QUOTE(Aga @ 2009 09 22, 22:05)
Nu šiaip specialistai sako, kad išvis reikia stabdyt bėgiai, o žiemą net negalima stabdyt stabdžiu, nes labai greit užnešt gali mašiną ir nebesuvaldysi. O mažinant bėgiu greitį, automatiškai mašinos apsukos keisis, mažės greitis ir ne čiuoš. Brolis mano dabar tuos mokslus kremta, magistrą ginas, tai kala ir kala man į galvą, kad mašinos greitį reikia mažint ne stabdžiais, o bėgiais. Ir dar keli vyrukai, važiuodami man prikaišioja, kad mažinčiau bėgius, o ne stabdžiu stočiau sankryžose

Ir instruktorius kalė tą patį į galvą kai mokiaus žiemą.
O va žiemą stabdyt laisvu bėgiu išvis savižudybė

O vasarą stabdau
Stabdymas paledėjusiame kelyje
Jeigu važiuojame ketvirta pavara 90 km/h greičiu ir norime sustoti slidžiame kelyje, staigiai nuspaudžiame sankabą, įjungiame trečią pavarą ir staigiai atleidžiame sankabą. Stabdžio ir kuro padavimo pedalų neliečiame. Palaukiame kol automobilis sulėtės iki 50 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame antrą pavarą, staigiai atleidžiame sankabą. Kaip ir prieš tai, kuro padavimo ir stabdžių pedalų neliečiame. Lėtėjame iki 25 km/h. Staigiai įminame sankabą, įjungiame pirmą pavarą ir lėtėjame iki 5 km/h. Tuomet nuspaudžiame sankabą, įjungiame laisvą pavarą ir dešine koja švelniai spaudžiame stabdžio pedalą iki visiško sustojimo.
Stabdymas sausame kelyje
Nesvarbu kokia pavara važiuotume ir nustačius, kad kelyje reikės sustoti (sankryžoje, kelyje prieš kliūtį, kai kas nors netikėtai užlenda arba neleidžia persirikiuoti į kitą juostą) staigiai nuspaudžiame sankabą ir pavarų perjungimo svirtį pastatome į neutralią padėtį, dešinę koją nuo kuro padavimo pedalo perkeliame ant stabdžio ir stabdome. Stabdymo stiprumą pasirenkame pagal esamą situaciją. Jeigu atstumas iki sustojimo vietos pakankamas, stabdome pamažu. Esant kritiškai situacijai ir norint staigiai sustoti, sankabos ir stabdžio pedalą nuspaudžiame kartu. Sustojus negalima atleisti sankabos kol nebus įjungta laisva pavara.
Ne visada kelyje prisireikia visiškai sustoti. Labai dažnai situacija pasikeičia ir galima važiuoti toliau. Tokiu atveju vėl nuspaudžiame sankabą ir įsijungiame atitinkamą pavarą:
prie 10-20 km/h 2 pavarą;
prie 25-40 km/h 3 pavarą;
virš 40 km/h 4 pavarą;
virš 60 km/h 5 pavarą.
Gytis Repečka
Rugpjūčio 10, 2004 17:10.
Hmm...idomu,ar tas Gytis Repecka pats megino stabdyti pagal savo rekomendacijas? Labai abejotina.Sitose rekomendacijose daug klaidu,atrodo,zinau,is kur tai paimta,ir ten pat forume jau ir iskritikuota beje

Visu pirma,nera taip kad visose masinose prie to pacio greicio vienodos pavaros jungiasi,pavaros jungiasi pagal apsukas,o kiekviena masina ju skirtingai papraso.O dar viena didele klaida-rekomenduoti atsiradus kliuciai pirma nuspausti sankaba

Stabdi reikia minti,stabdi! O ar spesi nuspausti sankaba,teisybe pasakius,nelabai svarbu.Nes kol isminsi sankaba-arba ivaziuosi kam i sikna,arba uzmusi ka nors,isbegusi staigiai i kelia,ekstremaliu atveju stabdymas vyksta ne sankaba-stabdis,o stabdis-sankaba.Del sitos klaidos ivyksta nemazai avariju,kuriu teisingai stabdant galejo ir nebuti.
Papildyta:
QUOTE(Aga @ 2009 09 22, 22:17)
denaxa, o aš oper egzą gavau pastabą, kai iš ketvirto į laisvą prieš sąnkryžą stabdžiau

Tipo reikia apskaičiuoti ir mažint greitį iš tolo, o ne stabdyt išsivėpus stabdžiu.
O šiaip tai nuo mašinos priklauso, maniškė laisva pavara ryja daugiau.
Tai cia todel,kad laikei B kat.,o as C,o dickiams jau leidzia normaliai vazinet ir be reikalo greiciu dezes nelauzyti

Taip sakant,penkias sekundes iki sankryzos gali "ant laisvo" riedeti