Iš patirties galiu pasakyti ir sutikti, kad klasės auklėtojas su klase dirba viršvalandžius, už kuriuos niekas nemoka. Bet taip jau yra ir nieko nepadarysi. Nepasakysi gi, kad neužpildžiau pusei vaikų kokios nors suvestinės, nes man skirtos tik 3 val. per savaitę ir t.t. Ir su tėvais bendrauju po darbo valandų, ir pas vaikus važiuoju jei reikia ir savaitgaliais, ir vakarais. Niekur nesidėsi, tada geriau neimti auklėjamos klasės.
Kas liečia socialinį pasą, tai tikrai ten yra tokių klausimų, kad nesinori jų užduoti tėvams. Tas metodines rekomendacijas rašo dėstytojai teoretikai,( gal tik vieną išleistą knygą žinau soc. pedagogių, kurios dirba) jiems atrodo kitaip. Bent aš susidariau formas pati, neįtraukiau klausimų, kurie man pasirodė nereikalingi (neetiški) ir sėkmingai auklėtojai pildo, o aš sisteminu informaciją. Rizikos grupės šeimas visada pati sužinau, nes užklausiu socialinių paslaugų centro, kuris pateikia informaciją raštu, reidus pas nelankančius organizuoju pati arba su klasės auklėtojais ir t.t.
Kaip bebūtų sunku ir neužtenka laiko, bet su mokiniu pirma dirba klasės auklėtojas ir jis turi žinoti visą informaciją apie vaiką, jo šeimą, o kai iškyla problemų, tada socialinis pedagogas sprendžia jas su klasės auklėtoju ir kitomis atitinkančiomis institucijomis.
Pas mus visose mokyklose daugmaž toks požiūris : jei vaikai susibarė ar susimušė, tuoj pat vedami pas soc. pedagogą, o taip būti neturėtų, tokias problemas sprendžia klasės auklėtojai.
Jeigu kam įdomu, galėsiu nurodyti ir puslapius kur galima rasti informacijos apie soc. pedagogų darbą reglamentuojančius dokumentus. Tada gal bus aiškiau ką dirba soc. pedagogas ir klasės auklėtojas. Tik dar kartą noriu pabrėžti, kad mes visi mokykloje tiek mokytojai, tiek auklėtojai, tiek kiti specialistai tikrai dirbame daugiau, nei mums moka. Ir laiko, ir kitokiu atžvilgiu.
Taigi, su artėjančia mokytojo diena, stiprybės, kantrybės, sveikatos
