QUOTE(Raideles @ 2007 08 25, 15:02)
1. Nataliuke, o kokius kursus lankei?
2. Aš tai matau, kad su gyrimais toli vis tiek neueisi - po to pasidaro tai toks netikras pinigas, jei už kiekvieną smulkmeną giri.
3. O su amžiaus tarpsniais tai ir iš viso vargas. Savo merginai, jei noriu, kad ką nors padarytų, turiu sakyti priešingai... Pvz., aktualiausia tema. Ji apreiškia: "Noriu sysių". Ir stovi, žaidžia, krapštosi... Tada aš ramiai ir dalykiškai klausiu: "Tai sisiosi į kelnes?" O čia jos visa priešgyna užsidega ir šaukia "NE, eisiu į tualetą!" ir tada bėga kur reikia. O jei pasakau oi, tai bėk ant puoduko - praktiškai žlugęs reikalas... Štai tau ir pozityvus auklėjimas... Aišku, po to, kai padaro į puoduką, tai jau ir pati visaip save giria, kokia ji šaunuolė, į kelnes nesiusioja, ji didelė, tik mažiukai į kelnes daro...
1. Aš lankiau, vadinamą "Mamų mokyklėlę", ten aukščiau nuorodą buvau į tą temą davusi.
2. Vien gyrimai ne padės, čia faktas, bet turi būti sistema, vertingiausią ne girti, o nuoširdžiai pastebėti vaiko gerą elgesi, atkreipti savo dėmesį į tai, kad pats gražiai ramiai žaidžia, padekoti, kad ne kalbėjo tuo metu, kai aš kalbėjau telefonu, kad ne pertraukė mano ir tečio pokalbio, paklausti ką vaikas veikia kai jis susidomėjęs tyliai žaidžia (o ne vaikščioti ant pirštų galų, kad ne atkrepti į save dėmesį).
Tokie pastebėjimai skatina vaiką kartuoti tinkamą (mūsų akimis žiūrint) elgseną.
3. Klausimai turintis potekstę "Ar sisiosi į kelnes?" sukelia vaikui kaltės jausmą, kad jis kažką daro ne gerai, piktį ir t.t. Žodžiu knygoje gerai aiškina apie jausmus ir kitus dalikus. Autorius rašo, kad veikui reikia sakyti (prašyti) tiesiai šviesiai - "Prašau, nueik į toletą". Aišku jei vaikas pratęs girdėti kitaip, gal iš karto ir ne suveiks.
Šiaip man visi patarimai pravertė, ir labai padeda bendraujant su vaiku, o jei nieks ne padeda, pvz.,
Mums niekaip nesiseka nueiti miegoti be diskusijų, ir tos sistemos - prašymas, supratymas, apdovanojimas, pozitivus paliepimas, time outas (kas skaitė knygą žino apie ką čia). tai aš nustojau guldyti vaiką per "prievartą", db pailsim pusvalanduką - valandą ir žaidžia sau toliau, su sąlyga, kad mama dirba, o vaikas tuo metu žaidžia (valandą pvz.).
Šiaip jei naiduojat praktikoja bausmes tai jau ne pozityvus auklėjimas. O išnešymas vaiko į kambarį (time outas) be žingsnių - prašymas, supratymas, apdovanojimas, pozitivus paliepimas, time outas(išnešymas į kambarį) yra lygu bausmei.
Taip, kad neišstudijavus visos sistemos, o žinant tik smulkmenas, sunku ne daryti klaidų.