1995m automatas jau neturėtų būti tas senasis...Su 3 pavarom ir be elektronikos...
Šitie yra tikrai neekonomiški. Nors lenkiant pažemint pavarą rankiniu būdu irgi niekas netrukdo, o minant gazą dugnan suveikia kick down režimas ir pavara persijungia į žemesnę. Neekonomiška ne del to,...pabandysiu paaiškinti kuo skiriasi nuo naujesnių...
Visų pirma - 3 bėgiai automate pagal perdavimo skaičių atitinka 4 bėgių mechaninę...Tai gaunasi, lyg trasoj pielintum 4 bėgiu....Apsukų daug, greičio nelabai.
Naujesnė, 4 bėgių jau atitinka mech. 5 bėgę...6 pavarų automatas - irgi tas pats, tik bėgių kadangi daugiau, jie "trumpesni" ir geresnis įsibėgėjimas.
Persijungimas...Senose be elektronikos, perjungimai beveik fiksuoti, nors šiek tiek priklauso nuo to kiek spaudi gazą...bet nedaug. Naujesnės - viską daro kompas - normaliam režime persijungia irgi kažkiek priklausomai nuo gazo, bet stengiamsi išlaikyti ekonomišką režimą....ir yra mygtukas "sport" ar kitaip pavadintas, kuris perjungia kompo smegenis taip, kad persijungtų į aukštesnį bėgį netoli red line....Va tada išnaudojami visi arkliai...bet ekonomiją reikia pamiršt.
Ir net ne tai svarbiausia....o "sankaba"....kurios automate kaip žinia, nėr...Vietoj jos -hidrotransformatorius....toks daiktas kuris perduoda jėgą per skystį....
Kas ta sankaba? - du diskai, kurie išskirti, kai sankaba išminta, ir suglausti, kai sankaba atleista. Ir tarpinis režimas - kai praslysta pradedant važiuoti...O ilgas praslydimas - dūmai ir sankabos pjovimas...
Hidromovai gi bet koks praslydimas - normalu...Va kodėl yra "žiemos" režimas - kai kompas priverstinai iš vietos jungia 3 pavarą ir mašina iš lėto nebuksuodama lipa iš pusnių....Labai net geras dalykas, mane ne kartą gelbėjęs...
Tai va...seno tipo dėžės pastoviai dirba su didesniu ar mažesniu praslydimu...Net ir važiuojant greitai...Dalis variklio sukimo eina veltui...mokestis už komfortą,
Naujesnio tipo - irgi tas pats...iki paskutinio bėgio....Paskui mova blokuojasi kietai ir važiuoja kaip ir mechaninė....Todėl pvz 4 bėgių dėžėj bėgėjantis galima suskaičiuoti 5 persijungimus....Movos blokavimas jaučiamas kaip dar vienas persijungimas...
Taip kad....trasoj ar automatas ar mechaninė - ekonomiškos vienodai.Miesto režimuose kažkiek automate prarandama ant to praslydimo, bet kažkiek ir sutaupoma nes persijungimai greitesni ir be jokių pergazavimų ir patrūkčiojimų...
Ir dar vienas gluminantis momentas nepratusiems...vis per tą slydimą...
Mechanikoj startuojant, nu sankabą paleidai , davei gazo, ir viskas aišku, kyla apsukos kyla greitis....Automatas gi "žaidžia" su tuo movos slydimu....Spaudi gazą, apsukos stovi vietoj, o greitis kyla, ir gan sparčiai, nors subjektyviai atrodo, kad ne, kad mašina buka...Taip tik atrodo ....kol įpranti....Čia kompas, įvertinęs greitį, gazo paspaudimą ir dar daug kitų dalykų parenka per hidromovos slydimą pačią optimaliausią apkrovą varikliui....
Nors dauguma moterų (ir ne tik) automatų vartotojų apie visa tai net negalvoja....ir tiesą sakant, automatinė dėžė tam ir sukurta...
Ačiū už kantrybę jei visa tai perskaitėt....