QUOTE(Vicious Vici @ 2013 07 05, 23:17)
Maitinti iš visuomenės galima ramesnį psichinį ligonį, kuriam užtenka tramdomųjų. kam maitinti atmata tapusį ligonį? Kodėl galima užmigdyti augintinį, kai atrodo, kad jis kankinasi. Kartais nei jis ten tiek kankinasi, nei ką, kartais tiesiog agresyvus ir jau migdomas be gailesčio. Tai kuo agresyvus žmogus, be žmogiškųjų vertybių koks turėtų būti geresnis už sergantį ar agresyvų šunį? Man niekuo. Ir iš viso, nenueikim link psichinių ligonių. Toli gražu kai kuriems iki jų. Ta dvidešimtmečio istorija, nužudžiusio varėniškę. Jis ką toks jau didelis ligonis? Kažodėl niekas iki tol to nepastebėjo ir visiems šokas buvo.
Jei pasaulis vadovautusi vien mano suopraciu, kas yra vetybe, itariu nemaza dalis visuomenes, butu nurasyta i balasta, slaka, bet deja, mano suopratis, nera rodiklis.
Taip galima nusikreizeti, kam reikia islaikyti ligonius, kam reikalingos reanimacijos, kam reikalinga islaikyti pensininkus, ar tas pacias niesciasias, invalidus ir t.t.
Bet aciu dievui, musu visuomene yra humaniska, nenusirita iki zudiku lygmens.
Siaip, jau apie tai diskutuota virsuje, nepatingekite preskaitykite. Is naujo "tasyti zuvi" nesinori.
QUOTE(Dešimtukas @ 2013 07 06, 10:37)
Požiūris į žmogaus gyvybės vertingumą priklauso nuo laikmečio, krašto kultūros ir dar daugybės kitų dalykų. Prisimenu savo močiutės, kuri buvo gimusi 1912 m., pasakojimą apie tai, kaip pažįstama moteris gimdė. Gimdymas buvo komplikuotas, vaikas buvo labai didelis ir pribuvėja pasakė, kad nepagimdysi arba vaikas bus traumuotas. Pribuvėja pasiūlė pradurti vaikui galvą (tuo metu tai turbūt buvo įprastas būdas tokiais atvejais), ir vaisius buvo išimtas dalimis. Mano močiutė apie tai pasakodama norėjo pabrėžti tai, kad šiais laikais dėl to visi labai pergyventų, o tada gimdyvė nei kiek nenusiminė, niekam net į galvą neatėjo, kad čia nužudymas. Tada tai buvo normali reakcija, nes tokia buvo visuomenė, tokia kultūra, toks požiūris į naujagimio gyvybės vertę.
"Gyvybė - apsoliuti vertybė", gal taip turėtų būti tobulame pasaulyje. Kai 1953 m. mirė Stalinas milijonai nežinantys ir nesuvokiantys sovietinės tikrovė, verkė gailėdamiesi Tautų Vado. Kitiems milijonams uždarytiems lageriuiose, badaujantiems ir šalantiems tremtyse, praradusiems šeimas, namus, nukankitųjų artimiesiems, tai buvo pati džiagsmingiausia žinia. Juk normalus žmogus negali džiūgauti kai kas nors miršta. Normaliomis salygomis ne, bet tada milijonai dorų žmonių nuoširdžiai džiaugėsi, nes toks buvo gyvenimas.
Ko jus taip siaurai imate? Jei jau imti imkime globaliai, nuo Biblijos laiku, o gal pastudijuokime SPARTA, antikos laikus, o gal ir viduramzius paziurekime... Daug yra pamokanciu istoriju. Anais laikais zudynes buvo norma, bet ar tai yra siekiamybe?
Jus vis bandote apsiriboti inidvido, "nuosavo gardelio" matymu. Bet aciu dievui, yra bendras visuomenes suopratis, kas yra gerai ir kas yra blogai. Musu visuomene labai evoliucionavo. Va cia rasancius imetus kokius 150 metu atgal, itariu praziltu, nes mes esame istvirkinti laisviu. Mes visi totaliai zinome savo teises, keldiname virs visko savo branguciu teise rinktis, ta pacia teise i teisinguma ir t.t. Bet... Ne visi yra samoningi ir ne visiem duota suvokti, kad sios teises dar ir suteikia nemazai prievoliu, isipareigojimu, kuriu butina laikytis. Nevisai dar suvokia, kad sias teises mums uztikrina visuomene, o ne musu individualus norai, poreikiai. Todel ir yra visuomenine prievole, atsakomybe ir t.t.
Kas dabar bus, jei kiekvienas pagal save prades matuoti, kam ka suteikti, kas apsimoka neapsimoka? Itariu, pestines garantuotos, nes suveiks kiekvieno individo EGO, todel visuomene reglamentuoja. Jei mas skelbiames, jog esame humaniska visuomene, orientuota i zmogu, jo teises, o svarbiausia, jog visuomenes vertybe yra gyvybe, kaip mes galime tapti zudikais? Tarkim, jei as smerkiu prievarta, jos niekada ir netaikysiu, jei smerkiu zudyma, vadinasi, man atgrasu zudyti. Kaip as galiu tapatintis su tuo ka smerkiu? Prasyciau nepainioti, zudimo, su gynyba, nes ikaltintas zmogus negali zudyti, nuo jo gintis nereikia.
Kas yra issivysciusios salys? Vystimasis yra evoliucija, siekiamybe, visuomene niekada nesustos vietoje. Ekonominis issivystymas dar nenumano, jog yra lygiai taip pat issivystes tos visuomenes dvasingumas, samone. Nors gerbuvis itakoja, bet tikrai nera esminis rodiklis. Kad ir dabar Amerikoje niekaip negali uzdrausti ginklus, nors nuo ju zusta daug nekaltu zmoniu.
Puikiausias pvz. butu demokratijos suvokimas. Palyginkite Solono, kuris gyveno VIa, pr. Kr. demokratijos suvokima ir siuolaikines visuomenes. Zenkliais skiriasi, o va tas skirtuma ir parodo, kiek brandi siuolaikine visuomene. Jei kas nors galvoja, kad mes jau issememe demokratija, pasiekme jos ausktumas, turiu nuvilti, ji dar kis. Ir ne demokratija yra kalta, kad izualiai nedorovingi zmones bando ja manipuliuoti. Ne demokratija yra issisemusi, degradavysi, o zmones dar nepasieke samoningumo lygmens. Tai musu siekiamybe, gaires ateiciai.