QUOTE(Kriiste @ 2015 04 01, 13:11)
nu kad ruosiami, nereik taip kategoriskai sakyt, taciau kas is tu ziniu, jei klaseje 30 vaiku? Anksciau budavo spec istaigos (mokyklos, darzeliai), ten vaiku maziau, tai ir darbas kitaip vyksta, dabar daug kalbama apie integracija, vaikus integruoja, o pagalbos pedagogam jokios...
su padejejom dar baisiau... tai etatas uz minimuma nereikalaujantis jokio issilavinimo... Mazesniame miestelyje uz tokia alga normalu surasti tiesiog gera zmogu, norinti paglebeti, padeti vaikui, bet ir tai individuali zmogaus savybe, gebejimas pedagogiskai dirbti su vaiku, klausyti mokytojo, tevu, specialistu rekomendaciju... O didmiestyje? Kas gali uz toki atlyginima dirbti toki sudetinga darba? Tai ir gaunasi kad tik priedas prie klases... Jokios naudos... Bet ne zmogus cia kaltas, o sistema...
tokiu atveju gal naudingiau issirupinti namu mokyma - tada ateina mokytojas/ai i namus ir dirba su vaiku individualiai, o i bendras pamokas vaikas eina i mokykla (muzika, kuno kultura ir pan)
su padejejom dar baisiau... tai etatas uz minimuma nereikalaujantis jokio issilavinimo... Mazesniame miestelyje uz tokia alga normalu surasti tiesiog gera zmogu, norinti paglebeti, padeti vaikui, bet ir tai individuali zmogaus savybe, gebejimas pedagogiskai dirbti su vaiku, klausyti mokytojo, tevu, specialistu rekomendaciju... O didmiestyje? Kas gali uz toki atlyginima dirbti toki sudetinga darba? Tai ir gaunasi kad tik priedas prie klases... Jokios naudos... Bet ne zmogus cia kaltas, o sistema...
tokiu atveju gal naudingiau issirupinti namu mokyma - tada ateina mokytojas/ai i namus ir dirba su vaiku individualiai, o i bendras pamokas vaikas eina i mokykla (muzika, kuno kultura ir pan)
Kur ruošiami? Neruošiami, neteko sutikti nei vieno pedagogo, kuris būtų pedagoginiame ruoštas dirbti su spec. poreikių vaikais. Ir per žinias visai neseniai irgi pasakė lygiai tą patį - kad mokytojai neruošiami tokiam darbui. Mes dabar laukiame klasės autistiškiems vaikams, tai būsimai klasei dar nėra mokytojos, ir direktorė taip pat ir pasakė, kad priimtas mokytojas greičiausiai neturės specialių žinių, kaip reikia dirbti su autistiškais vaikais, tad iki darbo pradžios turės pasiruošti, įgyti žinių iš jų ir savarankiškai.
30 vaikų nėra pasiteisinimas, nes ten nesėdi 30 autistų ar kitų vaikų su spec.poreikiais, ir niekada nei vienoje klasėje nėra 30 vaikų (ar, ypač darželyje - ateina 9-11 vaikų, tik vienas iš jų su spec.poreikiais, ir auklėtoja rėkia, kad negali skirti individualaus dėmesio, nu sorry...

Va, pati ir sakote - pagalbos pedagogams jokios. Tai pirmiausia ta pagalba ir yra - žinios, ko neturi ir įgyti net nenori (nuostata - juk aš baigiau pedagoginį! koks dar mokymasis toliau???), o jau tada - pagalba iš šalies, ko taip pat net nesistengiama turėti ir net gi neretai jos nenorima. Pvz., jie teigia, kad "bendradarbiauja" su tokiomis ir tokiomis įstaigomis. Tos įstaigos siūlo savo pagalbą, tereikia arba pasiskambinti telefonu ir pasiteirauti, kaip elgtis su tuo ir tuo vaiku, kuris ten buvo tirtas (mūsų atveju vardą užtektų pasakyti, viską atraportuotų gydytoja, suteiktų daug patarimų, rekomenduotų literatūros ir t.t.), arba pasikviesti pas save, kad pakonsultuotų - atvažiuos tikrai (mane tuo užtikrino bent dvi įstaigos). Deja, nepakels nei ragelio tos pagalbos paprašyti, nei klausysis mamos atneštos info, nei domėsis savarankiškai - aš asmeniškai nesuprantu, kodėl nenorima pasilengvinti sau darbo (nes kai žinai KAIP, tada pusė baubų išlaksto), kodėl nenorima palengvinti visai grupei vaikų darbo, jau nešneku apie tą vaiką su spec. poreikiais. Tai yra pačių pedagogų apsileidimas. Taip gražiai deklaruojamo bendradarbiavimo (su tėvais ir įstaigomis) yra visiškas nulis, net su minusu. Tai yra mano asmeninė patirtis, gal kieno ji geresnė...
Didmiestyje taip pat pilna bedarbių, kodėl gi neiti dirbti už minimumą kelias valandas per dieną? (mes Vilniuje, pedagogo padėjėją gavome be problemų, pristačius dokumentus iš PPT. Tik kad naudos, deja, iš jos nebuvo, nemokanti bendrauti su vaikais išvis, rėkianti, tampanti vaikus, meluojanti ištisai ir t.t.). Beje, mane informavo vaiko raidos centre ir Druskininkuose ankstyvosios reabilitacijos skyriuje, kad pedagogo padėjėja gali apsiforminti ir mama, jei mama gali, ir jei jau taip neįmanoma surasti norinčio dirbti (ir darbui tinkamo) kito žmogaus...
Tikiu, kad yra vaikų, kuriems tikrai geriausiai tiktų namų mokymas. Bet ne mūsų atveju. Aš leidžiu vaiką į kolektyvą, į paprastą darželį (kad ir kaip darželis norėjo mūsų nusikratyti, vos išgirdę diagnozę, vienas, beje, ir nusikratė be jokių skrupulų), būtent su tikslu, kad jis socializuotusi, kad mokytusi kitose erdvėse galiojančių taisyklių, kad mokytusi empatijos, draugiškumo, kad matytų "normalių" vaikų elgesį (nors ir, deja, jis toli gražu ne pavyzdinis), girdėtų, kaip kalba, kaip bendrauja, mokytusi dalintis ir spręsti tarpusavio problemas, ir daug daug kitokių dalykų, ko namuose jis niekada negautų, nes namuose mes dviese, gera ir ramu, bet kas iš to? Visą gyvenimą jis nebus namuose su mama... O ir negyvename mes užsidarę.
Taip, skambu aš kategoriškai, bet kai esu ne bendradarbiavimo (ko ištisai siekiau), o karo (ką gavau) zonoje kiekvieną dieną jau keletą metų, kitaip ir negaliu...