Įkraunama...
Įkraunama...

Pradinukams nerašomi pažymiai

QUOTE(monie @ 2005 05 31, 12:05)
Man neaišku, ko Jūs tuose vertinimuose nesuprantat. Taigi parašytas klaidų skaičius, ar ten kokios raidės... Su dangaus šviesuliais sunkiau, bet nežinau nė vienos mokyklos, kur jais būtų vertinamas darbas biggrin.gif

Bet bent pas mus aš tą klaidų skaičių pamatau, kai jie parašo testus ar kokį diktantą. Taip tada be abejo berods viskas suprantama. Bet pavyzdžiui aš jau tris metus trimestruose matau - pažangą padarė. Atsiprašau - KOKIĄ? Vaikas visada šiek tiek tobulėja, net jei jam visai nesiseka mokytis. Dabartinė sistema nepritaikyta tam, kad perteikti tėvams jų vaikų mokymosi lygį.
Atsakyti
QUOTE(monie @ 2005 05 31, 12:05)
Man neaišku, ko Jūs tuose vertinimuose nesuprantat. Taigi parašytas klaidų skaičius, ar ten kokios raidės... Su dangaus šviesuliais sunkiau, bet nežinau nė vienos mokyklos, kur jais būtų vertinamas darbas biggrin.gif

Su įdomumu perskaičiau šią diskusiją.Reiškia pradinukam nerašomi pažymiai (aš ne Lietuvoj gyvenu).O kaip tada penktoj klasėj? Vaikas, nepratęs būti vertinamas, atseit traumuojamas, įmetamas stačia galva į šaltą vandenį.Kokią traumą tada jis patiria, pirmą nepatenkinamą pažymį gavęs, gal galėtų paaiškinti moderniosios pedagogikos šalininkai.O gal gimnazijose ir toliau paišomos saulytės ir mėnuliukai?
Atsakyti
Aš tai dar vieną dalyką matau - Švietimo ministerija uždraudė vertinimo sistemas (kiek žinau betkokias). Tačiau mokytojams taip labai sunku dirbti, tai jie vargšeliai dabar išradinėja iš naujo dviratį. Bando rasti esamoj situacijoj tobulą variantą. Gerai kai pataiko, o kiti vargsta. Esmė darė tvarką, o padarė betvarkę.
Pvz pas mus situacija:
Šiemet pas mus buvo nauja mokytoja. Šviežiai iškepta. Nupirko pažymių knygeles. Ten vertimas galimas tik toks - reikia pasistengti arba pažangą padarė. Tipo juoda arba balta. O kur dingo kiti atspalviai? Vidutiniškai mokytis pas mus pasirodo negalima. Tai visa laimė užbėgo senoji mokytoja - padarė tvarką, patarė jauniklei kaip reik tvarkytis...
Atsakyti
QUOTE(Amalia @ 2005 05 31, 13:14)
Su įdomumu perskaičiau šią diskusiją.Reiškia pradinukam nerašomi pažymiai (aš ne Lietuvoj gyvenu).O kaip tada penktoj klasėj? Vaikas, nepratęs būti vertinamas, atseit traumuojamas, įmetamas stačia galva į šaltą vandenį.Kokią traumą tada jis patiria, pirmą nepatenkinamą pažymį gavęs, gal galėtų paaiškinti moderniosios pedagogikos šalininkai.O gal gimnazijose ir toliau paišomos saulytės ir mėnuliukai?

Va čia tu LABAI taikliai pataikei. Tą aš buvau užmiršusi parašyti. Penktokai, tai jau startinė laikotarpis į paauglystę. O šis laikotarpis tėveliams ir vaikučiams ir taip LABAI sunkus.
Atsakyti
Mano pirmokėlio darbą vertina tulpytėm (surinkus 10 gauna medaus lašą). Visada mokytoja parašo kiek klaidų padaryta, kartais ir kokią pastabą (pvz. rašyk tvarkingai, ar labai daug klaidų ...). Būtų pažymiai, būtų daug aiškiau, bet vieną kartą darbą gali padaryti labai gerai, o kitą kartą privelsi daug klaidų. Taip kad pažymys - tai dar ne tikslus rezultatas, ką tavo vaikas moka. g.gif
Atsakyti
Tai nieko nebesuprantu g.gif Kad pradinukams pažymiai nerašomi tai čia jau aišku, o ką, kiekviena mokytoja gali skirtingai paišyti tuos piešinukus? Viena tulpytes, kita lašelius, debesėlius, dar kita saulytes, šaunuoliukus ir t.t? Tai negi nėra kažkokio reikalavimo, vienodumo? g.gif Vat maniškis gauna saulytes, pereitume į kitą mokyklą parneštų man tulpę biggrin.gif Nors viena tulpė tai gal mažai, gal reiktų dešimt tongue.gif
Atsakyti
QUOTE(uola @ 2005 05 31, 00:13)
Nu, sakykit mamutes, kas yr neaisku tame, kai matot savo vaikucio diktante 10klaidu? Noretumet dvejeto? Kas yr nesuprantamo tame parasyme"neismokai eilerascio, tikiuosi iki penktadienio tau pavyks". Kurioje vietoje yr neaiskumas, kai atsiverte sasiuvinuka matot tai, ka matot? Pazymiu reik ne vaikams, o tevams. Paprasciau? A... penki- prasciau , nei Petras, 10- geriau nei Zose. Lygis aukstas. Ar ne pacios linksminates ir dziugaujat, kai du metus nesnekejes vaikas ima mekenti "beee", ar nebuna smagu, kai neturejes zalio supratimo apie spalvas, ima ir susipranta, kad raudona, tai ne melyna... Zinoma, jei palyginsime su Antanu, kuris , rodos, gimes jau spalvas mokejo, o snekejo jau nuo astunto menesio... Norit lygint su kaimynu, ar zinoti savo vaiko progresa?


smile.gif Principe tai mes kaip mamos ir to, ir to norim smile.gif Aš noriu žinoti ir kaip jis progresuoja, ir koks jo lygis apskritai. Gerai, padarė diktante 10 klaidų. Pedagogui savaime aišku, koks čia lygis, o man nė velnio neaišku... Jei tam diktante du sakiniai, tada blogai, o jei du lapai - tada dar pusė velnio smile.gif
Aš nesigaudau, nežinau, koks yra klasės vidurkis, negaliu palygint su savim, kai mokiausi. Tada gaunasi, kad neaišku. Man, kad būtų aišku, reikia lygint smile.gif Gerai gerai, gal negražu, bet kas pedagogui aišku iš pirmo žvilgsnio, tėveliams nebūtinai, man gal kitoj sferoj vieno žvilgsnio užtenka, o šitoj - ne.

Pvz. imkim vaiką, kuris vaikščiot išmoko dvejų, ant puodo sėdėt - ketverių, penkerių išmoko kalbėt, o devynerių - skaityt. Progresas yra? Yra. Tai ką, džiaugtis? Jei su kitais nelyginam, galim. Bet kažkas kažkada gyvenime vis tiek palygins! Ir kokios bus pasekmės? Tokiam vaikui tikrai būtų reikalinga, pvz. papildoma pagalba, jį reiktų pratint įdėtdaugiau darbo, kur kiti įdeda mažiau, ir gal tie rezultatai bent kiek geresni būtų? Tai norėčiau žinoti, nu sad.gif

Nu va aš pabandžiau dar kartą išaiškint, kas man nepatinka smile.gif
Atsakyti
QUOTE(avei @ 2005 05 31, 18:04)
Tai nieko nebesuprantu g.gif  Kad pradinukams pažymiai nerašomi tai čia jau aišku, o ką, kiekviena mokytoja gali skirtingai  paišyti tuos piešinukus? Viena tulpytes, kita lašelius, debesėlius, dar kita saulytes, šaunuoliukus ir t.t? Tai negi nėra kažkokio reikalavimo, vienodumo? g.gif  Vat maniškis gauna saulytes, pereitume į kitą mokyklą parneštų man tulpę biggrin.gif  Nors viena tulpė tai gal mažai, gal reiktų dešimt tongue.gif

Būtent , visur skirtingai. Kaip ir rašiau - darė tvarką, padarė betvarkę...
Atsakyti
Svarbiausia, kad ir, kiek girdėjau, tos pačios pradinukų mokytojos norėtų rašyti pažymius, kad tėvai realiai pamatytų savo vaikų lygį, bet čia jau ne nuo mokytojų priklauso. Nesamonė čia su tuo traumavimu. Pirmoje klasėje dar galima ten meno kūrinius paišyt, bet jau bent nuo trečios reikėtų pažymių. Bet čia aišku ne nuo mokytojų priklauso... smile.gif
Atsakyti
QUOTE(monie @ 2005 06 01, 08:18)
Pirmoje klasėje dar galima ten meno kūrinius paišyt, bet jau bent nuo trečios reikėtų pažymių.  smile.gif

Va tai man ir buvo įdomu.Vokietijoj nerašomi pažymiai pirmose dviejose klasėse.Kai kuriose mokyklose eksperimentuojama ir toliau.Vienoj mokykloj ir toliau nerašomi pažymiai, vaikai nepaliekami antriems metams...Per PISA studiją(nežinau lietuviškai) ši mokykla užėmė krašte pirmą vietą.Taigi atrodytų, kad logikos esama.Bet ši mokykla gauna daugiau lėšų, yra vadinama eksperimentinė - gal kartais čia šuva pakastas? Kaip ten bebūtų, ši problema yra ne tik Lietuvoje, laikas turėtų parodyt ,kas geriau.
Atsakyti
QUOTE(Amalia @ 2005 06 01, 10:06)
Va tai man ir buvo įdomu.Vokietijoj nerašomi pažymiai pirmose dviejose klasėse.Kai kuriose mokyklose eksperimentuojama ir toliau.Vienoj mokykloj ir toliau nerašomi pažymiai, vaikai nepaliekami antriems metams...Per PISA studiją(nežinau lietuviškai) ši mokykla užėmė krašte pirmą vietą.Taigi atrodytų, kad logikos esama.Bet ši mokykla gauna daugiau lėšų, yra vadinama eksperimentinė - gal kartais čia šuva pakastas? Kaip ten bebūtų, ši problema yra ne tik Lietuvoje, laikas turėtų parodyt ,kas geriau.

Na nežinau, bet man šita sistema nepatinka schmoll.gif Saugo nuo traumų, o penktokus po to traumuoja dvigubai... Kokia prasmė?
O iš dukros matau, kad tai tik proga jai tinginiauti.
Gal ta sistema tinka silpnesniam vaikučiui, bet gerai besimokančiam - manau būdas degraduoti...
Manau šitą sistema daugų daugiausiai galima naudoti metus - pirmokams, kad jie adaptuotųsi, kad iš principo gali būti vertinami. O vėliau - normali visuotinai naudojama sistema, o ne saulytes, tulpytes ar raideles...
Atsakyti
vat kaip tik ir susidūriau vakar su šia problema.Sūnus baigė pirmą klasę.Vertino juos spalvomis.Vaikas nuėjo į mokyklą mokėdamas puikiai skaityti ir skaičiuoti,visus metus bendravau su mokytoja,sakė,kad sekasi jam puikiai.Vakar pareina vs ne verkdamas-jam nedavė padėkos rašto.Vytukui,kuris negražiai rašo (pati mokytoja taip sakė)davė,Mergaitei,kuri prastai skaito davė,o maniškiam,kuriam,anot jos,puikiai sekėsi-ne.Ir kaip suprasti?Gal jai tiesiog nepatinka mano vaikas,nors nemanau,kad tai turėtų nulemti popierėlių dalinimus.Nereikia man to popieriaus,aš ir taip žinau,kag jis gerai mokosi,bet vaikui atmuša norą mokytis-visus metus stengėsi,o čia kažkokio popierėlio pagailėjo.Ir ką man dabar daryt-susirast mokytoją ir paklaust?
Atsakyti