Įkraunama...
Įkraunama...

Pradinukams nerašomi pažymiai

Dalykininkai nemoka dirbti pagal idiografine vertinimo sistema.(Kai vertinama vaiko pazanga) Ir si opi problema tesiasi nuo nepriklausomybes atkurimo, kai reformuotoje pradineje mokykloje atsisakyta pazymiu. Dalykininkai isivaizduoja, kad pradiniu klasiu mokytojos keturis metus su vaikais zaidzia ir nieko neismoko. O kai tenka, pvz., kokiems uzsienio kalbu mokytojams padirbeti pradinese klasese, tai lenkia zemai galva pries pradiniu klasiu mokytojas, esa labai sunku dirbti, koks triuksmas, kiek daug reikia ruosti vaizdiniu priemoniu, taip pat labai sunku susikurti vertinimo sistema be pazymiu ir t.t. Visada lengviausia parasyti vaikui pazymi. O kur vertinamos vaiko pastangos, gebejimai ir t.t. As manau, kad pz,., tegul geriau vaikas nezino kada zalgirio musis, bet geba ja susrasti prireikus, bet svarbiausia tegul zino, kodel Zalgirios musis buvo svarbus Lietuvai. Siandienineje visuomeneje gyvenant vien ziniu nepakanka, reikia ugdyti atitinkamas kompetencijas, reikalingas zmogui, gyvenanciam informacineje visuomeneje. To reikalauja ne tik Lietuva, bet ir Europos Sajunga.
Na, o jei nukrypimui nuo temos, as paklausciau, ar zinote, kokias kompetencijas turi tureti kiekvienas Europos Sajungoje gyvenantis zmogus, ar zinotumete? Ir kodel jas reikia tureti?
Atsakyti
q
QUOTE(Atlantida @ 2008 09 26, 21:04)
As nesakau, kad raides geriau uz pazymius, tik sakau, kad, mano nuomone, tai beveik tas pats. O jeigu jau priimtas toks istatymas, kad pradinukai nera vertinami pazymiais (su tuo reikia susitaikyti - nesvarbu, pritariame ar ne), tai manau raideles, kurios bent jau pas mus lengvai persiveda i pazymius, - tikrai geriau nei kitoks neaiskus vertinimas (pvz, tik pastabos be vertinimo sutartais zenklais ar 3 formos saulyciu - linksma, normali ir liudna - tai irgi neinformatyvu  blush2.gif ) ar jokio vertinimo.

As is esmes irgi uz pazymius...  4u.gif bet jeigu ju nera, manau musu mokykla rado gera iseiti (vien jau tas, kad visose klasese vertinimas aiskus ir vieningas). Vaikai gerai supranta, kad L - tai desimt, G - astuoni, V- - penki ir t.t. Ir kai pereis i 5 klase - nebus soko, kai buna kai kam, kai visai tam moraliskai nepasiruose pradeda gaut pirmuosius 5 -us.
Papildyta:
As nebuciau patenkinta. Pastabos - puiku, bet tik kaip papildoma informacija. Is ju susidarysi nebent bendra miglota vaizda... Bijau, kai kurie jusu klases vaikuciai tikrai rizikuoja patirti stresą penktoje klaseje, apie kuri as ir kalbejau auksciau.

[QUOTE]

Tai ka jus cia parasete vertinima raidemis tai yra lygiai tas pats, kas vertinimas pazymiais. Cia nera visiskai jokio skirtumo. Vadinasi mokykloje, kur mokosi vaikas, nera vertinamos vaiko pastangos, ivairus, gebejimai. Visi simboliai, kaip verkiancios ar besisypsancios saulutes yra ta spats kas pazymiai. JUk saulute sypsosi, reiskia vaikas gavo 10, saulute ne sypseno 7-8 balai, saulute verkia, reiskia 2. Toks vertinimas yra labai neigiamas vaiku motyvacijai, kuriems sekasi sunkiau mokytis. Juk yra skirtumas vaikui:
1. Kai vaikas is kontrolinius diktantu gauna tik verkiancias saulutes. Gal jis labai stengesi, daug mokesi su mama, bet jam nepavyksta. Po kokiu 4 ar 5 verkianciu sauluciu vaikas nebenores mokytis, nes jis manys, kad vistiek gaus verkiancia salute.
2. Mokytoja po kontriliniu diktantu paraso, kiek vaikas padare klaidu. Jei klaidu tiek pat daug, bet gal vaikas padare maziau pvz., geriau parase zodzius su nosinemis raidemis. Mokytoja komentuoja pvz., Matai, tu padare diktante 15 klaidu. Tau reikia dar pasimokyti kaip zodziuose rasyti ilgasias ir trumpasias raides. b et as tavimi labai dziaugiuosi, nes si karta labai stengeisi ir padarei maziau klaidu rasydamas zodzius su nosinemis raidemis. Linkiu ir toliau taip stengtis ir daryti maziau klaidu.
Tikiuosi pajutome skirtuma tarp dvieju s,kirtingu vertinimo tipu. Pradiniu klasiu mokytoja privalo bent jau kiekviena dirktanta ar kontrolini darba taip aprasyti. ir tas vertinimas turi buti skirtas ne tevams, o mokiniui. Mokinys jau pradineje mokykloje turi buti mokomas ir pats isivertinti darba. Pvz., mokytoja matematikos testa vertina: Matai, is 15 galimu tasku tu surinkai tik 10. Stengeisi, bet pasikartok daugybos lentele.
Toks vertinimas yra aisku ir tevams ir mokiniams.
Taigi dirbant pradineje mokykloje mokytojas turi daug rasyti. Tai atima daug laiko todel mokytojai protestuoja pries toki vertinima ir renkasi lengvesni kelia -raso pazymius
Atsakyti
Nesutinku. Manau, kad vertinimas pazymiais (ar analogiskas) yra pakankamai informatyvus, nes ne vien parasomas pazymis, bet ir istaisomos klaidos (todel vaikui ir tevams matosi, kodel pazymis toks, o ne anoks). Nezinau, kaip kiti teveliai, bet as turiu laiko uzsiimt su savo dukra, todel visada kartu perziurim jos klaidas ir pasimokome. Ir man aisku, ka vaikas zino, o ko ne. Be to, pazymis atspindi ir bendra vaizda, kaip vaikas mokosi, ir jo vieta tarp kitu vaiku. Konkurencija aisku yra diskutuotinas dalykas, bet as manau, kad sveika konkurencija - tik i gera... Be abejo, vaikas turetu but lyginamas ir su savim paciu, bet ir su kitais, tokia jau ta musu visuomene... mes turim prie jos prisitaikyt. Jei vaikas nepatirs konkurencijos mokykloje, jis nebus jai pasiruoses realiam gyvenime.

Jus sakot, kad is pazymiu nesimato vaiko pazangos... Pagal mane, viskas nuostabiai matosi... Jei neuztenka,kad tarkim pirmai buvo 6 ir 7-ai, o paskui 9 ir 10, paimi konkreciai vaiko darbus ir palygini, vis vien matosi, kad vaikas daro maziau klaidu ir kokios tai klaidos.

O kalbant apie vertinima be pazymiu - toki, kaip apraset, - manau jis geriausiai atspindi butent konkreciai tos dienos rezultata, bet vaikui ir tevams is tikruju sunku sudaryt nuomone apie tai, kaip is tikruju vaikas mokosi palyginus su savim paciu ir kitais klaseje.

O siaip, manau, dauguma vaiku pradineje mokykloje vis vien nera tokie samoningi, kad patys sumastytu pasimokyti ir uzpildyti savo ziniu spragas. Mokymosi procesa ir pazanga turetu stebeti teveliai...




Beje, pilnai pritariu jusu nuomonei, kad mokymosi sistema turetu buti orientuota daugiau ne i faktu kalima, o i supratingumo, mastymo ugdyma... Cia tikrai yra kur tobuleti.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Atlantida: 01 spalio 2008 - 07:41
blush2.gif As labai atsiprasau,kad lendu i pokalbi,bet tikiuosi,kad nepyksit biggrin.gif
Vertinimas reikalingas.Vaikas turi zinoti,kad jo darbas yra ivertintas,ir jam tikrai maloniau mokytis ir gauti pazymi-raidele,ar pagaliau nors debesiuka su saulyte ,negu visai nieko.Tik labai neobjektyvus tas vertinimas ir piesinukai su saulytemis labai jau pavirsutiniskai apibudina vaiko pasiruosima ir darba.O kai vertinama raidemis lotuliukas.gif Oi,negaliu,man juokinga."Negalima pazymiais vertinti pradinuku"Hm,raideles visiskai tas pats,ypac,kai pas mano maziukus dabar tu raideliu net devynios blink.gif
Atsakyti
QUOTE(Elariux @ 2008 10 01, 09:14)
blush2.gif As labai atsiprasau,kad lendu i pokalbi,bet tikiuosi,kad nepyksit biggrin.gif
Vertinimas reikalingas.Vaikas turi zinoti,kad jo darbas yra ivertintas,ir jam tikrai maloniau mokytis ir gauti pazymi-raidele,ar pagaliau nors debesiuka su saulyte ,negu visai nieko.Tik labai neobjektyvus tas vertinimas ir piesinukai su saulytemis labai jau pavirsutiniskai apibudina vaiko pasiruosima ir darba.O kai vertinama raidemis lotuliukas.gif Oi,negaliu,man juokinga."Negalima pazymiais vertinti pradinuku"Hm,raideles visiskai tas pats,ypac,kai pas mano maziukus dabar tu raideliu net devynios blink.gif


Tai as ir rasiau, kad toks vertinimas saulutes, raides yra tas pats, kas pazymiai. As esu pries pazymius ir issakiau savo nuomone, kodel pateikdama kelis vertinimo variantus.....
Ir dar paminesiu, kad tik nedaugelis pradiniu mokyklu mokytoju turi vertininimo sistema, atitinkancicius siandienines mokymosi sampratos reikalavimus....... O priezasciu, kodel taip yra...... is tikruju yra labai daug......
Atsakyti
QUOTE(Emile @ 2008 04 16, 11:31)
Man atrodo, kad pazymiai mokykloje yra visiskai nereikalingi, nebent paskutiniais metais, kai vaikai ruosiasi valstybiniams egzaminams... Vat gausi pazymi is egzamino ir zinosi, ko vertos tavo zinios. O kazkoks atskiru gabalu vertinimas yra visiskai neobjektyvus ir nereikalingas, nes ismoktos pamokos uzsimista, o mokiniai taip ir neismoksta sisteminio mastymo, negeba panaudoti turimu ziniu. Ko noret is mokiniu, jei ir musu mokytojai tokie, iskala pamokas, paskui is vaiku reikalauja tokio paties "kalimo" ir mokytoju megdziojimo. Stebiu, kaip mano vaikas ruosia pamokas ir klausiu saves, o kas is ju jam yra naudinga ar reikalinga? Ogi visiskai nieko, arba beveik nieko. Ka as panaudojau savo gyvenime is ismoktu pamoku? Nuli. Arba O,1. Kaip tik to ir verta visa vertinimo sistema, i ja reikia kreipti nuli demesio. Svietimo sistema butina reformuoti ir daug daroma sioje srityje, tik deja, musu mokytojai dar nesupranta ir, bijau, kad ilgai nesupras, kodel nerasomi pazymiai, kodel nelyginami vaikai, ko siekiama kuriant naujas mokymo programas, kurios mokytu mokytis ir kurybiskai mastyti. Deja, ir teveliai, ir mokytojai, paskende sistemoje, ir nematantys toliau savo sugromuluotu programu, nieko nemato ir matyti nenori, o nurodymas "is auksciau" pvz. nerasyti pazymiu arba neuzudoti namu darbu yra kvestijonuojamas kiekvieno suluosinto pedagogo, kuris augina ir gamina tik i save panasius. Pastebejau ir dar viena dalyka, - vaikus vercia mokytis tik patys nelaimingi ir kazkada "nedasimoke" teveliai... Mokykites ir visas jusu gyvenimas pavirs mokymusi, o paskui, kai ka nors ismoksite, galesite visu kitu gyvenimus paversti mokymusi ir tada busime visi laimingi amzinai besimokancioje ir "nedasimokacioje" sistemoje... O siaip tai siulau nustoti mokytis ir pagaliau pradeti gyventi. Nepaverskite vaiku gyvenimo mokymusi, nes pamokos jam nepakeicia  tevu meiles ir demesio.


Paskaičiau ir pakraupau doh.gif doh.gif doh.gif

O kas liečia vertinimą, tai jis turi būt -- saulytės, ar mėnuliukai , ar pažymiai.
Atsakyti
QUOTE(Lorette @ 2008 10 05, 00:01)
Paskaičiau ir pakraupau doh.gif  doh.gif  doh.gif

O kas liečia vertinimą, tai jis turi būt -- saulytės, ar mėnuliukai , ar pažymiai.

labutis visoms.as uz tai,kad mokiniu zinios ir darbai butu vertinami.daugumai mokinuku tai gera motyvacija.man yra sunku kontroliuoti savo vyresneli,nes jis per menesi gana is vieno dalyko,tarkim ,po 2 pazymius is kontrolinio.kiti pazymiai renkami kaip kreditai,tada is ju isvedamas vidurkis ir vel irasomas 1 pazymys i dienyna.o kaip man suzinoti kaip,tarkim, buvo vertinamas namu darbas?pasikliauti vaiko zodziu,ar kasdien skambinti mokytojui?taip ir nusimokyti galima,juk ne visi mokiniai genijai ir turi stipria motyvacija.maniskis ,pvz.laisvai gali man pameluot ,kad nera namu darbo is kurio nors dalyko,gaus kredita kuola,o as ir nezinosiu ,kai tuo tarpu 1 jau matyciau sasiuvyny.taip,dabar jus galvojat,kad as pati kalta,kad blogai aukleju sunu,jeigu jis man gali meluot.sutinku,galbut kalta,bet tikiu ,kad reta kuri ranka prie sirdies pridejus gali patikinti,kad jos vaikas nemeluoja ir ateity nemeluos.
Atsakyti
QUOTE(Atlantida @ 2008 09 26, 21:04)

As nebuciau patenkinta. Pastabos - puiku, bet tik kaip papildoma informacija. Is ju susidarysi nebent bendra miglota vaizda... Bijau, kai kurie jusu klases vaikuciai tikrai rizikuoja patirti stresą penktoje klaseje, apie kuri as ir kalbejau auksciau.


Na as priesingai manau, kad is pastabu gauni daugiau informacijos negu is sauluciu ar raideliu bigsmile.gif Del to streso negaliu kalbeti apie visus, bet maniskiui kiekvienu metu gale yra pagrindiniu dalyku egzaminai , kurie vertinami pazymiais ir nepastebejau , kad nors kiek delto stresuotu, na gal kad dar maziukai vienodai jiems rodo.
Atsakyti
QUOTE(tiekto @ 2008 10 13, 16:04)
Na as priesingai manau, kad is pastabu gauni daugiau informacijos negu is sauluciu ar raideliu bigsmile.gif Del to streso negaliu kalbeti apie visus, bet maniskiui kiekvienu metu gale yra pagrindiniu dalyku egzaminai , kurie vertinami pazymiais ir nepastebejau , kad nors kiek delto stresuotu, na gal kad dar maziukai vienodai jiems rodo.


Na, aisku, jei vaikas gauna saulute ir raidele -ir tai viskas, tikrai informacijos per mazai. Bet pz. as kiekviena karta pasidomiu, uz ka gavo tokia raidele, kartu paziurim darba, aptariam klaidas. Kas dar gali but neaisku? O jei geriausia raidele - tai analizuoti ir nera ka... Tai jei teveliai domisi, jie gauna ir ivertinima ir paaiskinima, kodel yra toks ivertinimas, - o tai yra optimalu. smile.gif
Atsakyti
Aš už pažymius. Paskui vyresnėse klasėse būna šokas ir ašaros gavus kokius 7. Tie debesėliai,saulytės tik piešinukai. Pažiūriu dičkio sąsiuvinius ir matau,kad kartais už tokias pačias klaidas tie ženkliukai skirtingi...
Mūsų mokykloje vyresnėse klasėse yra kaupiamasis vertinimas, t.y. pažymiai už namų darbus, darbą klasėje rašomi ne į dienyną,o į mokytojo sąsiuvinį. Mėnesio pabaigoje išvedamas bendras. Tai vaikų dažnas klausimas būna, kur rašysit pažymį. Jei į kaupiamąjį, tai galima daryt atmestinai arba visai nedaryt. Taigi toms,kurios siūlo nevertinti ir vyresnių, reiktų pagalvot, ar tikrai visi vaikai turimotyvaciją. Tokių vienas kitas,o didžioji dalis mokosi tik dėl pažymio. O ko prireiks gyvenime,niekas nežino. Ir dėl to vaikas turi nesimokyti? Mokytojai pamokų nekalair iš mokinių dauguma reikalauja ne iškalti,o suvokti,tai ką mokosi. Bent pas mus mokykloje tokių dauguma. Man pvz.vienodai,ar jis paskys taisyklę savais žodžiais ar vadovėlio. Svarbu, kad mokėtų ją pritaikyti ir rastų pavyzdžius.
Atsakyti
pas mus raso raideles tai labai gerai viska matau kur gerai sekasi kur reikia truputi pasedet ir dukra pati dziaugiasi kai gauna pvz S(saunu) thumbup.gif
Atsakyti
Mano pozicija, kad vaikui pazymius reikia rasyti mazdaug nuo 3,5-4klases, nes jau jis yra apsiprates prie mokyklos, pamoku ruosimo ir jei jis bus lepinamas tokiais vertinimais, kaip saulytes, lb.g., P.,pat., tai kokioj 5oje klaseje bus sunkoka persilauzti. Nepamirskit, kad 5-oje prasideda vaiksciojimas per kabinetus ir jei jie dar nebus atpratinti nuo pradinukisko vertinimo, tai vaikuciams bus nepyragai gera pusmeti.
Atsakyti