Dekui! Sekmes ir Jums renkantis mokykla.
Del bendruomeniskumo-individualumo, tai mes uz balansa. Musu akimis, balanso gimnazijoje nelabai yra.
Yra daug grupes projektu, taciau labai dazna tokia situacija, kad kai kurie grupes nariai sedi atsipute, kol uolesni uz juos viska padaro. Nes juk vertina visa grupe, jokio individualaus isskyrimo, tai i tuos projektus idetas darbas buna oi skirtingas. O gauna visi vienodai. Yra tam tikra kategorija zmoniu, kurie uz bendruomeniskumo slepiasi ir parazituoja. O jei Jusu vaikas turi didesni seimoje isugdyta asmenines atsakomybes jausma, tai vienas ir sedes su tuo projektu, darydamas namu darbus uz visus "lodorius".
Ne karta esam savo dukra rade tokioj situacijoj. Mes ja protinam padaryti tik savo darbo dali, nes kiek gi galima daryti projektus uz kitus grupes narius. O jos atsakymas: kas is to, uz Marytes tingejima bloga pazymi gausiu as, nes niekam neidomu, kad tingejau ne as, o Maryte.
Paskutinis juokas buvo, kai dukra sirgo, gulejo su auksta temperatura, o ja skype ir zinutem atakavo bendro projekto nariai. Ok, dukra sako- savo dali as padarius, atsiunciu. Tada "parazituojantys" pradejo: tai mes nemokam, tai prezentacijos nemokam daryti, tai kaip tas skaidres daryti (trecius metus zmones mokomi- bet kai kurie nesugeba

), tai kur cia tos informacijos ieskoti (google atseit nemoka isijungti). Varte varte visaip, kol galu gale nusprende, kad mokytojai pasakys, jog dukra buvo atsakinga uz galutini prezentacijos parengima, o juos visus pavede, nes susirgo. Ir sako serganciai bendraklasei: tau gi nieko nebus, nes sergi, o mes atsipusim.
Mes su vyru stebejom sita terora uz galvu susieme.
Stai tokia antroji to bendruomeniskumo puse.
Na, tai viena is detaliu. Daugiau negasdinsiu.

Aisku, yra ir labai geru mokytoju, kurie aklai nesaka tuo "bendruomeniskumu" dirbtiniu. Bet yra ir nelabai kokiu...