Įkraunama...
Įkraunama...

Pradedančios vairuotojos

QUOTE(Atogrąža @ 2009 09 22, 21:30)
Aš dvi žiemas atvažinėjau stabdydama stabdžiais (na, aišku, ne posūkiuose, ne ant laisvos pavaros), ir sėkmingai, nė sumėtę nėkart nebuvo  unsure.gif  Kodėl manai, kad žiemą nebegalėsi stabdyt stabdžiais? Na, nebent ant labai jau slidaus kelio, ledo. O gal mes tiesiog nesusikalbam dėl sąvokos ,,stabdyti bėgiais"  g.gif Ar aš kažko nežinau, ką turėčiau žinoti žiemai mastau.gif  unsure.gif


Aha,as irgi visada stabdau stabdziais,tik siek tiek kitaip,su begiais nezaidziu,stabdant begiais reikia labai apsukas apsiskaiciuoti,perjungsi esant per didelems apsukoms,per staigiai atleisi sankaba-ir jau yra rizika valsiuka susokti smile.gif Lygiai tas pats gali atsitikti per staigiai uzmynus stabdi arba per staigiai pagazavus. Vnz,ziema vaziuoti reikia beveik taip pat,kaip ir vasara,tik labai svelniai viska daryti,ir viskas bus gerai smile.gif Man ziema daugiau siejasi su maloniais "paissidirbinejimais" ir pasislidinejimais aiksteleje ax.gif
Atsakyti
QUOTE(Atogrąža @ 2009 09 22, 22:51)

Papasakosiu, kaip aš suprantu stabdymą bėgiais (gal ir nusišnekėsiu, nežvenkit biggrin.gif ).
Žodžiu, kai reikia stot, nukeli nuo gazo koją, (stabdžio pedalo nespaudi) ir mašinai lėtėjant, jungi vis žemesnę, paskui dar žemesnę pavarą. Tai šitaip vairuot visą žiemą, manau, tikrai nėra būtina, jei nesi beveik ant ledo unsure.gif

Ir as taip isivaizduoju stabdyma begiais biggrin.gif ax.gif bet tai tada jei pvz reik sustoti pries sankryza tai ar tinka toks stabdymas? na as turiu omeny kai nebuna laiko zaisti su pavarom, kai reik greit sustoti? blush2.gif
Atsakyti
QUOTE(denaxa @ 2009 09 22, 21:59)
Aha,as irgi visada stabdau stabdziais,tik siek tiek kitaip,su begiais nezaidziu,stabdant begiais reikia labai apsukas apsiskaiciuoti,perjungsi esant per didelems apsukoms,per staigiai atleisi sankaba-ir jau yra rizika valsiuka susokti smile.gif Lygiai tas pats gali atsitikti per staigiai uzmynus stabdi arba per staigiai pagazavus. Vnz,ziema vaziuoti reikia beveik taip pat,kaip ir vasara,tik labai svelniai viska daryti,ir viskas bus gerai smile.gif

Man ziema daugiau siejasi su maloniais "paissidirbinejimais" ir pasislidinejimais aiksteleje ax.gif

Nu, reikš, teisingai aš mąsčiau. Kad jaučiu savo mašiniuką rods puikiai, ale per rizikinga man atrodo taip kaišioti bėgius, kai labai slidu unsure.gif

Tikrai labai jau smagiai skamba wub.gif

QUOTE(wikne @ 2009 09 22, 21:59)
Ir as taip isivaizduoju stabdyma begiais  biggrin.gif  ax.gif bet tai tada jei pvz reik sustoti pries sankryza tai ar tinka toks stabdymas? na as turiu omeny kai nebuna laiko zaisti su pavarom, kai reik greit sustoti?  blush2.gif

Žiemą neturi būt jokio ,,greit" schmoll.gif biggrin.gif Aš tai su mašiniuku slidžiam kely elgiuosi kaip šiek tiek sulėtintame kadre ir tai man daug kartų padėjo smile.gif
Atsakyti
Nu šiaip specialistai sako, kad išvis reikia stabdyt bėgiai, o žiemą net negalima stabdyt stabdžiu, nes labai greit užnešt gali mašiną ir nebesuvaldysi. O mažinant bėgiu greitį, automatiškai mašinos apsukos keisis, mažės greitis ir ne čiuoš. Brolis mano dabar tuos mokslus kremta, magistrą ginas, tai kala ir kala man į galvą, kad mašinos greitį reikia mažint ne stabdžiais, o bėgiais. Ir dar keli vyrukai, važiuodami man prikaišioja, kad mažinčiau bėgius, o ne stabdžiu stočiau sankryžose blush-anim-cl.gif Ir instruktorius kalė tą patį į galvą kai mokiaus žiemą.
O va žiemą stabdyt laisvu bėgiu išvis savižudybė doh.gif O vasarą stabdau blush2.gif



Stabdymas paledėjusiame kelyje

Jeigu važiuojame ketvirta pavara 90 km/h greičiu ir norime sustoti slidžiame kelyje, staigiai nuspaudžiame sankabą, įjungiame trečią pavarą ir staigiai atleidžiame sankabą. Stabdžio ir kuro padavimo pedalų neliečiame. Palaukiame kol automobilis sulėtės iki 50 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame antrą pavarą, staigiai atleidžiame sankabą. Kaip ir prieš tai, kuro padavimo ir stabdžių pedalų neliečiame. Lėtėjame iki 25 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame pirmą pavarą ir lėtėjame iki 5 km/h. Tuomet nuspaudžiame sankabą, įjungiame laisvą pavarą ir dešine koja švelniai spaudžiame stabdžio pedalą iki visiško sustojimo.


Stabdymas sausame kelyje

Nesvarbu kokia pavara važiuotume ir nustačius, kad kelyje reikės sustoti (sankryžoje, kelyje prieš kliūtį, kai kas nors netikėtai užlenda arba neleidžia persirikiuoti į kitą juostą) staigiai nuspaudžiame sankabą ir pavarų perjungimo svirtį pastatome į neutralią padėtį, dešinę koją nuo kuro padavimo pedalo perkeliame ant stabdžio ir stabdome. Stabdymo stiprumą pasirenkame pagal esamą situaciją. Jeigu atstumas iki sustojimo vietos pakankamas, stabdome pamažu. Esant kritiškai situacijai ir norint staigiai sustoti, sankabos ir stabdžio pedalą nuspaudžiame kartu. Sustojus negalima atleisti sankabos kol nebus įjungta laisva pavara.

Ne visada kelyje prisireikia visiškai sustoti. Labai dažnai situacija pasikeičia ir galima važiuoti toliau. Tokiu atveju vėl nuspaudžiame sankabą ir įsijungiame atitinkamą pavarą:
prie 10-20 km/h – 2 pavarą;
prie 25-40 km/h – 3 pavarą;
virš 40 km/h – 4 pavarą;
virš 60 km/h – 5 pavarą.

Gytis Repečka
Rugpjūčio 10, 2004 17:10.
Atsakyti
Hmm...as net per egza Regitroj begiais nestabdziau,iskart is sesto i neutralia prie sankryzos...Mazinu begi tik tada,kai apsukos per mazos pasidaro esamam.Ir aplamai esu linkus greiciu deze pasaugot ax.gif
Atsakyti
denaxa, o aš oper egzą gavau pastabą, kai iš ketvirto į laisvą prieš sąnkryžą stabdžiau ax.gif Tipo reikia apskaičiuoti ir mažint greitį iš tolo, o ne stabdyt išsivėpus stabdžiu.
O šiaip tai nuo mašinos priklauso, maniškė laisva pavara ryja daugiau.
Atsakyti
QUOTE(Aga @ 2009 09 22, 22:05)
Nu šiaip specialistai sako, kad išvis reikia stabdyt bėgiai, o žiemą net negalima stabdyt stabdžiu, nes labai greit užnešt gali mašiną ir nebesuvaldysi. O mažinant bėgiu greitį, automatiškai mašinos apsukos keisis, mažės greitis ir ne čiuoš. Brolis mano dabar tuos mokslus kremta, magistrą ginas, tai kala ir kala man į galvą, kad mašinos greitį reikia mažint ne stabdžiais, o bėgiais. Ir dar keli vyrukai, važiuodami man prikaišioja, kad mažinčiau bėgius, o ne stabdžiu stočiau sankryžose blush-anim-cl.gif Ir instruktorius kalė tą patį į galvą kai mokiaus žiemą.
O va žiemą stabdyt laisvu bėgiu išvis savižudybė doh.gif O vasarą stabdau  blush2.gif
Stabdymas paledėjusiame kelyje

Jeigu važiuojame ketvirta pavara 90 km/h greičiu ir norime sustoti slidžiame kelyje, staigiai nuspaudžiame sankabą, įjungiame trečią pavarą ir staigiai atleidžiame sankabą. Stabdžio ir kuro padavimo pedalų neliečiame. Palaukiame kol automobilis sulėtės iki 50 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame antrą pavarą, staigiai atleidžiame sankabą. Kaip ir prieš tai, kuro padavimo ir stabdžių pedalų neliečiame. Lėtėjame iki 25 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame pirmą pavarą ir lėtėjame iki 5 km/h. Tuomet nuspaudžiame sankabą, įjungiame laisvą pavarą ir dešine koja švelniai spaudžiame stabdžio pedalą iki visiško sustojimo.
Stabdymas sausame kelyje

Nesvarbu kokia pavara važiuotume ir nustačius, kad kelyje reikės sustoti (sankryžoje, kelyje prieš kliūtį, kai kas nors netikėtai užlenda arba neleidžia persirikiuoti į kitą juostą) staigiai nuspaudžiame sankabą ir pavarų perjungimo svirtį pastatome į neutralią padėtį, dešinę koją nuo kuro padavimo pedalo perkeliame ant stabdžio ir stabdome. Stabdymo stiprumą pasirenkame pagal esamą situaciją. Jeigu atstumas iki sustojimo vietos pakankamas, stabdome pamažu. Esant kritiškai situacijai ir norint staigiai sustoti, sankabos ir stabdžio pedalą nuspaudžiame kartu. Sustojus negalima atleisti sankabos kol nebus įjungta laisva pavara.

Ne visada kelyje prisireikia visiškai sustoti. Labai dažnai situacija pasikeičia ir galima važiuoti toliau. Tokiu atveju vėl nuspaudžiame sankabą ir įsijungiame atitinkamą pavarą:
prie 10-20 km/h – 2 pavarą;
prie 25-40 km/h – 3 pavarą;
virš 40 km/h – 4 pavarą;
virš 60 km/h – 5 pavarą.

Gytis Repečka
Rugpjūčio 10, 2004 17:10.



Hmm...idomu,ar tas Gytis Repecka pats megino stabdyti pagal savo rekomendacijas? Labai abejotina.Sitose rekomendacijose daug klaidu,atrodo,zinau,is kur tai paimta,ir ten pat forume jau ir iskritikuota beje ax.gif Visu pirma,nera taip kad visose masinose prie to pacio greicio vienodos pavaros jungiasi,pavaros jungiasi pagal apsukas,o kiekviena masina ju skirtingai papraso.O dar viena didele klaida-rekomenduoti atsiradus kliuciai pirma nuspausti sankaba doh.gif Stabdi reikia minti,stabdi! O ar spesi nuspausti sankaba,teisybe pasakius,nelabai svarbu.Nes kol isminsi sankaba-arba ivaziuosi kam i sikna,arba uzmusi ka nors,isbegusi staigiai i kelia,ekstremaliu atveju stabdymas vyksta ne sankaba-stabdis,o stabdis-sankaba.Del sitos klaidos ivyksta nemazai avariju,kuriu teisingai stabdant galejo ir nebuti.
Papildyta:
QUOTE(Aga @ 2009 09 22, 22:17)
denaxa, o aš oper egzą gavau pastabą, kai iš ketvirto į laisvą prieš sąnkryžą stabdžiau ax.gif Tipo reikia apskaičiuoti ir mažint greitį iš tolo, o ne stabdyt išsivėpus stabdžiu.
O šiaip tai nuo mašinos priklauso, maniškė laisva pavara ryja daugiau.


Tai cia todel,kad laikei B kat.,o as C,o dickiams jau leidzia normaliai vazinet ir be reikalo greiciu dezes nelauzyti cool.gif Taip sakant,penkias sekundes iki sankryzos gali "ant laisvo" riedeti ax.gif
Atsakyti
Bet žiemą ant laisvo peilis, nes slys belekaip ir nesuvaldysi, jau šitą patyriau doh.gif jetau jetau...
Atsakyti
QUOTE(Aga @ 2009 09 22, 22:33)
Bet žiemą ant laisvo peilis, nes slys belekaip ir nesuvaldysi, jau šitą patyriau doh.gif jetau jetau...


Tai ant laisvo ir negalima,jokiais budais,as turejau galvoj tuos kelis metrus iki sankryzos,kai jau ne vaziuoji,o sliauzi pries sustojant.Siaip laisvu nevazineju niekad,ir nuo kalno-tik ant begio riedu,tada ir benzo visai nesinaudoja ax.gif
Atsakyti
O aš prieš sąnkryžą vasarą laisvu stabdau blush-anim-cl.gif Ar iš ketvirto, ar iš trečio :gėda tai va ir mokaus dabar bėgius mažint.
Atsakyti
QUOTE(denaxa @ 2009 09 22, 22:32)
Hmm...idomu,ar tas Gytis Repecka pats megino stabdyti pagal savo rekomendacijas? Labai abejotina.
Visu pirma,nera taip kad visose masinose prie to pacio greicio vienodos pavaros jungiasi,

O dar viena didele klaida-rekomenduoti atsiradus kliuciai pirma nuspausti sankaba doh.gif Stabdi reikia minti,stabdi!

Na, aš kažkodėl irgi suabejojau g.gif Tas staigiai išminam sankabą ir jungiam tokią tai tokią pavarą esant tokiam tai tokiam greičiui negerai skamba schmoll.gif .
Neįsivaizduoju, kaip trūkteltų mano mašina esant 50 km, jei įjungčiau 2-rą pavarą doh.gif Tikrai po tokio pokšto nučiuožčiau neaiškia kryptim unsure.gif

drinks_cheers.gif Na čia jau tikrai liapsusas iš Repečkos pusės. Jei jau kliūtis čia pat ir situacija tikrai kritinė, kuo pakenks nenuspaustas sankabos pedalas? Juk mašina, dėjus ant stabdžių, tiesiog užges. Tai kam minti sankabą kartu ar prieš tą stabdį? Kad neužgestų? O tai beturi kažkokią reikšmę? doh.gif Jei dar situacija ne visai kritinė ir turi, tai tikrai ją išminti reiktų jau baigiant nuspausti stabdžio pedalą. Taip ir stabdymo kelias tik sutrumpėtų.
Papildyta:
QUOTE(denaxa @ 2009 09 22, 22:41)
Siaip laisvu nevazineju niekad,ir nuo kalno-tik ant begio riedu,tada ir benzo visai nesinaudoja ax.gif

Na, nuo kalno laisva riedėt man išvis baisu. Kartą pamėginau, daugiau nebenoriu schmoll.gif . Ant bėgio bent jau saugiai jaučiuosi smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Atogrąža: 22 rugsėjo 2009 - 21:53
QUOTE(Atogrąža @ 2009 09 22, 22:52)
Na, aš kažkodėl irgi suabejojau  g.gif  Tas staigiai išminam sankabą  ir jungiam tokią tai tokią pavarą esant tokiam tai tokiam greičiui negerai skamba  schmoll.gif .
Neįsivaizduoju, kaip trūkteltų mano mašina esant 50 km, jei įjungčiau 2-rą pavarą  doh.gif  Tikrai po tokio pokšto nučiuožčiau neaiškia kryptim unsure.gif

drinks_cheers.gif Na čia jau tikrai liapsusas iš Repečkos pusės. Jei jau kliūtis čia pat ir situacija tikrai kritinė, kuo pakenks nenuspaustas sankabos pedalas? Juk mašina, dėjus ant stabdžių, tiesiog užges. Tai kam minti sankabą kartu ar prieš tą stabdį? Kad neužgestų? O tai beturi kažkokią reikšmę? doh.gif  Jei dar situacija ne visai kritinė ir turi, tai tikrai ją išminti reiktų jau baigiant nuspausti stabdžio pedalą. Taip ir stabdymo kelias tik sutrumpėtų.
Papildyta:

Na, nuo kalno laisva riedėt man išvis baisu. Kartą pamėginau, daugiau nebenoriu schmoll.gif . Ant bėgio bent jau saugiai jaučiuosi smile.gif

drinks_cheers.gif Butent.Labai teisingai mastai thumbup.gif 4u.gif
Atsakyti