QUOTE(Bitės šešėlis @ 2015 03 20, 11:51)
O ar neturėti tikėjimas būti kiekvieno dvasinis, asmeninis pasirinkimas?
Man visiškai netrukdo, kas kokią religiją propaguoja, tol, kol jo laisvė išpažinti tą religiją nesikerta su mano laisve jos neišpažinti.
O kai vienos religijos ar konfesijos atstovai valstybiniu lygiu pradeda daryti įtaką netgi tiems valstybės gyventojams, kurie jo religijos neišpažįsta, tai darosi bjauriai nemalonu.
Savo bendratikiams jie gali daryti kokią tik nori įtaką, bet kai jų tikėjimo tiesos liečia visiškai svetimus žmones?
Papildyta:
Tai jūs su visu savo "išmanymu" teigiate, jog Kristus sukūrė pasaulį senajame testamente?

Jog jis - savo paties sūnus, pats atsiuntęs save atpirkti žmonijos nuodėmių, ir Kristus sėdi savo paties dešinėje, iš šventoji trejybė susideda iš Kristaus, Kristaus ir Kristaus?
Skaičiau ir ST, ir visas NT evangelijas, bet niekur neradau parašyta, jog Kristus ir yra tas vienatinis dievas, sukūręs pasaulį. O jei teigiate, jog vienas dievas sūkūrė pasaulį, o Kristus - jau kitas dievas, tai verčiate krikščionybę iš monoteistinės religijos į polteistinę. Revoliucinga, bet juk visokių sektų pasitaiko

Kokių dar krikšionybėje dievų žinote, papasakokite, jau darosi įdomu.
Beje, kad esate žinovė - ar tikrai skaitėte ST ir NT?
žinot, krikščionys gali gali pasakyti tą patį - man netrukdo, jei kas nors neišpažįsta religijos ar išpažįsta kitą, kol tai nesikerta su mano laisve religiją išpažinti. Visuomenėje viešoje erdvėje išsakoma daug nuomonių, bet mus papiktina tos, kurioms mes prieštaraujam. Kad ir jūsų pavyzdys apie vyskupų ar pan. pasisakymą. Manęs tai neužkabina, aš
dažniausiai toms mintims pritariu, bet kol kas Seimas priima įstatymus, o įvairios grupės išsako savo interesus.
Šv. Trejybės supratimas šlubuoja ir tarp pačių krikščionių, dar daugiau - skirtingos krikščionių konfesijos ją dar ir skirtingai interpretuoja

bet dėl to slėpinys nėra neigiamas ar ginčijamas. Žmogaus tikėjimas turi būti sąmoningas (kaip ir netikėjimas, beje), bet tikėjimas pat tai yra ir kelionė - viso gyvenimo kelionė.
QUOTE(Hmmm... @ 2015 03 20, 14:19)
Nesu tikra, ar nemaišau, bet man atrodo, kad ta diskusija apie drambliuką buvo pradėta "įrodyk, kad nėra". Tada atsirado "įrodyk, kad yra". Tai ir "diskusija" pakrypo tokia neproduktyvia kryptim. Bet nevėlu gi, nebūtina įsitraukti į žaidimą "pirk drambliuką", galima viską pakreipt ten, kur norisi eit
Bet kodėl religingi žmonės taip bijosi to kvestionavimo? Galbūt aš neteisingai interpretuoju, bet man pasirodė, kad tikintys kaltina kitaip manančius "agresija", kurios bent jau aš šitoje temoje nematau. Kodėl manoma, kad šios diskusijos iškeltas klausimas (kuris pats saviame man neatrodo teisingas, nes tikėjimas ir racija gali, bet nebūtinai turi eiti koja kojon) "per daug iššaukiantis, provokuojantis, kiršinantis ir supriešinantis". Niekas nesupriešins ir nesukiršins, jei nesileisim, o provokacija - nebūtinai blogas dalykas.
Jei atvirai, aš nemanau, kad tikėjimui kaip tokiam (turiniui, o ne formai), reikalingi įrodymai. Jei aš tikiu, kad mane globoja angelas sargas//drakonas po lova//trolis mumis ar miškų fėja, tai aš tikiu tuo ir tiek. Nesvarbu, kad nematau, nesvarbu, kad nemato kiti, nesvarbu, kad kitiems mano gyvenimo įvykiai, kurie man asmeniškai rodo jo buvimą, atrodo atsitiktiniai arba rodantys kažką kito - koks skirtumas. Aš tikiu, kad yra taip ir mane tas tikėjimas tenkina. Galbūt kažkada aš apie tuos pačius reiškinius galvosiu kitaip. Bet tai, kad kiti netiki mano angelu sargu, neturėtų kelti pykčio, priešiškumo ar agresijos. Tai jų teisė, tegu.
Kiek kitaip yra su forma ir "visuotiniu" Dievo įvaizdžiu arba kai tikėjimas patampa "žinojimu". Ir kai pradedi sakyti, kad ir kiti turėtų elgtis/galvoti/tikėti taip, kaip "aš", arba "aš žinau, kaip yra" (o su jumis kažkas negerai, jei jūs tų žinių nepripažįstat), tada jau reikia turėtų argumentų (nebūtinai materialių įrodymų), kodėl ir kaip. Kitaip tariant, aš manau, kad labai sveika kvestionuoti religijas ir jų nurodomas "tiesas" beigi "žinojimą" to, kam pagrindžiančių argumentų neturi arba "tingi aiškinti", o asmeninis tikėjimas diskutuojasi tik tiek, kiek tikintysis yra pasiruošęs apie jį diskutuot.
atsakau į paryškintą tekstą:

, geriau nė nepasakysi, bet man ta "diskusija" ir pasirodė neproduktyvi ir kartais net neetiška. Aš nebijau kvestionavimo, bet agresiją aš matau

. Ir ne dėl savo tikėjimo - nuo to jis nesusilpnės

. Provokacijos iš principo nemėgstu, nes ji labai dažnai kelia tik tuščią apsižodžiavimą. Nepriskirsiu provokacijos kategorijom "gerai" ar "blogai", tiesiog kažkodėl kur prasideda provokacija, dažnai baigiasi pagarba. Ir tada jau reikia "leistis" arba "nesileisti" supriešinamam - to galima išvengti ir sutaupyti energijos esminiams klausimams.
ir jau 100 proc. pritariu, kad kalba negali eiti apie racionalumą
QUOTE(giedruole @ 2015 03 20, 20:07)
Jūs esat nelaimingas žmogus. Iš jūsų pasisakymų sklinda nerimas, netgi panika, savotiška agresija, noras ginčytis, kovoti, įrodinėti... Iš tikinčio žmogaus atviškščiai - sklinda ramybė, taika, pozityvas... Aš nesu žinovė, ačiū Dievui, aš tikiu ir tiek
giedruole, nepulčiau taip tvirtinti... Iš tikinčių žmonių taip pat dažnai sulaukiu noro ginčytis, kovoti, įrodinėti, ne visad iš jų sklinda taika ir ramybė. Juk ir Kristus sakė, kad yra atėjęs nešti ne tik taiką

ir iš tikinčių žmonių esu sulaukusi tokio negatyvo

patikėt negalėjau
apie nerimą ir paniką nesakysiu nieko, nes tai niekaip nesusiję su tikėjimu ar netikėjimu.
jei taip žiūrėsiu į pasaulį, kad tikintis žmogus teigiamas, o netikintis - blogas, aš jį neatpažįstamai iškreipsiu ir suvulgarinsiu.
QUOTE(Riviera Maya @ 2015 03 21, 05:57)
Protingai rasai, bet man vistiek jokia religija neegzistuoja

Visos jos sukurtos

netgi ir budizmas
o kuom budizmas nusipelnė būti išskirtas?
aišku, juk kiekvienas vis tik pasirenkame, kas
mums egzistuoja, o kas ne

nepriklausomai nuo to, ką čia šnekam
beje, sveiki visi ir visos

gal reikėtų pavadinimą temos pakoreguoti dėl to racionalumo?