QUOTE(skruzdeda @ 2009 01 14, 11:50)
bet jeigu grizti prie forumo temos esmes, tai ka is tiesu turetu sugebeti "standartinis" 4 metu vaikas? ne tik kalbos poziuriu, bet ir kitais?
baigdamas 3-4 matų tarpsnį ir pradėjęs penktuosius metus, vaikas jau turėtų: tvirtai žinoti, kas jis (vardą ir pavardę), lyginti daiktus (ilgas - trumpas; didelis-mažas, sunkus-lengvas), grupuoti juos pagal spalvą, dydį, pavadinti 3 formas, pažinti pagrindines spalvas, įsiminti trumpus eilėraščius, kopijuoti (piešti laužytas linijas ar kvadratą pagal pavyzdį), suprasti daiktų paskirtį, skirti "buvo" ir "yra", dalyvauti grupiniuose žaidimuose, suvokti jausmus ir išreikšti juos žodžiais, sveikintis be priminimo, savarankiškai valgyti, plautis ir šluostytis rankas, valytis dantis, apsirengti ir nusirengti su minimalia pagalba, verstis kūlio pirmyn, kirpti žirklėmis, apvedžioti šabloną, spirti jam paridentą kamuolį, suverti karoliukus ant virvutės, dėlioti mozaikas, statyti pilis iš kaladėlių ar smėlio, žygiuoti, vaikščioti ant pirštų galų, sudėti paveikslėlį iš keliolikos dalių, atlikti veiksmus dviem rankomis (atsukti dangtelį, ištraukti siūlą per skylę), šokinėti ant vienos kojos, brėžti ore kryžiaus ženklą, pralįsti pro kliūtis, gaudyti kamuolį abiem rankomis, šokuoti į priekį abiejomis kojomis...
perbėgau greitai per visą 3-4 metų vaiko raidos lentelę, nerašiau visko smulkiai, nes labai daug punktų gautųsi