Įkraunama...
Įkraunama...

Pradedančios vairuotojos

QUOTE(denaxa @ 2009 09 22, 22:58)
drinks_cheers.gif Butent.Labai teisingai mastai thumbup.gif  4u.gif

Ačiū. blush2.gif flirt.gif biggrin.gif
Atsakyti
Sakot negalima laisvu riedet? As ir nuo kalno ir pries sankryza tolokai pamacius kad raudonas dega begius isjungiu. blush2.gif Reiks mokytis kitaip vaziuot. ax.gif
Atsakyti
QUOTE(Aga @ 2009 09 22, 22:05)

Jeigu važiuojame ketvirta pavara 90 km/h greičiu ir norime sustoti slidžiame kelyje, staigiai nuspaudžiame sankabą, įjungiame trečią pavarą ir staigiai atleidžiame sankabą. Stabdžio ir kuro padavimo pedalų neliečiame. Palaukiame kol automobilis sulėtės iki 50 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame antrą pavarą, staigiai atleidžiame sankabą. Kaip ir prieš tai, kuro padavimo ir stabdžių pedalų neliečiame. Lėtėjame iki 25 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame pirmą pavarą ir lėtėjame iki 5 km/h. Tuomet nuspaudžiame sankabą, įjungiame laisvą pavarą ir dešine koja švelniai spaudžiame stabdžio pedalą iki visiško sustojimo.


Taip ir matau:
-Piliete, kodėl nestabdėt? Ar nematėt, kas žmogus į gatvę išbėgo?
-Mačiau, bet turėjau sulėtėt, negalėjau greit stabdyt nes slidu...

Man kartais taip juokingai skamba visokių alia profų patarimai, kad reikia taip ar anaip elgtis tam tikrose situacijose. Neva turi dar pagalvot, susiorientuot ir dešimt veiksmų atlikt kai situacijos baigtis per kelias sekundes doh.gif Ar įmanoma spėt apgalvot veiksmus kai staiga kažkas atsitinka? Aišku kai žinai, ar esi jau net patyręs tai, susiorientuosi staigiai, bet tikrai nespėsi niolika veiksmų atlikt.
Atsakyti
QUOTE(Atogrąža @ 2009 09 22, 23:04)
Nu, reikš, teisingai aš mąsčiau. Kad jaučiu savo mašiniuką rods puikiai, ale per rizikinga man atrodo taip kaišioti bėgius, kai labai slidu  unsure.gif

Tikrai labai jau smagiai skamba wub.gif
Žiemą neturi būt jokio ,,greit"  schmoll.gif  biggrin.gif Aš tai su mašiniuku slidžiam kely elgiuosi kaip šiek tiek sulėtintame kadre ir tai man daug kartų padėjo  smile.gif

As neturejau omeny kad " greitai" tai "staigiai" smile.gif bet pvz jei iki sankryzos lieka koki 10metru , tai negi uztektu laiko zaisti su pavarom? kazkaip as ta stabdyma pavaromis isivaizduoju kaip labai ilga procesa, ypac jei reik vaziuoti nuo kalno biggrin.gif reiks kada pabandyti biggrin.gif g.gif o ana ziema jau ismokau kad tiesiog viska reik daryti siek tiek leciau ir svelniau ir tada manau bedu nekils rolleyes.gif ax.gif
Atsakyti
Tai kiek suprantu nuo 2010 metų vasario 1 dienos bus visiems kleviečiems, kuriems išduoti 2 trukmės vairuotojo pažymėjimai, taikomi šie reikalavimai. Visgi egzaminai bus...

PAPILDOMO VAIRUOTOJŲ MOKYMO TVARKOS APRAŠAS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2009 m. birželio 23 d. įsakymo Nr. 3-286
(nuo 2009 m. liepos 1 d.)
(Žin., 2009, Nr. 76-3151) redakcija
Papildomo vairuotojų mokymo tvarkos aprašas (toliau - tvarkos
aprašas) nustato papildomo vairuotojų, išskyrus nuolat
pažeidžiančių Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir už tai
nubaustų administracine tvarka, įskaitant vairavimo teisės
atėmimą, mokymo trukmę, organizavimą, turinį ir struktūrą.
2. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2009 m. birželio 23 d. įsakymo Nr. 3-286
(nuo 2009 m. liepos 1 d.)
(Žin., 2009, Nr. 76-3151) redakcija
Papildomi vairuotojų, išskyrus nuolat pažeidžiančių Kelių
eismo taisyklių reikalavimus ir už tai nubaustų administracine
tvarka, įskaitant vairavimo teisės atėmimą, mokymai (toliau -
papildomi mokymai) organizuojami tik praktinio vairuotojų mokymo
centruose (toliau - PVMC).
3. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2009 m. birželio 23 d. įsakymo Nr. 3-286
(nuo 2009 m. liepos 1 d.)
(Žin., 2009, Nr. 76-3151) redakcija
Šis tvarkos aprašas taikomas motorinių transporto priemonių
vairuotojams (toliau - vairuotojai), kurie privalo užbaigti
papildomus mokymus, nustatytus Lietuvos Respublikos saugaus eismo
automobilių keliais įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr.
128-5213) 22 straipsnio 4 ir 5 dalyse ir 23 straipsnyje.
4. Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos
Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo sąvokas.

II. PAPILDOMO MOKYMO TRUKMĖ IR SĄLYGOS

5. Pradedantieji vairuotojai, pirmą kartą įgiję teisę
vairuoti A1, A kategorijų transporto priemones, papildomai mokomi
ne anksčiau kaip po 18 mėnesių ir ne vėliau kaip po 24 mėnesių
nuo vairuotojo pažymėjimo išdavimo datos. Mokymo trukmė - 6
praktinio vairavimo mokymo valandos (pamokos) PVMC trasose,
naudojant PVMC valdomą transporto priemonę su įrengtu praktinio
vairavimo mokymo įrenginiu (fiksuojančiu vairavimo duomenis), bei
2 valandos specializuoto eismo saugumo mokymo PVMC klasėse.
Praktinio vairavimo mokymo procese privalo dalyvauti papildomo
vairavimo mokymo instruktoriai. Šis mokymas nevykdomas esant
minusinei oro temperatūrai.
6. Pradedantieji vairuotojai, pirmą kartą įgiję teisę
vairuoti B1 ar B kategorijų transporto priemones, papildomai
mokomi ne anksčiau kaip po 18 mėnesių ir ne vėliau kaip po 24
mėnesių nuo vairuotojo pažymėjimo išdavimo datos. Mokymo trukmė -
6 praktinio vairavimo mokymo valandos (pamokos) PVMC trasose,
naudojant PVMC valdomą transporto priemonę su įrengtu praktinio
vairavimo mokymo įrenginiu (fiksuojančiu vairavimo duomenis), bei
2 valandų (pamokų) specializuoti eismo saugumo mokymai PVMC
klasėse. Praktinio vairavimo mokymo procese privalo dalyvauti
papildomo vairavimo mokymo instruktoriai.
7. Vairuotojai, įgiję teisę vairuoti C1, C1E, C, CE, D1, D1E,
D, DE kategorijų transporto priemones, papildomai mokomi
vadovaujantis Kelių transporto priemonių kroviniams ir keleiviams
vežti vairuotojų pradinės kvalifikacijos suteikimo bei periodinio
mokymo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos
susisiekimo ministro 2006 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. 3-334
(Žin., 2006, Nr. 94-3701).
8. Neteko galios Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2009 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3-286
(nuo 2009 m. liepos 1 d.)
(Žin., 2009, Nr. 76-3151)
9. Vairuotojai, kuriems pagal Saugaus eismo automobilių
keliais įstatymą numatyta taikyti papildomus mokymus, privalo
šiame tvarkos apraše nustatytu laiku atvykti į PVMC ir baigti
papildomą mokymą.
10. Vairuotojui, sėkmingai baigusiam papildomą mokymą, PVMC
išrašo tai patvirtinantį pažymėjimą (priedas). Duomenis apie
sėkmingai baigusius papildomą mokymą vairuotojus PVMC
elektroniniu būdu perduoda VĮ "Regitra" ir policijai.
11. Papildomą mokymą atliekančių vairuotojų įgūdžių bei
gebėjimų vertinimo tvarką ir kriterijus nustato PVMC, suderinęs
su Susisiekimo ministerija.
12. Jeigu, PVMC instruktoriaus nuomone, vairuotojas neturi
reikiamų įgūdžių bei gebėjimų, jam papildomo vairavimo mokymo
pažymėjimas neišrašomas ir vairuotojas dar kartą turi baigti
papildomus mokymus.
13. PVMC praktinio vairavimo gali mokytis ir asmenys, kuriems
pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą nenumatyta
taikyti papildomų mokymų.

III. PAPILDOMO MOKYMO ORGANIZAVIMAS

14. Vienoje mokymo patalpoje papildomo mokymo teorinių
užsiėmimų metu gali būti mokoma ne didesnė kaip 15 vairuotojų
grupė.
15. Pagrindinis dokumentas, reguliuojantis vairuotojų ir PVMC
santykius, vykdant papildomus mokymus, yra mokymo sutartis.
16. Mokymo sutartyje turi būti nurodyta: sutarties numeris
(atitinkantis vairuotojo eilės numerį pagal vairuotojų mokymo
baigimo pažymėjimų apskaitos registravimo žurnalą (toliau -
registravimo žurnalas) ir data, jos sudarymo vieta, PVMC
pavadinimas, kodas, adresas, pažymėjimo, patvirtinančio sąlygų
rengti papildomą vairuotojų mokymą, numeris, PVMC vardu sutartį
sudariusio asmens vardas, pavardė, pareigos ir atstovavimo
pagrindas, vairuotojo vardas, pavardė, adresas, vairuotojo
pažymėjimo serija, numeris, išdavimo data, mokymo specifika
(papildomo vairuotojų mokymo rūšis), kokios kategorijos (-ų)
transporto priemones mokoma papildomai vairuoti, mokymo kaina už
visą mokymą, galimybės nutraukti sutartį, papildomo mokymo
sąlygos, galiojimo terminas. Mokymo sutartis sudaroma prieš
mokymą dviem egzemplioriais po vieną kiekvienai šaliai. Prieš
sudarant sutartį, vairuotojas privalo būti supažindintas su PVMC
vidaus tvarkos taisyklėmis bei mokymo organizavimo tvarka.
Sutartis įsigalioja, kai ją pasirašo abi šalys, jei sutartyje
nenumatyta kitaip.
17. Vairuotojui, baigusiam papildomą mokymą, vairavimo
instruktorius parašu registravimo žurnale patvirtina, kad
vairuotojas turi reikiamų įgūdžių bei gebėjimų ir yra baigęs
papildomą mokymą.
18. Vairavimo instruktoriai praktinio mokymo metu privalo
turėti ir kontroliuojantiems pareigūnams pateikti transporto
priemonės dokumentus, galiojantį specialių ar periodinių mokymų
baigimo pažymėjimą ir vairuotojo pažymėjimą.
19. PVMC organizacinės, tvarkomosios ir ūkinės veiklos,
raštvedybos, personalo, mokymo apskaitos, asmens duomenų, saugos
darbe ir kiti dokumentai turi būti tvarkomi ir saugomi
vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų
1995 m.gruodžio5 d. Nr. I-1115 (Žin., 1995, Nr. 107-2389)
įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos
1996 m. birželio 11 d. įstatymu Nr. I-1374 (Žin., 1996, Nr.
63-1479), Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais
teisės aktais, Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis
Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos
Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu
Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169).

IV. PAPILDOMO MOKYMO STRUKTŪRA IR TURINYS

20. A1, A kategorijos transporto priemonių vairuotojų
papildomi mokymai
20.1. Praktinis vairavimas:
20.1.1. taisyklinga sėdėsena, atliekant motociklo valdymo
pratimus;
20.1.2. stabdymo pratimai, esant skirtingam greičiui bei
skirtingiems kelio paviršiams ir sąlygoms;
20.1.3. šoninio slydimo išvengimo pratimai, atliekant
posūkius;
20.1.4. motociklų valdymo pratimai;
20.1.5. pratimai, skirti išmokti palaikyti saugią distanciją
su kitomis transporto priemonėmis;
20.1.6. saugus ir "ekonominis" vairavimo stilius.
20.2. Teoriniai mokymai:
20.2.1. fizikos dėsnių įtaka motociklų valdymui;
20.2.2. svarbiausi principai, susiję su saugaus atstumo tarp
transporto priemonių laikymusi, stabdymo atstumais ir judančios
transporto priemonės stabilumu įvairiomis oro ir kelio sąlygomis;
20.2.3. kurą taupantis - "ekonominis" vairavimo stilius;
20.2.4. bendros taisyklės, nurodančios, kaip vairuotojas turi
elgtis avarijos atveju (avarinio sustojimo ženklo pastatymas ir
pranešimas apie iškilusį pavojų) ir kokių priemonių prireikus jis
gali imtis, kad padėtų nukentėjusiems.
21. B1, B kategorijos transporto priemonių vairuotojų
papildomi mokymai
21.1. Praktinis vairavimas:
21.1.1. taisyklinga sėdėsena transporto priemonėje;
21.1.2. stabdymo pratimai, esant įvairiems greičiams ir kelio
paviršiui;
21.1.3. ekstremalaus stabdymo išvengimo pratimas;
21.1.4. kliūčių aplenkimo ir išvengimo kelyje pratimai;
21.1.5. šoninio slydimo išvengimo pratimai atliekant
posūkius;
21.1.6. pratimai, skirti tinkamo atstumo laikymuisi,
važiuojant paskui kitas transporto priemones.
21.2. Teoriniai mokymai:
21.2.1. fizikos dėsnių įtaka transporto priemonės valdymui;
21.2.2. transporto priemonės vairavimo ir stabdymo ypatumai
esant įvairioms kelio sąlygoms;
21.2.3. transporto priemonės greičio įtaka stabdymui;
21.2.4. transporto priemonės technologinės įrangos, skirtos
jo saugumui užtikrinti, pranašumai (įvairios elektroninės
stabilumo sistemos, stabdžių antiblokavimo sistema ir pan.);
21.2.5. atsakomybė už KET pažeidimus.
22. Neteko galios Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2009 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3-286
(nuo 2009 m. liepos 1 d.)
(Žin., 2009, Nr. 76-3151)

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

23. Mokymo proceso metu naudojamos transporto priemonės turi
būti techniškai tvarkingos, sukomplektuotos ir apdraustos
civilinės atsakomybės draudimu. PVMC turi užtikrinti reikiamą
mokymui transporto priemonių kiekį. Transporto priemonės turi
atitikti tą kategoriją, su kuria turi būti mokoma. Jos taip pat
turi atitikti ne žemesnius kaip praktinio vairavimo egzaminui
naudojamoms transporto priemonėms keliamus reikalavimus,
nustatytus Kelių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo
sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus
reikalų ministro 2005 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1V-11 (Žin.,
2005, Nr. 9-292), 3 priede.
24. Visos motorinės transporto priemonės, naudojamos PVMC
motorinių transporto priemonių vairuotojų papildomam mokymui,
privalo turėti įrangą, skirtą vairavimo duomenims fiksuoti ir
atnaujinti. Šia įranga turi būti fiksuojami ir išsaugomi šie
duomenys: realusis transporto priemonės važiavimo greitis,
transporto priemonės greitėjimo ir lėtėjimo pagreičiai,
nuvažiuotas maršrutas mokymo metu, panaudojant globalios
pozicionavimo sistemos technologiją (toliau - GPS technologija),
visos pavojingos eismo situacijos, sukeltos mokymo dalyvio ar
kitų vairuotojų mokymo dalyviui. Gauta informacija prireikus gali
būti pateikta ir įrašyta į elektronines laikmenas kiekvienam
mokymų dalyviui. Įrangoje sumontuota speciali programinė įranga
privalo ne tik apdoroti ar pateikti visus duomenis vairavimo
instruktoriui individualiems mokymų tikslams pasiekti, bet ir
gali būti naudojama įvairiai statistinei medžiagai apdoroti.
Įranga, skirta vairavimo duomenims fiksuoti, turi būti įteisinta
ir sertifikuota. Nustatytu periodiškumu turi būti atliekama
minėtos įrangos metrologinė patikra.
25. Draudžiama centre mokyti vairavimo, kuris kelia
potencialų pavojų vairuotojui ir aplinkiniams.
26. PVMC veiklos kontrolę pagal kompetenciją vykdo VKTI. PVMC
privalo sudaryti sąlygas ir padėti šios įstaigos pareigūnams
atlikti kontrolę.
27. Kasmet (pirmą einamųjų metų ketvirtį) PVMC privalo
organizuoti mokymo vidaus auditą, parengti ir patvirtinti
nustatytų trūkumų šalinimo planą, paskirti atsakingus vykdytojus
bei nustatyti trūkumų šalinimo terminus, kurie negali būti
ilgesni kaip 30 kalendorinių dienų.
28. PVMC privalo turėti techninių, programinių bei kitų
priemonių, leidžiančių VĮ "Regitra" ir policijai automatiniu būdu
gauti informaciją apie vairuotojui išrašytą mokymo baigimo
pažymėjimą.
_________________

Papildomo vairuotojų mokymo,
vykdomo praktinio vairuotojų
mokymo centruose, tvarkos aprašo
priedas

(Papildomo vairuotojų mokymo baigimo pažymėjimo formos pavyzdys)

+-----------------------------------------+ |
| | |
|.......................... | |
| (praktinio vairuotojų mokymo centro | |
| pavadinimas, kodas) | |
| | |
|.......................... | |
| | |
| PAŽYMĖJIMAS | |
| +------------+ | |
| |Nr. | | |
| +------------+ | |
| | |
|+-------------+ | |
|| | | |
|| |Vardas | |
|| |Pavardė | |
|| Vieta |Asmens kodas | |
|| nuotraukai |Turima kategorija | |
|| | | |
|| | | |
|| | | |
|+-------------+ | |
| | |
|mokėsi ir ____ m. ____________ ___ d.| |
|baigė papildomą vairuotojų mokymą (___). | |
| | |
| .......................... | |
| (PVMC vadovo vardo raidė, | |
| pavardė) | |
|A. V. .................... | |
| | |
| (parašas) | |
| | |
| ................................... | |
| (išdavimo data) | |
| | |
+-----------------------------------------+ |

Papildomo vairuotojų mokymo baigimo pažymėjimo pildymo
reikalavimai:
1. Pažymėjimo formatas A7. Spausdinamas šviesiame popieriuje,
padengtame apsauginiu tinkleliu.
2. Pažymėjimo numerį įrašo PVMC. Numeriai turi atitikti
vairuotojo eilės numerį pagal vairuotojų mokymo baigimo
pažymėjimų apskaitos registravimo žurnalą.
3. Antroje pažymėjimo pusėje PVMC įrašo vairavimo
instruktoriaus, kuris patvirtino, kad vairuotojas turi reikiamų
įgūdžių ir gebėjimų bei sėkmingai užbaigė papildomą praktinį
vairavimo mokymą, vardą ir pavardę. Kartu įrašomas mokymo baigimo
pažymėjimo numeris. Šį įrašą parašu ir antspaudu patvirtina PVMC
vadovas.
4. Neteko galios Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2009 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3-286
(nuo 2009 m. liepos 1 d.)
(Žin., 2009, Nr. 76-3151)


Papildyta:
Tai kiek suprantu, mokymo centro instruktorius gales nuspresti, kad vairuotojas turi dar karta pakartoti papildoma mokyma. Ir sis pakartojimas, perlaikymas gali testis dar n kartu... O mokymoje sutartyje turi buti nurodoma pinigu suma. Taigi vel uz visus mokymus reikes moketi pinigus ir manau nemazus... Kitokiu atveju neisduos nuolatiniu teisiu ir nuplauks 2 metu teises. O uz perlaikymus reiks irgi moketi. Tikrai mokymo centrai bus suinteresuoti, kad zmones "labai gerai" pakartotu kursa ir kuo daugiau paliktu pinigu jiems...
Atsakyti
QUOTE(Chicony @ 2009 09 23, 16:16)
Tai kiek suprantu nuo 2010 metų vasario 1 dienos bus visiems kleviečiems, kuriems išduoti 2 trukmės vairuotojo pažymėjimai, taikomi šie reikalavimai. Visgi egzaminai bus...

PAPILDOMO VAIRUOTOJŲ MOKYMO TVARKOS APRAŠAS
                               
                    ....
Tai kiek suprantu, mokymo centro instruktorius gales nuspresti, kad vairuotojas turi dar karta pakartoti papildoma mokyma. Ir sis pakartojimas, perlaikymas gali testis dar n kartu... O mokymoje sutartyje turi buti nurodoma pinigu suma. Taigi vel uz visus mokymus reikes moketi pinigus ir manau nemazus... Kitokiu atveju neisduos nuolatiniu teisiu ir nuplauks 2 metu teises. O uz perlaikymus reiks irgi moketi. Tikrai mokymo centrai bus suinteresuoti, kad zmones "labai gerai" pakartotu kursa ir kuo daugiau paliktu pinigu jiems...

Tai ne egzaminai, o mokymai. Aišku jaudulys kaip per egzą - pavyks ar ne, bet visgi ne egzai.
O kad suinteresuoti bus, jog neišlaikytų kuo daugiau g.gif Sakyčiau gali būti, kita vertus vėl - reitingai. Kaip man pasakojo instruktorius, jie suinteresuoti išmokyt kuo geriau, nes kuo didesnis neišlaikančių procentas tuo jų reitingas mažesnis, o tai reiškia mažesnius pinigus...


Įdomu, o man bus galima į tuos apmokymus? bigsmile.gif Norėčiau, juk įdomu ir naudinga bigsmile.gif Pinigai aišku pinigais, bet jau geriau kažkiek pamokėti, bet užtat kely saugiau bus 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(Aga @ 2009 09 22, 22:05)
Nu šiaip specialistai sako, kad išvis reikia stabdyt bėgiai, o žiemą net negalima stabdyt stabdžiu, nes labai greit užnešt gali mašiną ir nebesuvaldysi. O mažinant bėgiu greitį, automatiškai mašinos apsukos keisis, mažės greitis ir ne čiuoš. Brolis mano dabar tuos mokslus kremta, magistrą ginas, tai kala ir kala man į galvą, kad mašinos greitį reikia mažint ne stabdžiais, o bėgiais. Ir dar keli vyrukai, važiuodami man prikaišioja, kad mažinčiau bėgius, o ne stabdžiu stočiau sankryžose blush-anim-cl.gif Ir instruktorius kalė tą patį į galvą kai mokiaus žiemą.
O va žiemą stabdyt laisvu bėgiu išvis savižudybė doh.gif O vasarą stabdau  blush2.gif
Stabdymas paledėjusiame kelyje

Jeigu važiuojame ketvirta pavara 90 km/h greičiu ir norime sustoti slidžiame kelyje, staigiai nuspaudžiame sankabą, įjungiame trečią pavarą ir staigiai atleidžiame sankabą. Stabdžio ir kuro padavimo pedalų neliečiame. Palaukiame kol automobilis sulėtės iki 50 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame antrą pavarą, staigiai atleidžiame sankabą. Kaip ir prieš tai, kuro padavimo ir stabdžių pedalų neliečiame. Lėtėjame iki 25 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame pirmą pavarą ir lėtėjame iki 5 km/h. Tuomet nuspaudžiame sankabą, įjungiame laisvą pavarą ir dešine koja švelniai spaudžiame stabdžio pedalą iki visiško sustojimo
Stabdymas sausame kelyje

Nesvarbu kokia pavara važiuotume ir nustačius, kad kelyje reikės sustoti (sankryžoje, kelyje prieš kliūtį, kai kas nors netikėtai užlenda arba neleidžia persirikiuoti į kitą juostą) staigiai nuspaudžiame sankabą ir pavarų perjungimo svirtį pastatome į neutralią padėtį, dešinę koją nuo kuro padavimo pedalo perkeliame ant stabdžio ir stabdome. Stabdymo stiprumą pasirenkame pagal esamą situaciją. Jeigu atstumas iki sustojimo vietos pakankamas, stabdome pamažu. Esant kritiškai situacijai ir norint staigiai sustoti, sankabos ir stabdžio pedalą nuspaudžiame kartu. Sustojus negalima atleisti sankabos kol nebus įjungta laisva pavara.

Ne visada kelyje prisireikia visiškai sustoti. Labai dažnai situacija pasikeičia ir galima važiuoti toliau. Tokiu atveju vėl nuspaudžiame sankabą ir įsijungiame atitinkamą pavarą:
prie 10-20 km/h – 2 pavarą;
prie 25-40 km/h – 3 pavarą;
virš 40 km/h – 4 pavarą;
virš 60 km/h – 5 pavarą.

Gytis Repečka
Rugpjūčio 10, 2004 17:10.

Jai slidžiame kelyje su tokiu greičiu staigiai atleisi sankaba tai mašiniukas iškart apsisuks ,reikia labai išleto atleist
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo tapse: 23 rugsėjo 2009 - 20:24
QUOTE(vovere74 @ 2009 09 23, 16:46)
Tai ne egzaminai, o mokymai. Aišku jaudulys kaip per egzą - pavyks ar ne, bet visgi ne egzai.
O kad suinteresuoti bus, jog neišlaikytų kuo daugiau g.gif  Sakyčiau gali būti, kita vertus vėl - reitingai. Kaip man pasakojo instruktorius, jie suinteresuoti išmokyt kuo geriau, nes kuo didesnis neišlaikančių procentas tuo jų reitingas mažesnis, o tai reiškia mažesnius pinigus...

Vairavimo mokyklos yra suinteresuotos gerai išmokyti, bet ar bus suinteresuoti mokymo centrai? Jų yra po vieną mieste, todėl ir konkurencijos gali nebūti. Aš teises išsilaikiau liepos pradžioje, tai galėsiu jau sausį dalyvauti mokymuose. thumbup.gif

QUOTE(Aga @ 2009 09 22, 22:05)
Stabdymas paledėjusiame kelyje

Stabdymas sausame kelyje

Gytis Repečka
Rugpjūčio 10, 2004 17:10.[/color]

Stabdymas pavaromis yra ekonomiškesnis, tik nematau prasmės jungti pirmos, jei reikia sustoti. Šią žiemą tubūt nepavyks stabdyti laisva pavara, nes savivaldybė vėlavo sumokėti kelininkams, todėl dalis jų atsisakė barstyti, o likę vargu ar ras pinigų naujoms mašinoms.
Atsakyti
QUOTE(Aga @ 2009 09 22, 22:05)
<....>
Gytis Repečka
Rugpjūčio 10, 2004 17:10.[/color]

Labai panašu, kad gerb. Gytis šią info nurašė iš Zasados knygos "Saugus greitis", tik pamiršo, kad patarimai toje knygoje skirti galu varomiem 4 pavarų Žiguliukam. Biškį reikėjo pritraukti prie šių laikų automobilių.
Atsakyti
as vasara irgi ant laisvo stabdau blush2.gif
Atsakyti
QUOTE(Nerytė @ 2009 09 24, 14:24)
as vasara irgi ant laisvo stabdau  blush2.gif

as irgi mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Chicony @ 2009 09 23, 16:16)
Tai kiek suprantu nuo 2010 metų vasario 1 dienos bus visiems kleviečiems, kuriems išduoti 2 trukmės vairuotojo pažymėjimai, taikomi šie reikalavimai. Visgi egzaminai bus...

Kaip suprantu, teks vairuoti automobili ir ta vairavima vel kazkas vertins? g.gif
Atsakyti