QUOTE(valkata @ 2008 06 13, 12:44)
Perjungiant pavaras reikia žiūrėti į variklio apsukas, o ne į greitį. Į greitį žiūrėti beprasmiška, nes įvairiose masinose skirtingi pavarų ilgiai.
Benzininėms mašinoms aukštesnę pavarą junkit, kai variklio apsukos viršys 3000 aps/min, o žemesnę junkite, kai apsukos nukrenta žemiau 2000. Dyzeliuose laikykit variklio apsukas 1500-2500.
Labai keista, kad tokių elementarių dalykų instruktoriai nepamokina...
Tai, kad nevisai tiesa. Benzinui apsukas reikia laikyti apie 2000. Aukštinti pavarą kažkur ties 2200, žeminti ties 1800, negerai leisti nukristi apsukom žemiau 1500, nes tuomet blogai tepasi variklis, t.y. tuomet jis labiau dyla. Varikliui nekenkiama kai apsukos yra nuo 1/3 iki 2/3 visų apsukų, t.y.2000-4000 apsukų. Tačiau važinėti, kai apsukos yra virš 2000 yra labai neekonomiška, kaip ir leisti joms nukristi žemiau 1500. O dyzeliui nėra svarbu apsukos. Visiškai kitokia variklio konstrukcija, todėl žemos apsukos nekenkia. Pavaras kaip tik reikia perjungti prie žemesnių apsukų. Šiaip jau su dyzeliu važiuojant labai lengva suprasti kada perjungti pavarą, nes pasikeičia variklio garsas.
Žiūrėti į kilometrus yra nesąmonė, nes ne visose mašinose vienodo ilgio pavaros. Kuo galingesnis variklis, tuo ilgesnė pavara. Aš mieste 50-60 km/h greičiu važinėju su trečia pavara, o su dyzeliu ir silpnesiu varikliu - 4.
Šiaip jau kai daugiau pavažinėsit pačios pajusit kada reikia perjungti pavarą ir nebekreipsit dėmesio į apsukas ar greičius. Tiesiog pajausit iš mašinos važiavimo: pradės netraukti, pasikeis variklio garsas ir pan.
Papildyta:
QUOTE(comep @ 2008 06 15, 22:11)
Gal per lėtai įvažiuoji į posūkį? Beje, tai priklauso nuo posūkio, jei labai staigus, tai nori nenori turi išminti sankabą, kad neužgestum. O šiaip tai patirties stoka. Kai daugiau pavažinėsi išmoksi visko.