Įkraunama...
Įkraunama...

Fotografijos pradžiamokslis


Apie nuotraukas: prieš dedant nuotrauką pravartu būtų pagalvoti, ką ja nori parodyti ar kokį patarimą gauti. Nepageidaujamos kategorijos ,,tiesiog gražu'' nuotraukos, tam yra kita fotografijų tema. To išvengti padės Blog'o ir ankstesnių temų studijavimas.

Apie kritiką - perskaityti privaloma
Mes išsakom tik savo nuomonę. Jei nuotrauka įdomi, verta nors menkiausio dėmesio, bet trūksta menko pakadravimo, sulauksite tokios ar panašios kritikos: nukirpčiau tą pusę arba pvz. pašviesinčiau, padidinčiau kontrastą, pastumdyčiau levelius (techninė pusė, kurią mes čia ir bandom kuo labiau įvaldyt ir turėti omenyje kitą karta fotografuojant). O jei nuotrauka yra tiesiog nuotrauka, kuriai joks techninis pataisymas nepadės nei apkarpius, nei pakontrastinus (pvz., siužetas nuobodus nepasikeis), tą irgi, deja, išgirsite.
Kaip padaryti, kad nuotrauka būtų įdomi - asmeninės išmonės, noro išmokti ir pajautimo dalykas... Niekas Jums nepasakys "pasilenk, palįsk po medžiu, apsisuk apie savo ašį, o dabar spausk". Juk geri kūriniai atsiranda, kai sugalvoji, kaip fotografuojamus objektus parodyt kitaip, įdomiai, kad visi pasakytų "tu matai kaip galima, nepagalvojau". Mes galime padėti vieni kitiems ir pasiūlyti, ką daryt techniškai kitaip, bet ką daryt siužetiškai kitaip - tai turi pajusti pats fotografuojantysis.


SAVAITĖS TEMA
Pratęsimo žaidimas
Temoje vyks nuotraukų aptarimas ir mokymasis iš klaidų

Fotografijos pradžiamokslių BLOG'as


Naudinga literatūra apie fotografiją:

5 fotografų tobulėjimo stadijos

Daug literatūros apie fotografija
T. J. Kuzminai - Fotografijos meno pradmenys
Jonas_Kuzminas_Dėmesio_fotografuoju_1996
Povilas_Karpavicius_Fotografijos_vadovas_1980
Learning about Exposure - The Exposure Triangle (ang.k.)

Pamokėlės

Kompozicija ir įtaiga (ačiū peperoni už vertimą.)
Pamokėlė apie kompoziciją (anglu k.)
2 pamoka. Diafragma ir islaikymas (ačiū Ediper už vertimą)
4 pamoka.ISO, grūdas (triukšmas), skaidrės, negatyvai ir kt. fotojuostų ypatybėsdoc.doc (ačiū Ediper už vertimą)
3 pamoka. Objektyvai, ryškumo gylis ir diafragma (ačiū Edevai)
5-a pamoka, Fotografiniai_filtrai
Kompozicijos_reikšme_vertimas (ačiū Baccardi)
6 pamoka. PEIZAŽŲ, GAMTOS IR KELIONIŲ FOTOGRAFIJA
10 pamoka_Specialūs_pageidavimai

Ankstesnės temos

1 tema 2 tema 3 tema 4 tema 5 tema 6 tema 7 tema 8 tema 9 tema 10 tema 11 tema 12 tema 13 tema 14 tema 15 tema 16 tema 17 tema 18 tema 19 tema 20 tema 21 tema 22 tema 23 tema 24 tema 25 tema 26 tema 27 tema 28 tema 29 tema 30 tema 31 tema 32 tema 33 tema 34 tema 35 tema36 tema37 tema38 tema39 tema 40 tema 41 tema 42 tema 43 tema 44 tema 45 tema 46 tema 47 tema 48 tema 49 tema 50 tema 51 tema 52 tema 53 tema 54 tema 55 tema 56 tema 57 tema 58 tema 59 tema 60 tema 61 tema 62 tema 63 tema 64 tema 65 tema 66 tema 68 tema 69tema 70a tema 70b tema 71 tema 72 tema 73 tema 74 tema 75 tema 76 tema

Apie nuotraukų apdirbimą su Photoshop programa (PS) kalbame čia ir ČIA


Norintiems prisijungti prie mūsų, rekomenduojama pasiskaitinėti ankstesnes temas, bei pasipraktikuoti atliekant techninius namų darbus:
user posted image

1. Trys daiktai. Fotografuojame tris, priešais fotoaparatą padėtus daiktus, paeiliui fokusuodami į pirmą, antrą, ir trečią. Geriausia juos dėti vieną už kito, taip išdėliojant visus tris. Viso turi būti trys nuotraukos. Pavyzdžių galima pamatyti ČIA
2. Fotografuojam kokį nors daiktą nekeisdami atstumo iki objekto, nezūmindami, tik kaitaliodami diafragmą. Didžiausia, mažesnė, dar mažesnė... (Mažindami diafragmą didinkit iso).
3. Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nekeisdami atstumo iki objekto, bet zūmindami - t.y. keisdami objektyvo židinio nuotolį. Pasirenkamas fotografavimo taškas, tada vis arčiau ir arčiau "pritraukiat" objektyvu objektą. Pasirinkite “margą” nuotraukų foną, jame geriausiai matysis kaip keiciasi fonas, keičiant židinio nuotolį. Kuo didesnis židinio nuotolis tuo labiau išsiliejęs fonas turi gautis.
4. Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nezūmindami, bet fiziškai keisdami atstumą iki objekto. Iš toliau, iš arčiau ir iš visai arti. Čia irgi siūlomas kuo margesnis fonas, kad aiškiai matytųsi kaip jis keičiasi fotografuojant iš skirtingų atstumų.
5. WB nustatymas. Baltą daiktą fotografuojam 2-jose aplinkose: natūraliam apšvietime ir dirbtiniam apšvietime (kambario šviestuvai, be blico!). Kad geriau matytumėm skirtumą, darom po 3 foto kiekvienam apšvietime - automatiniu wb, pusiau automatiniu, rankiniu wb.
6.Kūrybinis darbas: balto daikto fotografavimas baltame fone, (pageidautina, kad tai būtų baltas kiaušinis baltame fone, gražiai apipavidalintas, įdėta fantazijos ir kūrybiškumo, laikantis fotografavimo taisyklių).
7. Kūrybinis darbas:” Lašai lašiukai“. Šiam darbe galima naudoti blykstę, lašai turi būti tyškantys, varvantys ir t.t.
(1-5 užduotys privalomos)

Šiek tiek naudingos teorijos (ačiū Raigei 4u.gif ):
ISO
ISO (ISO speed) - matricos arba foto juostos jautrumas šviesai. Kuo didesnė ši reikšmė (100, 200, 400 ir t.t.), tuo jautriau matrica reaguoja į šviesą, tuo mažiau šviesos reikia nuotraukai gauti.
Galimybė padidinti matricos jautrumą šviesai padeda dirbti prasto apšviestumo sąlygomis, bet to kaina - padidėjęs triukšmų kiekis.
Labai didelę įtaką nuotraukos triukšmingumui keliant ISO turi matricos dydis. Mažoje matricoje pikseliai mažesni ir arčiau vienas kito, todėl keliant ISO ima "trukdyti" vienas kitam. Štai kodėl kompaktiniais aparatais (muilinėmis) fotografuotose fotografijose triukšmai gana ryškūs net nelabai žymiai pakėlus ISO.

Išlaikymas
Išlaikymas (shutter speed) parodo, kiek laiko šviesa pro objektyvą ir atvertą diafragmą kris ant matricos (arba juostos). Laikas paprastai skaičiuojamas nuo dešimčių sekundžių (tamsoje) iki kelių tūkstantųjų sekundės dalių.
Nesunku suprasti, kad kuo ilgesnis išlaikymas, tuo ilgesnį laiko tarpą šviesa pro objektyvą apšviečia kadrą, tuo šviesesnis bus atvaizdas matricoje/juostoje.
Jei prisiminti čia jau minėtą analogiją su į dubenį iš čiaupo bėgančiu vandeniu, tai išlaikymas bus tas laikas, kurį bėgs vanduo (šviesa). Vanduo turi bėgti tiek laiko, kad dubuo būtų pilnas (teisingai išeksponuota nuotrauka). Jei vanduo bėgs per trumpai - dubuo nebus pilnas (nuotraukoje trūks šviesos), jei per ilgai - dubuo persipildys ir vanduo bėgs per krastus (gausime peršviestą kadrą).

Ekspozicija (exposure). Fotografijoje ekspozicija yra šviesos kiekis, patekęs ant šviesai jautrios medžiagos. Ekspoziciją reguliuojame keisdami tik diafragmą ir išlaikymą, ISO jautrumas čia nedalyvauja.

Teisinga ekspozicija. Tai ekspozicija, kuri sukuria fotografo pageidaujamą rezultatą - norimai išeksponuotą nuotrauką. Šis terminas neturi jokio tikslumo, priklauso nuo situacijos ir nuo fotografo minties joje. Čia jau reikia vertinti ir ISO, nes viena ir ta pati ekspozicija prie vienokio ISO bus teisinga, prie kitokio - neteisinga.

Ekspozicijos vienetas (exposure value - EV). Standartiškai 0 EV reiškia ekspoziciją su 1 s išlaikymu ir diafragma f/1.0, bet čia nesvarbu smile.gif. Svarbiau yra žinoti, ką reiškia +-1 EV, o jis reiškia dvigubai didesnę (+) arba dvigubai mažesnę (-) ekspoziciją (t.y. šviesos kiekį).

"Stopai".
Diafragma, išlaikymas ir ISO skaičiuojami stopais. 1 pilnas stopas - tai 1EV, arba 1EV ekvivalentas jei kalbam apie ISO. Rašau ekvivalentas todėl, kad ISO nėra ekspozicija. Padidinus (arba sumažinus) ISO dvigubai, išeksponuosime nuotrauką taip, lyg būtume tikrąją ekspoziciją padidinę per +1EV (arba sumažinę per -1EV).
Norint pakeisti per vieną stopą ISO arba išlaikymą, reikia juos tiesiog dalinti arba dauginti iš 2 (žiūrint į kurią pusę reikia).
Diafragma yra apskrita skylė, o norint praleisti dvigubai daugiau/mažiau šviesos (t.y. +- 1 EV), reikia dvigubai padidinti/sumažinti tos skylės plotą.
Todėl diafragmos 1 stopas yra dauginimas arba dalinimas iš 1,4, nes skylės skersmenį pakeitus 1,4 karto, plotas pasikeičia 2 kartus. (Čia kaip pica, kur rašo skersmenį. Keista gali pasirodyti, kad skersmuo lyg ir nežymiai pasikeitė, o mokėt reikia dvigubai - bet suvalgai juk plotą, o ne skersmenį smile.gif)

Tarkim, kad turim situaciją, kai teisingai išeksponuojama nuotrauka su f/2,0+1/500s+ISO200. Taip pačiai išeksponuotą nuotrauką galima gauti ir kitokiais nustatymais:
bazė:
f/2,0+1/500s+ISO200
ekvivalenčios kombinacijos:
f/1,4(+1 stopas)+1/1000s(-1 stopas)+ISO200
f/2,0+1/1000s(-1 stopas)+ISO400(+1 stopas)
f/2,8(-1 stopas)+1/1000s(-1 stopas)+ISO800(+2 stopai)
f/2,8(-1 stopas)+1/250s(+1 stopas)+ISO200
ir t.t.
Kol pridėtų stopų bus tiek pat kiek atimtų, tol nuotraukos išeksponavimas nesikeis. Kaip tie stopai pasisikirsto tarp diafragmos, išlaikymo ir ISO - nesvarbu, svarbu bendra suma. Jei bendra stopų suma bus neigiama, automatiškai gausim neišeksponuotą nuotrauką, jei teigiama - pereksponuotą.

Vienas iš tokių skaičiavimų panaudojimo praktikoje ir, sakyčiau, gana aktualus pradžiamokslių temoje - kai žmogus turi kit objektyvą, visi aplink giria fixus, o jis nežino ka gaus ir perka šiaip, nes visi sako, kad tai šviesus objektyvas. Kartais kosmoso tikisi, pvz., mačiau amazon.com 1 žvaigždę su komentaru apie kažkurį fixą: "galvojau galėsiu pyškint vos ne tamsoj, o vis tiek reikia kelti ISO iki 1600, prastas objektyvas" smile.gif.
Taigi pasiimi savo kit, nusistatai savo varganą f/5,6+ISO200, ir pasidairai po kambarį, kokį išlaikymą tau siūlo fotikas. Gauni kokį 1/15s - sux sad.gif. Paskaičiuoji (arba pabandai), kad ISO reikia užkelti iki 1600 (+3 stopai), kad gauti 1/125s (-3 stopai) išlaikymą - triukšmai sux sad.gif. Taigi įsivaizduojame, kad mum rekomenduoja pirkti fixą 50mm f/1,4. Imam diafragmą f/1,4 (tai yra +4 stopai nuo f/5,6), gauname, kad galėtumėm fotkinti kambaryje su f/1,4(t.y. +4 stopai)+1/125s(t.y. -3 stopai)+ISO100(t.y. -1 stopas). Suprantam, kad šitas fixas yra liuks, lekiam ir perkam. Arba svajojam, kol galėsim nusipirkt biggrin.gif.
Kitas panaudojimas - analizuojant elementoriškas nustatymų klaidas iš exifo, tarkim pamatyti, kad ISO400, su išlaikymu 1/1000s galėjo būti ISO100(-2 stopai) su 1/250s (+2 stopai).
Na ir šiaip, realioj situacijoj keičiant parametrus, galima greit mintyje primesti ką duos vienoks ar kitoks ISO pakeitimas ir pan.

Ryškumo zona ir ją įtakojantys faktoriai
Ryškumo zona arba gylis (angl. DOF -Depth Of Field) - atstumų zona, kurioje fotografuojamas objektas yra ryškus. Atstumų zona, kaip ir bet koks atstumas, matuojamas ilgio vienetais. Todėl ir sakom - ryškumo zona labai maža, vos keli mm, arba atvirkščiai - didelė, siekianti kelis metrus.
Yra trys pagrindiniai faktoriai įtakojantys ryškumo gylį:
1) Diafragmos reikšmė
Kuo plačiau atverta diafragma, t.y. kuo f reikšmė mažesnė, tuo ryškumo zona mažesnė. Čia buvo pirmoji mūsų eksperimento dalis.
f/8.0user posted imagef/5.6user posted imagef/2.8user posted image

2) Objektyvo židinio nuotolis.
Kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis, tuo ryškumo zona mažesnė.
Židinio nuotolis matuojamas milimetrais, o objektyvai skirstomi į fiksuoto židinio nuotolio ir kintamo židinio nuotolio objektyvus. Pastarieji žargonu dar vadinami zoomais. Ir ko gero dauguma jūsų tokius ir turit išskyrus keletą mergaičių, kurios fotografuoja su 50 mm objektyvais. Konkretaus objektyvo židinio nuotolis ar jo galimos kitimo ribos nurodytos ant paties objektyvo.
Taigi labai paprastai kalbant, norint kuo mažesnės ryškumo zonos reikia didinti mm skaičių, t.y. zoominti.

Aiškumo dėlei dar šis tas. Objektyvai pagal tai kokiame mm diapazone dirba, skirstomi į plataus kampo objektyvus, tele objektyvus ir standartinius objektyvus.
Čia jums šiokia tokia lentelė, skirstymas tas toks gana sąlyginis, bet maždaug:
user posted image
Ir vat čia yra atsakymas į tą dažnai skyrelyje girdėtą klausimą: kodėl su paprasta muilinuke sunku ar net neįmanoma gauti gražiai sulieto fono. Paprastai tokių aparatų objektyvai plačiakampiai, t.y. su mažai mm (pasiimkit, pažiūrėkit). Taigi šitas faktorius ir nulemia didelę ryškumo zoną. Ir kartais kiti du faktoriai jau nebegelbėja.

Tiesa, yra dar vienas aspektas - matricos dydis. Kompaktinių aparatų matricos mažesnės lyginant su veidrodinių aparatų matricomis. Taigi: kuo aparato matrica didesnė, tuo prie tų pačių likusių parametrų (diafragmos, židinio nuotolio, atstumo iki objekto) ryškumo zona bus mažesnė.

3) Atstumas iki objekto.
Kuo mažesnis atstumas iki objekto, tuo ryškumo zona mažesnė.
Čia buvo mūsų trečioji eksperimento dalis.
Taigi: kuo plačiau atverta diafragma, kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis ir kuo fotografuojamas objektas arčiau objektyvo – tuo ryškumo gylis bus mažesnis.
Jei dar kas neaišku - laukiu klausimų. Yra visokių DOF skaičiuoklių, pažaidimui galit pabandyt: pakaitaliokit diafragmą, židinio nuotolį, atstumą iki objekto ir įvertinkit gautą rezultatą:
http://www.cambridge...th-of-field.htm
http://www_dofmaster_com/dofjs.html

Baltos spalvos balanso koregavimas
Baltos spalvos balansą galima nustatyti rankiniu būdu. Šiuolaikiniuose modeliuose paprastai būna keletas tipinių baltos spalvos balanso režimų, kurių mėgėjiškai fotografijai tikrai užteks. Dažniausiai galima pasirinkti parametrus, skirtus fotografuoti saulės šviesoje (Daylight), debesuotą dieną (Cloudy), esant įjungtoms kaitrinėms lemputėms (Tungsten), dienos šviesos (Fluorescent) lempoms ir apšviečiant blykstei (Flash).
Profesionaliuose fotoaparatuose įmanoma baltos spalvos balansą nustatyti pačiam fotografui nurodant kokios kombinacijos RGB derinuką laikyti balta spalva.
Įmanomas ir dar vienas būdas baltos spalvos balansui parinkti. Meniu pasirinkus baltos spalvos nustatymo balansą, nukreipkite objektyvą į balto popieriaus lapą (arba bet kokį baltos spalvos paviršių) taip, kad visas kadras būtų užpildytas balta spalva be šešėlių ar atspindžių. Spalvos balansas nustatomas paspaudus užraktą. Skirtinguose modeliuose ši procedūra gali skirtis, dar reiktų atidžiau paskaityti naudojimosi instrukciją.
Nepamirškite, jog koreguodami baltos spalvos balansą galima padaryti geresnę nuotrauką. Manipuliuodami juo kaip menine priemone, galite iš karto atlikti nesudėtingus nuotraukos korekcijos veiksmus netgi be specialių grafikos programų. Akimirksniu pakeisite nuotraukos nuotaiką, siužetą – taip nedideli skaitmeninių fotoaparatų trūkumai, lyginant juos su analoginiais, virsta į didelius privalumus.
Išvados
* Nesuderinus baltos spalvos balanso, nuotraukos gali gautis su nepageidaujamu fonu (melsvu, rausvu ir pan.).
* Baltos spalvos balansas nurodo, kokį spalvų derinį fotoaparato procesoriui laikyti balta spalva – pagal ją interpoliacijos principu atkuriamos visos kitos nuotraukos spalvos ir atspalviai.
* Patogiausias būdas suderinti baltos spalvos balansą - panaudoti tipinius baltos spalvos režimus, įdiegtos pačio gamintojo.
* Profesionalūs fotoaparatai leidžia baltos spalvos balansą suderinti rankiniu būdu, nustatant kokią spalvų kombinaciją laikyti balta spalvą.
* Baltos spalvos balansą galima išderinti ir naudoti kaip meninę priemonę nuotraukos nuotaikai ir siužeto pakeitimui.

paėmiau iš: foto.plius straipsnio...

WB nustatymas:

Skaitome fotoaparato instrukciją ir ieškome, kaip nustatomas custom wb
Su CANON EOS 350D taip:
1.nusistatome auto wb;
2. toje aplinkoje, kurioje norime fotografuoti (pvz. pas mus kambariuose skiriasi apšvietimas, tai kiekviename kambaryje procedūrą kartoju) nufotografuojame baltą lapą (jis neturi būt didelis, svarbu, kad užimtų visą kadrą, fokusuojame rankiniu režimu, nes autofokusas neranda į ką fokusuot ir fotoaparatas nefotografuoja);
3. einame į wb meniu, nusistatome custom wb;
4. tuomet nufotografuotą kadrą pasirenkame, kaip baltos spalvos pagrindą;
5. fotografuojame tai, ką norėjome...

NIKON D50
1. per MENU susirandame, kur yra Wite Balance --->
2. pasirenkame PRE(preset) --->
3. toliau MEASURE (pamatuok). Spaudžiame užrakto mygtuką iki pusės, kad grįžti iš meniu į fotografavimo režimą --->
4.Tada fotoaparato nugarinėje pusėje yra knopkė WB, kurią nuspaudžiame ir laikome tol kol viršutiniame ekrane atsiranda užrašas Pre. Baltą popieriaus lapą kadruojame taip , kad užimtų visą vaizdo ieškiklį ir nufotografuojame. Jei viskas gerai, tuomet ekrane dega užrašas Good, jei blogai tai no Gd, ir reikia bandyti matuoti dar kartą. --->
5. Jeigu sumatavom teisingai, tai nuspaudžiam dar kartą mygtuką WB (fotoaparato nugarinėje pusėje) ir viskas.
Arba vietoje vaikščiojant po meniu, galima naudotis WB mygtuku, esančiu ant fotoaparato.

Neturint spec.kortelės wb balansui nustatyti, galima pabandyti panaudoti plastmasinį stiklainio dangtelį, pusiau permatomu.

Laukiami visi norintys išmokti fotografijos elementoriaus ir ne tik 4u.gif Aukščiau išvardintose nuorodose yra visas teorijos lobynas, taigi tik noro ir kantrybės kelyje savo tikslo link 4u.gif

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVARBI INFO

Kaip įkelti nuotrauką iš Flickr.com:


Pirmiausiai prisijungiame prie Flickr. Įkeliame ten savo nuotrauką. Atsidarome tą nuotrauką. Spaudžiame dešinį pelės klavišą ant nuotraukos ir išsirenkame dydį (mėlynai būna parašyta). Tada kai atsidaro nuotrauka, spaudžiame dešinį pelės klavišą ir renkamės Copy image location. Ir kopijuojame čia į IMG lauką.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

!!!!!!!!!!!!!!!!!

Perspėjimas skubuolėms
smile.gif Neskubėkite ištrinti nuotraukų originalų, perleidę per actioną ar šiaip priphotoshopinę, apkarpę. Dažniausiai po kurio laiko skonis keičiasi ir norisi grįžti prie originalo ar jau kitaip daryti. Todėl, neskubėkit wink.gif Ir jei turite vietos, saugokite ir originalus!

!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mokiniai pagal fotoaparatus:

CANON
Alabama-----Canon EOS 550D ir 50mm 1.8f
Alexso-----Canon 10D + 50mm, f/1.4
brumbrumai-----Canon 50D + Sigma 50mm f1.4
dosa-----canon 500D ir 50mm f/1.4+kitinis 18-55mm f/3.5-5.6
Egipta-----Canon 1000D 18-55 mm KIT
Ellos ----- CANON EOS 450D + 18-55 IS kit
eurikaite----Canon 50D , canon 50mm 1.4
je t'aime ----- Canon EOS 500D + 18-55mm kit
joreta ----- Canon EOS 1000D + 50 mm f/1.8 ir 18 - 55 mm KIT
Kikirike----Canon 60D ,Sigma 50 f/1.4 , Sigma 17-50 f/2.8
kristukass-----CANON EOS 550D+ EFS 18- 135mm. image stabilizer, macro 0.45m/1.5ft, Canon 50mm, f1,8
Maggie ----- Canon 400d kit, Canon 50mm 1,8
Refresh ----- Canon EOS 1000D + 50 mm f/1.8 ir 18 - 55 mm KIT
robobebras-----zenit E+industar 50-2 (50mm f3.5). MTO-500 500mm f8
Terezza ----Canon Eos 40D, Sigma 17-70 2.8 - 4f
vienintele-----Canon 40D 17-55 mm f/2.8, kartais 50 mm f/1.8
Žydraake-----Canon EOS 450D, 50 mm f/1.8
"agrastuke" ----- Canon 50D +tamron 17-50mm f2.8 VC
*monikute* ----- Canon EOS 550D + obj. 18-55 II IS, 50mm,1,8f
*smile*-----Canon 500D + Canon 18-55mm f3.5-5.6 IS + Tamron 70-300mm f4-5.6
@leja-----CANON EOS 550D + Sigma 18-55mm F2.8 EX DC MACRO

NIKON
Bizyte -----Nikon D90+Sigma 50mm f1.4
Burka ----- Nikon D60 +18-55VR
Dalyja -----Nikon D90 + 18-105 VR
Erse------- Nikon d700, 50mm f1,4, 85mm f1,4
gizzy-----Nikon D3000 + 18-55 VR
Green_Tea-----Nikon D3000 + Nikkor 16-85
Isila-----Nikon D3100 kit AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR
Mamagute ----Nikon D90 , Nikkor 50 f1,4 G
maija -----Nikon D90 50mm f/1.8 , Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6
ohara-----Nikon D5000 nikkor 50 mm 1.8
paprasta-----Nikon D700 nikkor 50 mm 1.4
Sofija2-----Nikon D90, Nikon F80, Smena 8M
stashiene ----- Nikon D70s + Sigma Zoom 28-105mm 1:2,8-4
ŠahadAaa-----Nikon D3000 + 18-55 VR
vikaPika----Nikon D90 Tamron AF 28-80mm f/3.5-5.6 , Tamron AF 75-300mm f/4-5.6 , 500mm f/8.0 , Nikon 50mm f/1.8

PENTAX
Ievukis-----Pentax K20D + 50mm f1.4 + 16-45mm f4
Svajonė mūsų ----- Pentax K-7- Pentax 50mm F1.4, Pentax-M F1.7. Helios 58mm F2, Pentax 50-135 F2.8, Zenitar 16mm F2.8
Tiga-----Pentax K-m + 18-55
Zirzilja-----K-x + 18-55mm + pentax 50-200mm

Atsakyti
Tęsiant mintį apie M rėžimą. Aš visą laiką su juo dirbu. Gal ateis laikas kai ir kitą kokį naudosiu, bet kol kas man pačiai patinka viską reguliuotis. smile.gif
Atsakyti
Labos 4u.gif

Akasha, nuostabios smilgos wub.gif

QUOTE(Ka @ 2011 07 08, 14:06)
Tęsiant mintį apie M rėžimą. Aš visą laiką su juo dirbu. Gal ateis laikas kai ir kitą kokį naudosiu, bet kol kas man pačiai patinka viską reguliuotis.  smile.gif

O jei veiksmas vyksta greitai? Irgi spėji reguliuotis, pasibandyti, ar gerai nusireguliavai? Kiek žinau, dauguma profesionalų nesuka galvos ir dažniausiai naudojasi Av režimu 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(Plumerija @ 2011 07 08, 14:09)
O jei veiksmas vyksta greitai? Irgi spėji reguliuotis, pasibandyti, ar gerai nusireguliavai? Kiek žinau, dauguma profesionalų nesuka galvos ir dažniausiai naudojasi Av režimu 4u.gif

Kol kas nesusidūriau su veiksmo fotografavimu. Bet puikiai suprantu, kad čia jau geriau ne M rėžimas. smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Vandenė @ 2011 07 07, 20:53)
Dar vieną foto atnešu  4u.gif

Gal as siuo atveju grubiai pasakysiu, bet si nuotrauka man nieko nesako... Taip arkliukai grazus, bet tai tiek... nieko idomesnio joje nera..... Gal kitokio kampo, kitokio kadravimo is siek tiek arciau... na bet sis variantas viesiems matytas vaziuojant kurnors, pakeleja, todel i ji ne taip ir idomu ziureti...

QUOTE(Kikirike @ 2011 07 07, 22:03)
pavįvarinimui...

Pirma antra fainos... Tiesa pirmajoj noretusi kiek maciau virsaus ir daugiau apacios... bet tu metu dvasia puikiai perteikta...
Paskutinej man ta moteriske kiek per toli.. ir tokia nuvargus kazkas ni to... gal is arciau kadruojant idomiau ziuretusi... wink.gif

QUOTE(reida @ 2011 07 07, 23:26)
Malonu, kad uzskaitet namu darbeli, ryt bus sekanti serija biggrin.gif

dar noreciau paklaust kaip sitas nuotraukas jus matytumet.  Cia pirmieji bandymai pafotografuot savo merginas blush2.gif Kur ka patemptumet, kur ka paryskintumet, ar visai nevertos demesio g.gif


Idejai daug, bet nieko labai idomaus... Pirmoji butu idomesne, jei ne tas JB su spalvota ir zinoma patiesinti reiketu.... Saunuole, kad bandai darai... bet ir atsirinkti, ka rodyti reikia ismokti... sunku net komentuoti dabar tavo ikeltas nuotraukas... tarkim trecioje mergaite jau kaip ir papuosta fotosesijai, bet tas kazkas rankoj man visai zavesio nepriduoda... tiesiog atima demesi...

QUOTE(neiste @ 2011 07 08, 00:30)
Nors iki galo ND neatlikus, pasirodau susipazinimui..Verta bent truputelio demesio ar visiskas slamstas? blush2.gif

Bandyti daryti ale studijine fotografija nera blogai(cia as priestarauju RG smile.gif ), bet tai daryti reikia teisingai.... siuo atveju reiketu sesti toliau nuo fono, jei grindys kitos spalvos susirask balta paklode r pasitiesk, tada nebebus reikalo taip teplioti su PS.... Stenkis sestis ne veidu i langa, o salia lango esancios sienos, tada bus idomesnis apsvietimas, pazaisi su seseliais ir t.t. Pasipraktikuosi ir gausis gerai wink.gif
O siaip malonu susipazinti wink.gif

QUOTE(Maggie @ 2011 07 08, 14:01)
Akasha - nu neeeerealiai. atspalviai  wub.gif man juostine gamta 100x grazhesne uz skaitmenine.
Papildyta:

aha, kalbejau apie manual, nes as jungiuosi prie to burio, kur "mokykis fotkint ant M", veliau, kai basics paaishkes, tada jau galima gilintis i kitus dalykus. as cia labai apytixliai. sutinku, kad sis namu darbas supazindina mus su parametrais, todel patariu visoms naujokems ji atlikinet butent ant M.

Dekui...

Va va kalbejai apieM, bet tikrai ne visos naujokes juo naudojasi smile.gif

QUOTE(Ka @ 2011 07 08, 14:02)
Akasha, kokios gražios spalvos ir bokeh!  wub.gif

Dekui smile.gif

QUOTE(Ka @ 2011 07 08, 14:06)
Tęsiant mintį apie M rėžimą. Aš visą laiką su juo dirbu. Gal ateis laikas kai ir kitą kokį naudosiu, bet kol kas man pačiai patinka viską reguliuotis.  smile.gif

Pradeti nuo M yra tikrai gerai, nes tik taip supranti, kas su kuo valgoma...
Pries metus as irgi sakiau, kad M yra pats tikriausias geris ir, kad Av grybauja daznai biggrin.gif o dabar jau nuomone pakeiciau biggrin.gif
Atsakyti
Sveikos,
QUOTE(Plumerija @ 2011 07 08, 13:09)

O jei veiksmas vyksta greitai? Irgi spėji reguliuotis, pasibandyti, ar gerai nusireguliavai? Kiek žinau, dauguma profesionalų nesuka galvos ir dažniausiai naudojasi Av režimu 4u.gif

bet kada mokaisi ir nori suprasti kas prie ko, juk niekas neskubina. gali ir 100 kadrų padaryt, kol dašus, o reikalui esant nieks nedraudžia ir full auto naudot mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Akasha @ 2011 07 08, 13:12)
Bandyti daryti ale studijine fotografija nera blogai(cia as priestarauju RG smile.gif ), bet tai daryti reikia teisingai....
Nežinau kodėl prieštarauji, nes tą patį parašei biggrin.gif 4u.gif
Papildyta:
QUOTE(Akasha @ 2011 07 08, 13:12)
Pradeti nuo M yra tikrai gerai, nes tik taip supranti, kas su kuo valgoma...
Pries metus as irgi sakiau, kad M yra pats tikriausias geris ir, kad Av grybauja daznai biggrin.gif o dabar jau nuomone pakeiciau biggrin.gif
Čia Tu apie skaitmeną dėl AV, ar šiaip nuomonė pasikeitė?

Nesigailiu, kad su M mokausi (dabar jau ir su AV), nes žinau ką pakeisti, jei nesigauna su AV. Man namų darbų tikrai neužteko ir išvis juos darydama nieko nesupratau.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo rG: 08 liepos 2011 - 13:22
QUOTE(rG @ 2011 07 08, 14:21)
Nežinau kodėl prieštarauji, nes tą patį parašei  biggrin.gif  4u.gif
Papildyta:
Čia Tu apie skaitmeną dėl AV, ar šiaip nuomonė pasikeitė?

Nesigailiu, kad su M mokausi (dabar jau ir su AV), nes žinau ką pakeisti, jei nesigauna su AV. Man namų darbų tikrai neužteko ir išvis juos darydama nieko nesupratau.

Na pirmiausiai uzkliuvo, kas tau nepatinka... smile.gif (Na gerai norejau pasikabineti smile.gif, nepyk ant mane )

Del M, tai jokio skirtumo skaitmena tai ar juosta smile.gif Nustatymai ir principai visur vienodi.... Tiesiog kai pagaliau tikrai ivaldziau kas kaip su kuo valgoma, tai ir Av rezimas nesudaro jokiu problemu ir maziau galvoti reikia.... Tuo tarpu galiu apmastyti kitus darlykus...

Nebuna taip kad nesigauna ant Av, tam ir yra Expozicijos koregavimo mygtukai.... Ir priklausomai nuo situacijos ir norimo rezultato, reikia zinoti i kuria vieta matuoti... smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Akasha: 08 liepos 2011 - 13:35
QUOTE(Akasha @ 2011 07 08, 14:34)
Del M, tai jokio skirtumo skaitmena tai ar juosta smile.gif Nustatymai ir principai visur vienodi.... Tiesiog kai pagaliau tikrai ivaldziau kas kaip su kuo valgoma, tai ir Av rezimas nesudaro jokiu problemu ir maziau galvoti reikia.... Tuo tarpu galiu apmastyti kitus darlykus...
Nebuna taip kad nesigauna ant Av, tam ir yra Expozicijos koregavimo mygtukai.... Ir priklausomai nuo situacijos ir norimo rezultato, reikia zinoti i kuria vieta matuoti... smile.gif

cia matyt taip naturaliai gaunasi, kai perkandi savo fotika. ishstudijuoji manual ir kai perpranti kaip tavo fotikas draugauja su sviesa, vis dazhniau nusistatai Av, nes is tikruju, viskas vyxta zymiai greiciau. naturalu. bet vistiek reikia ishmokti ant M 4u.gif doh.gif
Atsakyti
Akasha,tavo pievos nu tieisog fantastika 4u.gif ir aciu us pastabas mano foto,manau jei buciau buvusi be vaiku tai gal ir buciau isdrisusi prieiti arciau tos moters,tada ir kampas butu buves kitoks ax.gif
Atsakyti
Susitvarke, fotikas, paspaudinejau, batrakes pakeitinejau ir normaliai, tfu tfu tfu... thumbup.gif

Bandau dabar padaryt normaliai ND Nr.2
Vis negaliu normaliai ju atlikti, tai ISO per dydelis tai permazas, jei ne tas tai kitas 4u.gif Bet zinau, kad iveiksiu as tuos namu darbus kada nors 4u.gif

Akasha, pilnai sutinku, kad dar ne laikas cia rodyt savo sugebejimus, nes tokiu nera ir neaisku kada jie atsiras doh.gif Matau, kad cia tukstanciai geresniu sudeta ir tikrai yra is ko mokytis. Cia viskas per skubejima.
Daugiau jau nebeskubesiu, nes pis gaunas.
Fotoseju spec. nedariau , cia buvom sventej, pakadrinau tik. Su kuo buvo apsivilkus, su tuo sluotkosciu visa laika zaide, tai ir papiskinau.
Tik ikertu, kad tokiu nuotrauku cia nededama.
Dzekui uz pamoka, atsminsiu 4u.gif blush2.gif
Atsakyti
QUOTE(reida @ 2011 07 08, 14:57)
Bandau dabar padaryt normaliai ND Nr.2
Vis negaliu normaliai ju atlikti, tai ISO per dydelis tai permazas, jei ne tas tai kitas 4u.gif Bet zinau, kad iveiksiu as tuos namu darbus kada nors 4u.gif

O tavo objektyvo f5,6 didžiausias? Jei yra dar didesnis, pradėk nuo jo, rinkis mažesnį ISO. Paskui imk per vidurį f reikšmę, ISO atitinkamą taikyk ir paskutinį f rinkis, mažiausią. Daiktą atitrauk tolėliau nuo fono, kad matytųsi kas ir kaip keičiasi. Mažinant f fonas turėtų vis labiau ryškėti. smile.gif
Atsakyti