Įkraunama...
Įkraunama...

Pradinukams nerašomi pažymiai

QUOTE(Noa @ 2005 06 02, 14:59)
Na, aš tikrai norėčiau turėti kuo lengviau pasiekiamą informaciją apie savo vaiko lygį, nžn ar tai blogai smile.gif Norėčiau ją turėti kasdien, bet neskambinsiu gi aš tai mokytojai kasdien - jai gi dar ir dirbt kažkada reikia, man, beje, irgi, o po darbo lyg ir nepatogu - kada žmogui ilsėtis? Pati nemėgstu, kai man darbo reikalais į namus skambinėja... Be to, yra gi žmonių, kurie ne vieną vaiką turi. Tai visų mokytojams/auklėtojams taip ir skambinėt? g.gif


Noa, nezinau, kaip ten pas jus vyksta, bet yr tokiu mokytoju, kurios gana aiskiai isdesto neformalaus vertinimo sistema, rusgsejo pradzioje. Puikiai isdestomos programos, ka vaikas tures gebeti po pusmecio, metams baigiantis. Taisant sasiuvinius yra (turetu buti) vienareiksmiskai parasyti vienareiksmiski patarimai, zodiniai ivertinimai, spragos. Pasiekimuose- parasyta, kas yra teigiama ir kurioje vietoje nesiseka. Vaikai parsinesa namo aplankalus su testais, piesiniais, uzduotimis... nu negi pasklaidzius visa tai lieka labai daug neaiskumu. O , jei lieka, tai uztruksi pusvalandi, kol mokytoja tau dar karta paporins ka galetu reiksti, kai vaikas tam tikrame darbe padaro tam tikra skaiciu klaidu. Sutinku, kad vyresnese klasese tai pasidaro neimanoma. Taciau pradinese klasese susisnekejimas daznai yra. kartoju, kad mokytojui gan smagiau butu tekstelet pazymi ir ramiai sau dumot, kad viskas tvarkoj. manau supranti, kad vertinti vaika be pazymio, reik pries tai istyrinet jo klaidas, palyginti su jo pasiekimais pries tai, rasyti , rasyti ir rasyti. Man siek tiek pikta, kai pasiekimu knygelese "brinksta" svarbus pastebejimai, o tevai skambina namo klausti "nu, kaip mano vaikui sekasi', naturaliai kyla klausimas, "o kaip jus manote?, ar paskutini menesi skaitete, kas yra pasiekimu knygeleje(nes zodziu kartoti galiu tik tai, ka parasiau), ar vartete vaiko sasiuvini, ar matete jo aplankala?" . Sveiko proto zmogus turetu suprasti parasytus dalykuys, ar as klystu? Kuo skiriasi 2, nuo "liudna, kad neismokai eilerascio. Tikiu, kad iki ....atsiskaitysi."

Pasiulykit savo mokytojom tureti "namu darbu" lapa(iklijuota i pasiekimu knygeles), kuriame jums bus aiskiai raidemis pazymeta neatlikti vaiku darbai. Labai veiksminga, mazai rasliavos ir popiereliu klijavimo, o vaikai per galva verciasi, kad tik ten neatsirastu zymos. Ner namu darbo- zyma. Padare- atsiskaityta tongue.gif .
Atsakyti
QUOTE(Noa @ 2005 06 02, 14:59)


Aaaa, man daėjo smile.gif Tai čia esmė tame, kad agresyvūs ir vaikus už pažymius tarkuojantys tėveliai būtų klaidinami ir tol nesigaudytų, kaip čia tie vaikai iš tikro mokosi, kol išmoks duoti atgal? cool.gif


Esme tame, kad vaikui nenukirsti upo mokytis, tevus skatinti dometis, o mokytojus dirbti biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Noa @ 2005 06 02, 15:06)
Kadangi aš turiu du vaikus, tai ir norėčiau jiems skirti kuo daugiau laiko. Jiems, o ne mokytojai ir ne kitiems tėvams smile.gif Jeigu aš sugaišiu pusvalandį pakalbėti su mokytoja, tada šio pusvalandžio mano vaikas nebegaus. Kas iš to, kad sužinosiu jo problemas? Prie pažymių sistemos aš jas sužinočiau per 2 minutes, nes pasiekimų knygelę ar šiaip, ar taip vartau, ir likęs laikas būtų mano vaiko sad.gif
Skirk pora pusvalandziu i menesi mokytojai (ir tai jau bus gana daug), pasikalbeti apie savo vaika, o visus kitus pusvalandzius savo vaikams. Nemanau, jog tai bus baisi vagyste is savo augintiniu.
smoke.gif
Atsakyti
QUOTE(uola @ 2005 06 02, 14:55)
Adaptuotas vaikas privalo buti ivertintas gerai, sumetes visas pastangas tam, kad eilerascio pirma eilute paskaitytu, o gabukas ivertinamas gerai, kai issunkes visas savo galias isporina intonuodamas eilerasti mintinai ir dar issako savo pamastymus analizuodamas autoriaus kurybos labirintus tongue.gif .

O kaip paaiškinti tai gabukui, kuris tikrai nesupras, kodėl už akivaizdžiai skirtingus darbus, vertinama vienodai? Ar tai nenumuš jam ūpo stengtis? Pradinukas per mažas, kad suprastų tuos skirtumus adaptuotas-gabus. Jam vaikai visi vienodi. Tik vienas gal geresnis draugas, kitas nelabai patinka. Tai elementarus vaikų priešinimas. Net ir didesni to nesupranta.
Atsakyti
QUOTE(uola @ 2005 06 02, 17:40)
Skirk pora pusvalandziu i menesi mokytojai (ir tai jau bus gana daug), pasikalbeti apie savo vaika, o visus kitus pusvalandzius savo vaikams. Nemanau, jog tai bus baisi vagyste is savo augintiniu.
smoke.gif

Nu vat aš irgi manau, kad čia daug smile.gif Na negaliu aš kas antrą savaitę iš darbo išeidinėt, negaliu, nu... Ir taip jau išeinu, kad tą vaiką pas dantistą nuvesčiau, kad į kirpyklą, kad pas gydytoją, o vaikai taigi du sad.gif O skambinėt - ką aš žinau - na neišeina taip - laba diena, gerbiama mokytoja, echm... Nieko neatsitiko, aš tik norėjau paklaust, kaip mano sūnaitėliui šią savaitę sekėsi doh.gif Durna mane palaikys smile.gif

Aš, beje, suprantu pedagogus - jiems neaišku, kaip tau gali būt neaišku smile.gif Kaip automobilių meistrai arba kompiuteristai - kaip tu gali nesuprast, kodėl tau kompas sugedo? Mūsų mokytoja irgi tą patį, kaip Uola, sako. Sako, nagi pasižiūrėkit sąsiuvinį, pasižiūrėkit pratybas ir bus aišku, koks jūsų vaiko lygis. Tai jai, blyn, aišku, kai ji jau krūvą metų pedagoge dirba, patirtis, sąsiuvinių mačius ohoho... O aš turiu tą vieną mokyklinuką, ką aš žinau, kaip kiti vaikai ten parašo, kaip ten gerai, kaip negerai? Po pusės metų man dašilo, kad jo, pasirodo, labai negražus raštas, o man taip gražu buvo - mano aniuolėlis, ponimajete, rašo wub.gif Na, pastabose va irgi taip - gaila, kad nepasistengei. O ant kiek jis ten, rupūžokas, nepasistengė? Trys ar aštuoni? Ar tikrai nepasistengė, ar jis visai nieko nemoka? Netikiu, kad bent viena mokytoja bet kokiam vaikui įrašo: "Nuprotėt su juo galima, penkiolika kartų aiškinau, nesuprato, reikėtų pasitengt arba gal jūs jį į pagalbinę mokyklą perveskit..." smile.gif

Klausiau kartą - jei būtų pažymiai, kokie jo pažymiai daugiausia būtų? Mokytoja sakė, kad 8, 9, 10. Nu bet yra gi skirtumas tarp 8 ir 10 dry.gif Juolab kad visai tikiu, kad ir 6-7 gautų kartelį - kitą... sad.gif O gal ir negautų, ką aš žinau? sad.gif

Todėl pažymiais, kartoju, man aiškiau būtų smile.gif Gal kam nors taip geriau, o man taip blogiau... O mano vaikui tai do fieni smile.gif
Atsakyti
QUOTE(uola @ 2005 06 02, 17:09)
Pardon uz pasakyma, bet sudina ta mokytoja, jei tokiems dalykams pasiraso.


Nu ką - hm - kas galėtų paneigti, kolega, kaip sako Sūrskis sad.gif Šiaip ji gera pedagogė, vaikai to skirtumo labai lyg ir nejaučia, bent negirdėjau, ale tie favoritai vis tiek yra ir plika akim matosi - net jeigu aš, tokia gluša, matau, tada jau reiškia, kad visi mato dry.gif Ale ką darysi...

Užtat mano vaikas įvertinamas būtent už savus pasiekimus, o ne už mamytės iniciatyvas... cool.gif
Atsakyti
QUOTE(LinaBoo @ 2005 06 02, 18:25)
O kaip paaiškinti tai gabukui, kuris tikrai nesupras, kodėl už akivaizdžiai skirtingus darbus, vertinama vienodai? Ar tai nenumuš jam ūpo stengtis? Pradinukas per mažas, kad suprastų tuos skirtumus adaptuotas-gabus. Jam vaikai visi vienodi. Tik vienas gal geresnis draugas, kitas nelabai patinka. Tai elementarus vaikų priešinimas. Net ir didesni to nesupranta.
Ar butu vaikui smagiau, jei jo kaliega vis dvejetus gautu, o jis vis desimtukus nestu?Kiek pazistu vaikus, tai jiems upo nenumus, jei jausis, kad uzverte visa, kiek gali, tak ir paliaupsinimas atitinkamas. Turejau viena adaptuota, tai, kai anas tris eilutes paslebizavodavo- visa klase plot imdavo(kaip ir tam, kuris intonuodamas ta pati eilerasti mintinai atbogindavo). Nuteikti svarbu. Jez,mamkos, gi puikiai zinot, kad jei vaikui sakysi, atnesti is virtuves "buterbroda", tak jis ten neleks ant sparnu taip, jei sakysi, kad anuovietej gyvena sumustinis, kuris laukia nesulaukia, kol didziunas vaikiscias ji teiksis paimti ir atnesti ant sopkes gulinciai uzburtai pabaisai . Ana sumustini suslamstus ims ir pavirs mama....
wacko.gif tease.gif megalol.gif

Atsakyti
QUOTE(Noa @ 2005 06 02, 19:07)
Nu ką - hm - kas galėtų paneigti, kolega, kaip sako Sūrskis sad.gif Šiaip ji gera pedagogė, vaikai to skirtumo labai lyg ir nejaučia, bent negirdėjau, ale tie favoritai vis tiek yra ir plika akim matosi - net jeigu aš, tokia gluša, matau, tada jau reiškia, kad visi mato dry.gif Ale ką darysi...

Užtat mano vaikas įvertinamas būtent už savus pasiekimus, o ne už mamytės iniciatyvas... cool.gif
Kei, "koliega" taip sakai, tak ner tragiska, o tik islosimas. O plika akim galima iziureti visiska norejima iziureti butent ta, ka nori iziuret. Antai buvau gavus priekaista, kad vienas vaikiscias renginy vedanciojo role uzima, nors turi rysku kalbos defekta. Ar turejau lekt ir sakyt, kad anam sis "uzimimas" reiske tiek, jog pusmeti i mokykla sparnais plasnojo... o tie, kas visad "pirmukais" buvoti kaip ir privalejo 'kaifavo" budami trecia tulpe is kaires, bo tai mama graziausia pasaulyje sage tai progai isegus buvo...
Atsakyti
QUOTE(Noa @ 2005 06 02, 18:58)
Aš, beje, suprantu pedagogus - jiems neaišku, kaip tau gali būt neaišku smile.gif Kaip automobilių meistrai arba kompiuteristai - kaip tu gali nesuprast, kodėl tau kompas sugedo? Mūsų mokytoja irgi tą patį, kaip Uola, sako. Sako, nagi pasižiūrėkit sąsiuvinį, pasižiūrėkit pratybas ir bus aišku, koks jūsų vaiko lygis.

Jei tau meistras penkiolika kartu sakytu, kad perki netinkamus tepalus,reikia pirkti "gold oil56", negi tau aiskiau, jei jis penkiolika kartu parasytu 2?
Atsakyti
QUOTE(Noa @ 2005 06 02, 18:58)
Netikiu, kad bent viena mokytoja bet kokiam vaikui įrašo: "Nuprotėt su juo galima, penkiolika kartų aiškinau, nesuprato, reikėtų pasitengt arba gal jūs jį į pagalbinę mokyklą perveskit..." smile.gif


Jei kuri taip pasakytu-butu kvaisa, bo tai gautu kulturkes del vaiko neatrastu talentu neivertinima, engima, kyborgiskuma, neizvalga, nepedagogiskuma, nepsichologija, nemokejima pazadinti vaike genijaus, uzsisedima, netakta, nekompetencija... jei dirbi su klijentais, tai siulau tarstelet kada kokiam vienam "psiche tu, gal dingsi is mano akiracio, neismanai, tai nesk sikna is firmos, bo tai to, ko tu, debile , nori, man atrodo, yr neimanoma"


Tai gana subtilus dalykai. Vaiko, kurio galimybes ribotos, tevams tai daznai buna pasakoma visokiais kitokiais budais(manau daug svelnesniais , nei istisa dvejetu virtine). Priejimas prie tinginiu tevu vel kitoks, o prie apleistu dar kitoks.

Kaip skatinti "darbstukus?" Idomia veikla, spec uzduociu skyrimu, galimybemis reikstis, skatinimais, uztarnautais pagyrimais, svariais komplimentais, testiniais zaidimais, idomiais pasakojimais, priemonemis, kitoniskumu, svarstymais... juk tam yra istisos metodikos. Tiesa, didziausia paskata- tevu ivertinomas. Jei vaikui parnesus"Daug suzinojom, klausydami tavo projekto apie lietuvos upiu gyventojus. Idejai daug darbo. ", tevai nusivaipo(o kartais net neatkreipia demesio i tai, bo tai vistik ner 10. Kokio velnio vaikisciui stengtis. Juk tevai esam, tai gal padziugaukim, kai vaikas parnesa"S", "10", "P", "saunu", saule, gele ar kt., o ne nusivilkim, jog tai ner musu mylimas 10 smoke.gif ir mes nezinome ar anas desimtukininkas, ar devintukininkas schmoll.gif
Atsakyti
Tai kodėl tamstos kolegos, kurios moko pažymių nesutraumuotus vyresnius vaikus
irgi sako, kad tai blogai.

O beje kiek aš prisimenu savo klasiokus-dvejetukininkus, tai man "dalampački "buvo jų pažymiai. Gal todėl, kad adaptuotų tarp jų nebuvo. Niekam atskiros programos nereikėjo. Ir eilėraščius turėjom išmokti visi. neišmokai - 2, ir viskas aišku. O ir kaip tas adaptuotas vaikas mokysis vyresnėse klasėse. Ar jam ir ten pažymiai bus rašomi pagal jo lygį?
Atsakyti
QUOTE(LinaBoo @ 2005 06 02, 21:53)
Tai kodėl tamstos kolegos, kurios moko pažymių nesutraumuotus vyresnius vaikus
irgi sako, kad tai blogai.
Kas blogai? Juk jie nepazista vaiku. Paklausk kokio matematikos mokytojo, kaip sekasi Andriui Kisieliui, tak anas ilgai ieskos zurnale pavardes ir paziurejes i pazymius tau pasakys, kad "nekaip", nes va yr trys dvejetai. Anot jusu-visiem viskas aisku,






QUOTE(LinaBoo @ 2005 06 02, 21:53)
O beje kiek aš prisimenu savo klasiokus-dvejetukininkus, tai man "dalampački "buvo jų pažymiai. Gal todėl, kad adaptuotų tarp jų nebuvo. Niekam atskiros programos nereikėjo. Ir eilėraščius turėjom išmokti visi..

Zinai, kai visi vienodai gabus, nieks neturi sutrikimu, ner invalidu, ner spec poreikiu, asigmatiku, disgrafiku, apleistu, girtu tevu vaiku, elgesio, raidos sutrikimu turinciu, ner jautruoliu, virkaujanciu nuo kozno neigiamo zodzio, ner hiper super aktyviu, ner nemigusiu, nepriziuretu, nevalgiusiu, neatrastu talentu, nepastebetu geniju, neivertintu...Dziugauju , kad keiciasi poziuris ir tevai ima priimti tai, kas auga salia ju, o ne vykdyti penkmecio planus, ar realizuoti savo neigyvendintas svajones. Nu jei negali mano vaikas ismokti to susikto eilerascio mintinai, tai reiskia tik tiek, kad anas nebus diplomuotas deklamatorius, bet tai nereiskia, kad anas nebus genialus dailininkas...



QUOTE(LinaBoo @ 2005 06 02, 21:53)
neišmokai - 2, ir viskas aišku.  O ir kaip tas adaptuotas vaikas mokysis vyresnėse klasėse. Ar jam ir ten pažymiai bus rašomi pagal jo lygį?
Adaptuotas- neturintis galimybiu isisavinti bendraja programa. Galima jam rasyti 9 metus dvejetus, tai nieko nepakeis. O galima suteikti "neparinanti" buvima mokykloje ir ziniu, pagal jo sugebejima.
Jei kalba eina apie tinginius, tai kalbesiu kitaip. Vaikai (tevai), kurie keturis metus neistenge sureaguoti,i parasymus "neatsiskaite to ir to", "neismoko to ir to....", "nepadare...", "nesistenge...", "liudna, jog nedarai namu darbu", ":neismokai isidemetinos rasybos zodziu", "ne...." nereaguos ir i pazymius.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo uola: 02 birželio 2005 - 22:30