Įkraunama...
Įkraunama...

Pradinukams nerašomi pažymiai

QUOTE(avei @ 2005 05 30, 18:25)
pas mane situacija ta pati, taip ir nesuprantu, žiūrėdama į debesėlius ir saulytes, kaip mano vaikas mokosi g.gif  Vat kai po metų eisim į 5 klasę, manau,  mane ištiks lengvas šokas biggrin.gif

Gerai jei tik lengvas.
Atsakyti
Teisingai,aš irgi sutinku,kad pirmoje klasėje nereikia pažymių.O kiek vaikas turi mokėti labai gerai aprašyta pasiekimų knygelėje/ bigsmile.gif O dėl pažymių,tai mums tėvams būtų aiškiau pažymiai,negu tie lipdukai raidelės.Man kartais visai neaišku ką reiškia tie lipdukai.
Atsakyti
Mano sūnus antrokas ir aš taip pat labai nepatenkinta šiuolaikine veryinimo sistema,mūsų mokykloje vertinama taip:A-labai gerai,B-gerai,C-blogai,0-neparuošęs namų darbų,na nežinau g.gif kažkiek gali suprasti tačiau aš manau ,na tegul jaupasaugo nuo tų tariamų psichologinių traumų pirmoje klasėje,bet vėliau turi vaikas būti pratinamas prie realybės o ne "vyniojami į vatą" drinks_cheers.gif
Atsakyti
QUOTE(*ramunė* @ 2006 03 21, 20:21)
Mano sūnus antrokas ir aš taip pat labai nepatenkinta šiuolaikine veryinimo sistema,mūsų mokykloje vertinama taip:A-labai gerai,B-gerai,C-blogai,0-neparuošęs namų darbų,na nežinau  g.gif kažkiek gali suprasti tačiau aš manau ,na tegul jaupasaugo nuo tų tariamų psichologinių traumų pirmoje klasėje,bet vėliau turi vaikas būti pratinamas prie realybės o ne "vyniojami į vatą" drinks_cheers.gif

Tai dar gerai, kad vertinama raidėmis, o ne saulytėmis ar šypsenėlėmis. Vis nors kiek tiksliau ir aiškiau. Šiaip aš taip pat pritariu, kad be reikalo atsisakyta vertinimo, kadangi nuo penktos klasės, tai kol kas nėra jokių pasikeitimų. Tiesa, viena ausimi girdėjau, kad vyresnėse klasėse taip pat norima atsisakyti vertinimo ir įvesti įskaitų ir testų sistemą. Neaišku kada tai bus ir ar pasiteisins:hm g.gif g.gif o gal....
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Plepė: 21 kovo 2006 - 20:52
QUOTE(*ramunė* @ 2006 03 21, 21:21)
Mano sūnus antrokas ir aš taip pat labai nepatenkinta šiuolaikine veryinimo sistema,mūsų mokykloje vertinama taip:A-labai gerai,B-gerai,C-blogai,0-neparuošęs namų darbų,na nežinau

na ir as manau,kad cia tie patys pazymiai,tik kita forma, mokykla pasirinko ir manau vaikai turetu konkuruoti tarpusavyje ir noreti surinkti kuo daugiau"geru" raidziu,jei nepaslaptis,kurioje cia mokykloje.
Atsakyti
Aš galvočiau, kad pažymius reiktų įvesti na nebent 4 klasėj. Pirmoj klasėj vis tik galvoju, kad jų tikrai nereikia. Pvz.: į pirmą klasę susirenka ir tokie, kurie laisvai skaito, rašo ir pan. ir tokie, kurie viso to išmoksta tik mokslo metų eigoje. Kaip tokius vertinti? Gerai skaitai - 10, nemoki skaityti ar slebizavoji - 2 ???. Tarkim, galima vertinti padarytą pažangą. Vaikas visai nemokėjo skaityti, o dabar jau perskaito ma-ma ma-la tė-tė ka-la...etc. - rašyti jam 10 už padarytą pažangą. Bet tada tie, kurie gerai skaito (o šiais laikais tokių į p[irmą klasę ateina daug) užsiklyks, kad aš va kaip gerai skaitau, o Petriukas tik va kaip, o kodėl ir jam 10??? Na manau suprantat ką norėjau pasakyti biggrin.gif Aš jau nekalbu apie psichologinę traumą tiems ne tokiems gabiems ar ne tokiems imliems gavus mažesnį pažymį. Mano sūnaus mokykloje vertina aitvarėliais (skirtingom spalvom) tai būkit ramūs tongue.gif - ir dabar visi tuos aitvarėlius susiskaičiavę kas kiek kokių turi ir pan. Ir pagal juos nusistatę kas pirmas, kas antras mokinys klasėj blink.gif Įsivaizduoju kas būtų jei tie kvailiukai dar pažymius bandytų susikaičiuot. Juk iki to suvokimo, kad vienam humanitariniai, o kitam tikslieji mokslai geriau gali sektis ir nieko tame blogo jiems dar toli kaip iki Amerikos biggrin.gif
Atsakyti
Esu anglų k mokytoja, teko dirbti ir su pradinukais.
Manau, kad 1-4 kl vertinimo sistema siekia laipsniškai "pripratint" vaikus prie to, kad jie bus vertinami, lyginami (o tai psichologiškai vaikus traumuoja, vienus daugiau, kitus mažiau). 1kl- vertinimo turėtų visiškai nebūti, mokytoja stebi, pasižymi ir informuoja vaikų tėvus jei jie to nori. 2kl- po truputį, vaikiškais piešinėliais ar kokiom kitom sistemom turėtų būti įvedamas vertinimas (geriausiai ir tinka šypsenėlės, lipdukai, nes kai vaikui nesiseka jis dar taip nesisieloja). Su 2okais jau pradėdavau rašyti žodžių diktančiukus (2 kartus į mokslo metus). Vaikai vėl vertinami šypsenėlėmis, o tėvam konkrečiai parodoma, iš kiek žodžių keik jie gerai parašė ar ištarė). 3okai jau žodžių diktančiukus rašydavo kas 1,5mėn, o ketvirtokai jau kas 2 sav, kartais jiems patiems būdavo pasakoma kokį pažymį gautų, jei būtų 5okas. Kad ir kokia būtų vertinimo sistema, mokytoja privalo jus informuoti, ar reikia papildomai padirbėti, kurioje srityje vaikas silpnesnis.
umn.gif umn.gif umn.gif
Atsakyti
Kai mokiaus (esu 10-okė), tai dar nebuvo tų įvestų aitvariukų ir daulučių pas mus. Pirmoje klasėje jau rašė pažymius. Tiesa, juos rašė labiau už pažangą, nei už darbo kokybę. Tiesiog jie buvo simboliniai, o metų gale gaudavom diplomus (pirmoje ir antroje klasėse), kur mūsų mokomieji dalykai buvo įvertinami "gerai", "puikiai" ir pan. bigsmile.gif Antroje klasėje visi turėjome dailias knygutes, kur rašėme svarbius dalykus (susirinkimus, pasižadėjimus ir pan), o pažymius rašė tikrus, bet tik į sąsiuvinius prie darbo. jie tik buvo simboliniai įvertinimai, kad žinotume ko tikėtis. jokių semestrų ar trimestrų nebuvo vedama. trečioje klasėje jau atsirado pažymių knygelės ir pažymiai, semestrai. man tai patiko, nes paruošė penktai klasei. dabar penktokai po saulyčių labai nervinasi, bent mano nuomone. aš už pažymius, nors ir simblonius ax.gif
Atsakyti
QUOTE(zuikispuikis @ 2006 03 22, 01:51)
na ir as manau,kad cia tie patys pazymiai,tik kita forma, mokykla pasirinko ir manau vaikai turetu konkuruoti tarpusavyje ir noreti surinkti kuo daugiau"geru" raidziu,jei nepaslaptis,kurioje cia mokykloje.

Kokia čia gali būti paslaptis ,mes gyvename Marijampolėje.Ar jus domina konkreti mokykla?
Atsakyti
Perskaičiau visą temą nuo pradžios iki galo. Kai kurie pasisakymai labai patiko.
Vertinimas visuomet yra vertinimas. Pažymys tai ar saulutė, šypsenėlė. Aš savo vaikams tai neteikiau reikšmės. Man aktualu, ko vaikas išmoko.
Pasiekimų knygelėje yra klijuojamas lapelis, ko vaikai mokysis tą mėnesį. Ir tėvams verta pasidomėt, ar vaikas to išmoko. Juk grįžusį iš mokyklos vaiką pasitinkam, klausiam kaip jam sekėsi. Jam visuomet atrodo gerai. O kuri palkausiat: Ko šiandien išmokai? Reik ne tik į sąsiuvinį pažiūrėt, ar daug klaidų vaikas padaro, o stebėt, kokias klaidas vaikas daro. Ta linkme ir dirbti su vaiku, kad tokios pačios klaidos nesikartotų.
Atsakyti
QUOTE(Aurute @ 2006 05 28, 15:29)
Pasiekimų knygelėje yra klijuojamas lapelis, ko vaikai mokysis tą mėnesį. Ir tėvams verta pasidomėt, ar vaikas to išmoko.

g.gif Labai atsiprasau, nemaciau jokiu lapeliu! schmoll.gif Mokytoja atsisako isviso klijoti ar rasyti: nei sauleliu, nei raideliu schmoll.gif Tai ir vaikstau kiek pajegiu i mokykla...Be to, manau, pazymiai- tai konkretus paaiskinimas vaikui: dirbai, ismokai: yra rezultatas: bigsmile.gif , o dabar.. blink.gif
Atsiprasau, kad isiterpiau ax.gif
Atsakyti
Mano sūnus antrokas. Jiems mokytoja rašo raideles. A - puikiai, G - gerai, V - vidutiniškai, M - mažai. Mus (tėvus) aiškiai supažindino, kokį pažymį kokia raidelė reiškia. Ir už kiek klaidų kokia raidelė rašosi. Vertina gan griežtai. Pvz., jei diktantas parašytas be klaidų, bet pribraukyta, perrašyta per paraštes - A raides nerašo. Toks vertinimas mane tenkina. Geriau negu debesėliai, saulytės ar kažkoks parašymas "tikiu, kad išmoksi tą ir tą" doh.gif ar kažkaip kitaip. Nors ir pas mus tai rašoma. Kiap priedas prie raidelių.
.
Kiekvieną mėnesį yra vertinami dalykai. Bet sakykim ne tik Lietuvių kalba -A, bet vertinama jos tarsi sudedamosios dalys kiekviena atskirai. Pvz.
skaitymas....................
skaitomo teksto suvokimas............
rašto kultūra.............
rašo diktuojamą tekstą..................
ir t.t.
Matematika taip pat skirstosi
skaičiuoja mintinai..............
sprendžia žodinius uždavinius............
geometrinės žinios................
ir t.t.
Taigi, prie kiekvieno punkto mokytoja parašo raidelę ir žinome, kuri dalyko dalis vaikui prasčiau sekasi. Į ką atkreipti dėmesį. O jeigu ji imtųsi aprašyti kiekvieną punktą kiekvienam vaikui kiekvieną mėnesį, tai atsiprašau doh.gif
Aišku, vartant sąsiuvinį tuoj matosi, ką vaikas prasčiau sugeba. Betgi ne viskas yra įvertinama pratybų sąsiuvinyje. Iš patirties: buvo, kad nustebau, kai už skaitomo teksto suvokimą - V, nors skaito neskiemenuodamas jau nuo penkerių metų. Na ne tiek nesuvokė, ką skaito, bet atpasakoti nemokėjo. Teko toj vietoj pasitempti smile.gif Taigi, tas "daro pažangą", "viską vaikas moka" ir t.t. tėvams nėra informatyvu.
Aš už tai, kad nors ir ne pažymiai, bet konkretus įvertinimas turi būti.
Atsakyti