ir ją pašalinti.
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2014 01 29, 23:16)
Schematiškai tie vamzdžiai pavaizduoti tai nieko negalime spręsti. Pirmas klausimas - koks tokio šilumokaičio darbinis plotas ir pačio įrenginio matmenys. Pritarčiau dėl dviračio išradinėjimo, tuo labiau kad yra iš kur nusipirkti normalų šilumokaitį su dideliu plotu ir mažais matmenim. O dėl rūdžių - juk ne būtinai juodo metalo vamzdžiai.
Padarėm vieną išorinę bypass alkūnę - maža. Dalis srauto vistiek liko per šilumokaitį. Dvi užtikrintų 99% efektyvumą.



Išimi šilumokaičius įstatai kartoninę pertvarą ir puikiausias bypassas vasaros naktim tiesiai iš lauko arba per ŽŠ +13-14 C
Atsakyti
Ortakiai cinkuoti, labai greitai nesurudys. Su gamyklniais aliuminiais silumokaiciais nesusipazines, tai cia sudejau tai, ka esu mates. Ortakius kur vyks silumos mainai numates pilno ilgio - po 3m. Viso 6m. Vidinis 160, taigi darbinis silumokaicio plotas apie 3m2. Gal dydis nefantastiskas, bet silumos mainu efektyvumas priklauso ir nuo laiko, kuri oras praleidzia silumokaityje. Jei isorinis ortakis 250, tai tokio rekuperatoriaus turis apie 300 litru. O cia jau daug, palyginus su standartiniais nuo poros litru iki kokiu 10.
Del purskimo, tai prisiminiau valstiecius. Kai paskutini karta maciau purskiant xxxicidus, tai tiesiog gamino ruka. Ir tas rukas kol nukrito, tai maziausiai 10 min praejo. Kogero tokie purkstukai tikrai butu geriau nei ultragarsas. Va kalkiu nuosedos - cia tai rimtas reikalas. Iki siol nepagalvojau. Bet nieko, Viliene ir madwifi kazkur netoliese zino distiliavimo aparata. biggrin.gif
Bypassa dviguba nupiesiau, nes atidarius bypassa oras abiem kryptim eitu tiesiau su mazesniu pasipriesinimu. Abi sklendes padarius ant vienos asies, dvigubas bypasas nedaug sudetingesnis uz vienguba.
QUOTE(BangaS @ 2014 01 29, 20:20)
Vamzdis vamzdyje greitai surūdytų ir būtų ne efektyvus. Nereikia išradinėti dviračio. Geriau paprastas aliuminis priešpriešinių srautų šilumokaitis.
Vandens dulksną ar net lašelius reikėtų pūsti tiesiai prieš šilumokaitį ant jo plokštelių (tik ne už plokštelių), taip būtų padaryta mažiausiai žalos dėl perteklinio vandens.
By-pass būna viena alkūnė, o ne dvi, to užtenka nutraukti šilumokaičio darbui.
Vandens kiekis turėtų būti apie 4-6g/m3*h (500-1200g/h) per šalčius, bet turint drėgmės matuoklį galima būtų ir koreguoti šį skaičių. Tai gana didelis kiekis ir tokio daikčiuko už 20Lt neužtektų. Reikėtų sugalvoti kažką efektyvesnio. Gal pavyks padaryti energijos nevartojančius purkštukus paprasčiausiai panaudojant vandentiekio slėgį. Iš jūrinių akvariumų mėgėjų galima pasimokyti kaip pasidaryti "ostmozinį" vandenį be kalkių ir druskų prie vandentiekio prijungus specialią membraną, per kurią laša vos ne distiliuotas vanduo. Tas lašėjimas galėtų būti tiesiai ant plokštelių ir niekada nekiltų problemų dėl apkalkėjimo. Vanduo bet kuriuo atveju turėtų būti nukalkintas. Nu žodžiu yra kur paeksperimentuoti. <{POST_SNAPBACK}>
Atsakyti
http://energypro.lt/...dinimo-sistema/ paul dirba max naudingumo koef . 92pr. http://energypro.lt/...dinimo-sistema/
Atsakyti
QUOTE(ed@ @ 2014 01 30, 00:13)
Taip ne būna, kad natūralaus vėdinimo visai nėra. Net ką tik pastatytuose itin hermetiškuose namuose, kur siekiama gauti A klasės sertifikatą, sandarumo testai rodo, kad prie 50Pa apykaitą per plyšius sudaro apie 0.5 karto per val. Realiame gyvenime, jei nėra stipraus vėjo, spaudimas aišku mažesnis. Tačiau ir langų/durų sandarumas su laiku labai sparčiai krenta. Tad, ir natūralus vedinimas gali sudaryti kur kas didesnė apykaitą nei norėtųsi, ypač - prie tokio oro.

Sunkų spėlioti dėl priežasties, gaunant informacija tik iš svetimų lupų. Greičiausia pas jus bus problema su sandarumu. Rekomenduočiau jei ne norite daryti sandarumo testą - kaip minimum, pareguliuoti langų/durų mechanizmus, jei reikia - pakeisti tarpines. Gal padėtų siena gera priemonė - užklijuoti langų siūles lipnia juosta. (tai, aiškų, nepadės  jei yra kitų nesandarumų, pvz. - stogo konstrukcijose).

Ar drėgmės matuokliui yra atlikta patikra? Savo akimis esu matęs, kad gulintis vitrinoje vienas šalia kito buitiniai drėgmės matuokliai rodė nuo ~20 iki 50%, nors matavo tą patį orą.
Be to, jei oras patalpoje nėra aktyviai maišomas yra labai svarbų kokį tašką pasirinksite matavimui. Parodymai gali labai skirtis, jei parinkote netinkamą vietą.

Dregmes matuokliu pasitikiu,turiu du,aisku gali jis maza paklaida rodit.Langai neleidzia tik duris,bet cia reiks pavasari tvarkyti.Aisku gali dar daug kur per mikro plysius leist,bet nei per salcius,nei per vejus nesijaucia,nebent testa daryti.Teks turbut pirkti oro drekintuva.
Atsakyti
QUOTE(mindaugam @ 2014 01 30, 00:29)
Išimi šilumokaičius įstatai kartoninę pertvarą ir puikiausias bypassas vasaros naktim tiesiai iš lauko arba per ŽŠ +13-14 C

Idėja sena kaip ir patys rekupai, tik ne visuose įrenginiuose tai įmanoma taip paprastai. Deja, ne mano.
Papildyta:
QUOTE(Milao @ 2014 01 30, 01:21)
Jei isorinis ortakis 250, tai tokio rekuperatoriaus turis apie 300 litru. O cia jau daug, palyginus su standartiniais nuo poros litru iki kokiu 10.
Bet nieko, Viliene ir madwifi kazkur netoliese zino distiliavimo aparata.  biggrin.gif

Tūryje matau tik minusą o ne pliusą - tūris niekaip neprisideda prie šilumokaitos, tik dt ir plotas.
Pats proceso pavadinimas jau mina ant minties, kad tai nėra pigu. Be to, ten distiliuojami žymiai tauresni skysčiai, produktai, kur tokios išlaidos pasiteisina biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(BangaS @ 2014 01 29, 20:20)
Vandens dulksną ar net lašelius reikėtų pūsti tiesiai prieš šilumokaitį ant jo plokštelių (tik ne už plokštelių), taip būtų padaryta mažiausiai žalos dėl perteklinio vandens.


Nors kalbai einant apie plokštelinius rekuperatorius oras paduodamas jau pašildytas ik ~0C, bet tai negarantuoja, kad paduodamas perteklinis vandens kiekis nepadidins šilumokaičio apledėjimo rizikos.
Atsakyti