Įkraunama...
Įkraunama...

Maui sala, Havajai

įdomumo dėlei skaičiavau, kiek truktų kelionė iš Vilniaus į Honolulu, tai trumpiausią kelionę pasiūlė 25 valandas.
gražūs akiai vaizdai, ačiū 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(Partizanė @ 2011 11 08, 17:04)
įdomumo dėlei skaičiavau, kiek truktų kelionė iš Vilniaus į Honolulu, tai trumpiausią kelionę pasiūlė 25 valandas.
gražūs akiai vaizdai, ačiū  4u.gif

O as dar maniau, kad panasiai gautusi kaip nuo musu blink.gif Kiek persedimu siulo? Gal tik laukti reiketu ilgai g.gif As is tikro po keliones sakiau niekada taip ilgai nebenoriu skristi. Bet ir velgi! Jei gauti normalias vietas ar pirmos klases tai jau kitas reikalas biggrin.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo liekna: 08 lapkričio 2011 - 18:40
Kapalua papludimyje kartu su vyru nusprendeme isbandyti ir mes tiek isgirta nardyma Havajuose. Jau Cikagoje apsirupinom kaukem, vamzdeliais ir kitais reikmenimis. Ir stai siurprizas man! Nardyti as negaliu blink.gif doh.gif biggrin.gif Niekaip negalejau iveikti keistos baimes savyje ir panerti po vandeniu. Vien ikisus galva iki ausu i vandeni mane apima panika. Tad prisidarius ko gero nemazai gedos pries kitus poilsiautojus nuliudus grizau i kranta ir likusi laika teko praleisti bestebint kitus nardytojus biggrin.gif
Del sios priezasties teko atsisakyti planu plaukti i organizuojamus vienos dienos kruizus panardyti i salia esancia Molokini sala ir prie to paties stebeti delfinus vandenyne verysad.gif O taip norejau isvysti garsiuosius Maui saloje gyvenancius vezlius ir patirti tiek daug aprasyta nepakartojama jausma plaukiojant tarp ju verysad.gif
Na kagi, vakaroti nera siandien kada, reikia kuo anksciau eiti miegoti, nes rytoj laukiu laaabai sunki diena. O dar tiksliau - rytas mirksiukas.gif

Pirmadienis
Keliames 3 val. nakties ir ruosiames i viena ispudingiausiu potyriu savo gyvenime...
Jeigu skaitytumete apie Maui sala ir dometumetes ka galima joje nuveikti, prie butiniausiu lankytinu vietu rastumete - Haleakala ugnikalni. O prie populiariausiu turu saloje - Haleakala sunrise (sauletekis). Kadangi ne kiekvienam paprasta atsikelti 2-3 val. ryto, dauguma salos lankytoju visgi pasirenka jiems priimtinesni varianta ir i sia uzburiancia vieta vyksta ziureti saulelydzio. Mes nutariame nepraleisti tokio sanso gyvenime ir pamatyti si garsu visame pasaulyje sauleteki.
Uzsimiegoje, 4 val. ryto issiruosiame i kelia. Dar vaziuojant pagrindiniu greitkeliu, tolumoje isvystame didziuli oranzini sviecianti plota - ugni. Minutele issigastu, kad issiverze ugnikalnis. Tamsoje, dar svieciant menuliui, ugnies vaizdas atrode tikrai baugiau unsure.gif Galiausiai suprantam, kad vietiniai tik degina laukus biggrin.gif
Labai greitai privaziuojame kelia, vedanti i ugnikalnio virsune. Stai kaip jis atrodo:

user posted image

Nakti vaziuojant tokiu keliu, kylant vis auksciau ir aukciau (i 3km auksti), kai salia kelio driekiasi skardziai, ne pats maloniausias jausmas. Taciau baime sklaido masinu virtine tiek priesais mus, tiek uz musu. Ir vaziuoti siuo keliu uztrunka ganetinai ilgai (1 - 1.30 val).
Uz pati Haleakala nacionali parka moketi nereikia. Taciau turite susimoketi 10$ uz masinos stovejimo aikstele. Mokestis tikrai nera didelis, tuo labiau, kad gautas leidimas galioja net trims dienoms siame parke (apie parko ribas papasakosiu siek tiek veliau, kadangi jame dar lankysimes ir sekancia diena). Pagaliau pasieke virsune, vadinama visitor center (lankytoju centra), kur susirenka visi, norintys isvysti sauleteki, randame gausybe masinu ir begale zmoniu. Planuodama sia atrakcija maniau, kad susirinks daugiu daugiausiai 20-40 zmoniu, o isvydau minimum 150 blink.gif Tik tada supratau internete rastus perspejimus, kaip svarbu kuo anksciau atvykti i vieta, kad galetum uzsiimti geresne vieta saules stebejimui. Bet mums tai nesvarbu, mes pasirenkam su dar keliom ryztingesniu zmoniu grupelem kopti ne itin draugiskomis uolomis auksciau, i nuosalia virsukalne. I vieta, kur tiesiai tau po kojomis atsiveria nuostabus krateriu, uolu ir debesu vaizdas. Ir stai kam reikejo musu zieminiu, saltosios Cikagos drabuziu! Labai dziaugiuosi, jog pries kiekviena kelione atlieku namu darbus ir susirenku kuo daugiau informacijos, kitaip net nebutu sove i galva vykstant i Havajus i lagamina isimesti ir pirstiniu pora bigsmile.gif 6 val. ryto, 3km aukstyje ne taip ir silta, net ir paciuose Havajuose mirksiukas.gif Minuso stipraus nebuvo, daugiu daugiausiai gal koks -1, taciau vejas labai stiprus ir saltas. (Uztat tai visiskai netrukde jaunavedziu porai (nuotaka vilkejo balta suknele, aisku atvira, be jokiu rankoviu!) sudalyvauti nepakartojamoj fotosesijoj.)

Haleakalā – yra jaunesnysis Maui salos ugnikalnis, iskiles iki 3050 m (arba 8km nuo vandenyno dugno) aukscio. Havajietiskas zodis Haleakala reiskia “saules namai”. Legenda apie si vulkana ir pusdievi Maui, kuris suletino saule, jau pasakojau sio reportazo pradzioje.
Senoveje, sio didelio kalno virsuneje galejo buti tik kahuna (dvasininkai) ir ju haumana (studentai), kur jie studijavo ir praktikavo iniciacijos ceremonijas. (Sie ritualai susije su zmogaus ivedimu i tam tikra grupe. Pvz, tai galetu buti oficialus zmogaus priemimas i pilnameciu bendruomene. Trumpiau tariant, tai reiskia transformavimasi, zmogaus atgimima naujame vaidmenyje.) Vyriausieji dvasininkai gerbe si kalna del puikios aplinkos apmastymams ir dvasines isminties semimuisi. Taip pat ji vertino kaip vieta, kurioje gali stebeti zvaigzdes ir planetas.
Del nepaprastai sauso, ramaus oro, aiskaus ir ryskaus dangaus vaizdo, del kalno aukscio bei visisko miesto sviesu nebuvo, Haleakala virsune tapo viena is idealiausiu vietu pasaulyje teleskopams. Dabar cia yra ikurtos 12 observatoriju ir pastatyta nemazai didziuliu teleskopu, kurie parko lankytojams nera prieinami. Kad galetu dalyvauti tyrinejimuose, mokslininkai ir astrologai i sia vieta atvyksta is viso pasaulio.
Na, o turistai cia susirenka stebeti nepakartojamu sauletekio ir saulelydzio vaizdu. Pasigrozekime ir mes, tik pries tai idedu havajietiska poezija, sukurta apie ausra:

E ala e Ka la i kahikina
I ka moana
Ka moana hohonu
Pi’i ka lewa
Ka lewa nu’u
I kahikina
Aia ka la.
E ala e!

“Zadinkim, kelkim
Saule Rytuose
Is vandenyno
Vandenyno gilaus
Kylancia i dangu
Dangu auksciausia
Rytuose yra saule
Zadinkim!”

P.S.
Haleakala siuo metu laikomas snaudzianciu ugnikalniu, taciau ivertinant tai, kad paskutinis jo issiverzimas uzfiksuotas vos pries pora simtmeciu (1790 m.), vulkanologai ji laiko vis dar potencialiai pavojingu.
Papildyta:
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

Papildyta:

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

Stai cia matosi nuo virsunes, kurioje buvome mes, lankytoju centras (kuriame tradiciskai renkasi zmones stebeti sauletekio):
user posted image

user posted image

Papildyta:

user posted image

user posted image

Atsakyti
Šį pranešimą redagavo liekna: 08 lapkričio 2011 - 21:17
QUOTE(liekna @ 2011 11 08, 17:34)
Vasariuk, neveltui lietuviu filologija pabaigus  biggrin.gif


Dabar suprantu fizikus, FiDi ir Dina Zaura biggrin.gif
Atsakyti
Reziumuojant musu sauletekio nuotyki, galiu pasakyti, kad tuo metu, kai ji stebejom, galvojau: nieko ypatingo... Taciau praejus pusdieniui, ir ypac dabar grizus namo, galiu drasiai pasakyti, kad dar niekada gyvenime man neteko nieko tokio grazaus matyti ir jausti wub.gif Susigraudinu kiekviena karta tai prisiminus cray.gif
Siame Haleakala nacionaliniame parke yra padaryti keliukai, leidziantys zmonems labiau patyrineti snaudzianti ugnikalni, nusileidus zemiau krateriu. Issiruosiam i apzvalgine kelione ir mes. Leistis zemyn per uoleta kelia nera lengva, taciau pagave pagreiti tiesiog skriejam zemyn. Peizazas nepakartojamas. Spalvos keiciasi nuo kiekvieno saules spindulio wub.gif Kaip beje ir oro temperatura. Iki 9-10 val ryto (kaip ir kalnuose) dangus buna giedras, o veliau atkeliauja debesys. Del to niekaip nesuprantu kodel zmones nekeliauja siu vietu apziureti anksti ryte, nes mums grizinejant tuo paciu keliu atgal jau buvo susitelke tiek daug debesu, kad per juos isvis sunku ka buvo imatyti.
Parko informacijoje raso, jog visas pesciuju kelias po sio ugnikalnio teritorija tesiasi 9 mylias (t.y. 14,5km). Mes iveikem tik kokius 9 km (cia su ejimu i prieki ir atgal). Net nemoku nupasakoti kaip sunku buvo lipti atgal i kalna, ir dar tokiu baisiu keliu doh.gif Keletas momentu buvo tokiu sunkiu fiziskai, kad maniau tikrai nebegrisim biggrin.gif Mums kaip neipratusiems kopineti tai buvo tikras issukis. Neisivaizduoju kaip galima apeiti visa parka blink.gif Tiesa, sutikom viena zmogu, kuris pasakojo uzauges kitoje Havaju saloje - Kauai. Sis pagyvenes vyras iveike visa ta 14,5 km kelia ir dar begte blink.gif Dauguma zmoniu cia keliauja su gidu ir arkliais.
Mums kopti atgal i kalna labai padejo gamta bigsmile.gif Kaip minejau, susitelke labai daug debesu, kurie slinko tiesiog per musu kunus, atvesindami ir pranesdami maza smulku lietuti wub.gif Iveikus si kelia galiu atvirai pasakyti, jog niekada gyvenime ten nebesileisiu pesciomis biggrin.gif Bet zinoma, viena karta gyvenime tai padaryti butina mirksiukas.gif

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image
Papildyta:

Si reta Silversword rusis yra be galo trapi ir gyvena tik Haleakalā vulkano slaituose:
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image
Atsakyti
Nemazai zmoniu renkasi dviraciu tura keliaudami atgal Haleakala keliu (kurio zemelapi buvau ikelus). Tad vaziuoti siuo keliu atgal mums buvo siek tiek pavojinga. visu pirma uzejo gana stiprus lietus ir visas kelias pasidenge debesu ruku, o kur dar po visa kelia issimete greitai lekiantys dviratininkai... Ir plius dar siaubingai nuo miego trukumo besimerkiancios akys.. biggrin.gif
Po tokio aktyvaus ir siek tiek varginancio ryto nusprendziam leistis i salos apacia ir aplankyti pora papludimiu.
Siek tiek daugiau noreciau pasakyti apie La Perouse Bay (ilanka). Ji yra salos apacioje (pietineje puseje), paciame kelio gale (toliau vaziuoti nebeimanoma). Butent sioje vietoje issilaipino pirmasis europietis - prancuzu admirolas Zanas Fransua Laperuzas, apie kuri jau pasakojau anksciau. Kai vandenynas buna ramus, si ilanka tampa nardytoju rojumi, kadangi turi labai uoleta rifa. Senoveje sios vietos buvo zinomos kaip krastas, po kuri klajojo Huaka'i po (Naktiniai Zygiuotojai) - nerimstancios dvasios, ikalintos zemes spastuose, kuriuos sukele nakties piktumas. Butent i sia ilanka paskutini karta ir buvo issiverzes Haleakala ugnikalnis 1790 m. Galiu pridurti, kad tikrai nelabai malonus jausmas vaziuoti keliu, kai tau is abieju sonu vien lavos uolienos unsure.gif Taip tuscia, niuru ir nyku unsure.gif

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image
Atsakyti
Pietines salos dalies pora papludimiu:

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image
Papildyta:
Stai ir paskutinis dienos vaizdelis pries pradedant ruostis sunkiai sekanciai dienai 4u.gif

user posted image
Atsakyti
Antradienis
Ilgai laukta ir planuota diena. Planavom isvaziuoti 7 val. ryto. Siaip ne taip issiruosiam 8 doh.gif Gatvese jau prasideda kamsciai (dar neminejau, kad Maui saloje labai letas eismas. Turistu pilna, visi bijo greitai vazineti, prie to paties visi dar stoviniuoja grozedamiesi vaizdais ir fotografuodami aplinka). Sustojam paskutineje vietoje, kur dar imanoma gauti degalu, nes iki grizimo atgal degaliniu niekur nebebus. Prisimenam, jog neatsivezem purskiklio nuo uodu, kurio siandien mums tikrai prireiks, tad stojam prekybos centre ir begiojam 15 min, kol randam ko reikia. Kaina palyginimui tokio purskiklio: degalineje - 14$, prekybos centre - 6$ blink.gif thumbup.gif Taip pat sustojame vietiniam kioskelyje isigyti kelionini gida: Road to Hana, su CD, zemelapiu ir visais izymiaisiais sustojimais. Siame zemelapyje svarbus sustojimai suzymeti pagal kelio mylias, tik spek ziureti! Aisku neteisingai suprantam zemelapi, pasivaidena, kad jau pravaziavom pora punktu, tad nusprendziam suktis atgal ir pradeti nuo pirmutinio tasko - Pa'ia miestelio. Grizus paaiskeja, jog mes ne tik, kad nepraleidom jokiu sustojimu, bet netgi neprivaziavom dar reikalingo kelio, nuo kurio ir pradedamos skaiciuoti tos mylios doh.gif Sugaistam vel 30 min veltui unsure.gif Na bet galiausiai viskas stoja i savo vezes, mes isukam i tinkama kelia ir pradedam savo nuotykiu ir ispudziu kupina kelia i Hana.

Road to Hana

user posted image

Nei viena kelione I Maui sala nesiskaito uzbaigta, jei neisbandei kelio i Hana. Kaip viena is vaizdingiausiu nacionaliniu magistraliu bei viena is pagrindiniu turistu lankomu vietu Maui saloje, 1999 m. Hanos magistrale buvo paskelbta Nacionaliniu Tukstantmecio Taku (“National Millennium Trail”). O 2001 m. didzioji vaziuojamojo kelio dalis prideta prie Nacionalinio Istoriniu Vietu Registro (“National Register of Historic Places”). Tai labai siauras, palei pakrante nusidriekes 52 myliu (84 km) kelias, kuris lankytojams siulo panoraminius vaizdus, 600 staigiu posukiu ir net 56 vienpusius istorinius tiltus.
Is pradziu tai buvo purvo ir zvyro kelias, kuri 1908 m. sukonstravo zmones savo rankomis, naudodami tik kirtiklius ir ugnikalnio zarijas. Del pavojingos kelio bukles ivyko nemazai nelaimiu, is cia kilo populiarus posakis “As isgyvenau kelia i Hana” (kuri saloje randame ant daugumos parduodamu marskineliu ir siuvenyru). Kai vis daugiau turistu pradejo plusti siuo keliu, 1962 m. jis pagaliau buvo isasfaltuotas. Siandien daugiau kaip 1 000 automobiliu siuo keliu pravaziuoja kas diena, o per metus susidaro apytiksliai puse milijono zmoniu.
Lyginant su kitomis Maui vietomis mazai issivystes (galima sakyti izoliutas), ilgas ir vingiuotas kelias i Hana siulo tai, apie ka daugelis tik tyliai pasvajoja: vaizdingus peizazus, bambuku giraites, nuostabaus grozio zydincius sodus, atograzu miskus, vagota kranto linija ir begale uzsleptu kriokliu. Cia vienoje vietoje gali rasti visus Havaju zymius reginius, garsus ir kvapus.
Iki 1990 m. dauguma keliautoju si kelia pabaigdavo pasieke Hanos miesta, taip kaip ir teigia pati fraze “Kelias i Hana”. Taciau dabar, kai kelias buvo galutinai isasfaltuotas ir siek tiek praplatintas, savo kelione kiekvienas gali testi ligi pat Kipahulu (pietryciu miestelis, priklausantis Haleakala nacionaliniam parkui. Jis neturi nei elektros, nei vandens, tik telefona.)
Sis kelias laikomas isbandymu kiekvienam, ypatingai tai puiki proga pasitikrinti santykiu stipruma su savo antraja puse, kadangi kelias ilgas, varginantis ir siulantis daug staigmenu. Leidziames i nuotykius ir mes 4u.gif mirksiukas.gif

user posted image

user posted image

Pirmasis sustojimas - Twin falls. Tai pirmieji kriokliai kelyje i Hana. Is tikruju ju yra ne du, o daugiau. Kai buna lietingesnis sezonas, kriokliai atrodo zymiai ispudingiau, o ekstremalus keliautojai netgi ryztasi sokineti nuo virsuniu i kriokliu sudarytus baseinus.
Akivaizdu, jog siuo metu laiku tikrai niekas nesiryztu sokti i si vandeni, kadangi jis laaabai negilus biggrin.gif Plius, pats krioklys dvynys siuo metu buvo tik vienas, kadangi antrasis yra isdziuves smile.gif
Beje, si vieta yra ganetinai klaidinga. Visu pirma, visuose giduose ji minima kaip ne itin verta demesio (labai keista, nes man ji paliko vos ne didziausia ispudi, galbut tai del to - jog tai buvo pirmasis mano matytas kriokliukas sioje saloje, o del zmoniu nebuvimo galejai prieiti arciau jo ir netrukdomas pasimegauti vaizdu). Antra, prie sio parko yra labai maza stovejimo aikstele, tad dauguma uzmete aki ir suprate, kad jiems nebera vietos, tiesiog vaziuoja toliau. Trecia, si vieta is tikro yra didele ir dauguma pamate viena kriokli mano, jog tai ir viskas (del pavadinimo Twin falls, kadangi kiti kriokliai neminimi). Mums patiems teko sneketi su zmonemis, kurie pamate pirma kriokli (dabar suprantu, kad tai netgi nebuvo tas garsusis Twin falls hihihi.gif) iesko kelio atgal i stovejimo aikstele. Mes surizikavome, ir atrade viena sonini keliuka, pasukome. Teko nusiauti batus ir paeiti siek tiek saltu vandeniu per slidzius akmenis, kai mus pasitiko tikrasis Twin Falls su tikrai zaviu vaizdu:

user posted image

user posted image

user posted image
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo liekna: 09 lapkričio 2011 - 02:05
Ir zinoma siulau pasizvalgyti po likusia sios teritorijos dali 4u.gif

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

Hibiscus. Oficiali Havaju gele nuo 1923m. Ji zydi istisus metus. Prietaras sako: Jeigu pakelei jos zieda, turi laikyti iki saulelydzio mirksiukas.gif
user posted image

Keliaujam toliau, ir visai netoli stojam apziureti pirmosios bambuku giraites siame Hanos kelyje:

user posted image

user posted image
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo liekna: 09 lapkričio 2011 - 02:20
Kelyje galite pasigrozeti ne tik iprastiniais, bet ir vaivorykstiniais eukaliptais (Rainbow Eucalyptus).
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

Sustojam pasivaikscioti po Waikamoi Ridge Trail (Waikamoi keteros takas).

user posted image

user posted image

user posted image

Lobster Claw Heliconia (Omaro nagas). Centrines ir Pietu Amerikos augalas, gaves toki pavadinima del savo panasumo i raudona virta omara.
user posted image

Torch Ginger - viena dramatiskiausiu geliu, kurias galite rasti siame kelyje. Ji kilus is Rytu Indijos.
user posted image

user posted image
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo liekna: 09 lapkričio 2011 - 02:43
Nuostabus pasakojimas, nuostabūs vaizdai wub.gif Nuoširdžiai pavydžiu Jums tokio nerealaus medaus mėnesio 4u.gif
Atsakyti
Tobula wub.gif
Atsakyti