Jeigu važiuojame ketvirta pavara 90 km/h greičiu ir norime sustoti slidžiame kelyje, staigiai nuspaudžiame sankabą, įjungiame trečią pavarą ir staigiai atleidžiame sankabą. Stabdžio ir kuro padavimo pedalų neliečiame. Palaukiame kol automobilis sulėtės iki 50 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame antrą pavarą, staigiai atleidžiame sankabą. Kaip ir prieš tai, kuro padavimo ir stabdžių pedalų neliečiame. Lėtėjame iki 25 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame pirmą pavarą ir lėtėjame iki 5 km/h. Tuomet nuspaudžiame sankabą, įjungiame laisvą pavarą ir dešine koja švelniai spaudžiame stabdžio pedalą iki visiško sustojimo.
Taip ir matau:
-Piliete, kodėl nestabdėt? Ar nematėt, kas žmogus į gatvę išbėgo?
-Mačiau, bet turėjau sulėtėt, negalėjau greit stabdyt nes slidu...
Man kartais taip juokingai skamba visokių alia profų patarimai, kad reikia taip ar anaip elgtis tam tikrose situacijose. Neva turi dar pagalvot, susiorientuot ir dešimt veiksmų atlikt kai situacijos baigtis per kelias sekundes Ar įmanoma spėt apgalvot veiksmus kai staiga kažkas atsitinka? Aišku kai žinai, ar esi jau net patyręs tai, susiorientuosi staigiai, bet tikrai nespėsi niolika veiksmų atlikt.
Nu, reikš, teisingai aš mąsčiau. Kad jaučiu savo mašiniuką rods puikiai, ale per rizikinga man atrodo taip kaišioti bėgius, kai labai slidu
Tikrai labai jau smagiai skamba
Žiemą neturi būt jokio ,,greit" Aš tai su mašiniuku slidžiam kely elgiuosi kaip šiek tiek sulėtintame kadre ir tai man daug kartų padėjo
As neturejau omeny kad " greitai" tai "staigiai" bet pvz jei iki sankryzos lieka koki 10metru , tai negi uztektu laiko zaisti su pavarom? kazkaip as ta stabdyma pavaromis isivaizduoju kaip labai ilga procesa, ypac jei reik vaziuoti nuo kalno reiks kada pabandyti o ana ziema jau ismokau kad tiesiog viska reik daryti siek tiek leciau ir svelniau ir tada manau bedu nekils
Tai kiek suprantu nuo 2010 metų vasario 1 dienos bus visiems kleviečiems, kuriems išduoti 2 trukmės vairuotojo pažymėjimai, taikomi šie reikalavimai. Visgi egzaminai bus...
PAPILDOMO VAIRUOTOJŲ MOKYMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymo Nr. 3-286 (nuo 2009 m. liepos 1 d.) (Žin., 2009, Nr. 76-3151) redakcija Papildomo vairuotojų mokymo tvarkos aprašas (toliau - tvarkos aprašas) nustato papildomo vairuotojų, išskyrus nuolat pažeidžiančių Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir už tai nubaustų administracine tvarka, įskaitant vairavimo teisės atėmimą, mokymo trukmę, organizavimą, turinį ir struktūrą. 2. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymo Nr. 3-286 (nuo 2009 m. liepos 1 d.) (Žin., 2009, Nr. 76-3151) redakcija Papildomi vairuotojų, išskyrus nuolat pažeidžiančių Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir už tai nubaustų administracine tvarka, įskaitant vairavimo teisės atėmimą, mokymai (toliau - papildomi mokymai) organizuojami tik praktinio vairuotojų mokymo centruose (toliau - PVMC). 3. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymo Nr. 3-286 (nuo 2009 m. liepos 1 d.) (Žin., 2009, Nr. 76-3151) redakcija Šis tvarkos aprašas taikomas motorinių transporto priemonių vairuotojams (toliau - vairuotojai), kurie privalo užbaigti papildomus mokymus, nustatytus Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr. 128-5213) 22 straipsnio 4 ir 5 dalyse ir 23 straipsnyje. 4. Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo sąvokas.
II. PAPILDOMO MOKYMO TRUKMĖ IR SĄLYGOS
5. Pradedantieji vairuotojai, pirmą kartą įgiję teisę vairuoti A1, A kategorijų transporto priemones, papildomai mokomi ne anksčiau kaip po 18 mėnesių ir ne vėliau kaip po 24 mėnesių nuo vairuotojo pažymėjimo išdavimo datos. Mokymo trukmė - 6 praktinio vairavimo mokymo valandos (pamokos) PVMC trasose, naudojant PVMC valdomą transporto priemonę su įrengtu praktinio vairavimo mokymo įrenginiu (fiksuojančiu vairavimo duomenis), bei 2 valandos specializuoto eismo saugumo mokymo PVMC klasėse. Praktinio vairavimo mokymo procese privalo dalyvauti papildomo vairavimo mokymo instruktoriai. Šis mokymas nevykdomas esant minusinei oro temperatūrai. 6. Pradedantieji vairuotojai, pirmą kartą įgiję teisę vairuoti B1 ar B kategorijų transporto priemones, papildomai mokomi ne anksčiau kaip po 18 mėnesių ir ne vėliau kaip po 24 mėnesių nuo vairuotojo pažymėjimo išdavimo datos. Mokymo trukmė - 6 praktinio vairavimo mokymo valandos (pamokos) PVMC trasose, naudojant PVMC valdomą transporto priemonę su įrengtu praktinio vairavimo mokymo įrenginiu (fiksuojančiu vairavimo duomenis), bei 2 valandų (pamokų) specializuoti eismo saugumo mokymai PVMC klasėse. Praktinio vairavimo mokymo procese privalo dalyvauti papildomo vairavimo mokymo instruktoriai. 7. Vairuotojai, įgiję teisę vairuoti C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų transporto priemones, papildomai mokomi vadovaujantis Kelių transporto priemonių kroviniams ir keleiviams vežti vairuotojų pradinės kvalifikacijos suteikimo bei periodinio mokymo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. 3-334 (Žin., 2006, Nr. 94-3701). 8. Neteko galios Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3-286 (nuo 2009 m. liepos 1 d.) (Žin., 2009, Nr. 76-3151) 9. Vairuotojai, kuriems pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą numatyta taikyti papildomus mokymus, privalo šiame tvarkos apraše nustatytu laiku atvykti į PVMC ir baigti papildomą mokymą. 10. Vairuotojui, sėkmingai baigusiam papildomą mokymą, PVMC išrašo tai patvirtinantį pažymėjimą (priedas). Duomenis apie sėkmingai baigusius papildomą mokymą vairuotojus PVMC elektroniniu būdu perduoda VĮ "Regitra" ir policijai. 11. Papildomą mokymą atliekančių vairuotojų įgūdžių bei gebėjimų vertinimo tvarką ir kriterijus nustato PVMC, suderinęs su Susisiekimo ministerija. 12. Jeigu, PVMC instruktoriaus nuomone, vairuotojas neturi reikiamų įgūdžių bei gebėjimų, jam papildomo vairavimo mokymo pažymėjimas neišrašomas ir vairuotojas dar kartą turi baigti papildomus mokymus. 13. PVMC praktinio vairavimo gali mokytis ir asmenys, kuriems pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą nenumatyta taikyti papildomų mokymų.
III. PAPILDOMO MOKYMO ORGANIZAVIMAS
14. Vienoje mokymo patalpoje papildomo mokymo teorinių užsiėmimų metu gali būti mokoma ne didesnė kaip 15 vairuotojų grupė. 15. Pagrindinis dokumentas, reguliuojantis vairuotojų ir PVMC santykius, vykdant papildomus mokymus, yra mokymo sutartis. 16. Mokymo sutartyje turi būti nurodyta: sutarties numeris (atitinkantis vairuotojo eilės numerį pagal vairuotojų mokymo baigimo pažymėjimų apskaitos registravimo žurnalą (toliau - registravimo žurnalas) ir data, jos sudarymo vieta, PVMC pavadinimas, kodas, adresas, pažymėjimo, patvirtinančio sąlygų rengti papildomą vairuotojų mokymą, numeris, PVMC vardu sutartį sudariusio asmens vardas, pavardė, pareigos ir atstovavimo pagrindas, vairuotojo vardas, pavardė, adresas, vairuotojo pažymėjimo serija, numeris, išdavimo data, mokymo specifika (papildomo vairuotojų mokymo rūšis), kokios kategorijos (-ų) transporto priemones mokoma papildomai vairuoti, mokymo kaina už visą mokymą, galimybės nutraukti sutartį, papildomo mokymo sąlygos, galiojimo terminas. Mokymo sutartis sudaroma prieš mokymą dviem egzemplioriais po vieną kiekvienai šaliai. Prieš sudarant sutartį, vairuotojas privalo būti supažindintas su PVMC vidaus tvarkos taisyklėmis bei mokymo organizavimo tvarka. Sutartis įsigalioja, kai ją pasirašo abi šalys, jei sutartyje nenumatyta kitaip. 17. Vairuotojui, baigusiam papildomą mokymą, vairavimo instruktorius parašu registravimo žurnale patvirtina, kad vairuotojas turi reikiamų įgūdžių bei gebėjimų ir yra baigęs papildomą mokymą. 18. Vairavimo instruktoriai praktinio mokymo metu privalo turėti ir kontroliuojantiems pareigūnams pateikti transporto priemonės dokumentus, galiojantį specialių ar periodinių mokymų baigimo pažymėjimą ir vairuotojo pažymėjimą. 19. PVMC organizacinės, tvarkomosios ir ūkinės veiklos, raštvedybos, personalo, mokymo apskaitos, asmens duomenų, saugos darbe ir kiti dokumentai turi būti tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų 1995 m.gruodžio5 d. Nr. I-1115 (Žin., 1995, Nr. 107-2389) įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos 1996 m. birželio 11 d. įstatymu Nr. I-1374 (Žin., 1996, Nr. 63-1479), Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169).
IV. PAPILDOMO MOKYMO STRUKTŪRA IR TURINYS
20. A1, A kategorijos transporto priemonių vairuotojų papildomi mokymai 20.1. Praktinis vairavimas: 20.1.1. taisyklinga sėdėsena, atliekant motociklo valdymo pratimus; 20.1.2. stabdymo pratimai, esant skirtingam greičiui bei skirtingiems kelio paviršiams ir sąlygoms; 20.1.3. šoninio slydimo išvengimo pratimai, atliekant posūkius; 20.1.4. motociklų valdymo pratimai; 20.1.5. pratimai, skirti išmokti palaikyti saugią distanciją su kitomis transporto priemonėmis; 20.1.6. saugus ir "ekonominis" vairavimo stilius. 20.2. Teoriniai mokymai: 20.2.1. fizikos dėsnių įtaka motociklų valdymui; 20.2.2. svarbiausi principai, susiję su saugaus atstumo tarp transporto priemonių laikymusi, stabdymo atstumais ir judančios transporto priemonės stabilumu įvairiomis oro ir kelio sąlygomis; 20.2.3. kurą taupantis - "ekonominis" vairavimo stilius; 20.2.4. bendros taisyklės, nurodančios, kaip vairuotojas turi elgtis avarijos atveju (avarinio sustojimo ženklo pastatymas ir pranešimas apie iškilusį pavojų) ir kokių priemonių prireikus jis gali imtis, kad padėtų nukentėjusiems. 21. B1, B kategorijos transporto priemonių vairuotojų papildomi mokymai 21.1. Praktinis vairavimas: 21.1.1. taisyklinga sėdėsena transporto priemonėje; 21.1.2. stabdymo pratimai, esant įvairiems greičiams ir kelio paviršiui; 21.1.3. ekstremalaus stabdymo išvengimo pratimas; 21.1.4. kliūčių aplenkimo ir išvengimo kelyje pratimai; 21.1.5. šoninio slydimo išvengimo pratimai atliekant posūkius; 21.1.6. pratimai, skirti tinkamo atstumo laikymuisi, važiuojant paskui kitas transporto priemones. 21.2. Teoriniai mokymai: 21.2.1. fizikos dėsnių įtaka transporto priemonės valdymui; 21.2.2. transporto priemonės vairavimo ir stabdymo ypatumai esant įvairioms kelio sąlygoms; 21.2.3. transporto priemonės greičio įtaka stabdymui; 21.2.4. transporto priemonės technologinės įrangos, skirtos jo saugumui užtikrinti, pranašumai (įvairios elektroninės stabilumo sistemos, stabdžių antiblokavimo sistema ir pan.); 21.2.5. atsakomybė už KET pažeidimus. 22. Neteko galios Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3-286 (nuo 2009 m. liepos 1 d.) (Žin., 2009, Nr. 76-3151)
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Mokymo proceso metu naudojamos transporto priemonės turi būti techniškai tvarkingos, sukomplektuotos ir apdraustos civilinės atsakomybės draudimu. PVMC turi užtikrinti reikiamą mokymui transporto priemonių kiekį. Transporto priemonės turi atitikti tą kategoriją, su kuria turi būti mokoma. Jos taip pat turi atitikti ne žemesnius kaip praktinio vairavimo egzaminui naudojamoms transporto priemonėms keliamus reikalavimus, nustatytus Kelių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1V-11 (Žin., 2005, Nr. 9-292), 3 priede. 24. Visos motorinės transporto priemonės, naudojamos PVMC motorinių transporto priemonių vairuotojų papildomam mokymui, privalo turėti įrangą, skirtą vairavimo duomenims fiksuoti ir atnaujinti. Šia įranga turi būti fiksuojami ir išsaugomi šie duomenys: realusis transporto priemonės važiavimo greitis, transporto priemonės greitėjimo ir lėtėjimo pagreičiai, nuvažiuotas maršrutas mokymo metu, panaudojant globalios pozicionavimo sistemos technologiją (toliau - GPS technologija), visos pavojingos eismo situacijos, sukeltos mokymo dalyvio ar kitų vairuotojų mokymo dalyviui. Gauta informacija prireikus gali būti pateikta ir įrašyta į elektronines laikmenas kiekvienam mokymų dalyviui. Įrangoje sumontuota speciali programinė įranga privalo ne tik apdoroti ar pateikti visus duomenis vairavimo instruktoriui individualiems mokymų tikslams pasiekti, bet ir gali būti naudojama įvairiai statistinei medžiagai apdoroti. Įranga, skirta vairavimo duomenims fiksuoti, turi būti įteisinta ir sertifikuota. Nustatytu periodiškumu turi būti atliekama minėtos įrangos metrologinė patikra. 25. Draudžiama centre mokyti vairavimo, kuris kelia potencialų pavojų vairuotojui ir aplinkiniams. 26. PVMC veiklos kontrolę pagal kompetenciją vykdo VKTI. PVMC privalo sudaryti sąlygas ir padėti šios įstaigos pareigūnams atlikti kontrolę. 27. Kasmet (pirmą einamųjų metų ketvirtį) PVMC privalo organizuoti mokymo vidaus auditą, parengti ir patvirtinti nustatytų trūkumų šalinimo planą, paskirti atsakingus vykdytojus bei nustatyti trūkumų šalinimo terminus, kurie negali būti ilgesni kaip 30 kalendorinių dienų. 28. PVMC privalo turėti techninių, programinių bei kitų priemonių, leidžiančių VĮ "Regitra" ir policijai automatiniu būdu gauti informaciją apie vairuotojui išrašytą mokymo baigimo pažymėjimą. _________________
Papildomo vairuotojų mokymo, vykdomo praktinio vairuotojų mokymo centruose, tvarkos aprašo priedas
(Papildomo vairuotojų mokymo baigimo pažymėjimo formos pavyzdys)
Papildomo vairuotojų mokymo baigimo pažymėjimo pildymo reikalavimai: 1. Pažymėjimo formatas A7. Spausdinamas šviesiame popieriuje, padengtame apsauginiu tinkleliu. 2. Pažymėjimo numerį įrašo PVMC. Numeriai turi atitikti vairuotojo eilės numerį pagal vairuotojų mokymo baigimo pažymėjimų apskaitos registravimo žurnalą. 3. Antroje pažymėjimo pusėje PVMC įrašo vairavimo instruktoriaus, kuris patvirtino, kad vairuotojas turi reikiamų įgūdžių ir gebėjimų bei sėkmingai užbaigė papildomą praktinį vairavimo mokymą, vardą ir pavardę. Kartu įrašomas mokymo baigimo pažymėjimo numeris. Šį įrašą parašu ir antspaudu patvirtina PVMC vadovas. 4. Neteko galios Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3-286 (nuo 2009 m. liepos 1 d.) (Žin., 2009, Nr. 76-3151)
Papildyta: Tai kiek suprantu, mokymo centro instruktorius gales nuspresti, kad vairuotojas turi dar karta pakartoti papildoma mokyma. Ir sis pakartojimas, perlaikymas gali testis dar n kartu... O mokymoje sutartyje turi buti nurodoma pinigu suma. Taigi vel uz visus mokymus reikes moketi pinigus ir manau nemazus... Kitokiu atveju neisduos nuolatiniu teisiu ir nuplauks 2 metu teises. O uz perlaikymus reiks irgi moketi. Tikrai mokymo centrai bus suinteresuoti, kad zmones "labai gerai" pakartotu kursa ir kuo daugiau paliktu pinigu jiems...
Tai kiek suprantu nuo 2010 metų vasario 1 dienos bus visiems kleviečiems, kuriems išduoti 2 trukmės vairuotojo pažymėjimai, taikomi šie reikalavimai. Visgi egzaminai bus...
PAPILDOMO VAIRUOTOJŲ MOKYMO TVARKOS APRAŠAS
....
Tai kiek suprantu, mokymo centro instruktorius gales nuspresti, kad vairuotojas turi dar karta pakartoti papildoma mokyma. Ir sis pakartojimas, perlaikymas gali testis dar n kartu... O mokymoje sutartyje turi buti nurodoma pinigu suma. Taigi vel uz visus mokymus reikes moketi pinigus ir manau nemazus... Kitokiu atveju neisduos nuolatiniu teisiu ir nuplauks 2 metu teises. O uz perlaikymus reiks irgi moketi. Tikrai mokymo centrai bus suinteresuoti, kad zmones "labai gerai" pakartotu kursa ir kuo daugiau paliktu pinigu jiems...
Tai ne egzaminai, o mokymai. Aišku jaudulys kaip per egzą - pavyks ar ne, bet visgi ne egzai.
O kad suinteresuoti bus, jog neišlaikytų kuo daugiau Sakyčiau gali būti, kita vertus vėl - reitingai. Kaip man pasakojo instruktorius, jie suinteresuoti išmokyt kuo geriau, nes kuo didesnis neišlaikančių procentas tuo jų reitingas mažesnis, o tai reiškia mažesnius pinigus...
Įdomu, o man bus galima į tuos apmokymus? Norėčiau, juk įdomu ir naudinga Pinigai aišku pinigais, bet jau geriau kažkiek pamokėti, bet užtat kely saugiau bus
Nu šiaip specialistai sako, kad išvis reikia stabdyt bėgiai, o žiemą net negalima stabdyt stabdžiu, nes labai greit užnešt gali mašiną ir nebesuvaldysi. O mažinant bėgiu greitį, automatiškai mašinos apsukos keisis, mažės greitis ir ne čiuoš. Brolis mano dabar tuos mokslus kremta, magistrą ginas, tai kala ir kala man į galvą, kad mašinos greitį reikia mažint ne stabdžiais, o bėgiais. Ir dar keli vyrukai, važiuodami man prikaišioja, kad mažinčiau bėgius, o ne stabdžiu stočiau sankryžose Ir instruktorius kalė tą patį į galvą kai mokiaus žiemą.
O va žiemą stabdyt laisvu bėgiu išvis savižudybė O vasarą stabdau Stabdymas paledėjusiame kelyje
Jeigu važiuojame ketvirta pavara 90 km/h greičiu ir norime sustoti slidžiame kelyje, staigiai nuspaudžiame sankabą, įjungiame trečią pavarą ir staigiai atleidžiame sankabą. Stabdžio ir kuro padavimo pedalų neliečiame. Palaukiame kol automobilis sulėtės iki 50 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame antrą pavarą, staigiai atleidžiame sankabą. Kaip ir prieš tai, kuro padavimo ir stabdžių pedalų neliečiame. Lėtėjame iki 25 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame pirmą pavarą ir lėtėjame iki 5 km/h. Tuomet nuspaudžiame sankabą, įjungiame laisvą pavarą ir dešine koja švelniai spaudžiame stabdžio pedalą iki visiško sustojimo
Stabdymas sausame kelyje
Nesvarbu kokia pavara važiuotume ir nustačius, kad kelyje reikės sustoti (sankryžoje, kelyje prieš kliūtį, kai kas nors netikėtai užlenda arba neleidžia persirikiuoti į kitą juostą) staigiai nuspaudžiame sankabą ir pavarų perjungimo svirtį pastatome į neutralią padėtį, dešinę koją nuo kuro padavimo pedalo perkeliame ant stabdžio ir stabdome. Stabdymo stiprumą pasirenkame pagal esamą situaciją. Jeigu atstumas iki sustojimo vietos pakankamas, stabdome pamažu. Esant kritiškai situacijai ir norint staigiai sustoti, sankabos ir stabdžio pedalą nuspaudžiame kartu. Sustojus negalima atleisti sankabos kol nebus įjungta laisva pavara.
Ne visada kelyje prisireikia visiškai sustoti. Labai dažnai situacija pasikeičia ir galima važiuoti toliau. Tokiu atveju vėl nuspaudžiame sankabą ir įsijungiame atitinkamą pavarą:
prie 10-20 km/h 2 pavarą;
prie 25-40 km/h 3 pavarą;
virš 40 km/h 4 pavarą;
virš 60 km/h 5 pavarą.
Tai ne egzaminai, o mokymai. Aišku jaudulys kaip per egzą - pavyks ar ne, bet visgi ne egzai.
O kad suinteresuoti bus, jog neišlaikytų kuo daugiau Sakyčiau gali būti, kita vertus vėl - reitingai. Kaip man pasakojo instruktorius, jie suinteresuoti išmokyt kuo geriau, nes kuo didesnis neišlaikančių procentas tuo jų reitingas mažesnis, o tai reiškia mažesnius pinigus...
Vairavimo mokyklos yra suinteresuotos gerai išmokyti, bet ar bus suinteresuoti mokymo centrai? Jų yra po vieną mieste, todėl ir konkurencijos gali nebūti. Aš teises išsilaikiau liepos pradžioje, tai galėsiu jau sausį dalyvauti mokymuose.
Stabdymas pavaromis yra ekonomiškesnis, tik nematau prasmės jungti pirmos, jei reikia sustoti. Šią žiemą tubūt nepavyks stabdyti laisva pavara, nes savivaldybė vėlavo sumokėti kelininkams, todėl dalis jų atsisakė barstyti, o likę vargu ar ras pinigų naujoms mašinoms.
Labai panašu, kad gerb. Gytis šią info nurašė iš Zasados knygos "Saugus greitis", tik pamiršo, kad patarimai toje knygoje skirti galu varomiem 4 pavarų Žiguliukam. Biškį reikėjo pritraukti prie šių laikų automobilių.
Tai kiek suprantu nuo 2010 metų vasario 1 dienos bus visiems kleviečiems, kuriems išduoti 2 trukmės vairuotojo pažymėjimai, taikomi šie reikalavimai. Visgi egzaminai bus...