QUOTE(Rulle121 @ 2014 11 27, 11:27)
Pagrindinė tambūro f-ja ta, kad atskirti patalpas nuo šalto oro ir vėjo įtakos. Kadangi name gyvena 2-4 žmonės, tai savaime aišku, kad bus tam tikras judėjimas per pagrindines duris, dėl to viduje esantis žmonės gali jausti tam tikrą diskomfortą kai vos pradarius duris per patalpas pereina lengvas vėjo gūsis ar žiemą šaltukas veržiasi į vidų

Aišku vietoj tambūro galima panaudoti šiluminius užtvarus, bet toks malonumas brangus ir dažniausiai tai daro tik visuomeniniuose pastatuose.
Nemačiau naujos statybos namų, kuriuose durys į tambūrą būtų laikomos uždarytos. Ar jūs iš praktikos turite kitokių pastenėjimų?
Reikėtų labai didelio 6-7 kv. m. tambūro, kad įeitų ir jame patogiai galėtų nusirengti 3 žmonės esant uždarytoms durims į koridorių.
Jeigu durys neuždarytos, tambūras nedidelis, tai ir šaltas oras nekliudomai keliauja į patalpas nepriklausomai nuo to ar yra, ar nėra tambūro. Kiek šalto oro prieis į vidų daugiausia priklauso nuo to, kiek laiko bus atidarytos lauko durys.
Žodžio tambūras reikšmė - nedidelis priestatas prie statinio išorinių durų arba nedidelė patalpa už jų patalpoms nuo šalto oro ir vėjo apsaugoti.
Norint gauti daugiau naudos šilumos išlaikymo prasme reikėtų tambūrą projektuoti šalia namo, o ne name, kaip kad daugelis architektų įpratę.
Jo paskirtis yra buferinė zona, su aukštesne nei aplinkos, bet žemesne nei kambario temperatūra ir su pastoviai uždarytomis durimis. Tambūras šiltojoje namo erdvėje negali užtikrinti šios funkcijos, nes jis bus beveik kambario temperatūros. Nelabai pritarčiau minčiai, kad tambūras namo viduje, kurio pagrindinė funkcija yra stabdyti šalto oro sverbimąsi, yra būtinas, nes jis tiesiog neatliks šios funkcijos, bus per mažas, per šiltas ir per daug atviras.
Taip pat reikėtų pradėti galvoti apie garažo "iškeldinimą" iš šildomos namo erdvės ir pradėti projektuoti jį taip, kad jis turėtų atskirą stogelį, su atskira konstrukcija.
Taip bus daug pigiau ir pastatyti ir išlaikyti, nes garažo šiltinimas analogiškas namo šiltinimui neturi prasmės, nėra šiltų garažo vartų. Reikia pradėti braižyti apšiltinimo sluoksnį tarp namo ir garažo, nes garažas yra mažiau šilta ar net nešildoma patalpa.
Jeigu žmogus kartais pageidauja šildomų dirbtuvių tai nebūtina planuoti šildomo autoserviso, tam užtektų patalpos su įprastinėmis durimos, kurios gali būti šiltos ir sandarios. Tuomet tokia patalpa galėtų būti šildomame namo tūryje.
Garažui reikalingą šiltesnę nei aplinkos temperatūrą galima pasiekti neapšiltinant garažo grindų ir leidžiant šilumai iš žemės šildyti garažą iki teigiamų temperatūrų.
Norint šiltesnio garažo, reikia jį apšiltinti ir šiek tiek menkiau apšiltinti sieną tarp namo ir garažo, kad susidarytų šioks toks šilumos nutekėjimas iš namo į garažą, o virš įėjimo durų pastatyti infraraudonųjų spindulių šildytuvą, kuris įsijungtų kelioms minutėms kai jautri šalčiui šeimininkė lipa į/iš automobilio. Pastovus garažo šildymas niekaip nepateisinamas aukštesnės energinės klasės namuose. Požeminiai garažai yra geras pavyzdys, kai nešildomas garažas pats sušyla nuo žemės šilumos ir jame komfortiška net nešildant. Tokiu pačiu principu, tik pakeičiant žemių sluosknį į tradicinę šiluminę izoliaciją, derėtų įrenginėti garažus "priblokuotus" prie namo, bet atskirtus bent šiokiu tokiu šilumos izoliacijos sluoksniu nuo šildomo namo tūrio.
Pamažu reikėtų pradėti galvoti apie pasaulio šalių (šiaurės) nurodymą plane ar dar geriau planą pasukti taip, kad šiaurė būtų viršuje,
Susidaro įspūdis, kad planai pasukti taip, kad garažas visada būtų apačioje.