QUOTE(Spannnguole @ 2014 03 22, 13:50)
Negi tikrai taip blogai Lietuvoj?
pakankamai, kai pasigilini.
QUOTE(Pinot noir @ 2014 03 22, 14:55)
Kas kad ant bačkos, svarbu, kad teisybė skamba nuo tos bačkos.
Sutinku su tavim visiškai.
Nors pati esu "švenčių katalikė", ar besikreipianti pagalbos "į ten, kuris aukštai", kai būna labai blogai.
O ypač nemėgstu bet kokio tikėjimo radikalų.
man irgi radikalai nepatinka. visokie.
QUOTE(buratinas:) @ 2014 03 22, 15:32)
visam kitam poziuriui pritariu
mano artimam rate yra ir labai tikinciu,ir abejingu,ir visai netikinciu
visi geri zmones ir leidzia vieni kitiems gyvent
as irgi nepritariu stebejimuisi/prikaistavimui ir pan,kol zmogus kitiems nkenkia,jo tikejimas/poziuris yra jo asmeninis reikalas
man tai keista,kad kazkas stebisi ateistu
bet normaliai galima pasakyt,gyvenkim ir leiskim gyvent
man visai gražu, kai žmonės yra nuoširdžiai tikintys ir jaučia tą krikščionišką meilę kitam, priima jį kitokį, nebando moralizuoti ar atversti, neriboja bendravimo, nevengia išklausyti ir kitos nuomonės ir pan. deja, asmeniškai tokių nedaug esu sutikusi. dažniausiai vis dėlto kibirkščiai tereikia sekundės ir fakto, kad esi netikintis. o kaip sužino? pvz., paklausia, ar vaikas krikštytas. ne, sakai. kodėl, klausia. mes netikintys, atsakai. kaip tai, klausia. na taip tai, atsakai, kaip jūs tikintis, taip aš netikinti. ne, sako, kaip tai? kodėl? kodėl apostatė? kam tau to reikėjo?

ir tada jau ant rago eina, kažkodėl jaučia pareigą parvesti avelę namo

aš diskutuoju giliau tik tada, kai jaučiu, kad žmogus apie tai mąsto ne klišėmis, o domisi, skaitęs daugiau negu katekizmą, pripažįsta pats sau savo abejones arba galimas argumentų spragas ir jaučia pagarbą faktui, kad aš galvoju kitaip. faina būna prie vyno iki trijų ryto
QUOTE(buratinas:) @ 2014 03 22, 15:45)
nu taip
ka as norejau pasakyt
kad nei vienai,nei kitai pusei nereketu vienas kitais "stebetis"
nes,sakykit,ka norit,is Lilith ir bad seeds pozicijos yra tas uzsleptas paniekinantis tonas "nemastatiems " katalikams
ir as nesiginu,iskart pasakau,tik diskutuoju
manes nestebina netikejimas
mano geriausia drauge netikinti visiskai
netrukdo musu draugystei
bet turi buti pagarba is abieju pusiu
o ne ateistas doroves griovejas
tikintysis nu koks durnius,pasakom betikintis,mazai proto turintis
aš visada tokiose diskusijose bandau mandagiai pasakyti, kad šių dviejų pusių mąstymo metodai, pripažinkim, iš esmės skiriasi. krikščionybė teigia ir diegia paklusimą, nuolankumą, prisitaikymą, to kito, geresniojo gyvenimo laukimą ir netgi daug ko nedarymą, neprisiėmimą atsakomybės, baimės ir priklausomumo eskalavimą, nes tai yra valdymo ir įtakos išlaikymo būdas. krikščioniškoji dogma nelinkusi abejoti. nes tai - tikėjimas. šventraštyje sakoma, kad abejojantis eis į pragarą. tiesiogiai tikintis to nepriima, bet pasąmonės lygmenyje, manau, visiems yra įkalta - arba tiki, arba netiki. jeigu tiki, tai neabejok. šia prasme netikintieji yra tiesiog laisvesni galvoti, nes mums negresia pasekmės - dievo rūstybė, bausmė, amžinoji kančia.
todėl teigti, kad tokie požiūriai kaip mūsų su Lilith, rodo niekinimą, yra neteisinga ir, mano asmenine nuomone, rodo būtent tą krikščioniškąjį mąstymo būdą - neabejok, neleisk sau abejoti, neklausyk tų, kurie gali priversti tave abejoti, jų toks ir tikslas - pasėti abejonę. net jei sau to nepasakai. bet priešiškumas vis dėl to yra. jau vien tame, kad dar nebuvo nė vienos diskusijos, pvz., internete, kur pačioje pradžioje nebūdavo pasakoma - ateistai niekina katalikus, ką čia su tavim kalbėt

taip, mane kaip smalsų žmogų ir abejojančią daug kuo, stebina ne tai, kaip galima tikėti. ne, tai aš suprantu. žmogaus prigimtyje yra užprogramuota remtis kuo nors stipresniu ir visagaliu, nes taip lengviau gyventi, to dėka tikriausiai išliko ištisos civilizacijos... ne, mane stebina, kaip galima neklausti ir neabejoti, nesidomėti ir nesistengti pažinti, tikėti neklausiant. bet tas nusistebėjimas nėra paniekinantis - mane kaip reiškinys tai domina.
QUOTE(avietė_ @ 2014 03 22, 16:04)
B.S. supratau, kad tai yra skaudi tema, ir ribos greitai peržengiamos net įsivaizduojant, kad kiti tau kažkodėl nepritaria, smerkia ir pan.
man tikinčiųjų elgesys su priklausomais asmenimis kažkada buvo skaudi tema dėl visai kitų priežasčių, o dabar visa tai ne tiek skaudi, kiek įdomi tema, tokia viešai neminėtina tema, nes žmonės susikala

ir kuo mažiau žmonės nori apie tai kalbėti, tuo daugiau aš noriu apie tai kalbėti. vardan bendro išsilavinimo, galų gale, abiems pusėms, pažinimo džiaugsmo. vis tiek gi atsiranda vienas kitas, kuris nenumoja ranka ir nepasako - tu turi asmeninių nuoskaudų, todėl nesi objektyvi, niekini

nusišneki, eik pas daktarą, gyvenk ir leisk kitiems gyventi (lyg aš kam nors ko nors neleisčiau

)
man tas
gyvenk ir leisk kitiems gyventi
aš neįsivaizduoju, kad puola. aš realiai susiduriu su žmonėmis, kurie parodo, kad jų nuomone aš esu ufonautė ne dėl to, kad galiu aprėkti bobą, kuri gatvėje rėkia ant vaiko, arba rankinuku iš visų jėgų užtvoti mersui, kuris manęs nepraleido perėjoje, o todėl, kad netikiu dievu, kai visi tiki. KAIP TAI??
gal mane supa tokie žmonės, vadinkim tai nesėkme
QUOTE(Lil·ith @ 2014 03 22, 16:24)
tiesa pasakius as su tokiu kritisku poziuriu kaip BS bunant ateiste, nesusiduriu. ir ta tema nera man jokia slidi.
vadinasi, man tiesiog "sekasi"
QUOTE(mansunku @ 2014 03 22, 16:27)
Kiek aš žinau tikybos mokina tikybos mokytojai, kurie turi tokį patį statusą kaip matematikos mokytojai. Jie gali būti vienuoliai, gali nebūti. Jų atlyginimas nuo to nepriklauso.Kaip matematikos mokytoja gali būti konservatore, gali nebūti. Tu gi nesakysi, kad jos atlyginimą moka konsevatorių partijai. Vaikas gali rinktis mokytis etiką ar tikybą.
valstybėje, kuri bent jau formaliai yra sekuliari, t.y. kurios Konstitucijoje parašyta, kad bažnyčia yra atskirta nu valstybės, tikybos, o konkrečiai - katalikybės, mokytojai neturėtų būti paprasti mokytojai, tokie, kaip matematikos

va jeigu į mokyklą ateitų mokytojas, kuriam algą moka Romos katalikų bažnyčia arba tėvai, kurių vaikus jis moko, nesipiktinčiau. Nes ir karatė treneriai, šachmatų treneriai, šokių būrelio vadovas, dūdų orkestro direktorius ir kt. yra apmokami iš privačių lėšų. Konservatorių programos vaikai mokyklose juk nemokomi, jei mokytoja partinė?
jeigu disciplina būtų apie įvairias religijas, jų istoriją, dogmas, įvykdytus nusikaltimus, santykius su mokslu, atradimus, trūkumus ir stiprybes, o ne maldų mokinimas ir rengimas pirmai komunijai - net rekomenduočiau savo vaikui pasidomėti ir sužinoti daug nauja. bet taip nėra ir greičiausiai nebus. ir tai yra neteisinga, kiek beišvedžiotum ir bandytum pateisinti.
nežinau100%, aš dažnai ir daug kvailioju. nebijau apsijuokt, prisidirbt, prisišnekėt, prisikabint prie ko nors. žviegiu iki prisisysiojimo