Įkraunama...
Įkraunama...

Pradedančios vairuotojos

QUOTE(ed@ @ 2011 04 28, 19:37)
Kiek paspausti akceleratorių idealiai jus niekada nepataikysite.

Idomu kodel? Kazkaip iki siol isejo pataikyti... g.gif Ir jokiu atsitiktinumu cia buti negali,uz vairo reikia zinoti ka darai ax.gif
Beje,kad neprasisuktu priekiniai ratai,kai jungiama zemesne pavara reiketu atleidziant sankaba siek tiek sukelti apsukas (saikingai pagazuoti),tai pagerina sukibima ir isgelbsti nuo ratu prasisukimo.
Taip ir nesupratau,kokie gi tie pliusai riedejimo laisva pavara smile.gif Kokie gi gali buti pliusai ir saugumas,jei ratai sukasi sau,variklis dirba sau,o greiciu deze isvis poilsiauja? Visa tai turi buti sujungta ir dirbti sutartinai.Todel ir sakoma kad masina ant laisvo nevaldoma,koks gi gali buti valdymas jei turi tik vaira ir stabdzius? ax.gif
Atsakyti
QUOTE(denaxa @ 2011 04 28, 20:18)
Taip ir nesupratau,kokie gi tie pliusai riedejimo laisva pavara smile.gif


drinks_cheers.gif Skaiciau ir taip, ir anaip, ale vis tiek neikirtau g.gif
Atsakyti
QUOTE(Olinda @ 2011 04 28, 19:11)
Ar nebuvo jokių ekstremalių situacijų



viena karta uzgesau sankryzoj biggrin.gif dar porai masiniuku tipo uzkisau (vyras taip sake), o daugiau kaip ir nieko, tik baimes buvo pilnos kelnes karsta.gif hihihi.gif
Atsakyti
QUOTE(Nivan @ 2011 04 29, 09:37)
viena karta uzgesau sankryzoj  biggrin.gif dar porai masiniuku tipo uzkisau (vyras taip sake), o daugiau kaip ir nieko, tik baimes buvo pilnos kelnes  karsta.gif  hihihi.gif

Tai sakyčiau labia gerai sekėsi smile.gif thumbup.gif
Atsakyti
Aš tai iš to ilgojo posto reziume irgi nesupratau. Lyg ir ne piemenka blondinė lotuliukas.gif Tai kur ta nauda tos laisvos pavaros...
Bet kuriuo atveju kiek atmintis leidžia prieš keliolika metų laikant teises mokė, kad tinkamą pavarą reikia pasirinkti prieš posūkį, o ne jau posūkio metu g.gif Tai netgi riedant iki posūkio laisva pavara, įvažiuoti į posūkį jau reiktų su įjungtu bėgiu g.gif niu mažu mano atmintis mane apgauna ax.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Prula: 29 balandžio 2011 - 20:40
O aš tai nežinau, turiu šalia specialistą, tuos dalykus išmanantį tikrai gerai, bent mano autmobiliui važiuoti ne laisva pavara yra geriau, nei laisva, ir ne mano vienam smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Prula @ 2011 04 29, 20:39)
Aš tai iš to ilgojo posto reziume irgi nesupratau. Lyg ir ne piemenka blondinė  lotuliukas.gif Tai kur ta nauda tos laisvos pavaros...

"Žalėms" vairuotojams geriau laisva pavara nesinaudoti. Bent jau iki tol kol te "baisus" pavojai jums nepradės atrodyti juokingai. Todėl aš nieko ir nerašiau apie tai kodėl kartais naudinga ridėti laisva pavara.
Ir dar yra vienas argumentas kodėl neturintiems patirties geriau stengtis ko mažiau perjunginėti pavaras: perjungimo momentu greičio dėžėje susidaro didžiulė perkrovą. Ko dažniau perjunginėjate to greičiau jį sulūž. O jei tai darote ne visai teisingai (pvz. kai ne iki galo išspausta sankaba), tai pavojus sulaužyti dėžę padaugėja šimtais kartų.
Aišku, greičio dėžė suprojektuota taip kad atlaikyti porą milijonų perjungimų, bet viskam anksčiau ar vėliau ateina galas. Jei saikingiau naudositės - automobilis tarnaus ilgiau.

O aną postą parašiau todėl kad nemėgstu kai žmones gąsdina nebūtais dalykais, tipo : mašina taps nevaldoma ar pan. Maksimum kas gali atsitikti jei nėra pakankamai patirties - aprašiau aname poste. Tikrai nėra ko bijoti ir jei to reikalauja situacija - drąsiai ridėkite laisvą pavara.

QUOTE(Prula @ 2011 04 29, 20:39)
Bet kuriuo atveju kiek atmintis leidžia prieš keliolika metų laikant teises mokė, kad tinkamą pavarą reikia pasirinkti prieš posūkį, o ne jau posūkio metu  g.gif Tai netgi riedant iki posūkio laisva pavara, įvažiuoti į posūkį  jau reiktų su įjungtu bėgiu  g.gif  niu mažu mano atmintis mane apgauna  ax.gif

Atmintis ne apgauna. Jei nemoki akimirksniu įjungti tinkamos pavaros, arba jei numanai kad situacija yra tokia, kad posūkio metų reikės staiga paspausti gazą, arba jei kelias slidus - geriau pasiruošti iš anksto. Kitaip aš ne matau prasmės iš anksto įjungti pavarą ir net keletą sekundžių deginti sankabą , laukiant kad bus galima atleisti ją iki galo. Juk dadėti gazo reikės tik kai įveiksite posūkį.
Atsakyti
QUOTE
Kiek paspausti akceleratorių idealiai jus niekada nepataikysite.
QUOTE(denaxa @ 2011 04 28, 19:18)

Idomu kodel? Kazkaip iki siol isejo pataikyti... g.gif

Sakydamas kad idealiai nekas negali pataikyti, turėjau omenyje kad idealių dalykų realiame pasaulyje nebūna. Gali būti 99,999999...% su begalibė devintukų po kablelio, bet 100% gausi tik jei suapvalinti.
Įsivaizduokime kad variklio velėnas padaro 2000-3000 apsisukimų per minutę. Jus tai galite reguliuoti spaudžiant arba atleidžiant akceleratoriaus pedalą. Tarkim kad ratai sukasi tokiu greičiu kas atitinka variklio sūkiams 2348 aps/min ir jų greitis mažėja. Ar yra pasaulyje bent vienas žmogus, kuris prieš atleidžiant sankabą, sugebės tiek paspausti gazą kad variklis sūktusi irgi lygiai 2348 aps/min? thumbup.gif
Gerai kad yra sugalvota sankaba, kuri praslysta jei vienas iš daiktų (ratai ar variklio velenas) sukasi didesniu greičiu nei kitas. Sankaba sugeria visas paklaidas. Rezultate, jei pvz. variklis sukosi liečiau nei reikia, jis per sankabą pradeda po mažu stabdyti ratus. Ko daugiau atleidžiate sankabą to staigiau stabdote. Tačiau jei tas stabdymas yra nežymus - jo aplamai nejaučiate ir jums atrodo kad viską darote "idealiai". O jei ir pastebite kad pradedate stabdyti - koja automatiškai prideda gazo ir viskas atsistoja į savo vietas. Įprastose sąlygose į tai net neverta kreipti dėmesio.
Tačiau visai kita kai važiuojate ant ledo! Tuomet net nedidelės jūsų klaidelės gali pakakti kad ratai prarastu sukibimą su keliu. Ir bėda yra tame kad žmogaus reakcijos laikas yra gan didelis: po to kai jus pajusite kad mašina stabdo praeis kaip minimum 0.09sek. iki to kol jūsų koja paspaus daugiau gazo, o ratams galvoti nereikia, jie pradės slysti tą pačia akimirka kai prasidės stabdymas. Ir jei tai atsitiks kai bandėte sukti, gali būti labai liūdnos pasekmės. verysad.gif
Todėl ir sakoma kad slidžiame kelyje pavarų perjungimas yra gan rizikinga procedūra ir reikia jas perjunginėti ko rečiau, stengtis tai daryti tik tada kai važiuojate tiesiai ir po visais ratais yra vienoda danga.

Atsakyti
QUOTE(ed@ @ 2011 04 30, 01:53)
Ir dar yra vienas argumentas kodėl neturintiems patirties geriau stengtis ko mažiau perjunginėti pavaras: perjungimo momentu greičio dėžėje susidaro didžiulė perkrovą. Ko dažniau

lotuliukas.gif kaip galima mažiau ar daugiau pavaras perjunginėti, ar tu žalias ar ne perjunginėji bėgį tada kada reikia
Atsakyti
QUOTE(Olinda @ 2011 04 30, 09:36)
lotuliukas.gif  kaip galima mažiau ar daugiau pavaras perjunginėti, ar tu žalias ar ne perjunginėji bėgį tada kada reikia

Butent drinks_cheers.gif Pavaras reikia perjungti tada kada reikia,o ne kuo maziau,kaip tik tingint jas perjungineti lauzoma masina,pjaunamas variklis ir ta pati greiciu deze doh.gif Tokiu nesamoniu teisybe pasakius dar nesu girdejusi... doh.gif
Papildyta:
QUOTE(ed@ @ 2011 04 30, 03:23)
Tačiau visai kita kai važiuojate ant ledo! Tuomet net nedidelės jūsų klaidelės gali pakakti kad ratai prarastu sukibimą su keliu. Ir bėda yra tame kad žmogaus reakcijos laikas yra gan didelis: po to kai jus pajusite kad mašina stabdo praeis kaip minimum 0.09sek. iki to kol jūsų koja paspaus daugiau gazo, o ratams galvoti nereikia, jie pradės slysti tą pačia akimirka kai prasidės stabdymas. Ir jei tai atsitiks kai bandėte sukti, gali būti labai liūdnos pasekmės.  verysad.gif
Todėl ir sakoma kad slidžiame kelyje pavarų perjungimas yra gan rizikinga procedūra ir reikia jas perjunginėti ko rečiau,  stengtis tai daryti tik tada kai važiuojate tiesiai ir po visais ratais yra vienoda danga.

Butent ir kalbejau apie vaziavima ant ledo,ir butent tada reikia ismokti mikliai perjunginet pavaras,ir jokiu budu nevaziuoti ant laisvos!!! Tokie megstantys riedeti laisva,nepriklausomai nuo stazo,labai daznai atsiduria geriausiu atveju griovyje,o ir mieste prisiziuriu pakankamai tokiu neaiskiu ivykiu,kuriu priezastis greiciausiai ir buvo riedejimas laisva,ir del to nesugebejimas issisukti is visai paprastos situacijos doh.gif Beje,masina niekada neslys jei pries posuki bus pakankamai prisistabdyta dar vaziuojant tiesiai,ir posukyje bus islaikytas tolygus gazas,jo nedidinant,vaziuojant tinkama pavara.
Ir niekas negasdina kad vaziuojant laisva masina taps nevaldoma,nes,pasikartosiu,ji ir yra nevaldoma,ir negali buti valdoma kai variklis,ratai,greiciu deze veikia kiekvienas atskirai kaip ismano,o vairuotojas turi tik vaira ir stabdzius... schmoll.gif
Atsakyti
Ai, o man, kad ir vairuojančiai keturis metus, visai įdomu buvo paskaityt ed@ minčių dėstymą. Nesvarbu, kad su kažkuo nesutinku, kažkas atrodo tiesiog neįdomu ir nenaudinga. Tiesiog žmogus, vairuojantis daug metų, atėjęs čia manė, jog pataikė tik į visiškai žalių, ką tik teises gavusių, vairuotojų temą ir pabandė labai aiškiai, kiekvienam pradedančiajam suprantama kalba, išdėstyti savo poziciją, kad riedėti laisva kartais nėra taip žiauriai baisu, kaip piešiama (gal jam pasirodė, kad taip riedėti bijoma net kelis metrus iki šviesoforo po to, kai jau važiavom antra pavara, ką čia žinom). Nemėgino gi įtikinti, kad taip reikia važiuot posūkiuose ar ant ant ledo, atvirkščiai juk. Ir neagitavo gi naudoti tos laisvos pavaros. Tai kas čia blogo? Tiesiog gražiai, kultūringai išdėstyta žmogaus nuomonė.

O kaip dirba kai kurie mechanizmai žmogus paaiškino labai gražiai, manau, tikrai ne kiekviena čia šviežiai atėjusi tai žino, o reikėtų gi. Kai turės supratimą, mažiau ir noras laisva nuo kalno žiemą, pvz., riedėt bus (o tokių gi vis pasitaiko doh.gif ), nes žinos ne tik kad negalima, o ir kodėl negalima. Niekad ne per daug tai dar ir dar kart pakartoti.
Todėl man kiek keistas toks priešiškas reagavimas ir pasišaipymas iš žmogaus nuoširdžių pastangų. Ir į tokiai ramią nuomonę reaguoti visokiais ,,gal tu žalias", ,,gal tu durnas". Gal. Nu tai padiskutuokime žmoniškai. O gal ir ne. Vėl galima padiskutuoti.
Denaxa, va, bandė (ji - žmogus, beje dirbanti su autiku diena iš dienos). ed@ atsakė. Bet labiausiai įsižeidė, kaip matau, tikrai žalios. Juokinga kiek smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Atogrąža: 30 balandžio 2011 - 12:13
QUOTE(denaxa @ 2011 04 30, 10:20)
Tokie megstantys riedeti laisva,nepriklausomai nuo stazo,labai daznai atsiduria geriausiu atveju griovyje...

Nepatikėsi! Per 20 metų ne buvo nei vienos avarijos dėl mano kaltės. Nebuvau nekarto net brukštelės mašinos, nekalbant jau apie griovius. Dar daugiau: per visą gyvenimą buvo tik 3 kartai kai nesugebėjau išvengti susidūrimo, nors nuo "norinčiu" padaryti avariją tenka išsisukinėti kas dieną, (o kartais ir kelis kartus per dieną). O ir tos kartus rimtas avarijas pavyko sušvelninti iki lengvo prisilietimo.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo ed@: 30 balandžio 2011 - 12:53