Įkraunama...
Įkraunama...

Biblija - ar tai pasakos?

QUOTE(Olimpiete @ 2009 08 13, 20:47)
....... o apie biblija, kuri turi daug leidimu ir kiekvienas leidimas skiriasi nuo pries tai buvusio, vis kazkoks pakeitimas, pataisymas, papildymas. Kaip tai gali buti pries kelis tukstancius metu uzrasytas dievo zodis, jei laikas nuo laiko jis yra keiciamas.

Gal sugebėtum argumentuoti savo nuomonę? kokio mokslininko studijoms, kokiais konkrečiai rankraščiais remiantis ta teigi? Tai tau neturėtu buti sunku, ankstyviausi rankraščiai datuojami I-III am. yra ir anksti atskilusių bažnyčių biblijos.

QUOTE
Kodel pvz Koranas (kuris man atrodo zymiai logiskesnis skaitalas) ir kuris kai buvo pirma karta uzrasytas toks ir yra. Jo kitimas yra tik toks, kad veliau buvo prirasyti (prie nepakeisto teksto !!!) zenklai, kurie palengvina zmonems perskaityti senoviska teksta ir ji teisingai suprasti.
Dar del trejybes - Koranas buvo perduotas nuo dievo (1) pranasui Mohamedui (2) per pranasysciu angela gabrieliu (3). Ko ne ta pati krikscioniska trejybe?? tik vietoj jezaus kristaus mohamedas  biggrin.gif


Tai yra ir dar logiškesnių - va Timotėjaus sekta patikrinta ir pripažinta 1924m atėjusio Kristaus kaip tikrasis mokymas, jei tai per mažai - yra Rusijoj Visarionas- antrasis kristaus atejimas- tai galėsi gyvai pabendrauti su Dievu, jau ir evangelija jo mokinio parašyta, tiesa patarčiau pasiimt sulčių ,atai jis savo adeptam uždraudė gerti vandenį, ir pats geria tik sultis, visiem sulčių neužtenka ir pagal Visariono mokymą adeptai gali iš bėdos gerti vandenį prieš tai neutralizavę jo poveikį išgerdami po stiklinę savo šlapimo




Atsakyti
QUOTE(Timotiejus;) @ 2009 08 13, 14:45)
Prasau neklaidink zmoniu. Niekur nerasoma evangelijuose kad Jezus save laike Dievu. O gal gali aprodyti kur Jezus sake kad jis yra  Dievas?

Jei gerai supratau, tavo Evangelijoj nėra šitų vietų:


Mk 14

61 Tačiau jis tylėjo ir nieko neatsakė. Tuomet vyriausiasis kunigas vėl jį klausė: „Ar tu esi Mesijas, Šlovingojo Sūnus?“ 62 Jėzus jam atsakė:

„Taip, Aš Esu.

Ir jūs dar pamatysite Žmogaus Sūnų,

sėdintį Visagalio dešinėje

ir ateinantį dangaus debesyse“.

(primenu, kad žodžiai "Aš Esu" yra Dievo vardas )


Jn 1

1 Pradžioje buvo Žodis.

Tas Žodis buvo pas Dievą,

ir Žodis buvo Dievas.

2 Jis pradžioje buvo pas Dievą.

3 Visa per jį atsirado,

ir be jo neatsirado nieko,

kas tik yra atsiradę.


14 Tas Žodis tapo kūnu

ir gyveno tarp mūsų;

mes regėjome jo šlovę –

šlovę Tėvo viengimio Sūnaus,

pilno malonės ir tiesos.


(pasufleruosiu, kad reikia palyginti - Žodis buvo pradžioje, pas Dievą, per jį visa atsirado, Žodis tapo kūnu, Tėvo viengimio Sūnaus)

Jn 10

30 Aš ir Tėvas esame viena“.

(čia komentarų kaip ir nereikia g.gif , nors ABočius turi savo versiją)

Jn 14

7 Jeigu pažinote mane,

tai pažinsite ir mano Tėvą.

Jau dabar jį pažįstate ir esate matę“.

8 Pilypas jam sako: „Viešpatie, parodyk Tėvą, ir bus mums gana“. 9 Jėzus taria: „Jau tiek laiko esu su jumis, ir tu, Pilypai, vis dar manęs nepažįsti!

Kas yra matęs mane, yra matęs Tėvą!

Tad kaip tu gali sakyti:

'Parodyk mums Tėvą'?

10 Nejau tu netiki,

kad aš esu Tėve ir Tėvas yra manyje?!

Žodžius, kuriuos jums kalbu, ne iš savęs kalbu.

Manyje esantis Tėvas daro savuosius darbus.

11 Tikėkite manimi,

kad aš esu Tėve ir Tėvas manyje.

Tikėkite bent dėl pačių darbų!

(rodos pakankamai aiškus pokalbis?)

Jn 17

5 Dabar tu, Tėve, pašlovink mane pas save

ta šlove, kurią esu pas tave turėjęs

dar prieš atsirandant pasauliui.


(dar viena citatėlė, rodanti, kad Jėzus ne tik gimė iš mergelės Marijos 4u.gif )
Atsakyti
Una Li, nu tai kaip čia yra, kad vienur Jėzus save įvardija kaip žmogų, o kitur, kad jis ir dievas yra viena?
Atsakyti
QUOTE(adaptacijaa @ 2009 08 14, 15:58)
Una Li, nu tai kaip čia yra, kad vienur Jėzus save įvardija kaip žmogų, o kitur, kad jis ir dievas yra viena?

Todėl, kad jis buvo Dievas ir žmogus, Dievas tapęs žmogumi ir numiręs dėl mūsų išganymo (rodos tokia formuluotė buvo katekizme, kai ruošiausi pirmąjai Komunijai).
Atsakyti
QUOTE(blondinas Nr.177 @ 2009 08 13, 22:22)
dievo nera.
Dievas pastipo...

Tik pagalvokite, kokios dar sunkesnės bausmės nusipelnys tas, kuris sutrypia Dievo Sūnų, išniekina Sandoros kraują,kuriuo buvo pašventintas, ir įžeidžia malonės Dvasią.
HBR.29-10
Atsakyti
QUOTE(Una Li @ 2009 08 14, 11:21)
Jei gerai supratau, tavo Evangelijoj nėra šitų vietų:


Mk 14

61 Tačiau jis tylėjo ir nieko neatsakė. Tuomet vyriausiasis kunigas vėl jį klausė: „Ar tu esi Mesijas, Šlovingojo Sūnus?“ 62 Jėzus jam atsakė:

„Taip, Aš Esu.

Ir jūs dar pamatysite Žmogaus Sūnų,

sėdintį Visagalio dešinėje

ir ateinantį dangaus debesyse“.

(primenu, kad žodžiai "Aš Esu" yra Dievo vardas )

  
Jn 1

1 Pradžioje buvo Žodis.

Tas Žodis buvo pas Dievą,

ir Žodis buvo Dievas.

2 Jis pradžioje buvo pas Dievą.

3 Visa per jį atsirado,

ir be jo neatsirado nieko,

kas tik yra atsiradę.
14 Tas Žodis tapo kūnu

ir gyveno tarp mūsų;

mes regėjome jo šlovę –

šlovę Tėvo viengimio Sūnaus,

pilno malonės ir tiesos.


(pasufleruosiu, kad reikia palyginti - Žodis buvo pradžioje, pas Dievą, per jį visa atsirado, Žodis tapo kūnu, Tėvo viengimio Sūnaus)

Jn 10

30 Aš ir Tėvas esame viena“.
  

(čia komentarų kaip ir nereikia g.gif , nors ABočius turi savo versiją)

Jn 14

7 Jeigu pažinote mane,

tai pažinsite ir mano Tėvą.

Jau dabar jį pažįstate ir esate matę“.

8 Pilypas jam sako: „Viešpatie, parodyk Tėvą, ir bus mums gana“. 9 Jėzus taria: „Jau tiek laiko esu su jumis, ir tu, Pilypai, vis dar manęs nepažįsti!

Kas yra matęs mane, yra matęs Tėvą!

Tad kaip tu gali sakyti:

'Parodyk mums Tėvą'?

10 Nejau tu netiki,

kad aš esu Tėve ir Tėvas yra manyje?!

Žodžius, kuriuos jums kalbu, ne iš savęs kalbu.

Manyje esantis Tėvas daro savuosius darbus.

11 Tikėkite manimi,

kad aš esu Tėve ir Tėvas manyje.

Tikėkite bent dėl pačių darbų!

(rodos pakankamai aiškus pokalbis?)

Jn 17

5 Dabar tu, Tėve, pašlovink mane pas save

ta šlove, kurią esu pas tave turėjęs

dar prieš atsirandant pasauliui.


(dar viena citatėlė, rodanti, kad Jėzus ne tik gimė iš mergelės Marijos 4u.gif )


PRasau parodyk kur JEzus sake kad jis yra Dievas? Nera niekur parasyta. man keisti tavo argumentai:)

Jono 10:30. "Aš ir Tėvas esame viena". TAi cia irodo kad trejybe yra? Jn 17:20-22: "kad jie visi būtų viena. Kaip Tu, Tėve, manyje ir Aš Tavyje, kad ir jie būtų viena mumyse, kad pasaulis įtikėtų, jog Tu mane siuntei" . KAip cia dabar gaunasi? Jezus meldesi kad jo mokiniai taptu viena butybe? 4u.gif
As zinau Visus Trejybes, argumentus. BEt Svarbiausia tai, kad JEzus niekada Nesake kad jis yra Dievas. Priesingai jis sake kad Dievas uz ji aukstesnis. O tai priestarauja trejybes dogmai, nes ji teigia kad Dievas Tevas Dievas Sunus ir Dievas Sv Dvasia yra lygus.

Aplamai KA Jezus sake siuo klausimu?

Jono 14:28

Jūs girdėjote, kaip aš pasakiau:
aš iškeliauju ir vėl grįšiu pas jus!
Jei mylėtumėte mane, džiaugtumėtės,
kad aš keliauju pas Tėvą,
nes Tėvas už mane aukštesnis


arba

Mk 10:18 "18 Jėzus tarė: „Kam vadini mane geru? Niekas nėra geras, tik vienas Dievas. " Man atrodo aiskiau ir negali buti. Jezus pats sake kad jis ne Dievas.

Idomu tai kad demonai ir tie pripazino kad Jezus buvo Dievo sunus
Mato 8:29
"9 Ir štai jiedu ėmė šaukti: „Ko tau iš mūsų reikia, Dievo Sūnau?! "

Jezui mirus, pagonys ir tie pripazino kad Jezus buvo Dievo sunus MAto 27:54 "Tikrai sitas yra Dievo sunus"

O kaip i Jezu ziurejo jo mokiniai?
1 Timotiejui 2: 5 " Vienas yra Dievas ir vienas Dievo žmonių Tarpininkas – žmogus Kristus Jėzus,"
Mokiniai aiskiai suvoke kad JEzus yra Ne DIEVAS o tarpininkas Dievo ir zmoniu.

o ka sako Jono 17: 3 ? 3 O amžinasis gyvenimas –
tai pažinti tave,vienintelį tikrąjį Dievą, ir tavo siųstąjį Jėzų – Mesiją. JUk cia aiskiai iskiriama: amzians gyvenimas, Vienintelis tikrasis Dievas ir Jezus, Dievo siustas.



Jono 20:17 MArijai Magdalenai Jezus pasake "as zengiu pas savo Teva ir jusu Teva, pas savo Dieva ir jusu Dieva " KAdangi JEzus turejo savo Dieva, tai savaime suprantama kad jis negalejo buti Dievas.


aplamai biblijoje niekur nera rasoma kad Jezus yra Dievas. . PAts Jezus tai nekarta paneige ir patvirtino jog jis yra Dievo sunus.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Timotiejus;): 14 rugpjūčio 2009 - 18:16
QUOTE(bialetti @ 2009 08 14, 18:09)
Tik pagalvokite, kokios dar sunkesnės bausmės nusipelnys tas, kuris sutrypia Dievo Sūnų, išniekina Sandoros kraują,kuriuo buvo pašventintas, ir įžeidžia malonės Dvasią.
HBR.29-10


dievas gailestingas tongue.gif biggrin.gif
Papildyta:
QUOTE(Timotiejus;) @ 2009 08 14, 19:14)
aplamai biblijoje niekur nera rasoma kad Jezus yra Dievas. . PAts Jezus tai nekarta paneige ir patvirtino jog jis yra Dievo sunus.


nu tai blin, o aš Dievo dukra ar ne?
ar žmogaus sūnus pvz gali būti šuo?
o šiaip Timotiejau, paanalizuok geriau, kas tada turima omenyje Una Li pateiktose citatose. įdomesnė diskusija gausis smile.gif
Atsakyti
QUOTE(adaptacijaa @ 2009 08 14, 19:21)
dievas gailestingas tongue.gif  biggrin.gif
Papildyta:
nu tai blin, o aš Dievo dukra ar ne?
ar žmogaus sūnus pvz gali būti šuo?
o šiaip Timotiejau, paanalizuok geriau, kas tada turima omenyje Una Li pateiktose citatose. įdomesnė diskusija gausis smile.gif


Una li nori irodyti kad Jezus yra Dievas. o Biblija aiskiai nurodo kad jis yra Dievo sunus. Skirias truputi? ar tiesa?

Una Li citavo is Jono 14:11

" 11 Tikėkite manimi, kad aš esu Tėve ir Tėvas manyje. Tikėkite bent dėl pačių darbų!"

tai negi tai irodo trejybe? KAd jezus yra "teve"? PAziurekim i konteksta: trejybe nurodo lygybe tarp Jezaus, Tevo ir Sv. Dvasios.

NA pvz jono 10:30 " as ir tevas esame viena" kai kurie naudojasi ir sita eilute noredami irodyti , kad Jezus ir jo Tevas yra Dviasmenio Dievo dalys.

na bet paziurek i konteksta. Jono 25 eiluteje Jezus sake kad daro darbus "Tevo vardu".

nuo Jono 10:27-29 eilutese jis kalba apie simbolines avis,kurias jam dave Tevas. Abu sie teiginiai Jezaus klausytojams nebutu suprantamim jeigu jis ir Jo Tevas Butu vienas ir tas pats asmuo.

Istikruju JEzus cia kalbejo apie tai kad jie su savo tevu yra vieningi.

Jono 17:21 " 21 tegul visi bus viena! Kaip tu, Tėve, manyje ir aš tavyje, tegul ir jie bus viena mumyse, kad pasaulis įtikėtų, jog tu esi mane siuntęs."

Negi Cia Jezus meldesi kad jo mokiniai taptu vienas asmuo? Nes jeigu tariamai Jezus ir Jo tevas yra vienas asmuo tai ir uz savo mokinius melde kad jie tokie butu? Veikiau cia jis prase kad jis butu vienos minties. Kitaip sakant vieningi.

O kam Jezus meldesi pries savo mirti? KAs buvo Jo maldu klausytojas? Gali jis sau meldesi- jeigu jis yra Dievas?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Timotiejus;): 14 rugpjūčio 2009 - 19:02
QUOTE(Timotiejus;) @ 2009 08 13, 14:45)
Prasau neklaidink zmoniu. Niekur nerasoma evangelijuose kad Jezus save laike Dievu.

Aš aiškiai pasakiau kad pateikiau provoslaviškos teologijos aiškinimą, kuris šiuo klausymu , atrodo yra logiškiausias, nesupratau kurioj vietoj aš čia juos klaidinu.

QUOTE
O gal gali aprodyti kur Jezus sake kad jis yra  Dievas?


Laisvai - tau kaip supratau sunkiai sekas paneiginėti citatas kur daviau private ,kai prisikabinai, kad Jahvė lygu Jėzui , tai užsinorėjai kad parodytau kur Jezus sake kad jis yra Dievas? - prašom:

Pradedam nuo pradžių - Mozei paklausus Dievo vardo - Jis atsako JHWH - t.y. aš esantis veiksmažodine nelaikine forma, lietuvių kalboj tokios formos nėra tai tiksliausias vertimas būtų : aš buvau, aš esu, aš busiu . (arba kitaip aš esu,tai kas aš esu) Tai ne savo vardo davimas o atsisakymas duoti vardą , Dievo savo laisvės ir nesuvokiamumo išpažinimas.
Ts 13
tas atsisakymas duoti vardą skamba dar aiškiau:
Monoahui paklausus vardo atsakoma
„Kam klausi mano vardo? Jis yra nuostabus!“
Pr 32
30 Tuomet Jokūbas prašė: „Prašyčiau pasakyti man savo vardą“. Anas atsakė: „Kam gi klausi mano vardo?“ Tai pasakęs, jis tenai jį palaimino.
( kituose vertimuose dar pridedama "jis nuostabus")


Taigi -JHWH - tai ST Dievo apibudinimas. O ne tikrinis vardas.Tai jūsų sektos doktrina kad Dievo vardas Jehova (kuris atsiranda tik 16am. Kabalistikoj) yra tikras ir Jėzus jį ir atskleidė žmonems neatlaiko kritikos .

"Iz 9. 6Kūdikis mums gimė, sūnus mums duotas. Ant jo peties viešpatavimas, jis bus vadinamas Nuostabusis, Patarėjas, Galingasis Dievas, Amžinasis Tėvas, Ramybės Kunigaikštis"
čia Emanuelis apibudinamas visais JHWH Epitetais, net JHWH vardo atsisakymo sakyti forma - nuostabusis. Taigi gims Galingasis Dievas , amžinasis tėvas o ne ateis Tvarinys vietoj kūrėjo, jei jūsų sekta turi kitą paaiškinimą būtų malonu išgirsti

Dabar kur jis pats pasako kad jis dievas?:

Jn 18
4 Jėzus, žinodamas visa, kas jo laukia, išėjo į priekį ir paklausė: „Ko ieškote?“
5 Jie atsakė „Jėzaus Nazariečio!“ Jėzus tarė: „Tai aš“. Jo išdavėjas Judas irgi stovėjo tarp jų.
6 Kai tik Jėzus ištarė: „Tai aš“, jie atšoko atgal ir parpuolė ant žemės.

O ką nepanašu? Teisingai -visai nepanašu)) ir šiaip gan keista vieta - kas gi galėjo priversti atsitraukti ir priklaupti atėjusius suimti žydų kareivius , kurie poto be skrupulų jį talžė?
Reik tada žiurėti į graikišką tekstą ten vietoj "tai aš" yra "εγω ειμι" kitaip "ego eimi" "aš egzistuoju" arba "aš buvau,esu,busiu." ir dabar DIDELĖM protinėm pastangom galima prieiti išvados kad tai JHWH forma, turint omeny kad Romos imperijoj tik žydam buvo leista turėti savo lengvai ginkluotą šventovės tvarkos palaikimo struktūrą ,(nes pagonys neturėjo teisės būti šventyklos teritorijoje, o tvarką juose palaikyti reikėjo), kuri buvo renkama iš giliai tikinčių judėjų, tai jie tą netariamą JHWH formą tikrai žinojo.


Tai čia tik viena vieta - o jų yra visa kruva)) kur Jėzus naudoja εγω ειμι

Jėzus ir nuteisiamas už tai kad Jis save ivardija Dievu-Rabinas žinojo kokiu istatymu vadovaudamasis turi perplėšti drabužius o tu Timotėjau nežinai..)))
nėra tokio istatymo už kurį žydai galėtu nuteisti žmogų pasivadinusi Mesiju, mirtimi, žinoma dešimtis "mesijų" žydų istorijoj -nei vienas nebuvo nuteistas.
Visus kartus kai žydai pasipiktina juo ir nori užmušti ,tik dėl to kad jis daro save Dievu ,o ne dėl stebuklų ar pamokymų

17 O Jėzus jiems sakydavo: „Mano Tėvas darbuojasi lig šiolei, todėl ir aš darbuojuosi“.
18 Užtat žydai dar labiau ieškojo progos jį nužudyti, nes jis ne tik nepaisydavo šabo, bet ir vadino Dievą savuoju Tėvu, šitaip lygindamas save su Dievu.


30 Aš ir Tėvas esame viena“.
31 Ir vėl žydai stvėrėsi akmenų, norėdami jį užmušti. 32 O Jėzus paklausė juos: „Tėvo valia esu jums padaręs daug gerų darbų. Už kurį gi darbą jūs užmušite mane?“ 33 Žydai jam atsakė: „Ne už gerą darbą užmušime, bet už piktžodžiavimą, kad tu, būdamas žmogus, dediesi Dievu“.


Taigi ne vien mokiniai suvokė kad Jėzus skelbia save Dievu bet ir priešai tą puikiai suvokė.



QUOTE
Mk 10:18 "Jezus tare "kam mane vadini geru? niekas nera geras, tik vienas DIevas"

paprasta -Jėzų pavadina "geruoju mokytoju" taigi klausdamas Jis patikrina kaip pats yra suvokiamas, bet nesulaukia atsakymo,vėliau ir pasimato kodėl))
Jėzus nesidomi kaip suvokiami jo pamokslai , po kalno tik paklausia kuo žmonės jį laiko,ir daug tokių vietų yra


QUOTE
jono14:28  JUs girdejote, kaip as pasakiau: as iskeliauju ir vel grisiu pas jus! Jei myletumete mane, dziaugtumetes kad as keliauju pas Teva, [color=red]nes Tevas uz mane aukstesnis"

Dievas išeidamas iš trancendencijos į tvarinį pasaulį dalinai perema ir tvarinijos principus kad būtų suvokamas- tik tuo požiuriu Dievas trancendencijoj "aukštesnis" , krikščioniškam dievo supratime pasaulis nėra Dievas, T.y. Dievo sudedamoji , Dievui negalioja mūsų pasaulio principai.O Jėzus tai Dievas priemes žmogišką prigimtį , todėl kai kur pasireiškia labiau žmogiškoji kai kur dieviškoji prigimtis, bet tai nereiškia kad tai "menkesnis Dievas.

QUOTE
Isejimo 33:20 "nes zmogus negali pamatyti mane ir likti gyvas".


Taip -tiesiogiai negali manau, yra dar biblijoj pasakyta -kad niekas nėra matęs Tėvo. Dėl to ir sakau kad JHWH -Kristus tai Dievo butis tvarinijoje.Kaip tu su mažu vaiku kalbi perimdamas jo ,o ne primeti savo bendravimą ir logiką taip ir Dievas turūt))



QUOTE
PAgalvokit ar relu kad Jezus buvo Dievas? Negi Kurinys (MArija) pagimde Kureja? CIa nesiderina ne tik su biblija bet ir su sveika logika. Arba kaip jus paaiskintumet Isejimo 33:20 kur aiskiai pasakyta, kad moze negalejo matyti Dievo ir likti gyvas?
Ar tai kertasi su logika? Mes net negalim paziureti i saule be akiniu, o saule juk nykstuke zvaigzde, palyginus su kitomis zvaigzdemis.
IR siaip pasvarstykit: KAs Prikele Jezu kai jis buvo mires, jeigu jis DIevas?
KAs klausesi jo maldu, kai jis meldesi pries mirti ?
ir t.t.

Timotėjau tu darai elementarią jau nuo Iam. daromą eretikų klaidą - perkelinėji Dievui savo negalias, šiuo atvėju logines. Jei tu nesugebi suvokti kaip dievas gali būti vienas trijuose, ar pats prisikelti tai dar nereiškia kad pagal tavo dabartinį suvokimą Dievas ir funkcionuoja. Krikščionybės dogmos ir yra sukurtos saugoti nuo perdaug primityvaus suvokimo tą ko žmogus negali pilnai suvokti.
Kertatės su logiką Jūs - ir gan baisiai: Jei Jėzus ne Dievas kuris perėmė žmogiškąją prigimtį kad ją išgydyti, kentėjo ir mirė ant kryžiaus, tuo parodydamas aukščiausią Dievo meilės formą- pasiryžimą atkentėti už žmogų , tada Golgofos įvikis tik sarkastiškai surežisuotas spektaklis, kai Kūrėjas pasiunčia tvarinį, kuris pasako kad dabar žmonės melstusi jam- tvariniui vietoj kūrėjo ,vėliau jįs nužudomas , tada Dievas Jį prikelia , duoda pasirodyt-labai idomi tokia meilė gaunas pasiusti atkentėti tvarinį ir teigt kad myli- žavinga))
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo dekor: 14 rugpjūčio 2009 - 23:39
QUOTE(Timotiejus;) @ 2009 08 14, 20:00)
jeigu jis ir Jo Tevas Butu vienas ir tas pats asmuo.

Juk niekas ir nesako, kad tai tas pats asmuo, sako, kad yra vienas Dievas trijuose asmenyse. Sutinku, kad tai nelengva perprasti, bet kažkodėl manau, kad visai natūralu, kad žmogus nepajėgus savo Kūrėjo išpreparuoti ir sudėlioti į lentynas (netgi mikro ar makro pasaulio jis dar neperprato, kasdien kažką naujo ir neįtikėtino atranda). Bet gauni pripažinti, kad kai nenori matyt, patogiausia užsimerkt. Tavo teisė rinktis, kurias NT eilutes skaityti, o kurias praleisti.
Atsakyti
Nemoku rasyti trumpu postu - o ilgu niekas neskaito =]




Dekor. Veliau, kai turesiu daugiau laiko atrasytiu rimtesni posta. O dabr noreciau zmonems siek tiek info apie trejybes istorija parasyti smile.gif.



Siek tiek info apie trejybe:

trejybe: . Trejybės dogma buvo priimta Nikėjos (325 m.) ir Konstantinopolio (381 m.) Bažnyčios susirinkimuose. zodzio trejybe is vis nera nei NT nei ST. JInai atsirado po Apastalu mirties , kai atsakalunybe pradejo verztis ir krikscioniu bendruomenes.

“Pradžioje Dievas (hebr. “Elohim”) sutvėrė dangus (hebr. dgs.) ir žemę” (Pradžios knyga 1:1). Pati pirmoji Biblijos eilutė sako, jog tikrasis Kūrėjas yra Elohim. Žodis “Elohim” reiškia “tikrasis Dievas” arba “tikrieji Dievai” ir turi didybės ir galybės prasmę. Šis žodis nėra nei vyriškos, nei moteriškos giminės, taip pat Jis nepriskiriamas nei vienaskaitai, nei daugiskaitai. Populiariausiuose Biblijos vertimuose Elohim verčiamas kaip “Dievas”, “Viešpats”; senesniuose – kaip “Ponas Dievas”.


Tam tikri hebrajiški žodžiai arba žodžio dalys Senajame Testamente paprastai verčiamos kaip “Viešpats”. Žinomiausios yra keturios hebrajiškos raidės YHVH – dalis žodžio, kurį Mozė užrašė kaip Dievo vardą.




Mozė klausė Dievo: “Kai aš ateisiu pas izraelitus ir jiems sakysiu: ‘Jūsų tėvų Dievas mane siuntė pas jus’, jie manęs klaus: ‘Koks yra Jo vardas?’ Ką turiu jiems atsakyti?”


Dievas tarė Mozei: “AŠ ESU, KURIS ESU. Sakyk Izraelitams: ‘AŠ ESU – JAHVĖ arba JEHOVA (hebrajiškai YHVH) mane siuntė pas jus’” (Išėjimo knyga 3:13-14).


YHVH – “AŠ ESU, KURIS ESU" – apie Dievą apreiškia dar šį tą. Vardas rodo, jog Dievas nėra suvaržytas laiko, istorijos. Jis nėra kontroliuojamas kūrinijos. Jis pats yra visatos Kūrėjas ir Valdovas. Niekas kitas negali turėti tokio vardo – tik YHVH.

“Aš esu, kuris esu” reiškia, jog Dievas visuomet bus savimi, liks toks, koks yra ir nesikeis pirmam vėjui papūtus. Jo charakteris yra vientisas ir absoliutus. Tai reiškia, jog Juo galima pasitikėti 100 proc. visuomet.

Ar tai nėra pakankamas pagrindas manyti, kad Dievas tėra Vienas Asmuo? Apastalas Paulius nebuvo Trejybės propaguotojas. Jis tikėju vienu Dievu (Tėvu) ir vienu Viešpačiu Jėzumi (Mesijumi). Pažvelkite į Pirmąjį laišką Korintiečiams (1 Cor 8:4-6): "Taigi dėl stabams paaukotos mėsos valgymo mes žinome, jog iš tikro nėra pasaulyje stabų ir nėra jokių dievų, tik vienas Dievas. 5 Ir nors yra vadinamųjų dievų danguje ar žemėje, – daug tų dievų ir daug viešpačių, – 6 tai mes turime tik vieną Dievą, Tėvą, iš kurio yra visa ir jam esame mes, ir vieną Viešpatį, Jėzų Kristų, per kurį yra visa ir mes esame per jį"


Galatams 3:20 Tarpininko nebūna, kur yra vienas, o Dievas tėra vienas.


Bevaisės buvo ir jėzuito Edmund J. Fortman paieskos: "nėra Trejybės sinoptikuose [Matas, Morkus, Lukas]", "pas Joną nėra trejybės formulės", "niekur nėra trejybės doktrinos išreiškiančios to paties Dievo trejopą gyvenimą ir veiklą" (pacituota pagal The Triune God: A Historical Study of the Doctrine of the Trinity, Westminster Press, Philadelphia, 1972, p. 14,16,29)








---------------
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Timotiejus;): 15 rugpjūčio 2009 - 15:37
QUOTE(Timotiejus;) @ 2009 08 15, 16:32)
O dabr noreciau zmonems siek tiek info apie trejybes istorija parasyti smile.gif.

Na, iki Trejybės mes dar toli gražu nepriėjom. Kadangi skirtingai suprantam tuos pačius šventraščio žodžius, gal pabandykim logiškai pasvarstyt apie Jėzaus asmenį? Kaip suprantu, tavo nuomone Jis buvo tiesiog žmogus, pranašas. Ar tavo Biblijoj egzistuoja Pranašų knygos, ar teko jas skaityt? Galų gale, Joną krikštytoją tikrai žinai. Argi Jėzus nesiskiria nuo pranašų? Ar bent vienas pranašas drįso šitaip kalbėti (kad jis yra kelias, tiesa ir gyvenimas, kad per jį visi bus išganyti, ar liepė ką nors daryti jų atminimui)? Ar bent vienas pranašas turėjo apie jo atėjimą skelbiantį kitą pranašą, kurio tikslas tebūtų nurodyti į ateinantį pranašą? Jei Jėzus tebuvo pranašas, tuomet jis panašesnis į pilną puikybės pamišėlį ir piktžodžiautoją, neįmanoma nepritarti žydų kunigams. Paimkim pirmą pasitaikiusią ištrauką:

Mt 16

Sekimas Jėzumi

24 Tuomet Jėzus kalbėjo savo mokiniams: „Jei kas nori eiti paskui mane, teišsižada pats savęs, tepasiima savo kryžių ir teseka manimi. 25 Kas nori išgelbėti savo gyvybę, tas ją praras; o kas pražudo gyvybę dėl manęs, tas ją atras. 26 Kokia gi žmogui nauda, jeigu jis laimėtų visą pasaulį, o pakenktų savo gyvybei?! Arba kuo žmogus galėtų išsipirkti savo gyvybę? 27 Nes Žmogaus Sūnus ateis savo Tėvo šlovėje su savo angelais, ir tuomet jis atlygins kiekvienam pagal jo darbus. 28 Iš tiesų sakau jums: kai kurie iš čia stovinčių neragaus mirties, kol pamatys Žmogaus Sūnų, ateinantį su savo karalyste“.

Kodėl reikėtų pražudyt savo gyvybę dėl pranašo (žmogaus)? Kokia logika pareikšti, kad žmogus negali išsipirkti savo gyvybės ir tuo pačiu vėliau teigti, kad žmogus (Jėzus) savo mirtimi gali atpirkti visų žmonių nuodėmes? Kokią karalystę turi Žmogaus Sūnus, kai žinome jį buvus amatininku dailyde?
Žvelgiant iš tavo pozicijų (nepripažįstant Jėzaus dieviškumo) Naujasis Testamentas visai galėtų būt vadinamas "Pamišėlio užrašais" blush2.gif .
Atsakyti