Smagu sutikti parfumerijos parduotuvėje nusimanančią malonią konsultantę ar konsultantą. Tokie, kaip taisyklė, labai gerai pataria, tiksliai parenka produktą. Netgi malonu būna pasikalbėti apie kvepalus. Kažkada teko sutikti vienoje Kauno Sarmoje labai puikią pardavėją- konsultantę. Moteris maždaug 50m. amžiaus (kas yra retenybė Lietuvos parfumerijos parduotuvėse), be galo maloni, mandagi ir, kas svarbiausia, labai gerai susipažinusi su produkcija. Matosi, kad toks darbas žmogui - grynas malonumas. Žinojo visų kvepalų pagrindines natas, parfumerius, sukūrimo istorijas.. Ir su tokiu malonumu apie viską pasakojo. Nepamiršo, pavyzdžiui, tarp skirtingų kvepalų duoti pauostyti kavos pupelių. Netgi patarė pauostyti konkurentų parduotuvėje keletą kvapų (tame tarpe ir nišinės parfumerijos kūrinių), kurie, jos nuomone, man turėtų patikti. Galiu pasakyti, kad pataikė. Žodžiu, kaip kurie konsultantai gali ir netikėtai maloniai nustebinti

Pagiriamąjį žodį noriu tarti Creme de la Creme ir VDK kolektyvams.
Labai puikias konsultantes teko sutikti ir Vilniaus Panoramos Kristianoje.
O šiaip.. visur visko yra. Jei į tam tikrą parduotuvę eini apsiuostyti dažnokai, dar kartais ką nors nusiperki, tai paprastai jau pardavėjos-konsultantės pažįsta ir maloniai elgiasi, padeda, arba, tiesiog, netrukdo rinktis.
Labai nemalonu, kai vos įėjus, kelios prikimba, o atsisakius pagalbos, stovi šalia ir varsto žvilgsniais. Paprastai taip būna, kai parduotuvė tuščia ar yra vos keli klientai. Tokiu atveju sakau, kad noriu pauostyti naujienas, arba: turite ką nors panašaus į tokius ir anokius kvepalus, kur, pavyzdžiui, jaustųsi muskusas, ambra, mimoza, etc. Dažnai neturi ką pasiūlyti, tai, sakau: "jei nieko prieš, tai pauostysiu. Gal ką panašaus rasiu". Tuomet nebepersekioja.
Labai nemėgstu, kai būna akivaidžiai per prievartą brukama tam tikrų kompanijų produkcija (parfumerija, kosmetika). Suprantu, tuos atvejus, kai norima naują produktą įvesti į rinką, tuomet visiems iš eilės siūloma naujienos. Tai yra gerai, nes nepabandęs - nesužinosi

, bet yra ir kitokių atvejų. Sakykime, kelis kartus teko lankytis vienoje Vilniaus Sarmoje. Ten ko bepaklaustum, visuomet nurodydavo tik vienos tam tikros firmos produktą (nebūtinai kvepalus, kalbu apie visą produkciją). Du kartus buvau dėl kosmetikos gaminių užėjusi, tai net nesiteikė į mano klausimus atsakyti apie mane dominančią produkciją, minėjo tik vieno gamintojo prekes. Galiausiai buvau praktiškai iškvailinta, kad naudoju kažką kito, o ne tai, ką konsultantės norėtų

Na o trečias bandymas buvo, kai pakeliui eidama užėjau pauostyti vieno kvapo. Kaip tik buvo pristatytas tos remiamos kompanijos naujas kvapas, tad viena konsultantė net neprašyta ir neatsiklaususi sugebėjo gausiai apipurkšti mane tais kvepalais. Nepavyko išsisukti. Rezultatas - nebekeliu kojos į tą parduotuvę. Na gal čia tik man taip nepasisekė, gal dabar situacija pasikeitusi, nežinau. Bet rizikuoti ir tikrinti nebenoriu

Dėl aprangos.. Nepastebėjau, kad konsultantės šiais laikais labai kreiptų dėmesį į aprangą. Tiesa, aš visuomet atrodau tvarkingai, net apsirengusi paprastais kasdieniškais drabužiais (džinsai, sportinio stiliaus marškinėliai ir pan.). Anksčiau tikrai parduotuvėse labiau kreipdavo dėmesį į klientų išvaizdą, drabužius.