Na rodiklis tai tik toks, kad identiškų mašinų su identiškais varikliais tik viena su automatine, kita su mechanine - apsukos aukščiausia pavara vienodos....Tą su mechanine irgi pats vairavau, ji mano bendradarbio....
Sanaudų mes taip jau miligramais neskaičiavom, bet gaunasi labai ir labai panašios....
Na kad APD naudoja elektros, faktas kaip blynas,...bet kiek tai atsilieps kuro sanaudoms - praktiškai nepajusi. Kiek ten tos apkrovos - kompas užmaitintas, ir hidraulikos valdymo solenoidai,....viena priešrūkinė lempa manau gerokai daugiau jama....Realųs nuostoliai susidaro tik hidrotransformatoriuje, jo naudingo veikimo koeficientas jei neklystu yra apie 0.8....o mechaninės dėžės - beveik vienetas, ness nuostoliai tik del trinties.. Bet važiuojant jau 80 km/h - hidrotransformatorius blokuojasi, tad ir šitie nuostoliai atkrenta. Vat senosiose tribėgėse dėžėse, hidrotransformatoriaus blokavimo nėra, tai nuostoliai labai net juntami...
Aš kalbu apie opelines dėžes, su kuriom tik ir turėjęs reikalų, kitur gali būti niuansų ir kitokių...
Apie pusiau automatus , pavažiavęs suzuki swift nauju, susidariau nuomonę, kad ko jau ko o pusiau automato man nereikia...Tai ta pati mechaninė dėžė, tik robotizuota...Pavaras ir sankabą valdo kažkoks beprotis robotas, kuris niekaip nesupranta ko iš jo norima....Smūgiai persijungiant, ilgas mastymas,....aišku yra rankinio perjungimo galimybė, bet...nafik visa tai, geriau jau paprasta pigi dėžė ir sankabos pedalas.
Yra dar viena rūšis automatų - variatoriai....principas ten visai kitas....Tai supaprastinus atrodo maždaug taip: sankabos nėra,....yra du skriemuliai ir diržas. Abiejų skriemulių diametras kintamas, vansi kinta ir perdavimo skaičius....Pavarų , kaipo tokių apskritai nėra - tai belaipsnė dėžė,...nors turi rankinio perjungimo galimybę...Tai grubiai sakant , persijungia iš anksto fiksuoti skriemulių dydžiai ir sudaro pavarų persijungimo iliuziją - nervingiems vairuotojams.Nors automatiniam režime viskas vyksta sklandžiau ir greičiau...Automobilių su variatoriais ekonomiškumas išvis aukštumoj...netgi ekonomiškesnės už paprastas mechanines...
Taigi, jei jau diskutuojam apie TIP ar TRIP tronikus, vertėtų žinoti, apie kokios rūšies HARDWARE kalbam...
Papildyta:QUOTE(pikkolo @ 2008 11 19, 11:55)
O tai, kad mechaninė 6 pavarų, o automatas yra 5 pavarų neturi reikšmės?
Del šito tai tikrai gali nesukti galvos...
Kuo daugiau pavarų, tuo jos "trumpesnės"...tai gaunasi, kad reikia dažniau perjunginėt, bet įsibėgėjimas gaunasi greitesnis, del to kad variklis dažniau dirba maksimalaus momento apsukomis...Del to pasidarė madinga vietoj įprastų 5 pavarų daryti 6 pavarų dėžes.
O iš esmės tai tas pats perdavimo skaičių diapazonas padalintas ne į 5 o į 6 dalis.Ir 6 pavarų mašina lyginant su 5 nebus nei greitesnė nei ekonomiškesnė , tik vikresnė...
Visa tai galioja ir automatams, tik techniškai pridėti dar vieną pavarą ten kur kas labiau sudėtinga, ir brangu,..o kuo labiau sudėtinga, tuo mažiau patikima.
...Nors yra...mersas lyg tai 7 pavarų automatą išleido....