O kaip ten tas automobilis valdo vairuotoją? Labai įdomu, ketvirti metai kaip važineju automatu, kasdien po 100 km.....o kad mašina mane valdytų - kažkaip neprisimenu...
O šiaip , blaiviai pagalvojus, bet kokia pavarų dėžė yra reikalinga tol ,kol varikliai netobuli...O kadangi kol varikliai degina naftos produktus, ir yra stūmokliniai, labai kaži kiek jie tobulėt jau neturi kur...
Tobulėja pavarų dėžė, kuri turi "užglaistyt" variklio trūkumą - sukimo momento netolygumą...(variklis gerai veža tik kai sūkiai 2000-4000 diapazone, ir juos reikia išlaikyt visais greičiais.
Elektros variklis šiuo požiūriu yra tobulas. Jis max momentą išvysto bet kokiais sūkiais, ir yra pigus paprastas kaip dvi kapeikos.
Beliko sugalvoti kaip jį maitint, ir išnyks bet kokia greičių dėžė....
Yra kita kryptis - toks pat vidaus degimo variklis dirba Atkinsono ciklu pastoviais sūkiais ekonomiškiausiame režime ir suka siurblį...Siurblys suka keturis hidrovariklius esančius ratuose....Irgi pavarų dėžės nereikia.Plius stabdymo energija padeda varikliui...Bandymai tokio automobilio jau vyksta Vokietijoj...Kuro sunaudojimas - 3.5 ltr/100 km ir įsibėgejimas iki 100km/h - 9 sek.Su 1,5 litro dyzeliniu varikliu.Pradžiai neblogai......
O kol kas - tinginystė - pažangos variklis...Ir automatinis perdavimo skaičiaus keitimo mechanizmas, atliekantis kartu ir sankabos funkciją, yra jau pakankamai gerai ištobulintas,....kad juo galėtų naudotis netgi kiekviena SUPERMAMYTĖ.