Dabar sakysiu iš patirties. Reikia vertinti nuo kokios 2 klasės ir tik pažymiais, o ne visokiomis saulėmis, debesėliais.
Visų pirma dėl tėvų požiūrio. Kiek aplinkui teko susidurti tėvai į tokį vertinimą žiūri na atlaidžiai,naiviai, na gavo ten raidelę kokią, gavo debeselį, ai žaidimas, nieko čia rimto. Ypač linkusių nesimokinti vaikų toks vertinimas nedrausmina, kaip ir jų tėvų nepriverčia susimąstyti apie vaiko mokslą, rezultatus. Kai pasiekimų knygelė bus pilna 2 , tai tikrai daugelis tėvų prisės prie vaikų, pažiūrės kame problemos.Nesakau kad visi, bet didelė dauguma tikrai susimąstys. Ir todėl vaikas bus labiau prižiūrimas dėl mokslo.
Pas mus pradinėje pažymių nerašydavo, tačiau rašydavo žodžius: puiku, labai gerai, gerai, patenkinamai, vidutiniškai, prastai, labai prastai.
Ketvirtoj klasėj pradėjo rašyti procentus ir jie buvo beveik tas pats kaip pažymiai. Manau, kad gal nuo pat pirmos klasės nereikia rašyti pažymių, bent nuo antros ar trečios galima pradėti rašyti pažymius ar procentus.
Ketvirtoj klasėj pradėjo rašyti procentus ir jie buvo beveik tas pats kaip pažymiai. Manau, kad gal nuo pat pirmos klasės nereikia rašyti pažymių, bent nuo antros ar trečios galima pradėti rašyti pažymius ar procentus.
Tos raidelės ir ženkleliai iš esmės yra eksperimentas su vaikais kaip su kokiais beždžioniukais. Situacija apskritai skandalinga - trečdalį viso mokymosi laiko vaikai tarsi nevertinami, o abitūros agzaminai daro iš jų bepročius, reikalavimai nežmoniški
Mūsų pradinėje mokykloje buvo raidelės, kurias nuo pirmos klasės savo vaikui verčiau į normalius pažymius, ir savo žiniai "vidurkius" taip pat susiskaičiuodavau versdama į normalius pažymius. Labai gerai, kad mokytoja netingėdavo įvertinti bent jau raidele kiekvieno darbo.
Tačiau geriau jau su tomis raidelėmis dėdės iš ministerijų žaidžia

Mūsų pradinėje mokykloje buvo raidelės, kurias nuo pirmos klasės savo vaikui verčiau į normalius pažymius, ir savo žiniai "vidurkius" taip pat susiskaičiuodavau versdama į normalius pažymius. Labai gerai, kad mokytoja netingėdavo įvertinti bent jau raidele kiekvieno darbo.
Tačiau geriau jau su tomis raidelėmis dėdės iš ministerijų žaidžia

Na maniškė dar tik būsimoji pirmokė, bet man toks vertinimas atrodo visiška nesąmonė. Jei taip vertinama tam, kad netraumuot vaikų ar pan, tai kiek man teko bendraut su pradinukais, tai net pirmokėliai puikiai sugeba spalvas paversti į pažymius. Galų gale ir pati spalva kaip ir skaičius reiškia arba gerai, arba blogai ir vaikai tą supranta. Tai kokia prasmė? Erzina ir tiek

Mano sunus bus antrokas, o mokykloje pradinuku zinios vertinamos spalvomis. Nepatinka man, nes zalia spalva (auksciausias ivertinimas) reiskia pazanga. Zinoma, mokinukai dziaugiasi zaliais lipdukais, nes visgi jie visi mokosi ir ismoksta kazko naujo, t.y. "daro pazanga",- gauna zalia lipduka, na o tevams belieka dziaugtis su vaikuciais. Praslysta ir kitos spalvos, tai tada jau reiketu atkreipti tevams demesi, kad jau vaikas kazko neismoko.

Mano dukryte busima pirmoke,tai pritariu kad nuo antros klases turetu buti pazymiai
tada ir vaikas greiciau pripranta prie normalaus vertinimo


Pažymiai tikrai negrūdina vaikų ir nepratina "prie tikro gyvenimo". Lygiai kaip ir konkurencija, kuri skatina lygintis su kitais, džiaugtis kitų nesėkme. Vaikai patiria stresą ir jų mokymąsis yra neefektyvus. Blogiausia yra tai, kad tėvai vaiko klaidas priima kaip priekaištą sau, vaikui ar mokytojai. Kai kurie vaikai, ypač perfekcionistai praranda motyvaciją mokytis, nes geriau nedaryti nieko, negu suklysti. Mano sūnus parašęs diktantą nenorėdavo matyti savo klaidų, pabrauktų raudonai, tiesiog užsiblokuodavo. Aš bandžiau tartis su mokytoja, kad ji klaidų skaičių pažymėtų laukelyje, o vaikas galėtų pats atrasti, kur galėjo padaryti klaidą. Mokytoja griežtai atsisakė taip daryti. Čia tik vienas iš pavyzdžių. Belieka klausimas, ar mokytojo tikslas padėti atrasti vaikui priimtiniausią mokymosi būdą, kad jis darytų pažangą, džiaugtis jo asmeninias pasiekimais ar lyginti vaikus pagal vieningą verinimo sistemą, kurioje jie tampa statistikos sraigteliais?
QUOTE(atene23 @ 2009 08 20, 10:14)
Mano dukryte busima pirmoke,tai pritariu kad nuo antros klases turetu buti pazymiai
tada ir vaikas greiciau pripranta prie normalaus vertinimo 


Mielieji,o nuo šių mokslo metų nebebus nei saulyčių, nei spalvyčių, nei raidelių. Vėl mokytojai priversti imtis naujos vertinimo sistemos , t.y. vertinti vaiką pagal kompetencijas. Draudžiami bet kokie ženklai, raidelės.
Mūsų švietimo sistema verčiasi per galvą bet ne dėl to dėl ko vertėtų verstis

Taigi mūsų vaikai bus priskiriami aukštesniajam, pagrindiniam arba pakankamam lygiui pagal jo gebėjimus

Man tai rašydavo saulytes, o už bloga- voriukus

"Iš didelio rašto išeinam iš krašto". Pas mus respublikoje 20 metų atliekamos tik reformos, rezultatų vertinimas švietimo sistemos reformatoriams nelabai terūpi. O rezultatai labai gerai pastebimi laidoje per LTV "Klausimėlis"
QUOTE(Rasa1976 @ 2009 09 29, 19:24)
"Iš didelio rašto išeinam iš krašto". Pas mus respublikoje 20 metų atliekamos tik reformos, rezultatų vertinimas švietimo sistemos reformatoriams nelabai terūpi. O rezultatai labai gerai pastebimi laidoje per LTV "Klausimėlis"
na "Klausimėlyje" už tokius atsakymus mokama



Bet čia jau ne į temą

Tokiais tempais praeinant programą reikia turėti gabumų viską įsisvinti. Mano manymu reikia ne pažymių bijoti, o vaikų nesugebėjimo įsisavinti programą.