Įkraunama...
Įkraunama...

Pradinukams nerašomi pažymiai

Mano dukra siais metasi baige 2 klase. Musu mokytoja labai jau bijojo namu darbus uzduoti ir labai jau viskuo dziaugesi. thumbup.gif Budavo raso: dziaugiuosi, kad graziai nupiesei rudenini miska, dziaugiuosi kad gerai skaitai. Tiesa sakant mazai liudejo per visus tuos metus. Dar ir lipdukus klijavo, na jei lipdukai baigdavosi, tai piese grazias gelytes. thumbup.gif as is tu mamu kur tikrai nestatu savo vaiko ant pjedestalo ir nededu lauru vainiko. Maniske skaityti pradejo tik mokykloje. Ir sunkiai jai sekesi. Na aisku kai pagavo cinkeli, tai dabar skaito geriau uz visus. As visad pasidomedavau kas dedasi jos sasiuviniuose. Jei padarydavo daug klaidu, rasydavo diktantus, matematikos uzdavinelius paspresdavom. Aisku ne kiekviena diena. zodziu tikrai zinau, kas mano vaikui lengvai, o kas sunkiai sekasi. I susirinkimus vaiksiojau. Is mokytojos isgirsdavo tik labai gerus atsiliepimus. Klausdavau, gal kas nors jai prasciau sekasi, gal i kazka atkreipti demesi. Ne viskas gerai. As juk nebunu pamokoje, nezinau kaip vaikui sekasi kolektyve. Jeigu mokytoja dziaugiasi ir as dziaugiuosi. pakeitem buta ir teko keisti mokykla. Va tada dziaugsmai baigesi. Vaikas atsinese pasiekimo knygele su nelabai dziaugsmingais 2 pusmecio ivertinimais: pasirodo net choreografija ivertinta 8 (nors maniske lanko stipru sokiu kolektyva), o pamoku metu ji nespeja su visais vaikais. g.gif As manau, kad tokio amziaus vaikui repetitoriu dar nereikia uztenka teveliu pagalba, bet mums teveliams reikalinga teisinga informacija. Tiesiog manau mineta pedagoge zino, kad vaiko ivertinimas pasieks kita mokytoja. Ji taip apsidraudzia pati save. Neklijuos juk savo bendraamziai kolegiai didelio begemoto ar drakono.
Atsakyti
Mano dukra eis į mokyklą ateinantį rugsėjį,tad negaliu rašyti savo nuomonės,kaip mama rolleyes.gif ,nors pritariu,kad keblumų su tais debesėliais ir saulutėm tikrai bus. mastau.gif Kadangi dirbu matematikos mokytoja,galiu pasakyt,kad mokiniai atėję į 5-tą klasę kaip išbadėję (atleiskit man už pasakymą) prašo:" MOKYTOJA,PARAŠYKIT MAN PAŽYMĮ", "AR VERTINSIT MUS ŠIANDIEN PAŽYMIAIS","KADA PARAŠYSIT PAŽYMĮ", ir t.t.Jiems atrodo,kad jie gaus TIK 10 , O KAI REALYBĖJE GAUNA MAŽESNĮ (aš jau nekalbu,kai visai mažą) balą,LABAI NUSIMENA,NUSIVILIA... O pripratę prie 10-balės vertinimo sistemos (maždaug po 2 mėn.) , vistiek sako:" MOKYTOJA,NA PARAŠYKIT MAN PAŽYMĮ,NA NORS KOKĮ..." blink.gif SIAUBAS, vadinasi,jie mokosi tik dėl pažymio mastau.gif Žinoma,ne visi,bet tokių tikrai daug...Be to, ateina nepatenkinti 5-tokų tėvai ,kreipiasi į dalykų mokytojus:"Kaip čia gali būti,kad jų vaikas pradinėse klasėse gaudavo tik gėlytes bei saulytes,o čia tik 4,5 6... ??? smoke.gif TAI VA... g.gif mirksiukas.gif smile.gif
Atsakyti
Lapute, paskaičiau ir juokas suėmė: įsivaizduoju tuos alkanus vaikus, maldaujančius pažymio doh.gif biggrin.gif Irgi iš savo patirties žinau, kaip jie nori tų pažymių doh.gif Bet man baisūs buvo du dalykai, kai penktokiukai jau gaudavo pažymius: pirmiausia, prasidėjo :"bus pažymys? tada rašysiu.Nebus? Tai ir nerašysiu" blink.gif O antra, kai gavo pirmuosius dvejetus, jie NESUVOKĖ, kad tai yra negeras pažymys, kad jie kažko neišmoko. Jiems tai tebuvo skaičius, pažymys, bet bevertis g.gif Taigi aš irgi nemanau, kad šita sistema yra labai gera. O mano auklėtiniai, gavę kažkada pirmojo pusmečio įvertinimus"pp", "pn" (padarė/nepadarė pažangos), iššifravo taip: pilno proto, nepilno proto doh.gif
Atsakyti
Aš už tai, kad nebūtų rašomi pažymai biggrin.gif . ugdykime vaikus mokytis samoningai 4u.gif
Atsakyti
Man pakankamai informatyvūs mokytojos pastebėjimai knygelėje, tai kažkaip nesusimasčiau, kad reikėtų pažymių g.gif Vis tik manau labai gerai, kad vaikas mokosi ne dėl pažymių 4u.gif
Atsakyti

as tai matau, kad tas nevertinimas kelia problema. jau kalbama, kad nerasyti pazymiu 5kl. kad nebutu soko. bet, tai jis bus tada 6kl.
o kaip tada su tais stojimais i gimnaziju 5kl. ir toliau.....
vertinimas tik sypsenelemis man nera objektyvus. kaip ivertinti testa jei vienas- be klaidu, o kitas -turi kelias reiksmingas?!
zinau, kad dauguma tevu vistiek praso neoficialaus mokytojo vertinimo. tai kam tada ji slepti. esme ne vertinimo bude, vaikai lygiai vienodai skaiciuoja sypseneles ar raides, ar pazymius.
Atsakyti
O aš tik už vertinimą pažymiais.Mano du jau dideli,o mažoji-trečiokė.Pas mus vertina raidelėmis ir mažoji labai pergyvena,kad negautų b raidelės.Aš apie c ar d raideles nebešneku...Otai kiek jūs galvojate vaikus apsaugoti nuo realaus gyvenimo?Tegul pratinasi prie "sunkaus ir pikto"gyvenimo.Juk gyvename Lietuvoje.Tegul kovoja už save,už geresnį gyvenimą.Aš savo didįjį stengiausi kuo labiau apsaugoti,dabar matau lai kovoja už save.Stengiasi kovoti už geresnius pažymius.Ir turi vaikai būti vertinami pažymiais. g.gif
Atsakyti
QUOTE(lya @ 2006 02 08, 12:30)
kaip ivertinti testa jei vienas- be klaidu,  o kitas -turi kelias reiksmingas?!


Pas mus tai testą vertiną balais (pvz: tiek ir tiek balų iš galimų tiek ir tiek mirksiukas.gif )
Atsakyti
4u.gif As tai uz kad vertintu pazymiais,iki 5kl.nevertina kai paklausi mokytojos kaip sekasi visada sakytavo oi viskas gerai ,visi viska moka,o kai prasidejo pazymiai tai pasirodo kad ir nemoka.As manau jei rasytu pazymius jie daugiau ir stenktusi mokytis,o kai neraso kam cia stenktis.Pas dukra rasydavo saulutes,menuliukus wub.gif sunui klijuoja libdukus,ir raso gerai,ar kur reik pasistenkti bigsmile.gif
Atsakyti
Manau pirmoje klasėje tikrai nereik jokių vertinimų, nes vaikai ateina visi skirtingi: vienas puikiai rašo ir skaito, kitas moka kelias raides rašyti, skaityti nemoka, kitas išvis visko turi mokytis, tai kas bus jei pvz. už perskaitytą tekstą vertins juos? Viską žinantis gaus 10, o kas tik mokos kiek? Jei jam už pastangas rašys 10, tai kam tada mokytis tam, kuris jau viską moka? O jei tam, kuris tik mokos rašys 6, tai ir bus nesąžininga, nes vaikas dar tik mokos ir reik vertinti tas pastangas, bei tuo pačiu atsižvelgt ir į tuos, kurie toli pažengę. Čia gana slidus reikalas tie vertinimai, atskiro žurnalo nesudarinėsi juk tiems kas tik pradeda mokintis, ir tiems kas jau moka.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Gosh: 09 vasario 2006 - 17:37
QUOTE(Neringucia @ 2006 02 08, 10:59)
Vis tik manau labai gerai, kad vaikas mokosi ne dėl pažymių  4u.gif

bet man kažkaip keista - o jūs niekas nematote, kad vaikas vis tiek stengiasi DĖL ĮVERTINIMO 4u.gif Koks skirtumas, kokiu pavidalu tas įvertinimas bus pateiktas: pažymiu, gėlyte, raidele, debesėliu, drugeliu, ar dar kokiu nors padarėliu biggrin.gif Vaikas vis tiek išsišifruos, kokią raidelę ar kokį debesėlį yra gauti geriau, už kurią gėlytę jį mama ir mokytoja labiau giria ax.gif Štai įrodymas:
QUOTE(IngridaB @ 2006 02 08, 12:26)
O aš tik už vertinimą pažymiais.Mano du jau dideli,o mažoji-trečiokė.Pas mus vertina raidelėmis ir mažoji labai pergyvena,kad negautų b raidelės.Aš apie c ar d raideles nebešneku...


Sistema yra tokia pat, tik kitaip pavadinta, ir tiek. Net jeigu nebūtų pažymių ir raidelių, vis tiek kažkokia forma vaiko žinios turėtų būti įvertintos. Tam ir yra kuriami išsilavinimo standartai, bendrosios mokymo programos.
Papildyta:
QUOTE(Gosh @ 2006 02 09, 17:36)
Manau pirmoje klasėje tikrai nereik jokių vertinimų, nes vaikai ateina visi skirtingi: vienas puikiai rašo ir skaito, kitas moka kelias raides rašyti, skaityti nemoka, kitas išvis visko turi mokytis, tai kas bus jei pvz. už perskaitytą tekstą vertins juos? Viską žinantis gaus 10, o kas tik mokos kiek? Jei jam už pastangas rašys 10, tai kam tada mokytis tam, kuris jau viską moka? O jei tam, kuris tik mokos rašys 6, tai ir bus nesąžininga, nes vaikas dar tik mokos ir reik vertinti tas pastangas, bei tuo pačiu atsižvelgt ir į tuos, kurie toli pažengę. Čia gana slidus reikalas tie vertinimai, atskiro žurnalo nesudarinėsi juk tiems kas tik pradeda mokintis, ir tiems kas jau moka.

Būtent pagal bendrąsias programas ir išsilavinimo standartus yra nustatoma, kiek teksto perskaityti turi pirmokėlis, kokius matematinius gebėjimus turi įgyti antrokėlis ir t.t..... Pasiklauskite savo mokytojų, atsišvieskite, kiekvienas pedagogas privalo turėti šiuos dokumentus mirksiukas.gif Būtent tada yra aišku: jeigu pirmokas turi mokėti perskaityti tris eilutes, tai tik už tų trijų eilučių perskaitymą jis ir yra įvertinamas. smile.gif
Pažymys rašomas ne už pastangas, o už žinias ir gebėjimus 4u.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Aaukse: 09 vasario 2006 - 18:19
QUOTE(Aaukse @ 2006 02 09, 19:19)
Sistema yra tokia pat, tik kitaip pavadinta, ir tiek. Net jeigu nebūtų pažymių ir raidelių, vis tiek kažkokia forma vaiko žinios turėtų būti įvertintos. Tam ir yra kuriami išsilavinimo standartai, bendrosios mokymo programos.


Pilnai sutinku drinks_cheers.gif Už tai nelabai suprantu tų kuriems reikia pažymių , jeigu tos saulytės, raidelės, lipdukai yra atitikmuo g.gif Tai ar mokytoja rašys pažymį 10 ar saulytę su šypsena, nematau skirtumo. Tik tiek, kad mažesnis vaikas geriau priima saulytes, lipdukus, o vyresnis skaičiukus mirksiukas.gif
Atsakyti