QUOTE(Staiga @ 2008 02 06, 11:32)
Būdas, esmė...visa tai susikalbėjimui. Tai reikia kunigo išpažinčiai ar ne? Kalbėjau, kad išpažinčiai nereikia tarpininko, štai ir visa esmė
Mano manymu, tai priklauso nuo žmogaus ir jo santykio su tikėjimu. Jei tas santykis yra labai tiessmukas, jei žmogus nenori gilintis, bet nori gyventi pagal Dievo žodį, jam tarpininkas nereikalingas. Parašyta nesvetimauk, ir taškas. Jei svetimauju - pasakau sau, kad nuodėmauju. Dievui išpažinties nereikia, prieš jį mes ir taip nuogi,jos reikia mums.
Bet jei žmogus ima gilintis į save, į savo santykį su Dievu,į tikėjimo tiesas, jamreikalingas tarpininkas, kuris padeda ne išpažinti padarytas nuodėmes (t.y. išklausyti), o pamatyti tas nuodėmes savyje. Pavyzdžiui, sakau sau, kad man apsivalgymas ne nuodėmė, kad taitik kunigų pasaka bobutėms, kurioms reikia paklusti kažkam. O aš esu laisvas, man nereikia paklusti. Bet kiekvienas nurodymas, kuris išpirmo žvilgsnio reikalauja paprasčiausio paklusnumo,slepia savyje gelmę.Tuomet kaiptik tarpininkas, kitas žmogus, kuris paskyręs savo gyvenimą dvasiniam keliui, gali padėti pamatyti savyje tą nuodėmę, išaiškinti, kad už viso to slypi ne neharmoningas, iškreiptas santykis su aplinkiniu pasauliu, savo kūnu ir savais poreikiais, o disharmonija žmogaus viduje yra lyg debesis, trikdantis santykį su Dievu. Kartais tiesiog nematai savo nuodėmių, ir būtent kunigas per išpažintį gali padėti pažvelgti į save kitomis akimis, ne mažojoego akimis, iš šalies.
Galbūt, kai žmogus pakankamai toli nuėjęs, jau po susitikimo su savuoju šėšėliu - vidiniu žvėrimi, vėl gali dirbti su savimi savarankiškai. Tam reikia, mano manymu, neeilinio išmanymo ir stiprybės.
O atlikti ezoterines apsivalymo ir atgailos praktikas galima taip pat mechaniškai, kaip ir nueiti išpažinties vardan išrišimo - pliusiuko. ir tarptokių "atgailų" galima dėtilygybės ženklą.